Millaisia raskausoireita sinulla on?

Miltä liitoskivut tuntuu ja tuntuuko ne pelkästään liikkeellä ollessa? Eilen illalla myöhään alkoi sellaiset hitsin kipeät viiltävät tuntemukset. Ne alkaa jostain tuolta jalkojen välistä tai jopa takapuolelta ja vetää nivusesta ylöspäin. Ja siis todella niin sattuu ettei esimerkiksi pääse liikkeelle. Saattaa tuntua esim ihan istuessa ja kun hiukan vaihtaa asentoa niin helpottaa, mutta kun yrittää nousta ylös niin ei kyllä onnistu.
 
Miltä liitoskivut tuntuu ja tuntuuko ne pelkästään liikkeellä ollessa? Eilen illalla myöhään alkoi sellaiset hitsin kipeät viiltävät tuntemukset. Ne alkaa jostain tuolta jalkojen välistä tai jopa takapuolelta ja vetää nivusesta ylöspäin. Ja siis todella niin sattuu ettei esimerkiksi pääse liikkeelle. Saattaa tuntua esim ihan istuessa ja kun hiukan vaihtaa asentoa niin helpottaa, mutta kun yrittää nousta ylös niin ei kyllä onnistu.

Kyllä mulla on ihan illalla välillä vaan vihlontaa ollut. Sattuu liikkeelle lähtö/liikkeellä ollessa ja lepo, riippuen ihan päivästä. Ja just nimenomaan vetää nivusesta tuonne selän puolelle.
 
Mulla ruvennut vauva nyt punkeen inhottavasti tonne kohdunsuulle, aina melkein kun ajan autoo niin alkaa kunnon show :yuck:
 
Tämä väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Musta on tuntunut jo klo 19.30 asti siltä, että olisin niin valmis nukkumaan. Äsken nukahdin sohvalle, joten nyt kyllä luovutan. Ei jaksa enää valvoa..
 
Luoja miten kipeää teki tänään kun ilmeisesti tuo päätti masussa venytellä oikein olan takaa. Ensin alkoi sattua vasemmalle alavatsaan (ihan kuin repisi munajohdinta tms) sitten se alkoi säteillä jalkaan se kipu. No jotenkin pääsin vääntäytymään kauppaan kuitenkin tästä huolimatta niin eiköhän alkanut täyden mahalaukun murjonta niin että meinasin yrjötä heti kun pääsin kotiin. Nyt on lonkat, kyljet ja vatsa tosi kipeä
 
Tämä väsymys on jotain ihan käsittämätöntä. Musta on tuntunut jo klo 19.30 asti siltä, että olisin niin valmis nukkumaan. Äsken nukahdin sohvalle, joten nyt kyllä luovutan. Ei jaksa enää valvoa..

Just eilen laitoin seitsemän aikaan illalla viestin siskolle, että voisinko jo alkaa nukkumaan? Kauhea väsymys.
 
Onko täällä muita oksentelijoita? Nyt viikkoja 15+1 ja edelleen pitää lähes joka aamu oksentaa.
 
Onko täällä muita oksentelijoita? Nyt viikkoja 15+1 ja edelleen pitää lähes joka aamu oksentaa.

Mua vaan ajoittain enää oksettaa mutta oksentanut en oo enää kaiketi viikon 13-14 jälkeen. Ei muista enää millon oksentelu loppui kun jouluna mulla oli se lääke käytössä..
 
Mua vaan ajoittain enää oksettaa mutta oksentanut en oo enää kaiketi viikon 13-14 jälkeen. Ei muista enää millon oksentelu loppui kun jouluna mulla oli se lääke käytössä..

Neuvolasta sanottiin, että yleensä viikolla 16 loppuu oksentaminen, mutta toki joillakin voi kestää vaikka koko raskauden. Mun tuurilla mä oon just se, jolla kestää koko raskauden.
 
Neuvolasta sanottiin, että yleensä viikolla 16 loppuu oksentaminen, mutta toki joillakin voi kestää vaikka koko raskauden. Mun tuurilla mä oon just se, jolla kestää koko raskauden.

Joo niinpä. Tosin mulla oli vielä 18+ pahoinvointia niin että meinasin oksentaa matkalla kotiin. Ja eilen kans (19+4) kun käytiin kaupassa niin oksetti. Mulla tosiaan ajoittain vaan tulee näitä oloja
 
Mä oksennan edelleen lähes päivittäin... Nyt rv 18+0.
 
Mä en oo nyt joutunut pariin viikkoon oksentamaan, mut mulla on käytössä estolääkkeenä antibiootti, joka aiheuttaa voimakasta kuvotusta ja pahoinvointia... eli luultavasti vaan ajan kysymys milloin en ehdi saada unen päästä kiinni riittävän ajoissa ja saa tyhjätä vatsalaukun... Otan siis yötä vasten aina.
 
Mä en oo oksentanut muutenkaan kovin usein, mutta vatsa on kyllä edelleen löysällä monta kertaa päivässä ja kuvottaa koko ajan..
 
Jee tänään iskias kivut tuli oikei rytinällä. Aiemmin on lievästi vaivanneet mutta tänään pelkkää kipua aamusta iltaan :arghh:
 
Se olis ensimmäinen saikkuviikko edessä viikko sitten töissä olin iltavuorossa ja seuraavana aamuna aamuun takaisin ja sit iski kauheet liitoskivut, ei körsiny kävellä eikä kunnolla hengittää. No, meni ohi mut sit onkin joka päivä töissä supistellut ja kun pääsee kotiin alkaa menkkamaiset polttelut alaselässä ja häpyalueella ‍♀️ viikko nyt levätä ja pe lääkärille ja sit kahtoo jatkot. Nyt rv 18+5
 
Ei. Ainakaan vielä en oo huomannut. Mulla on kyllä päivällä jatkuvasti nälkä mutta toisaalta oon opetellut vasta ekassa raskaudessa ylipäätään syömään aamupalaa :D
 
Mulla on aamuisin kova nälkä, on ollut aina, mutta nyt huomaa vielä paremmin että ei saa päivällä yhä edelleenkään syötyä kunnolla niin aamusella on kyllä ihan infernaalinen nälkä välillä, en silti välttämättä saa syötyä kuin hedelmän tai leivän.. mahalaukku on varmasti pienentynytkin koska yksi leipä tekee kylläiseksk
 
On! Aamuisin pakko ensimmäisenä syödä! Mutta toisaalta aamulla viiden aikaan ei oikein tuorepuuro maistu, mutta pakko syödä ennen töitä.. Ja siihen aikaan pitää olla valmis eväs mikä helppo syödä...
 
Takaisin
Top