Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Pahoinvointi, turvotus, osa ruuista ei maistu, huimaus, raffel-himo
 
Vielä ei ole muuta kuin lievä pahoinvointi aamulla, iltaa kohden vatsaa turvottaa. Väsymys on lisääntynyt.
 
Lievät menkkamaiset kivut alamahassa ja alaselässä. Jäätävä mahaturvotus.
 
Nyt oon ollu pari iltaa ihan veto pois, jotenkin ihan epätodellinen olo. Voisin vaan antaa lasten katsoa lastenohjelmia ja koomata sohvalla. Ulkoilu kyllä aina piristää.
 
Ei oireen oiretta, siksi plussa tuli täysin puskista. Tänään toki vasta 3+5, joten ehtii tässä toivottavasti vielä oireilemaan oikein olan takaa.
 
Palelee koko ajan! Turvottaa (vauva vai jouluähky?), nivusia ja alavatsaa vihloo.
Ajoittaista etomista. Ja kaikki hajut käy nenään :yuck:
Rv 4+2
 
Mulla on menkkamaista kipua alavatsalla, rimnat tosi arat ja raskaat ja välillä etovaa oloa. Ja tuo palelu myöskin! :confused:
 
Palelua on mullakin. Ei koko ajan, vaan silloin tällöin iskee horkka päälle. Iltaisin varsinkin.
 
Nyt monena aamuna herännyt tosi aikaisin eikä väsytä yhtään. Mut sit parin tunnin päästä tosi väsynyt. Onko muut heränneet normaalia aikaisemmin?
 
Nyt monena aamuna herännyt tosi aikaisin eikä väsytä yhtään. Mut sit parin tunnin päästä tosi väsynyt. Onko muut heränneet normaalia aikaisemmin?
Mä muistan tämän esikoisen odotuksesta ekoilta viikoilta! Se jäi mieleen, koska oon tosi aamu-uninen. Olisikohan tuo aamuvirkkuus kestänyt pari viikkoa, ja sitten lipsahti takaisin vanhaan.
Tässä raskaudessa ei ole aamuvirkkuutta ehtinyt vielä tulla.
 
Muakin paleltaa, varsinkin iltaisin. Eilen olin niin väsynyt että simahdin jo lapsia nukuttaessa, olin kyllä herännyt aikaisemmin kuin yleensä kun piti mennä töihin.
 
Heti plussatestin jälkee miun yöunet muuttu tosi huonoiksi, heräilen koko ajan ja joudun nyt jo ravaamaa vessassa? :meh: Väsyttää koko ajan, ihan tuskaa herätä aamuvuoroo klo 5.
Nenä vuotaa verta ku limakalvot nii kuivat. Silmät kuivuu myös, hyvä yhistelmä väsymyksen kanssa.
Aivastelen myös paljon. Melkein toivon että ois flunssa tulossa, ni pääsis hetkeks sairaslomalle lepäämää Vuodenvaihe on hirmu kiireine töissä.
Rv 4+5
 
Muokattu viimeksi:
Pahoinvointi, turvotus, osa ruuista ei maistu, huimaus, raffel-himo
Olivatki ovis/menkkaoireita. Kierto vaihellu paljon enkä jotenki tajunnu oottaa, et ois yhtäkkiä vielä pidempi.. täsmäs kyl aiempien raskauksien oireisiin myös!!
 
Eilen olin umpi jäässä koko päivän ja aattelin et menkat alkaa kun niin juilii vatsaa. En muista aikaisemmasta mitään vatsakipuja. Mutta toivotaan että ihan on normia tämä. Muutoin ei vielä muuta ole. Eipä tässä viikkojakaan paljoa vielä ole.
 
Nyt on tullut repäisykipuja kohdun sivuille, esimerkiksi aivastaessa. Ja turvotus iltaa kohden alkaa olla jo aika huomattavaa, en nyt ihan vielä haluis että töissä huomataan :eek: onneksi on löysähköt työvaatteet.
 
Mulla on rinnat turvonneet ja välillä arat, vatsa turvoksissa ja ajoittan jomottaa alavatsaa tai alaselkää :)
 
Mulla on tänään jomottanut alaselkään ja pelkään, että raskaus menee kesken :sad001 mulla tuntuu kuukautiskivutkin yleensä enemmä selän puolella. Lepään nyt sängyssä lämpimän kaurapussin kanssa. Toivottavasti helpottaa kohta ja jomotus ei ole merkki mistään vakavasta.

Rinnat ovat myös olleet arat tänään ja eilen. Tänään on rv 4+3.
 
Kyllähän noi menkkamaiset kivut onneks on ihan normaaleja raskaudessa jos ei oo vuotoja, toivottavasti menee ohi lepäilyllä, tsemppiä!
 
Takaisin
Top