Millaisia raskausoireita sinulla on?

Raskausviikko 6 alkoi, oireita on vain vähän: rintojen arkuus, nippailu/paineentunne alavatsalla ja tavallista väsyneempi olo. Jotenkin odotan koko ajan milloin se paha olo tulee, vielä ainakin hyvä olo ja ruoka maistuu.:happy:
 
Täällä hajuherkkyys on aivan huikeaa luokkaa. Bussissa olo tekee jo häijyä. Jos ruokailujen väli venyy niin ällötys nostaa nopeasti päätään. Rinnan sivut kihelmöivät mutta muuten vointi toistaiseksi hyvä.
 
Mä aavistelin raskautta siitä kun maatessa vaatteet painaa kohtua. Kohtu siis tuntuu aralta/turvonneelta mitä se ei normaalisti koskaan ole. Alavatsaa juilii ja vihloo menkkamaisesti koko ajan, ja kohdussa selkeesti tuntuu et jotain on meneillään. :p Muutamia repäisykipuja tullu esim. kun nousee seisomaan, vaihtaa sängyssä asentoa jne. Hajuaisti herkkä ja on tullu itkettyä vaikka ja mitä. :joyful:
 
Täällä kanssa juilimista alavatsalla, repäisykipuja, väsymystä ja etovaa oloa. Myös hajuherkkyys on iskenyt. Vähän jännittää kun ensimmäisestä lapsesta voin pahoin yli puoliväliin raskautta, että mitä tästä tulee. Tänään jo ensimmäisen kerran oli todella lähellä ettei tarvinut pönttöä halailla. Haasteena kotona vähän päälle 1,5v energinen taapero, niin lepäily tuottaa hieman haastetta.
 
Mulla on kans pahoinvointi nostellut päätään, jos ateriaväli venyy. Erityisesti aamuisin ja iltaisin. Päivällä tuntuu, että voi pitää pidempää taukoa, eikä tee häijyä.

Varoittelin jo puolisolle, että saattaa joutua hoitamaan esikoisen aamutoimet jatkossa, jos pahoinvointi yltyy.
 
Tänään mahdollisesti 5+0 ja eka aamu, kun yökötti. Lapsen kerhossa yökötti ja nyt yököttää. Ai että oon siitä iloinen edellisissä keskenmenneissä ei ollut ällötystä, joten jotain on nyt tällä kertaa erilailla! Karmee räkätauti pukkas tähän päälle ja pakko on ollut ottaa lasten nenäsuihketta iltaisin, että saa nukuttua jotenkin. Luin ettei siitä olisi kummempaa haittaa, jos parin päivän ajan käyttää... Teetä ja suklaatia. Sillä se olo paranee. :p
 
Täällä on palelu lisääntyny ja tuntuu että oon vainukoira tän tarkan hajuaistin kanssa :joyful: Eilen iski ekaa kertaa väsymys ja voimaton olo mikä on erikoista mulle koska oon normaalisti hyvin jaksava ja energinen. Päätin kuitenkin lähtee vielä lenkille ja ei kyllä kulkenu yhtä hyvin kuin normaalisti, tuntu että kroppa pistää vastaan. Yöllä kun kuopus änki meidän väliin nukkumaan ja havahduin siihen, valvoin sen jälkeen 2h koska tajusin miten kipeet mun rinnat oli. Mikään asento ei ollu hyvä kun kihelmöi ja sattu. :wacky:
 
Tänään mahdollisesti 5+0 ja eka aamu, kun yökötti. Lapsen kerhossa yökötti ja nyt yököttää. Ai että oon siitä iloinen edellisissä keskenmenneissä ei ollut ällötystä, joten jotain on nyt tällä kertaa erilailla!
Jep mulla kans on samat toiveet. Tämä yökötys toivon mukaan enteilee hyvin etenevää raskautta. Oispa hienoa, kun ei menis kesken!

Pikaista paranemista sulle. Eikös noi perus-Nasolinit ole sallittuja raskaanakin.
 
Mulla on kans palelu lisääntynyt, erityisesti iltaisin ja öisin. Tällä hetkellä nukun kahden peiton alla.
Aamusin hampaita harjatessa hetken aikaa yököttää, mutta ei onneks enempää eikä enää päivän mittaan..:grin
 
Mä herään aamuyöstä enkä saa unta. Tänä yönä heräsin siihen että rinnat oli kipeät. Ja kauhea väsymys ja palelu pitkin päivää.
 
Minuakin palelee, mutta vaikea sanoa johtuuko vaan viileämmistä keleistä. Ei oo oikeestaan juuri oireita vieläkään. Vähän tuntemuksia alavatsassa ja rinnoissa.

Ja nälkä tuntuu koko ajan kolkuttelevan.

Tein myös tänään uuden testin, kun pe ja la olivat vielä haaleita. Tänään kuitenkin ihan selvät viivat :love017
 
Mulla tää rintojen särky/vihlonta on sitä luokkaa et tekis mieli ottaa ihan särkylääkettä. :meh: Mut sinnittelen ilman. Ei oo kyllä aikasemmilla kerroilla ollu tämmöstä tunnetta.
 
Taidan olla vähän herkillä, kun töissä tunteet kuohuu vastoinkäymisistä. Todella ärsyttävää, kun alkaa itkettää väärässä paikassa :sad001
 
Eilen tein testin, mutta jo pari vk olen arvellut, että saattais olla napannut. Epämääräistä huonovointisuutta, närästys, ruokahaluttomuutta, tissi en kihelmöintiä. Esikoisen aikaan näitä ei varmaan edes tässä vaiheessa vielä tajunnut.
 
Täällä myös olotila vaihtelee viluisuudesta aamuisiin hikoiluihin. Heräilen herkästi keskellä yötä ja kestää aikaa saada taas unen päästä kiinni. Unia olen nähnyt kamalasti, tuntuu että koko yö on yhtä elokuvaa :D

Nyt olisi kait rv 4+6 ja alavatsa on aivan järkyttävän turvoksissa viikkoihin nähden. Rinnat on arat, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Mieliala vaihtelee aika usein.

Niitä huolestuttavia oireita on sitten kaksi päivää jatkunut rusehtava vuoto ja vähäinen alaselän ajoittainen jomotus :confused1
 
Kylläpä kihelmöi rintoja ihan älyttömästi melkein koko ajan. Muutenkin kädellä kun kokeilee niin tuntuu erilaisemmilta kuin normaalisti, vaikee selittää että miltä tuntuu. :joyful: Väsyttää taas normaalia enemmän. Oon huomannu että muuten jaksan hyvin, mut tässä viiden aikoihin iskee jäätävä väsymys et tekis mieli vetää päikkärit. :dead:
 
Täällä kans väsymys ja palelu seurana. Lisäks pahoinvointi on siirtynyt pelkistä aamuista koko päiväiseksi :hungover:
 
Oon kans heräillyt parina yönä.

@Emby toivottavasti ruskea vuoto osoittautuu vaarattomaksi! Sitä olen kuullut olleen ihan normaaleissakin raskauksissa.
 
Takaisin
Top