Mistä joudut luopumaan raskauden vuoksi?

Keskustelun 'Lokakuiset 2020' aloitti KatMa, 3 helmi 2020.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. elin.sand Aloittelija

Itse uskallan syödä kaikkia Valion juustoja koska tehty pitkälti kotimaisesta maidosta ja pastöroitu. Heidän sivuillaan oli myös ihan hyvä juttu raskaudesta ja maitotuotteista.
    Ja siemeniä en jätä pois. Ostan luomuna ja määrä minkä laitan salaattiin tai sosekeittoon on niin pieni että sama myrkkymäärä elimistöön tulee jo ihan Helsingin keskustassa kävelystä :happy:
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. _Karkki_ Aloittelija

Luin l
    Lukasin listan, joo...johan tässä on muutaman viikon aikana ehtiny vaikka ja mitä medium pihvistä lähtien :cool: Meetwursti oli ylläri, sitä menee päivittäin.
  3. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Metvursti on paha rasti, syön sitä normaalisti tyyliin suoraan paketista pikkunälkään :bag:
  4. Mel Tuttu foorumilla Lokaäidit 2020

Pitää vissiin lukea listat uudestaan, en tiennyt, että metwursti ois kielletty

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
  5. FolkeMilea Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Seksistä joudun luopumaan. En vaan pysty tai halua näin alkuraskaudesta. Ajatuskin inhottaa. Pitää toivoa että mies ymmärtää. Sama homma ollut joka kerta niin jospa osais jo ajatella että ohimenevää.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  6. Eetla Rakastunut foorumiin Lokaäidit 2020 Toukomammat 2016

Ikävä kyllä, sama homma. :sad001
    Aiemmin ei ole tällaista ollut, joten siksikin epäilen nyt tyttöä. :D
  7. Raskaskana Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Salmiakki oikeasti nyt risoo. Hyviä salmiakkeja ja lakuja on kaikissa kivoissa karkkipusseissa.
  8. _Helga_ Uusi käyttäjä

Mä jouduin luopumaan Pepsi Maxista, joka on mun pahe ollut jo monta vuotta. Luopuminen kävi kyllä helposti kun raskauspahoinvointi alkoi. Ei tee mieli yhtään. Nyt oiskin hyvä vierottautua tuosta juomasta lopullisesti.
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  9. Yin Aloittelija

Viini, lonkero ja kuohuviini ja en saa ylipainon vuoksi pitää edes herkkupäiviä...joten ei sokeria, ei ylimääräistä rasvaa tai suolaa...ollenkaan...milloinkaan...
    Eli 9kk vaan pelkkää superterveellistä ruokaa :sad010:schoked025...huoh...pitkä aika...
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  10. Mimisu Aloittelija Lokaäidit 2020

Salmiakki, inkivääri ja pihvit mediumina! Siinäpä ne pahimmat oikeastaan. Pahin on ehkä tuo salmiakki!
  11. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Juuri luin lähiherkkuitalialaisen ravintolan menua ja melkein kaikki pitsat ja pastat jäi väliin, oli mozzarellaa, prosciuttoa, katkarapua, salamia jne. Ja arvatkaa vaan tekiskö kaikkia noita nyt mieli!!
  12. Snow_White Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Mutta eikös pitsassa mene kypsennettynä nuokin, juustot sekä salami? Vai kuvittelenko omiani? :think005
  13. Emili@ Aloittelija

Mikäköhän hirviö sitten täältä syntyy kun olen syönyt ihan kaikkea juuri noita luettelemia ruokia :hilarious: lakua ja salmiakkia menee myös.. alkoholi ja raaka kala on oikeastaan ainoat maksan lisäksi mitä en ole nyt raskaana syönyt.
  14. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Kypsänä ehkä joo, mutta kun itse ei paistamista näe niin olen epävarma että onko se juusto oikeesti kuplinut, tai muiden ainesten lämpötilat nousseet tarpeeksi....oispa ihanaa jos oisin väärässä!!
  15. Lailailai Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Mie ainakin syön pitsassa kaikkia juustoja ja salamia. Tietty ilmakuivattua kinkkua en ota, koska se yleensä lisätään pizzaan paiston jälkeen.
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. Snow_White Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Oon mäki syöny pitsan päällä vähän kaikkea :bag:
  17. Janksu Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Kyllä mä ainakin pizzerian pitsassa uskaltaisin syödä. Se kunnon pizzauuni on niin kuuma että juusto takuulla kuplii ja sulaa
    • Tykkää Tykkää x 1
  18. kristamarjut88 Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Samat mietteet. Eihän tota kieltolistaa edes voi muistaa ulkoa kun sivutolkulla sitä ja tätä. :bored: Yritän olla järkevä ja syödä ite tehtyä ruokaa kunnon raaka-aineista niin eiköhän tässä selvitä. Ja alkuraskaudessa oli kyllä syötävä vaan just sitä mikä meni alas ja pysy siellä.
    Salmiakkia on pikkasen ollut pakko syödä koska himo niin älytön ja itseasiassa Verenpaineet myös sen verran matalat että vähän kyllä siihenkin.
  19. Erza Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Nyt oon kyllä todennut että kaikki karkit tai sekoitukset mistä tykkään on sellaisia missä on myös lakritsia mukana. Se tasapainottaa niin hyvin hedelmäkarkkeja. Ehkä ihan hyvä toisaalta että eipä tee niin paljon mieli niitä hedelmäkarkkeja ja lakritsin/salmiakin syömistä hillitsee sit nää rajoitukset. Ihan nollalinjalla en oo kyllä pystynyt menemään sen suhteen. Muuten noi suositukset ei oikein oo vaikuttaneet. Tai ehkä en oo lukenut tarpeeksi tarkasti :hilarious:
  20. _kirahvi Peruskäyttäjä Lokaäidit 2020

Ai hitsi kun olisi tehnyt mieli lasia punkkua tuossa pääsiäisen karitsan kanssa. Nuuhkin lasia ja huokailin...

Jaa tämä sivu