Mahtuuko vielä tutut farkut?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko jo siirtynyt äitiysvaatteisiin tai vaikuttaako raskaus muuten vaatevalintoihisi? Millaisiin vaatteisiin pukeudut tänään? Voit kertoa myös kuvalla päivän asustasi. :)

Artikkelissamme pohditaan oikeaa ajankohtaa ensimmäisille äitiysvaatehankinnoille. Missä vaiheessa raskautta sinä koit tarpeelliseksi suunnata äitiysvaateostoksille?
 
Nyt jo (rv 4+5) on pitänyt luopua monista tiukoista housuista kun turvottaa niin. Vielä ei ole tarvinnut ostaa uusia kun on kaapista löytynyt jotkut löysemmät/joustavammat.

Jos rinnat alkaa tästä kasvaa niin jännittää mahtuuko yksikään paita päälle..on muutenkin vaikea löytää paitoja vähän rintavammalle jotka ei puristaisi.

Tiedättekö onko äitiysvaatteissa paitoja joissa olisi väljempi rintamus? En ole yhtään tutustunut vielä valikoimaan, mielikuva on vaan ihanista joustovyötäröisistä housuista. :angelic:
 
Äitiysfarkut on parasta :grin suosittelen muuten hommaamaan äitiysvaatteita nettikirppiksiltä, koska livenä ne on hirveän hintaisia ja käytettynä usein ihan uudenveroisia.
 
Iltaa kohden aina kauhee turvotus iskee päälle ja vaatteet ahistaa :grin Just kattelin nettikirppiksiä ja meen huomenna kattomaan joltain äitiyshousuja ja paitoja :) tänään 4+4 :Heartred
 
Farkuista jäänyt vyö pois! Ekan kohdalla vaihdoin äitiysfarkkuihin melko aikaisin mutta nyt vaikuttaa siltä ettei turvota yhtä paljoa. Öisin olen ajatellut alkaa pitämään taas wireless (suomeksi...?) liivejä koska rinnat alkavat painaa jo melko paljon...
 
Aiemmissa farkut mahtunut noin 12 viikolle asti ilman ongelmia. Tänään olin jo housut auki, peittävän paidan kanssa luennoilla, sormuksetkaan ei mahdu enään sormeen. Kauhea turvotus siis vaikka olen koittanut panostaa terveelliseen kevyeen ruokaan. Tuota painoa kun raskausaikana on tapana kertyä turvotuksen muodossa...
 
Saa nähdä milloin alkaa vaatteet käydä pieniksi. Olen kyllä tyytyväinen, että tällä kertaa viime metrit osuvat kesään/alkusyksyyn. Voi lampsia flipflopeissa ja mekoissa. Ei kiristä eikä purista mistään :)
 
Mulla alko eilen kiristää farkut. Piti availla päivän aikana nappia. Iltaa kohti alkaa aina turvottaa niin paljon, että pitää vaihtaa löysät vaatteet heti, kun pääsee kotiin.
 
Mun piti viikko sitten ostaa uudet liivit enkä ole kestänyt kiristäviä housuja. Vedin leggingsellä kunnes hankin mammafarkut. Turvotustahan tää vielä on mutta mammahousut muotoilee makkarat "vauvamasuksi" nyt 6+2
 
Ei oo mahtunu esikoisen jälkeen farkut :oops: Leggingseillä mennään ja mekoilla... Jos samaa kaavaa mennään niin kohta saa vedellä jo mammafarkut jalkaan. Ostan kyllä tälläkertaa kunnolliset, viimeksi oli vaan kymmenet huonot jotka ei pysynyt päällä :shifty:
 
Ei oo mahtunu esikoisen jälkeen farkut :oops: Leggingseillä mennään ja mekoilla... Jos samaa kaavaa mennään niin kohta saa vedellä jo mammafarkut jalkaan. Ostan kyllä tälläkertaa kunnolliset, viimeksi oli vaan kymmenet huonot jotka ei pysynyt päällä :shifty:
Kerro sitten mitkä oli ne kunnolliset mulla nyt H&M 40e pökät mutta epäilen etteivät pysy jalassa koska mahassa ei ole vielä muotoa. Ihmeellisellä vyöviritelmällä mennään
 
Kerro sitten mitkä oli ne kunnolliset mulla nyt H&M 40e pökät mutta epäilen etteivät pysy jalassa koska mahassa ei ole vielä muotoa. Ihmeellisellä vyöviritelmällä mennään

Mulla ainoot mitkä pysy jalassa viimeksi oli just hm farkut. Mut ne oli vajaamittaset kesäksi ja syksyllä käytin jotain lidliä mikä ei pysynyt jalassa sinnepäinkään. Mamaliciousilta oli kans yhdet, aivan superit alkuraskaudesta mutta ei syksyllä inahtanut enää päällekään (La oli silloin lokakuussa). On muuten aika kätevää odottaa samalle vuodenajalle kun on takit ym valmiina :D
 
Mulla on ollut jo ennen plussaa mammafarkut kaapissa, kun endometrioosin kanssa tulee päiviä, että maha on ku viimesillään raskaana. Ja nyt kun on lääkkeillä tuettu tämä raskaus niin oon aivan turvonnut, joten käytän jo nyt niitä mammafarkkuja :D

Ja hei, mulla ne hennesin pysyy hyvin jalassa ilman turvonnutta mahaakin ja joskus käännän sen mahaosuuden kaksinkerroin niin on vähän tukevampi.

4+4
 
Mulla on jemmassa edellisestä raskaudesta parit housut, mutta niitä en oo vielä tarvinnut. Painoa on parin normaalipainoisen aikuisen naisen verran :sorry: joten ei ihan heti näykkään
 
Mulla on kans jemmassa jonkin verran äitiysvaatteita,mutta... raskauden jälkeen (siis esikoisen)paino on vaan tippunut ja painan paljon vähemmän,kuin ennen ekaa raskautta. Eli kaikki vaatteet menee uusiksi.
 
Koitin mun viime alkuraskauden farkkuja niin liian pienet :oops: Kääk. Ainoa asia mikä tässä ärsyttää on se etten saanut painoa pudotetuksi ennen raskautta. Painan 8kg enemmän kuin viimeksi... :nailbiting: saapa nähä meneekö muutkaan vaatteet. En uskaltanut kokeilla.
 
Vielä mahtuu just ja just omat farkut mutta enpä niitä oo juurikaan käyttänyt kun töissä on työvaatteet ja muuten pidän collareita. Mammafarkutkin on jo muutaman kerran ollu jalassa, mulla on hm ollut ihan hyvät.
 
Ei kyl mahu enää perus housut... Onneks on noita mamma housuja!!
 
Takaisin
Top