Raskausuutisen kertominen muille

laittelin tähän ketjuun aiemmin työpaikan yt-neuvotteluista, viime viikolla kerrottiin neuvottelun päätökset ja itse onneksi sain paikan pitää! :angelic: nyt vaan miettinyt kuinka kerron pomolle ja työkavereille. mitä ootte käynyt sanomassa pomolle? meillä on vielä mies pomona niin tuntuu jotenki hassulle sanoa hänelle että oon raskaana :laughing002 vai sanoisiko vaan että jään kesän alussa äitiyslomalle?
 
Minun lähiesimies on nainen ja johtaja mies, molemmille kävin kertomassa raskaudesta ja molemmille sanoin, että jos kaikki menee hyvin, niin meille tulee heinäkuussa vauva ja näin ollen jään kesäkuussa äitiyslomalle.
 
Kohta pitäis esikoiselle kertoa tulevasta sisaruksesta. On jo parikertaa taputellut mahaa ja todennut et äitillä on vauva mahassa. Vielä ollaan laitettu höpinän piikkiin. 2 viikon päästä on väliultra niin sen jälkeen pitää sitten kertoa uutiset :) Lopuille kavereille kerrotaan myös tuon ultraan jälkeen joka on rv 16.
 
Oon itse kertonut jo heti plussasta omalle perheelle ja lähiystäville taustan vuoksi. Meillä on lapsi ollut toiveissa jo kolmisen vuotta ja olemme olleet lapsettomuushoidoissa ja valitettavasti viime vuonna tuli myös keskenmeno. Sen jälkeen olen avoimesti lähipiirille kertonut. Töissä jouduin omalle esimiehelle kertomaan aika alkuvaiheessa, kun aamupahoinvointi oli niin karmeaa. Myös kolmelle työkaverille olen kertonut, jotka tietävät taustamme.

Aiomme odotella kuitenkin rakenneultraa, joka on 12.3. ja sen jälkeen kertoa sitten muillekin ihmisille. Julkisia facebook-päivityksiä en varmasti raskausaina tee, mutta ehkäpä sitten, jos ja kun vauva syntyy.

Olisi ihana keksiä joku kaunis tapa ilmoittaa sukulaisille ja muille ystäville, eli ehkä otamme sitten rakenneultran jälkeen muutamat kuvat kuvaajan kanssa ja lähetämme terveisiä niiden myötä. :)
 
Eilen kerroin pomolle. Onnitteli kyllä aluksi, mutta sit meni ”sekaisin” ja puhui ehkä vähän liikaakin ääneen. ”Olisit kertonut lokakuussa niin olisin osannut budjetoida tämän” ”voi harmi kun tässä olisi yks toinenkin ongelma keväälle” onneks työkaveri sano et tää raskaus ei oo kyl mikää ongelma. ja sot pomo ihmetteli että kukaan ei oo näin myöhään kertonut. Että siis mitä.
 
Eilen kerroin pomolle. Onnitteli kyllä aluksi, mutta sit meni ”sekaisin” ja puhui ehkä vähän liikaakin ääneen. ”Olisit kertonut lokakuussa niin olisin osannut budjetoida tämän” ”voi harmi kun tässä olisi yks toinenkin ongelma keväälle” onneks työkaveri sano et tää raskaus ei oo kyl mikää ongelma. ja sot pomo ihmetteli että kukaan ei oo näin myöhään kertonut. Että siis mitä.

Onpas outoa käytöstä, eihän sun olisi vielä vähään aikaan edes tarvinnut kertoa jos et olisi halunnut. Ja muutenkin ei kyllä nyt ihan miettinyt loppuun asti sanojaan..
 
Eilen kerroin pomolle. Onnitteli kyllä aluksi, mutta sit meni ”sekaisin” ja puhui ehkä vähän liikaakin ääneen. ”Olisit kertonut lokakuussa niin olisin osannut budjetoida tämän” ”voi harmi kun tässä olisi yks toinenkin ongelma keväälle” onneks työkaveri sano et tää raskaus ei oo kyl mikää ongelma. ja sot pomo ihmetteli että kukaan ei oo näin myöhään kertonut. Että siis mitä.

Mitä ihmettä? Hyi mitä käytöstä.

Mun pomo on ns. iso pomo meidän yrityksessä ja vaikka tiedän, että äitiysloma aiheuttaa kauheasti säätöä yms. hänelle, niin hänellä tuli tippa linssiin ja oli oikeasti tosi iloinen ja halusi nähdä ultrakuvankin.

Vois olla, että olisin itse alkanut itkemään, jos mun pomo ois noin käyttäytynyt. Oikeastihan sun pomo sais olla onnellinen, että kerroit nyt eikä sitten tasan 2kk ennen kuin jäät äippälomalle.
 
Eilen kerroin pomolle. Onnitteli kyllä aluksi, mutta sit meni ”sekaisin” ja puhui ehkä vähän liikaakin ääneen. ”Olisit kertonut lokakuussa niin olisin osannut budjetoida tämän” ”voi harmi kun tässä olisi yks toinenkin ongelma keväälle” onneks työkaveri sano et tää raskaus ei oo kyl mikää ongelma. ja sot pomo ihmetteli että kukaan ei oo näin myöhään kertonut. Että siis mitä.
Loka-marraskuussahan vasta plussatestejä tehtiin, oisko hänelle pitäny heti kiikuttaa pissainen tikku tiedoksi. :facepalm: Hitto mikä tyyppi sun pomosi. :shifty:

Mä kerron vasta ens viikolla pomolle, heillä tosin ei nyt silleen vaikuta isommin mihinkään kun sijainen siellä jo on niin jatkanevat vaan hänen sopimustaan sitten.. Mut tietenki vaik vaikuttaisiki isommin niin tollasia juttuja ei puhuta alaiselle.
 
Heh niinpä, sanoin vaan että sainpa itekin tietää vasta lokakuussa raskaudesta. Hän sanoi nuo asiat vähän ”naurahdellen”, olevinaan vitsinä, mutta oma huumori ei jaksanut riittää semmoiseen...
 
Meillä on tässä lähipäivinä tulossa töissä yhteinen kokoontuminen päiväsaikaan ja siellä oletettavasti minun suhteen juorut lähtevät liikkeelle. Minua naurattaa jo valmiiksi kun pohdin, että kuka kehtaa ensimmäisenä kysyä :grin
 
Minäkin kerroin omille kummeilleni, kun ollaan tosi läheisiä heidän kanssaan. Eli nyt ihan lähisuku tietää ja omat lähimmät ystävät. Olen yhä sitä mieltä, että julkista päivitystä en varmaankaan mihinkään facebookkiin tai instagramiin tee ennen kuin lapsi on jo syntynyt.
 
Mun on ollu jotenki tosi vaikeeta pantata tätä tietoo. Muutamille kavereille kerroin heti plussasta, kaikki lähimmät kaverit ja perhe tiesi varmaan jo viikon 7 tienoilla. Pomollekin piti päästä heti nt-ultran jälkeen kertomaan ihan silkasta kertomisen halusta :D Muille kavereille ja tutuille (joita ei tuu oikein naamatusten nähtyy) kerrottiin sit rakenneultran jälkeen somessa :)
 
Takaisin
Top