Raskaaksi 2019

Jos oikein muistan niin oli. Lukemaa en kyllä muista.
juu ei lukemaa tarvitse muistaakaan mietin vain kun olen googlesta lukenu että voi olla ilman tulehdusarvon kohoamistakin kohtutulehdus. minulla nimittäin oli myös aika varmoja oireita, mutta ei ollu crp koholla ni ei tullu diagnoosia siihen suuntaan.

siis mitäh? ihanaa jos olet raskaana :Heartred
vastahan puhuttiin et koska uskaltaa olla ilman ehkäisyä vai onko siitä jo kauankin.
oon ihan pihalla kaikesta kun itellä oli mukamas menkat just ja tuhruttelu jatkuu stna! ei oo varmaan tyhjentyny se hematooma en kyl haluais kaavintaan sit millään! huomenna lääkäri soittaa hcg ni tietää enempi

Siis tää on vain tää tunne, ei mitään "oikeaa" :rolleyes: Tai no, aamulämmöt menee samalla lailla kuin plussakierrossa oviksen jälkeen, mut voihan keho vain olla sekaisin. Uskallettiin aloittaa normaali seksielämä, kun vuotoa ei enää ollut ja tulehdusarvot oli ok. Ei siitä kauan oo :hilarious: Siitä parin päivän päästä olikin sit oletettu ovis. Ja jälleen, voihan noissa tikuissa näkyä väärinkin. Mutta pariksi päiväksi tuli (vahvistui) kirkuva plussa ja lämmöt droppasi. Nyt jännäillään:bag:

Toivottavasti hcg kertoisi hyviä uutisia teille! :smiley-angelic001

Toivotaan Sammie et tää on se the kierto <3 Peukut pystyssä että raskaus alkaa ja pysyy <3

Ei sokereihin kuitenkaan mitään "vahvempaa" määrännyt? Pitääkö sun itse niitä seurata?
Metformin on puheissa mut näillä mennään ja seuraan itse ja sit todennäköisesti siirryn syömään metforminia, ainakin Suomessa auttoi

Ei sokereihin kuitenkaan mitään "vahvempaa" määrännyt? Pitääkö sun itse niitä seurata?
Halusi siis tuolla ja magnesiumia kokeilla josko tehoaisi mut epäilen. Onhan tuo hyvä ku jossain oli jodia et kyl se jotaki auttaa mut uskon et siirrytään metformiiniin ja näin hän myös ajattelee koska jos raskaus niin ei haluta että sokerit vaikuttaa siihen miten raskaus etenee

Siis tää on vain tää tunne, ei mitään "oikeaa" :rolleyes: Tai no, aamulämmöt menee samalla lailla kuin plussakierrossa oviksen jälkeen, mut voihan keho vain olla sekaisin. Uskallettiin aloittaa normaali seksielämä, kun vuotoa ei enää ollut ja tulehdusarvot oli ok. Ei siitä kauan oo :hilarious: Siitä parin päivän päästä olikin sit oletettu ovis. Ja jälleen, voihan noissa tikuissa näkyä väärinkin. Mutta pariksi päiväksi tuli (vahvistui) kirkuva plussa ja lämmöt droppasi. Nyt jännäillään:bag:

Toivottavasti hcg kertoisi hyviä uutisia teille! :smiley-angelic001
Polvetkin ristissä sun puolesta <3

Itse oon vaan päättänyt raskautua nyt tässä kierrossa, selkeästi tummunut tikit muttei vielä plussaa eikä hymyy mut kohta kohta ja sit luget ja jos ei tällä hiton vitsku arsenaalilla kun osa määrätty lääkäriltä muihin ja pari raskautta ajatellen niin toivo on korkealla

Mahtavia uutisia, Sininen Kirahvi! :Heartred

Minua vähän pelottaa tämä outo varmuus raskaudesta. Ja nolottaakin :smiley-ashamed008 On vain rauhallinen olo, että olen taas raskaana. Valkovuotoa riittää, mutta se nyt ei kerro mitään. Muuten ei oireita, eikä toki vielä "pitäisikään". Tässä ei ole mitään järkeä. Voi olla, että tipun melko korkealta :sorry:

Toivottavasti olis raskaus :Heartred

Näin taas kummallista unta. Jäi kyllä pahasti kesken kun kello herätti. Siinä tavallaan ulkopuolisena katselin joittenki valmistautumista vauvan tuloon, ihan tuntemattomia oli, mut silti jotenki tuntui että olisin itsekin ollut mukana siinä. Mut ne oli ostanut jonkun ison mustan arkun vauvalle ilmeisesti sängyksi, ja se oli musta kamala. Sit se nainenkin sano et se on jotenkin karmiva ja sen tulon jälkeen on alkanut kummittelemaan, että siirretään se toiseen huoneeseen. Sit mä heräsin. Mut ihan kuin olisin itse ollu unessa raskaana,oli sellanen tunne. Häiritsi ku jäi kesken uni o_O hirmu outo kaikin puolin, harvoin tuollaset unet jää ees mitenkään mieleen, mut tuossa oli jotain outoa.

Tsemppiä hoitoihin Sininen kirahvi! Kiva että pääsette asiassa eteenpäin, toivottavasti nyt pian tärppää.

TiinuLiinu, eka mielikuva tosta sun unesta oli että siellä oli hauta-arkku vuoteena. :confused: Sit vasta tajusin että on niitä muitakin arkkuja. :hilarious: Jospa käsittelit unessa keskenmenoa? Ihan villinä veikkauksena, eihän näistä ikinä tiedä.

Toivottavasti saat Tiina nopeasti ajan tutkimukseen ja selvyyden paineen tunteeseen.

Mites ne suositukset kilppariarvoista raskautta yrittäessä nyt meni? Mulla on T4V 15,3 ja TSH 2,68. Ei ilmeisesti siis ihanteellinen, muttei ihan mahdotonkaan?

Tsemppiä hoitoihin Sininen kirahvi! Kiva että pääsette asiassa eteenpäin, toivottavasti nyt pian tärppää.

TiinuLiinu, eka mielikuva tosta sun unesta oli että siellä oli hauta-arkku vuoteena. :confused: Sit vasta tajusin että on niitä muitakin arkkuja. :hilarious: Jospa käsittelit unessa keskenmenoa? Ihan villinä veikkauksena, eihän näistä ikinä tiedä.

Toivottavasti saat Tiina nopeasti ajan tutkimukseen ja selvyyden paineen tunteeseen.

Siis joo musta kultareunuksinen hauta-arkku, mut aikuisten kokoa. Ja ku se siis ei ollut mun lapselle vaan se joku outo nainen meinas että se on hyvä sänky lapselle :eek: ja arkku oli siis tyhjä.
Tavallaan se uni oli kuin oisin katsonut jotaki ohjelmaa, mut tavallaan olin itsekin siinä :grin
Ajattelin vaan siinä unessa että kamala ajatus pitää arkkua sänkynä lapselle ja ihmekään kun kummittelee. Se arkku vissii oli hankittu jostain erikoiskaupasta.
Eikä ollu mitenkään ees surullinen uni, olin itse jotenkin sisäisesti onnellinen, koska olin raskaana, lähinnä hämmentynyt että miksi joku tekee tuollasta syntyvälle lapselleen :grin

Mut netistä löytyi mm. Tällästä
Ruumisarkku
Arkku unessa on kohdun symboli. Tyhjä arkku kertoo, että kärsit leppymättömistä erimielisyyksistä.
Ruumis arkussa kertoo, että elät parhaillaan masennuskautta. Saatat tuntea itsesi rajoittuneeksi, sulkeutuneeksi ja kahlituksi. Valve-elämässäsi saattaa olla menossa kuollut tai kuolemaa tekevä tilanne, johon uni pyytää sinua kiinnittämään huomiosi. On aika päättää jokin asia tai suhde.

Nyt gyne soitti ja sain terolutit. Jee. Se vaikutti aika kiireiseltä, heti puhelun aluksi sanoi että "susta on kirjoitettu edellisellä käynnillä pitkä teksti tänne mutta en ole sitä lukenut, kerropa mitä toivot". :D Mun pitäs syödä niitä teroja kierron 15. päivästä alkaen 10 päivää. En muistanut kysyä siinä lyhyessä puhelussa et mitäs sit jos tulisin raskaaksi, eikö monet silloin jatka progen syömistä? Toisaalta jos lopetan 10. päivän kohdalla niin sehän on jo ennen positiivista raskaustestiä?

On tää hienoa et eka juttelee lääkärin kans ja sit tulee kyselemään lääkityksestä vauvapalstalle. :hilarious:

Tsemppiä kaikille kiertoihin ja uuden vuoden haasteisiin! Ei tultu raskaaks 2019 mut onneks yhteisö pysyy täällä.

Mites ne suositukset kilppariarvoista raskautta yrittäessä nyt meni? Mulla on T4V 15,3 ja TSH 2,68. Ei ilmeisesti siis ihanteellinen, muttei ihan mahdotonkaan?

TSH pitäisi olla mielellään alle 2,5. Ihanteellinen kai lähellä yhtä, tai ainakin välillä 1-2. Mutta ei toivoton, noita huonommilla lukemilla alkoi viimeisin raskaus mulla.

Nyt gyne soitti ja sain terolutit. Jee. Se vaikutti aika kiireiseltä, heti puhelun aluksi sanoi että "susta on kirjoitettu edellisellä käynnillä pitkä teksti tänne mutta en ole sitä lukenut, kerropa mitä toivot". :D Mun pitäs syödä niitä teroja kierron 15. päivästä alkaen 10 päivää. En muistanut kysyä siinä lyhyessä puhelussa et mitäs sit jos tulisin raskaaksi, eikö monet silloin jatka progen syömistä? Toisaalta jos lopetan 10. päivän kohdalla niin sehän on jo ennen positiivista raskaustestiä?

On tää hienoa et eka juttelee lääkärin kans ja sit tulee kyselemään lääkityksestä vauvapalstalle. :hilarious:

Tsemppiä kaikille kiertoihin ja uuden vuoden haasteisiin! Ei tultu raskaaks 2019 mut onneks yhteisö pysyy täällä.

Kyllä progen syömistä voi jatkaa vaikka tuliskin raskaaksi vaikkei ole vahvaa näyttöä että se auttais raskauden ylläpysymisessä/ehkäisis keskebmenoa, mut kyllähän sitä keskenmenojenkin ehkäisyyn varmuuden vuoksi voidaan käyttää jos ollu jo muutama km. Ja esim ivf-kierroissahan käytetään lähes aina mut se on vähän eri juttu kuin ns luomukiertoon. Onko sulla ovis ollu yleensä milloin? Meinaan ite en aloittais progea kp15 jos ovis ei ois viel tullu ettei jää tulematta.

Kyllä progen syömistä voi jatkaa vaikka tuliskin raskaaksi vaikkei ole vahvaa näyttöä että se auttais raskauden ylläpysymisessä/ehkäisis keskebmenoa, mut kyllähän sitä keskenmenojenkin ehkäisyyn varmuuden vuoksi voidaan käyttää jos ollu jo muutama km. Ja esim ivf-kierroissahan käytetään lähes aina mut se on vähän eri juttu kuin ns luomukiertoon. Onko sulla ovis ollu yleensä milloin? Meinaan ite en aloittais progea kp15 jos ovis ei ois viel tullu ettei jää tulematta.

Kiitos kun vastaat! Ja huippua et saitte suunnitteluajan, sehän on jo ihan pian! :happy: Mulla on ollut ovis yleensä kp15, joskus 14 tai 16. Kysyinkin siltä gyneltä et mitä jos ovista ei ole silloin kp15 vielä tullut, mutta hän sanoi että voi sen aloittaa silti eikä haittaa. En ruvennut siinä sit vastaankaan väittämään. :confused:

Miten teitä muita terolutien syöjiä on siis ohjeistettu?

Kiitos kun vastaat! Ja huippua et saitte suunnitteluajan, sehän on jo ihan pian! :happy: Mulla on ollut ovis yleensä kp15, joskus 14 tai 16. Kysyinkin siltä gyneltä et mitä jos ovista ei ole silloin kp15 vielä tullut, mutta hän sanoi että voi sen aloittaa silti eikä haittaa. En ruvennut siinä sit vastaankaan väittämään. :confused:

Miten teitä muita terolutien syöjiä on siis ohjeistettu?

Mäki oon kokeillu teroja ja mulleki ohjeistettu alotus kp15 mut sillo en lääkärin edessä osannu kyseenalaistaa. Oon nähny et lääkärit on sanonu vähän eri ohjeita ja voi olla et se ovis tapahtuukin vaikka sen alottas. Ite en sit kuitenkaan uskaltanu ottaa riskiä et mitä jos ei tapahdukkaan kun just eri ohjeita ollu. Toki mä oon yleensä sitä mieltä et lääkärin ohjeen mukaan hyvä mennä mut tässä asiassa taas.. :hilarious: ohan se tietty vähän outoa et kun progea kehokin tuottaa vasta ovulaation jälkeen et miks sitä ennen tulis ottaa mut ohan tää ihmisen fysiologia aika monimutkanen vaikka maalaisjärjellä ajattelis noin.

Mäki oon kokeillu teroja ja mulleki ohjeistettu alotus kp15 mut sillo en lääkärin edessä osannu kyseenalaistaa. Oon nähny et lääkärit on sanonu vähän eri ohjeita ja voi olla et se ovis tapahtuukin vaikka sen alottas. Ite en sit kuitenkaan uskaltanu ottaa riskiä et mitä jos ei tapahdukkaan kun just eri ohjeita ollu. Toki mä oon yleensä sitä mieltä et lääkärin ohjeen mukaan hyvä mennä mut tässä asiassa taas.. :hilarious: ohan se tietty vähän outoa et kun progea kehokin tuottaa vasta ovulaation jälkeen et miks sitä ennen tulis ottaa mut ohan tää ihmisen fysiologia aika monimutkanen vaikka maalaisjärjellä ajattelis noin.

Olisko sit niin et kp15 ovis on joka tapauksessa jo sen verran "tuloillaan" (ainakin jos kierto on normaalipituinen ja yleensä aina noilla main), ettei siinä vaiheessa aloitettu proge voi pysäyttää sitä? Mut tää nyt on tällaista maallikkospekulaatiota, olis kiva kuulla jos joku tietää aiheesta enemmän. :happy:

Noh nyt mulla on kyl menossa jo kp17, en saanut selkeetä ovisplussaa RFSU:n tikkuun mut vahvimmillaan oli kp14 aamusta. Eli ovis ehkä ollut kp15 maanantaina. Aloitan terot tänään.

Takaisin