Pikkusisarus tulossa

Joo meillä kans oli ajatuksena että lyhyellä aikavälillä saisi tulla.. ei vaan mennytkään ihan niin mitä ajatteli.. poika taisi olla 5kk kun ruvettiin yrittämään ja täyttää kohta 3.. että juu
 
Meillä esikoinen syntyi 12/18 eli, jos ja kun heinäkuinen syntyy, niin meillä on kaksi alle 2v lasta :nailbiting: vauvavuosi ei ole ollut mitenkään supernautinnollista huonosti nukkuvan vauvan kanssa, niin oltiin molemmat miehen kanssa sitä mieltä, että mieluummin lyhyellä aikavälillä toinen lapsi saa tulla, ettei tarvii sit joskus monen vuoden päästä kokea uudestaan vauvavuoden ihanuuksia ja kurjuuksia. Ajateltiin, muutenkin, että "hoitaa" lapset nyt alta pois niin pääsee sitten täysillä nauttimaan perhearjesta ja keskittyä uran luomiseen. Ja onhan pienellä ikäerolla olevilla sisaruksilla myös seuraa toisistaan :)

Sama fiilis. Meillä esikoisella ja kuopuksella ikäeroa 1v 3kk. Nyt tulossa esikoiseen liki 5v ikäero tän vauvan kanssa :) tosin meille ei pitänyt enää lapsia tulla..
 
Just plussasin, joten mitä vaan voi vielä tapahtua. Jos pieni pysyy kyydissä heinäkuulle asti, niin meillä tulis lasten ikäeroksi 2v1kk. :Heartred Mä nautin vauvavuodesta (ja nyt tästä pikku taaperosta) tosi paljon ja koen, että energiaa ja käsiä riittää mainiosti toisenkin hoitamiseen.

Me ei ehkäisty ollenkaan, mutta mulla ei alkaneet kuukautiset imetyksen aikana. Vieroitin esikoisen 13kk iässä ja siitä noin kuukauden päästä alkoivat ekat menkat synnytyksen jälkeen. Ja järkyttävästä vauvakuumeesta huolimatta halusin ehdottomasti imettää ainakin vuoden ikään asti.

Esikoinen on pelkästään kotihoidossa ja saa pysyäkin kotona. Avoimissa kerhoissa ja perhekahviloissa rampataan kyllä oikeestaan joka arkipäivä. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tyttö täyttää pian 4v, eli 4,5vuoden ikäero tulee sisaruksilla. Vähän mietityttää että onko tää jo niin iso ettei heistä ole seuraa toisilleen. Toisaalta myös kauhistuttaa vauva-aika koska tyttö on jo niin iso että on ehtinyt taas tottua omaan aikaan ja vapaampiin aikatauluihin.
 
Meillä on esikoinen nyt hiukan yli vuoden ikäinen. Jos kaikki menee hyvin ja vauva saadaan heinäkuussa, heille tulisi ikäeroksi 1 v 9 kk. Meillä on ollut toiveissa lapset pienellä ikäerolla eniten sen takia, että täytän kohta 37, eikä otollista aikaa ole enää hirmuisesti.

Varmasti tulee olemaan rankkaa kahden pienen kanssa, mutta ei haluttu lisätä pitkään odottelemalla riskiä, että toinen lapsi jäisikin kokonaan saamatta.
 
Jos kaikki menee odotetusti, ikäero tulee olemaan 3,5 vuotta. Vaikka vauvavuosi oli vauvan osalta helppo, elämässä oli muita raskaita vaiheita menossa joten ollaan olty tosi väsyneitä. Nyt viimeisen vuoden kun ollaan annettu toisen tulla, on ollut virkeämpää. Luulen että meidäm kohdalla suurempi ikäero on pelastus :)
 
Meillä on (heinäkuussa) 6 ja 9-vuotiaat lapset, eli aika isolla ikäerolla tämä viimeinen vauva. Vähän yllärinä tein plussatestin kaks viikkoa siitä kun ehkäisy jätettiin pois, eli vielä tässä rv5+2 aikalailla ihmetellään että mites tässä nyt näin kävi :D Mutta kovasti toivotaan että heinäkuinen pysyisi kyydissä ja kuopulastakin saadaan isoveli :Heartred
 
Meillä tulee ikäeroa olemaan reilu 3.5 vuotta, sillon toivottavasti jo pahin uhma mennyt ohi :smiley-angry016 meillä ensimmäinen oli kohtuu helppo vauva, mietityttää että mitäs sitten jos tämä toinen ei olekaan, miten osaan sitä hoitaa ja miten jaksaa.
 
Tuota itse kans pelkään.. eka lapsi oli todella helppo. Ei oikeastaan koskaan itkenyt ja heti kun harmituksen aihe oli ohi niin itku loppui kuin seinään.. eli siis esim jos johtui vaipasta niin riitti että sai kuivan vaipan alle niin oli taas tyytyväinen..
Jos tuo toinen onkin sit vaikea tapaus ja lisäksi tuo esikoisen uhma niin ai että.. :banghead:
 
Meidän esikoinen täyttää ens viikolla vuoden. Vauvavuos ollaa menty tosi huonoilla unilla, vasta ehkä viiminen kuukaus herätty 0-1 kertaa yössä. Pahimmillaan herätyksiä oli kymmenenkin yön aikana. Päivälläkään ei nukkunut. 3kk ikäisenä alotti nukkumaan 30min päikkäreitä, mitä kesti varmaa joku puol vuotta, toki joitain poikkeuksia välissä. Mä todella toivon, että tää toinen ois siunattu vähän paremmilla unenlahjoilla :grin
 
Meillä on uusioperhe. 17v,13v ja 8v. Vähän olen nuorimmalta kysellyt että haluaisko Sisarusta ja vastaus on, EI... :smiley-bounce013Itse mietin, että yrittäiskö sitten vielä kaveria tälle jossain vaiheessa, koska kyllähän se sisarustaan varmasti tulee rakastaan:Heartred
 
Meillä kaksi edellistä olleet helppoja vauvoja, esikoinen nukkui täydet yöt 2 kk iästä ja kuopuskin puolivuotiaasta, ja varmaan siitä rohkaistuneena täräytin lyhyehköllä ikäerolla kolmannen putkeen. :nailbiting: Ihan varmasti nyt tuuleekin varsinainen koliikkihirmu joka ulvoo yöt läpeensä.
 
Missä vaiheessa te olette kertoneet tulevalle/tuleville isosisaruksille vauvasta? Mä haluaisin kertoa ensimmäisenä tytölle ettei kuule sivulauseessa muilta, mutta jotenkin ei halua liian aikaisin. Tyttö.on kumminkin pian 4v ja ymmärtää paljon, mutta kuitenkin vielä sen verran pieni ettei ymmärrä kaikkea..
 
Missä vaiheessa te olette kertoneet tulevalle/tuleville isosisaruksille vauvasta? Mä haluaisin kertoa ensimmäisenä tytölle ettei kuule sivulauseessa muilta, mutta jotenkin ei halua liian aikaisin. Tyttö.on kumminkin pian 4v ja ymmärtää paljon, mutta kuitenkin vielä sen verran pieni ettei ymmärrä kaikkea..

Mä haluan myös kertoa tulevalle isosiskolle (3v) ensin. Mutta tämä on niin puheliasta sorttia, että sitten sen kuulee kaikki :smiley-angelic006 eli toisin sanoen kerrotaan kun ollaan varmoilla viikoilla ja sen voi kuuluttaa koko naapurustolle :happy093
 
Sekin, en usko että meilläkään tyttö osaa olla kertomatta. Mutta haluaisin kovasti kertoa jo jouluna omille vanhemmille, mutta koska tyttö kuulee kaiken kilometrinkin päästä jos niin haluaa :D
 
Joo siis meillä ei poika ihan tajunnut asiaa.. mutta kunhan nyt ensin se ultra.. sen jälkeen ajattelin että kertoo pojallekin että äitin masussa oikeasti kasvaa vauva.. mietin että löytyykö tähän jotain kirjallisuutta tai jotain miten lapsen saa ymmärtämn tuon..
 
Meidän esikoinen on tosiaan nyt 1v5kk ja täyttää lasketun ajan korvilla 2 vuotta. Ajattelin aiheeseen liittyviä kirjoja lukea sitten kun masu on jo iso ja esikoisella ikä lähempänä paria vuotta. Mutta enpä tiedä ymmärtääkö näin pieni asiaa vielä.
 
Meillä on esikoinen nyt reilun vuoden. Ikäeroa tulee sitten sellaiset 1 v ja 10 kk. Mikä vaikuttaa kivalta, haluttiin lapset myös pienellä ikäerolla. Esikoisen vauvavuosi ollut tosi ihana ja tyttö onkin hyvä nukkuja ollut onneksi, nyt jännittää että jos heinäkuinen onkin koliikkivauva tai muuten huono nukkuja. Mut peukut pystyssä että kaikki menisi hyvin ja nukkuisi paljon :D
 
Meidän esikoinen tietää jo. Ei siinä tainnut sen kummempaa dramatiikkaa olla, kerroin jo ekalla testin jälkeisellä viikolla että saattaa olla että tulee pikkusisko tai -veli. Alkuun oli innostunut ja kyseli mm. "mikä sen nimi vois olla", mutta nyt ei halua puhua koko asiasta. Kun kysyn toivooko että tulisi veli tai sisko, vastasi ensin veli, sitten sisko ja nyt vastaa joka kerta "ei mikään".
 
Takaisin
Top