Mistä joudut luopumaan raskauden vuoksi?

Tuleeko muille muuten normaalisti "kahvipäänsärky", siis ikäänkuin vieroitusoire, jos ei saa kahvia? Se loistaa kyllä poissaolollaan :joyful: Että sinänsä ois helppoa nyt vaan lopettaa kahvin käyttö...

Siis joo, mäkin pelkäsin vieroitusoireita, mutta niitä ei ole ilmennyt.
 
Mulla kyllä tulee vieroituspäänsärkyä, jos en saa aamukahvia. Toistaiseksi olen voinut sen kaksi kuppia päivässä juoda, tänään 5+5.
 
Mä oon kahvia vähentänyt siihen 2x 1,5dl päivässä. Aiemmin join 2x 3-4dl päivässä.

En koe että joudun luopumaan, olen mieluusti ilman lempiruokiani (sushi, homejuustot etenkin) vauvan vuoksi ❤️ Niin monta vuotta on toivottu.
 
Miehen ensimmäinen reaktio plussan jälkeen kuvaa aika hyvin mun fiiliksiä: "Ha haa! Nyt sä et saa syödä mitään hyvää!" :shifty:

Itsehän siis rakastan sushia, hyvää pihviä, juustoja ja jouluna kehitin fiksaation siemeniin. Lisäksi olen addiktoitunut kahviin ja zero colaan. Että mistä kaikesta sitä luopuukaan.. Noh, tällä hetkellä ei oikeastaan tee mieli noista mitään ja muutenkin mieliteot loistavat poissaolollaan. Ehkä tästäkin selvitään hengissä ja kun urakka on ohi, niin juhlistan pussillisella lakua :grin
 
Satunnaista punaviiniä vaikka hyvin harvoin sitä on muutenkaan enää tullut juotua, mutta tieto siitä, että ei saa juoda lisää kummasti mielitekoja:grin:rolleyes:
 
Satunnaista punaviiniä vaikka hyvin harvoin sitä on muutenkaan enää tullut juotua, mutta tieto siitä, että ei saa juoda lisää kummasti mielitekoja:grin:rolleyes:

Sama mulla valkoviiniin. :angelic: Tosi harvoin tulee sitä juotua, mutta kun on tieto ettei saa juoda, johan sitä vaikka vois lasillisen ottaa. :woot:
 
Miehen ensimmäinen reaktio plussan jälkeen kuvaa aika hyvin mun fiiliksiä: "Ha haa! Nyt sä et saa syödä mitään hyvää!" :shifty:

Itsehän siis rakastan sushia, hyvää pihviä, juustoja ja jouluna kehitin fiksaation siemeniin. Lisäksi olen addiktoitunut kahviin ja zero colaan. Että mistä kaikesta sitä luopuukaan.. Noh, tällä hetkellä ei oikeastaan tee mieli noista mitään ja muutenkin mieliteot loistavat poissaolollaan. Ehkä tästäkin selvitään hengissä ja kun urakka on ohi, niin juhlistan pussillisella lakua :grin
Täällä sama luettelo + valkoviini silloin tällöin.
 
Perjantai-illan valkkari lasillista tulen varmaan jossain vaiheessa kaipaamaan... :hungry: Muuten koen pääseväni "helpolla" ruokien suhteen kun en normaalistikkaan syö oikein mitään mitä nyt ei saisi syödä... :)
 
Kahvi!! Mutta ajattelin kyllä sen kanssa mennä vähän fiilispohjalla. Keho varmasti muistuttaa todella pian jos juotu määrä on liikaa. Ja ainakin nyt on lievää pahoinvointia joka on pitänyt kahvin juonnin aisoissa. Muitakin ruoka-aineita löytyy mutta toi kahvi tuntuu kyllä pahimmalta.

Muut luopumiset liittyvät enemmän liikkumiseen; maasto/alamäkipyöräily ymmärtääkseni ei ole toivottujen harrastusten listalla kun raskaustesti on näyttänyt plussaa. Myös monet muut ulkoilma-aktiviteetit niin metsässä kuin vesillä taitaa tulevana kesänä jäädä haaveeksi tai ainakin niitä täytyy vähintään modifioida jotta minä, tuleva vauva ja lähipiiri pysymme kaikki jotenkin tyytyväisinä.
Mutta tämä vauva on todella toivottu ja tähän pisteeseen pääsyn eteen on tehty hieman keskivertoa enemmän joten tyydyn lähes hyvillä mielin kesään laiturin nokassa onkien ahvenia :p
 
Pihvi mediumina.. oletteko jättäneet pois jos suomalaista tuoretta lihaa käyttää, riskit ovat kaiketi aika olemattomat? Täällä on totuttu vetämään riistaakin mediumina, ehkä ne nyt ainakin jää väliin, ja samoin sous videllä lihan valmistaminen.

Olutta on ihan ok makuista nykyään alkoholittomanakin, viiniä ei niinkään, mutta kai sillä itseään huijaa jos iskee himot. Salmiakkia ja lakua ikävöin jo, vaikken pussitolkulla vedä muutenkaan.
 
Pihvi mediumina.. oletteko jättäneet pois jos suomalaista tuoretta lihaa käyttää, riskit ovat kaiketi aika olemattomat? Täällä on totuttu vetämään riistaakin mediumina, ehkä ne nyt ainakin jää väliin, ja samoin sous videllä lihan valmistaminen.

Olutta on ihan ok makuista nykyään alkoholittomanakin, viiniä ei niinkään, mutta kai sillä itseään huijaa jos iskee himot. Salmiakkia ja lakua ikävöin jo, vaikken pussitolkulla vedä muutenkaan.

Itse yritän pitää huolen että koko raskausajan syön vain kotimaista lihaa ja mielellään vielä niin että tiedän mistä se tulee. Tällöin koen että medium on ok.
Riistan syön myös mediumina ja ei haittaa jos menee vähän yli mutta jos jää ihan punaiseksi niin kypsennän/pyydän kypsentämään lisää :rolleyes:

EDIT: pitäisi aloittaa ketju johon voisi vinkata hyvät holittomat oluet koska oluiden ikävöinnistä on moni muukin täällä jo maininnut :p
 
En varmaan joudu luopumaan mistään. Viime raskaudessa kaverit veikkasi, ettei minua näy koiranäyttelyissä enää loppuraskaudesta. Ja höpö höpö. Juoksin vielä edellisenä vkl näyttelyissä ja siitä seuraava ma meni vedet. :rolleyes:
 
Sain asiakkaalta tänään lahjaksi punaviinipullon :arghh: No, onneksi se ei vanhene..
Sushia on ikävä jo nyt. Ja sinihomejuustoa.
 
Siis hetkinen...Pitää vissiin lukaista toi lista. Tuntuu että laajenee ja muuttuu vuosi vuodelta. Viime raskaudessa en edes kattonut koko listaa ja vasta jälkeenpäin sain kuulla että salmiakki on kokonaan kiellettyä kun ennen sitä sai sentäsvähän syödä o_O
En oo koskaan jättänyt kun alkoholin pois ja graavilohi jouluna, muuten menty maalaisjärjellä, ilmeisesti sillä ei nykyään pääsekkään kovin pitkälle :nailbiting:
 
Kyllä sillä maalaisjärjellä pääsee edelleenkin pitkälle! :) Mä en jaksa turhaan stressata noitten syömisten kans. Tuntuu, et mitään ei saa syödä, jos vain sitä listaa kyttää. :wink
 
Pähkäilin juustojen ja siementen kanssa, ne kun on hyviä salaatissa. Kovat juustot vissiin onkin ok, esim parmesaani, vaikka onkin raakamaitoon tehty? Listeria ei elä kovissa juustoissa? Sushinkin uusin ohje on, että ei paljoa merilevää ja kunhan kalat on tuoreita? Muistelisin, että joskus tarkastivat sushipaikkoja, ja löytyi moitteita kalojen säilytyksessä. Jos joku osaa itse tehdä tuoreesta kirjolohesta, niin lienee ookoo?
 
Takaisin
Top