Viimeisin neuvolakäyntisi

Eka neuvolakäynti varattu 17.12 8+1. Sitä ennen varhaisultra 5.12 :happy: Tuntuu kyllä että ei voi iloita yhtään ennen kuin näkee että tuolla joku oikeesti majailee :sorry:
 
Eka neuvola 10.12., silloin 8+5.

Nyt onkin jännä kun olen työelämässä, miten saan kaikki neuvolat yms käytyä, kun ekassa raskaudessa olin opiskelija eikä juurikaan lähiopetusta :D

En tiedä missä päin asut tai millainen systeemi siellä on, mutta ainakin meillä päin on nykyisin kätevä sähköinen ajanvaraus josta voi itse valikoida sopivan ajan ja sieltä löytyy satunnaisia ilta-aikojakin. Toivottavasti sielläkin onnistuu joustavasti! :)
 
Mä sain tänään varattua ekan neuvolan joulukuun puoleenväliin, mutta hui, meillä on nykyään sähköinen äitiyskortti, onko muilla tätä?

Meillä on sekä että kuulemma. Samat tiedot laitetaan paperiseen korttiin ja koneelle. Espoossa siis.
 
Mun piti tänää soittaa ja varata eka neuvola, mut olikin joku juttu, että ei enää tänää pystynykä. No, huomenna uus yritys!
 
Meille ois nyt varattu 17.12 eka neuvola. Varhaisultra on edeltävällä viikolla, joten mielestäni ajoitus on hyvä. :)

Tulipa muuten hyvä mieli kun neuvolantäti onnitteli niin vuolaasti ja aidosti. :smug: Hän on hoitanut meidän perheen asioita jo pari vuotta (esikoisen raskauden alusta asti) ja ollut tietoinen uudesta raskaustoiveesta.
 
Mä sain tänään varattua ekan neuvolan joulukuun puoleenväliin, mutta hui, meillä on nykyään sähköinen äitiyskortti, onko muilla tätä?
Meillä myös pelkästään sähköinen eli ei saa lainkaan paperista. Musta vähän tyhmää kun esikoisen odotusajalta se äitiyskortti oli kiva muisto ja siitä on helppo tarkistaa juttuja näin jälkikäteen. Jotenkin olen epäluuloinen sen suhteen, että miten pitkään ne omat tiedot säilyy siellä sähköisessä versiossa :sad001
 
Meilläkin nyt sähköinen käytössä. Itsekin tykkäisin perinteisestä paperiversiosta. Pitääkin ens vkolla, kun meen ekaan neuvolaan, kysyä josko niillä ois niitä paperisia vielä niin voisin sitä itse täytellä omaksi iloksi ja lapselle muistoksi.
 
Tänään onkin 6+1, olin itse laskenut väärin kun luulin olevan 5+5 ‍♀️ Mutta tänään oli siis eka neuvola ja 2.12 on varhaisultra. Olis ollut kiva käyä eka varhaisultrassa ja sitten vasta neuvolassa, kun nyt pelkään kokoajan, ettei tuolta mitään sykettä löydy.. :D
 
Mulla oli tänään nyt nuo verikokeet. Saa nähdä joudutaanko seulat ottamaan uudelleen vai mikä meininki.. neuvolassa sanottiin että ei kannata varata sokerirasitukseen aikaa ennen ultraa mutta nyt labrasta sanottiin että kannattaa varata mahdollisimman pian vaan koska ajat menee pitkälle..
 
Tänää oli eka neuvola ja kuunneltiin jopa sydänäänetkin, kaveri vähä meinas karkailla mutta saatiin kuulumaan ne! :) Ja hb on vain 124.. nyt rv 8+6 neuvolan mukaan , varhaisultraan mukaan 8+3
sanoiko nlatäti mitään tuosta hb:stäs? itse en tajunnu kysyä mitään vaikka mullakin oli 126.

ihanaa että kuunneltiin jo sydänäänet ja että löytyivät
 
sano et naisella se alaraja on 120 ja raja raskaana olevalla on 110, kun aloitetaan rautalisät. Ite vaa mietin että mitenköhä alas se vielä kerkee sit tippuu.
 
Mä en halua edes tietää hemoglobiinia ennen rv12, kun en kuitenkaan pysty pahoinvoinnilta syömään rautaa ennen ekan kolmanneksen loppua. :shifty:
 
Takaisin
Top