Olisipa joulu! Joko odotat joulua?

Odotan jo joulua :) Hain tänään joulukoristeet jo, mutta niitä on vähän. Kotiin en joulua vielä tänävuonna paljoa sisusta siis. Ensi vuonna sitten ja siitä eteenpäin kun on oma lapsi :) Rakastan lahjojen paketointia, ruuan suunnittelua, joulun tunnelmaa ja valmistelua
 
Joulifanaatikko täällä, hei. Olen ollut ihan joulufriikki pienestä asti. :happy: Odotan oikein innolla taas että pääsee lahjojen, koristelun ja askartelun ääreen. Pakko myöntää että ripustin jo ensimmäisen jouluvalon...ja leivoin ekat pipaprit jo muutama viikko sitten. :rolleyes:
 
Täällä kans virittäydytään joulun tunnelmaan, ekat karjalan piirakat on uunissa kypsymässä ja itsetehty piparitaikina oottaa jääkaapissa leipomista. Miulle joulu tulee tuoksujen ja makujen kautta, joten meillä tulee hyvin paljon joulun alla leivottua ja kokkailtua joulujuttuja(tai mitkä meidän mielestä kuuluu jouluun:))
 
Olen ehdottomasti jouluihminen. Tärkeintä mulle on tunnelma, ihmiset ja ruoka, mutta lahjojakin on kiva hankkia puolisolle. Sukulaisten kesken ollaan sovittu ettei osteta lahjoja. Harmikseni oon tänä vuonna aattona töissä, mutta tapaninpäivänä vapaalla eli silloin vietetään avopuolison kanssa yhteistä joulua, syödään jouluruokia ja fiilistellään kotona.

Vaikka rakastan joulua niin ihmeempiä koristeita en yleensä laita. Kausivalot on
laitettu ja led-tuikkuja hommattu, vielä pitäis ostaa joulutähti keittiön ikkunaan. Pian suunnitellaan joulumenu yhdessä. Haluaisin itselleni joulukalenterin, eli täytyy sekin ehkä hommata :grin Paras joululahja olisi se, että raskaus alkaisi vielä tänä vuonna ja voisi haaveilla, että ensi vuoden jouluna meitä ois yksi enemmän :love017
 
Nyt olisi sit joululahjat väsätty ja sukulaislasten lahjat ovat tulossa postin mukana... toivon suuresti setä lahjat ennättää tulla ennen meidän joulutontun synttärijuhlia (1.12) että saan kaikkien lahjat lähtemään heidän mukaan:wink sit onkin aikalailla tontun virka toimitettu :D olen aika hyvissä ajoissa tässä lahja asiassa... jopa minulle :hilarious:
Leivottiin meidän 2vn kanssa pipareitakin viime viikolla ja olipa hyviä kun edellisestä oli jo niiiiiiiin kauan:shy: glögiäkin tullut juotua jo viikon verran:p
 
Kyllähän sitä jo odottaa. Ihan vielä en kyllä joulukoristeita laita - sen aika on kuun vaihtuessa joulukuuksi. :) Mutta muita valmisteluja olen jo tehnyt: ostellut muutamia lahjoja, ja tänään ostin myös tarvikkeita omatekoista joulukalenteria varten sekä muita jouluisia askartelutarvikkeita. Vaikka nyt joulua odottaa, niin kyllä se taas varmasti pääsee yllättämään, kun viikot vierivät niin nopeasti.
 
Olipa hyvä kun tilasin kaiken jo aiemmin, ei päässyt lakko sotkemaan:) Tällä viikolla vaihtuu marraskuu joulukuuksi :Heartred VIHDOIN!
 
No nyt kun joulukuu on jo näin lähellä alkaa se kutitella. Onneksi lapsi meni yökylään mummolaan. Saa nimittäin täytettyä hänen joulukalenterin, mikä jäi vähän viime tinkaan. :D
 
Meillä on joulukalenterit ostettuna, jouluvalot ja koristeet aikalailla esillä. Olen luvannut lapsille myös pussikalenterin, joka mun lapsuudessa oli yksinkertaisesti namuja jouluisessa paperipussissa joka aamu. Siihen puuttuu siis tarvikkeet.

Lisäksi puuttuu kaikki lahjat. Meillä on viiden isomman lapsen lisäksi vastasyntynyt vauva, niin aika haasteellista on saada lahjoja ostettua. Ajattelin pikaisesti pyörähtää huomenna muutamalla blackfridayn täsmäostoksella. Vauva saa odottaa isän kanssa autossa. Mies ostakoon sitten loput lahjat, kun postin kautta ei taida olla ihan varma, saako tavaroita perille jouluksi. Mutta kun paras joululahja on saapunut, niin jospa lapset tyytyvät vähän vaatimattomampiin lahjoihin tänä vuonna. :Heartred Ja esikoinen on tyytyväinen kun saa rahaa. Pienimmillä on muutama toivelahja, jotka löytyvät varmaan vaikka lähi-cittarilta. Eiköhän me handlata tää.
 
Sain täytettyä miehen ja lapsen joulukalenterin eilen. :) Omankin voisi jo laittaa esille. Muutoin ei ole vielä mitään koristeita laitettu. Lapsen toisen päivän luukussa onkin pikkujoulukoristeiden laittaminen. (Ekana päivänä kirjoitetaan joulupukille.)
 
Totesimpa tuossa, että ihan oikeasti suomalaiset joululaulut on niin surkeita. Toki siis osa on todella kauniita, mutta siis kun moni on niin synkkä tai jotenkin apaattinen. Tulee vain ankea olo. Onhan niitä iloisiakin, mutta tämän toteamuksen tein kaupassa kun lykkäsi peräjälkeen näitä ankeita vaan. Englanninkielisistä joululauluista suurin osa (ainakin tietämistäni) on iloisia ja reippaita. Missä suomalaisten iloinen joulumieli?! :grin
 
Meilläpä vietettiin tänään joulua!

Lähdetään siis parin viikon päästä reissuun joten mentiin pikkujoulun viettoon mummolaan. Siellä oli laatikot ja kinkut, tonttu oli tuonut takaovelle lahjasäkin ja kaikki saivat muutaman paketin.

Tuntui oikeasti joululle ja nyt on hassua kun väki edelleen fiilistelee joulun odotusta - kun se on meidän osalta jo ohi! Toki varsinaista joulua juhlitaan myös matkalla, mutta kesätunnelmissa se on aina vähän eri asia...
 
Totesimpa tuossa, että ihan oikeasti suomalaiset joululaulut on niin surkeita. Toki siis osa on todella kauniita, mutta siis kun moni on niin synkkä tai jotenkin apaattinen. Tulee vain ankea olo. Onhan niitä iloisiakin, mutta tämän toteamuksen tein kaupassa kun lykkäsi peräjälkeen näitä ankeita vaan. Englanninkielisistä joululauluista suurin osa (ainakin tietämistäni) on iloisia ja reippaita. Missä suomalaisten iloinen joulumieli?! :grin
"hei tonttu-ukot hyppikää nyt on riemu raikkahin aika! Hetken kestää elämä, sekin synkkä ja ikävä.." :banghead:
 
Takaisin
Top