Raskaaksi 2019

Mul on ollu ihan samaa täs kuukauden kaksi. Huoh ku vaan sais tietää

Mä täs just päättelin että mulla on pakko sittenkin vasta nyt olla ovulaatio, nimittäin alkoi munasarja nippailu ja limailu jatkuu. Ehkä se vaan keskenmenon jälkeen teetteli sitä pitempään. Ovulaatio testillähän se selviäis, mutta oon päättänyt lopettaa testailun, kun ei nyt yritetä ees tällähetkellä. Lähinnä haaveillaan :angelic:

Onneks mulla on kaapissa primolut noria, jos 2-3vk sisään ei menkat ala, nii syön niitä, nii luulis alkavan sitten :grin ne on mulla ihan vaan menkkojen siirtoon, kun vuosi sitten lähdettiin ulkomaille, enkä halunnut menkkoja sille viikolle. Ja just siihen ne meinas osua. Mut jäi kuuria yli nii saa hyötykäyttöön jatkossaki.

Mahtavia uutisia, Sininen Kirahvi! :Heartred

Minua vähän pelottaa tämä outo varmuus raskaudesta. Ja nolottaakin :smiley-ashamed008 On vain rauhallinen olo, että olen taas raskaana. Valkovuotoa riittää, mutta se nyt ei kerro mitään. Muuten ei oireita, eikä toki vielä "pitäisikään". Tässä ei ole mitään järkeä. Voi olla, että tipun melko korkealta :sorry:

Mulla oli r-testi nega. Nyt en vaan tiedä mihin mun kannattaisi huomenna soittaa tosta paineentunteesta. Terveyskeskuksen lääkäriin, neuvolaan vai tyhjennyksestä vastanneeseen sairaalaan?

Keskeytyksestä sen verta aikaa jo, että he ohjaa sut terveysasemalle. Tulehdus on helppo poissulkea jo ihan statustamalla, jos kohtu ja sivuelimet ei arista, on tulehdus epätodennäkönen. Samalla voi laittaa labraan ja kattovat tulehduskokeet ja virtsan. Tarvittaessa myös papa kokeen, jos edellisestä useampi vuosi. Jos ei mitää löydy, voidaan jäädä seuraamaan ja jos jatkuu nii sit lähetettä eteenpäin :)

Lääkäri sano syömään kromia. Mun kaappi on täynnä jo vitamiineja ja kun tahtois myös omegat ja d mut sit menee jo överiksi.

Sokeriarvojen takia siis kromia. Syökö muut sitä, kokemuksia?

Mä oon ihan varma että tuun raskaaksi tästä seukki oviksest. Siis tyhmää tää on mut mä vaan päätin et nyt näin ja sitten outoon korkealta ja kovaa mut en tipu koska mä tuun todellakin raskaaksi nyt. Näin mä vaan jotenkin oon saanut päähäni.... Huoh

Mä täs just päättelin että mulla on pakko sittenkin vasta nyt olla ovulaatio, nimittäin alkoi munasarja nippailu ja limailu jatkuu. Ehkä se vaan keskenmenon jälkeen teetteli sitä pitempään. Ovulaatio testillähän se selviäis, mutta oon päättänyt lopettaa testailun, kun ei nyt yritetä ees tällähetkellä. Lähinnä haaveillaan :angelic:

Onneks mulla on kaapissa primolut noria, jos 2-3vk sisään ei menkat ala, nii syön niitä, nii luulis alkavan sitten :grin ne on mulla ihan vaan menkkojen siirtoon, kun vuosi sitten lähdettiin ulkomaille, enkä halunnut menkkoja sille viikolle. Ja just siihen ne meinas osua. Mut jäi kuuria yli nii saa hyötykäyttöön jatkossaki.
Mul on ovis tuloillaan, ostovimma alkoi ja lomat nippailut ja himo. Mä oon varma että nyt käy tärppi ku on ollut niin lyhyet kierrot ja oon varma et toi mun vitamiiniarsenaali on kattava vaik omegat uupuu kyl. Nyt tuli kromi ja sit B-Complex ja macatabletit ku olin aamusin niin väsy ja sit tietty on E vitsku. Ja iltaisin se myoinositol foolihappo seleeni ja melatoniini yhdistelmä. Ja nyt ei heittele ihme kuumia aaltoja ja muita vaan on selkee se oirekirjo mitä ollu aiemmin kun ovuloin normaalisti. Nyt on tulos ovis ja mähän tuun raskaaksi. Ihan ku sen voi muka päättää mut näin aion tehdä. Heti ku hymy niin 3 pv ja progea ja testi joka saa luvan olla plus sitte

Ei taas oo paljon mieltä tässä kierrossa. Ovislimaa tulee aina silloin tällöin, jomottelee, naama kukkii. Kp 34 nyt. Toki sen siellä ultrassakin näki, ettei ole hyvä kierto menossa. Toivottavasti menee edes itsestään katki jossain vaiheessa.

Mä päätin myös nyt yrittää vähentää hiilareita. En mene varsinaisen vhh:n puolelle, ainakaan ketoon asti, mutta jos nyt vähän vähemmän höttöä söisi. Meni ruokavalio syksyn aikana niin huonoksi, kun oli koko ajan kiire, väsy ja ahdistus. Jäi vähän sellainen olo siitä, että kumpi nyt olikaan muna ja kumpi kana. Suurin ongelma tulee olemaan arkilounaat, yliopiston ruokalat ei tarjoa mitään varsinaista gurmeeta, mutta ei ole myöskään mahdollisuutta ottaa mukaan sellaisia eväitä, jotka tarvitsevat mikron tai jääkaapin. Oon vissiin vähän rajoittunut mielikuvitukseltani, kun ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on leipä :grin

Lääkäri sano syömään kromia. Mun kaappi on täynnä jo vitamiineja ja kun tahtois myös omegat ja d mut sit menee jo överiksi.

Sokeriarvojen takia siis kromia. Syökö muut sitä, kokemuksia?

Mä oon ihan varma että tuun raskaaksi tästä seukki oviksest. Siis tyhmää tää on mut mä vaan päätin et nyt näin ja sitten outoon korkealta ja kovaa mut en tipu koska mä tuun todellakin raskaaksi nyt. Näin mä vaan jotenkin oon saanut päähäni.... Huoh

Ainakin tiedän, että kromi tosiaan voi tasottaa verensokeria ja siks esim makeista irti yrittäessä hyvä, koska samalla voi vähentää makean himoa

Ei taas oo paljon mieltä tässä kierrossa. Ovislimaa tulee aina silloin tällöin, jomottelee, naama kukkii. Kp 34 nyt. Toki sen siellä ultrassakin näki, ettei ole hyvä kierto menossa. Toivottavasti menee edes itsestään katki jossain vaiheessa.

Mä päätin myös nyt yrittää vähentää hiilareita. En mene varsinaisen vhh:n puolelle, ainakaan ketoon asti, mutta jos nyt vähän vähemmän höttöä söisi. Meni ruokavalio syksyn aikana niin huonoksi, kun oli koko ajan kiire, väsy ja ahdistus. Jäi vähän sellainen olo siitä, että kumpi nyt olikaan muna ja kumpi kana. Suurin ongelma tulee olemaan arkilounaat, yliopiston ruokalat ei tarjoa mitään varsinaista gurmeeta, mutta ei ole myöskään mahdollisuutta ottaa mukaan sellaisia eväitä, jotka tarvitsevat mikron tai jääkaapin. Oon vissiin vähän rajoittunut mielikuvitukseltani, kun ainoa vaihtoehto mikä tulee mieleen on leipä :grin

Mä taas oon tosi ilonen edullisesta ja monipuolisesta yliopistoruoasta vaikka eihän ne nyt aina gurmee oo mut silti hyvä setti 2,60 hintaan eikä tarvi miettä eväitä :) toki varmasti firmoissakin eroja.
Mulle tuli mieleen leivän vaihtoehdoksi tuorepuurot pakasterasiaan(säilyy varmasti iha hyvänä muutaman tunnin ei-kylmässäkin), sit tietty pilkotut kasvikset ja/tai hedelmät rasiaan tai ihan salaatti, erilaiset välipala- tai proteiinipatukat, pähkinät, UHT-proteiinijuomat jotka säilyy hyvin lämpimässäkin, piltit, smoothiet.. Sit vaa yhdistellä näitä et tulee riittävästi syömistä lounaaksi.

Ainakin tiedän, että kromi tosiaan voi tasottaa verensokeria ja siks esim makeista irti yrittäessä hyvä, koska samalla voi vähentää makean himoa
Joo mulla ku ne sokerit oli päin peetä ja nyt unohtui se magnesium et se suositteli syömään myös magnesiumia koska mulla on ollu jonkin aikaa kauheita suonenvetoja liittyen lähinnä reunaan kylmään ilmaan tms... Tulee joka talvi. Mut nyt ostan illalla vielä purkin magnesiumia ja sit riittää. Noita mitä mulle suositeltu niin ei oo kaikkia sitä määrää yhdessä niin mul on erikseen kaikki. Ainut mikä huomasin et jäänyt pois on greippimehu ku oli kaupoista loppu enkä vaan oo viitsinyt etsiä niin jotenkin huomasin että mul on selkeämmät limat ilman ja kun oon juonut niin mulla oviksen tienoilla tulee hiivamainen vv mut ei oo hiiva, nyt ilman on ollu normia vaik ab kuurin jälkeen tulikin hiiva ..

Aaah, arki ja kiire, welcome:hilarious: luin kyllä kaikkien viestit, mutten muista mitä niissä oli. Ainakin parit hoidot alkamassa, mahtavaa ja jännittävää:happy: tulkaa sit kertomaan miten sujuu:happy:

Soittelin aamulla fyssariaikaa tytölle. Taisi sielläkin loma ollut päättynyt. Sen verran tympeää palvelua. Alkoi heti ärsyttää koko juttu!

Muuten ei kiertoon mitään uutta. Lauantaina pitäis startata uus kierto ja varmasti starttaakin. Lopetin jo pari päivää sitten luget, kun toivoin et vähän aikaistuis, mut nyt sitten tuntuu vastetta riittävän kun ei vielä mitään tapahdu, menkkajomoja vaan.

Mä taas oon tosi ilonen edullisesta ja monipuolisesta yliopistoruoasta vaikka eihän ne nyt aina gurmee oo mut silti hyvä setti 2,60 hintaan eikä tarvi miettä eväitä :) toki varmasti firmoissakin eroja.
Mulle tuli mieleen leivän vaihtoehdoksi tuorepuurot pakasterasiaan(säilyy varmasti iha hyvänä muutaman tunnin ei-kylmässäkin), sit tietty pilkotut kasvikset ja/tai hedelmät rasiaan tai ihan salaatti, erilaiset välipala- tai proteiinipatukat, pähkinät, UHT-proteiinijuomat jotka säilyy hyvin lämpimässäkin, piltit, smoothiet.. Sit vaa yhdistellä näitä et tulee riittävästi syömistä lounaaksi.

Tuolla oli vielä pari vuotta sitten tosi hyvää ruokaa, mutta tänä lukuvuonna on tullut joku muutos. Siellä on kerran viikossa pitsaa. Ihan joka ikinen viikko siis. Muina päivinä sitten jotain epämääräistä litkua jossa killuu pari kananpalaa ja yksi suikale paprikaa.

Salaatteja oon juu miettinyt, täytyy katsoa menevätkö ihan muhjuksi vai säilyvätkö syömäkelpoisina. En myönnä olevani nirso :rolleyes:

Aaah, arki ja kiire, welcome:hilarious: luin kyllä kaikkien viestit, mutten muista mitä niissä oli. Ainakin parit hoidot alkamassa, mahtavaa ja jännittävää:happy: tulkaa sit kertomaan miten sujuu:happy:

Soittelin aamulla fyssariaikaa tytölle. Taisi sielläkin loma ollut päättynyt. Sen verran tympeää palvelua. Alkoi heti ärsyttää koko juttu!

Muuten ei kiertoon mitään uutta. Lauantaina pitäis startata uus kierto ja varmasti starttaakin. Lopetin jo pari päivää sitten luget, kun toivoin et vähän aikaistuis, mut nyt sitten tuntuu vastetta riittävän kun ei vielä mitään tapahdu, menkkajomoja vaan.

Miten erotat menkat ja oviksen jälkeiset vuodot?

Miten erotat menkat ja oviksen jälkeiset vuodot?

Mun menkat on kokoajan runsaat, noh, sellaiset kun menkat nyt on, tiedät varmaan. Ovulaation jälkeiset vuodot on lähinnä sellaisia että mulla vaan yhtäkkiä arvaamatta lähtee valumaan verta. Sit voi olla taas että ei mitään ja jonkun ajan päästä taas uudestaan. Ne on sellaisia sysäyksiä. Mä niin kun tunnen millon lähtee tulemaan, se on sellainen lämmin hulahdus. Ihan kun jostain avohaavasta. Lisäksi on myös eriväristä kun menkkavuoto.

Joo mulla ku ne sokerit oli päin peetä ja nyt unohtui se magnesium et se suositteli syömään myös magnesiumia koska mulla on ollu jonkin aikaa kauheita suonenvetoja liittyen lähinnä reunaan kylmään ilmaan tms... Tulee joka talvi. Mut nyt ostan illalla vielä purkin magnesiumia ja sit riittää. Noita mitä mulle suositeltu niin ei oo kaikkia sitä määrää yhdessä niin mul on erikseen kaikki. Ainut mikä huomasin et jäänyt pois on greippimehu ku oli kaupoista loppu enkä vaan oo viitsinyt etsiä niin jotenkin huomasin että mul on selkeämmät limat ilman ja kun oon juonut niin mulla oviksen tienoilla tulee hiivamainen vv mut ei oo hiiva, nyt ilman on ollu normia vaik ab kuurin jälkeen tulikin hiiva ..

Ei sokereihin kuitenkaan mitään "vahvempaa" määrännyt? Pitääkö sun itse niitä seurata?

Mahtavaa Sininen Kirahvi! Kyllä siitä vain kummasti mieliala kohoaa kun pääsee jotain konkreettista tekemään raskautumisen eteen. Pidän teille peukkuja!

Meillä alkaa hoidot nyt myös. Itsekin ihan fiiliksissä vaikka se hoitojen alkaminen olikin vain puhelinsoitto polille.:hilarious: Omilla ovulaatiotesteillä kun mennään tämä eka kierto. Hoitaja meinasi vahingossa varata ultra-ajan ensi viikolle. Olisi varmaan pitänyt pitää suu kiinni niin olisin päässyt ultraan katsastamaan tilanteen ennen ovista.:bored: Mutta oli lääkärin kanssa puhe, että testit riittää.

Nyt siis kp4. Ensi viikolla siis tositoimiin. Toivottavasti Flo on oikeassa ja ovis osuu arkipäivälle.:nailbiting:

Kiitos! Joo on kyllä ihan huippua, että päästään tositoimiin:).

Tsemppiä ja onnea myös sinne tähän kiertoon! Tosi mahtavaa, että sielläkin on hoidot alkaneet:thumleft toivottavasti tärppi käy nopeasti. Oisit vaan muina naisina mennyt ultraan:angelic::joyful:

Muokattu viimeksi:

Minua vähän pelottaa tämä outo varmuus raskaudesta. Ja nolottaakin :smiley-ashamed008 On vain rauhallinen olo, että olen taas raskaana. Valkovuotoa riittää, mutta se nyt ei kerro mitään. Muuten ei oireita, eikä toki vielä "pitäisikään". Tässä ei ole mitään järkeä. Voi olla, että tipun melko korkealta :sorry:

Toivottavasti on uusi elämä aluillaan:Heartred.

Tykkään itse mittailla aamulämpöjä. Ensin se jäi tavaksi kun kierrot oli pitkiä (35-50 päivää) bongatakseni ovulaation. Sitten kun raskauduin taisin vielä mittailla lämpöjä lähes joka päivä melkein ekan kolmanneksen

siis mitäh? ihanaa jos olet raskaana :Heartred
vastahan puhuttiin et koska uskaltaa olla ilman ehkäisyä vai onko siitä jo kauankin.
oon ihan pihalla kaikesta kun itellä oli mukamas menkat just ja tuhruttelu jatkuu stna! ei oo varmaan tyhjentyny se hematooma en kyl haluais kaavintaan sit millään! huomenna lääkäri soittaa hcg ni tietää enempi

Mulla oli keskeytyksen jälkeen kohtutulehdus jossa ainoana oireena oli kova paine. Ihan kun ois rakko täynnä pissaa. Vuotokaan ei hassu pahalle eikä ollut kuumetta.
oliko tulehdusarvot kuitenkin koholla et sait abkuurin?

Takaisin