Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla HB tais olla jotain 130 tms.. miten nopeasti nuo labratulokset mahtaa tulla..
 
sano et naisella se alaraja on 120 ja raja raskaana olevalla on 110, kun aloitetaan rautalisät. Ite vaa mietin että mitenköhä alas se vielä kerkee sit tippuu.
Mulla oli Hb 111 ja neuvolantäti oli sitä mieltä että hyvä on. Hirveesti olen himoinnut mm.grillikylkeä . Mietinkin että voisiko tuo lihanhimo tulla alhaisemmasta hb?
 
Mulla hyvä hemoglobiini, mutta TSH arvo aiemmin jo ollut heikko, mutten oo tyroksiinia saanut. Tänään neuvolassa jo vähän tyroksiinia lupailtiin, mutta otetaan arvot vielä ensi viikolla. Muutoinkin jäi tosi hyvä mieli neuvolakäynnistä :) Ennakkoon jännitin, miten mun painoon suhtaudutaan, mutta terkka oli tosi asiallinen ja hienotunteinen.
 
Mulla oli viime kerralla 119 ja siitä huomautti, että sais olla vähän tarkempi syömisen kanssa. Toivottavasti ei ainakaan ois tuosta laskenut.
 
Mä en halua edes tietää hemoglobiinia ennen rv12, kun en kuitenkaan pysty pahoinvoinnilta syömään rautaa ennen ekan kolmanneksen loppua. :shifty:

Mäkin vähän kauhulla odotan. Aikaisemmassa raskaudessa oksensin sellaiset rautaoksennukset, ett jäi kammo. :grumpy:
 
Mie kävin eilen verikokeissa, ja otettiin just hemoglobiini ja ferritiinin, sekä kilpparit ja sokerit. Tosin nää määrättiin ennen kuin tiesin raskaudesta.
 
Ensimmäinen neuvola-aika varattu 12.12. ja silloin olisi rv 8+5. Toivottavasti kuunnellaan sydänäänet, niin saisi jotain varmistusta siitä, onko tuolla elämää. Np- ultran voi varata vasta neuvolakäynnin jälkeen ja varhaisultrasta en viitsisi maksaa 300€.
 
Tänään oli eka neuvola. Ultralla katsottiin mahan päältä ja kaikki kunnossa. Siellä se pieni sydän löi. Jaksaa taas vähän paremmin tätä pahoinvointia, kun tietää, että kaikki on ihan mallillaan. :happy119
 
Mulle annettiin eka neuvola-aika 19.12. (8+6). Soitin kyllä jo heti samana päivänä kun tein ekan testin kun olin niin innoissaan ja jotain konkreettista tartti.
Hitaasti tuntuu kuluvan nämä odottavan päivät...
 
Meillä oli tänään eka neuvola, varh.ultran perusteella 7+3 (eka arvio 8+0). Varailtiin verikoeaika seuloja varten sekä sokerirasitus tammikuulle. Hb oli mulla 119, sain jonkun näytepakkauksen jossa oli rautaa, C-vitamiinia ja foolihappoa. Ei kuulemma ole vielä huolestuttavan matala, mutta on ollut aikaisemmin korkeampi.
 
Minulla oli neuvolassa Hb 134 olikin melkoisen hyvällä tasolla. Ehkä ei ihan niin hirvittävää ole väsymys ollut, kun esikoisesta, kun heti alkuun oli hb 124 ja tippui jonnekin 110 tienoille. Sitten aloitin rautalisänä Kräyterblut-saft litkun juomisen. Minulla ei maha kestä rautatabletteja yhtään.
 
Hei miten se nyt oli pitikö sitä ekaa verikoetta varten olla syömättä? Ei sanottu mitään neuvolassa ja unohdin kysyä.
 
Eilen oli eka neuvola. Ultralaitteella katsottiin mahan päältä, että syke löytyi ja möhkö oli oikeassa paikassa :Heartred. Rauta oli 134, eli hyvä vielä, mutta kyllä se siitä laskee....
 
Tänään oli eka neuvola, mutta ei kuunneltu sykkeitä vielä kun viikkoja vasta 9+3 :sorry: kuulemma aiheuttaa turhaa paniikkia jos ei saa heidän laitteilla vielä kuulumaan, ensviikolla onneks sit ultra
 
Takaisin
Top