Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Mulla on tässä aivan alkuraskaudessa ollut melko vahvat oireet, mistä syystä epäilin raskautta vahvasti jo ennen plussaa. Nyt siis vasta 4. viikolla:

-Painon tunne alavatsalla
-Menkkamaiset kivut
-Metallin maku suussa
-Pinna todella kireällä

Edellinen raskaus oli tänä syksynä ja päättyi keskenmenoon :sad001 Tämä raskaus olisi todella odotettu ja toivottu, kunpa se menisi loppuun asti :Heartred
 
Voi miten kiva nähdä sut täällä, bello! Tulin vain kurkkaamaan kun huomasin. :) Toivotaan että kaikki sujuisi nyt hyvin, tsemppiä!! :Heartred
 
Katsotaan miten tässä käy.. Tänä vuonna siis neljäs kerta, kun saan plussan testiin. Yksi tuulimunaraskaus ja kaksi meni rv6 kesken. Nyt ollaan taas tässä jännän äärellä, että miten käy..

Oireita on edellisiin tämän vuoden plussiin verrattuna enemmän, sekä testi ensimmäistä kertaa vahvistuu nopeasti ja selvästi. Etomista tuntuu pitkin päivää, alavatsaa pistelee ja vihloo aika ajoin, viluttaa voimistuen Iltaa kohden ja rinnoissa on tänään alkanut tuntumaan arkuutta. Yllättäen kahvia tekee edelleen kovasti mieli. Täytyy silti varmaan hillitä itsensä ja tyytyä siihen kolmeen kupilliseen päivässä :grin

Varasin samantein ultran omalle gynelle rv 7. Kaksi edellistä kertaa en ole edes sinne asti päässyt, joten katsotaan miten tällä kertaa käy. :angelic:
 
Jännittää ja pelottaa. Todella menkkamaiseet oireet ollut nyt muutaman päivän, menkat pitäisi alkaa 6 päivän päästä. Ei ikinä muista kierrosta ole tällaista ollut ja raskauden mahdollisuus on olemassa siis.. nyt olisi 3+2 jos olisi tärpännyt. Nämä oireet vaan mietityttää että mitä muutakaan olisi. Koko ajan alavatsaa jomottaa varsinkin aamuisin ja ihan tyypilliset menkkojen oireet nyt pällä no ei auta kuin odotella. Tsemppiä muille jännääjille!
 
Toivotaan parasta, Jem :)

Huomenna voisit jo testata varhaisella testillä :wink
 
En taida uskaltaa, odottelen menkkoja ja jos niitä ei kuulu niin sitten testiä:nailbiting:
Ja ajattelen vain, että ehkä kuvittelen oireet ja ehkä tällaista ollut joskus aiemminkin, en tiedä.. en muista yhtään oireita mitä oli ensimmäisessä raskaudessa..
 
Toissa päivänä tein ekan haamujen haamun, eilen sit 3 testiä lisää 2 viimesintä oli eri valmistajan ja niihin piirtykin ihan selvät plussat, menkkojen pitäs huomenna vasta alkaa mutta järkyttävän väsymyksen ja palelun takia tein jo hätähousuna ekan testin ja kun en ollut uskoo sitä haamua niin oli pakko tehdä muutama lisää. Ollaan vuosi yritetty ja nyt toivotaan kovasti että pysyy matkassa mukana :)
 
En taida uskaltaa, odottelen menkkoja ja jos niitä ei kuulu niin sitten testiä:nailbiting:
Ja ajattelen vain, että ehkä kuvittelen oireet ja ehkä tällaista ollut joskus aiemminkin, en tiedä.. en muista yhtään oireita mitä oli ensimmäisessä raskaudessa..

Mulla sama, lähipäivinä voisi superherkällä testata mutta en tiedä uskallanko :nailbiting: Hassuja oireita ollut viime aikoina, paleltaa ja pohjaton nälkä koko ajan :wideyed: mulla oli ekasta raskaudesta ensimmäinen oire hirveä turvotus (jo ennen plussaa siis), sellaista ei ole nyt näkynyt.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Jem
Hajuherkkyys on tullut. Viime raskaudessa en voinut sietää mm. kahvin hajua, nyt kahvia tekee jopa mieli. Mutta sen sijaan mua inhottaa hirveästi työpaikan kahvinkeittimen levyn haju :grin Siis se levy, jolla kahvipannu lämpenee. Mun työpiste on kahvihuoneen lähellä, ja tekis mieli vaan lähteä karkuun!
 
Minä heräsin tänä aamuna ja hikoilutti kamalasti. Sitä kesti n puoli tuntia.. Olin ihan varma keskenmenosta ja nyt olen vähän väliä kokeillut rintoja, onko ne vielä aran tuntuiset. Etomistakaan ei ole tänään ollut. Onko teillä muilla ollut hikoilua välillä vai pelkkää palelua aamusta iltaan??? Jestas tätä itsensä kuulostelua. En kehtaa miehelle sanoa, kun pitää muutenkin mua yliherkkänä raskautumiseen liittyvien asioiden suhteen...
 
Musta tuntuu, että on kuuma, ja esimerkiksi yöllä olen herännyt hikoiluun. Olen siirtynyt talvitakkiin ja sen alla on tosi kuuma päivällä, vaikka pitäisi olla kylmäkin ulkona. Tiedä sitten, mikä johtuu mistäkin :smiley-ashamed004
 
Kiitos bello omien fiilisten jakamisesta. Mistä näitä niin tietää. Ja alussahan oireet voivat aaltoilla suuntaan ja toiseen... Tein varmuudeksi raskaustestin ja nopeasti piirtyi tasavahvat viivat. :grin tiedä sitten sainko siitä mitään helpotusta jännäilyyni. Mulla myös keltarauhashormoni lisä käytössä iltaisin, joten tuo aamuinen hikoilukohtaus voi liittyä siihenkin..
 
Mulla sama, lähipäivinä voisi superherkällä testata mutta en tiedä uskallanko :nailbiting: Hassuja oireita ollut viime aikoina, paleltaa ja pohjaton nälkä koko ajan :wideyed: mulla oli ekasta raskaudesta ensimmäinen oire hirveä turvotus (jo ennen plussaa siis), sellaista ei ole nyt näkynyt.


Minulla ihan järkyttävää palelua, varsinkin käsissä ja jaloissa, mutta myös muuten kylmiä väreitä tulee ja sama myös tuo jatkuva nälkä. Syön koko ajan :smug:
Mutta ne menkkajuilinnat katosi, liekkö siis kuvittelin kaiken ja menkat alkavat ensi viikollao_O
 
Minä heräsin tänä aamuna ja hikoilutti kamalasti. Sitä kesti n puoli tuntia.. Olin ihan varma keskenmenosta ja nyt olen vähän väliä kokeillut rintoja, onko ne vielä aran tuntuiset. Etomistakaan ei ole tänään ollut. Onko teillä muilla ollut hikoilua välillä vai pelkkää palelua aamusta iltaan??? Jestas tätä itsensä kuulostelua. En kehtaa miehelle sanoa, kun pitää muutenkin mua yliherkkänä raskautumiseen liittyvien asioiden suhteen...

Minä heräsin myös tänään ensimmäistä kertaa aamulla ihan hikisenä. Iltaisin mulla on yleensä kylmä ja menen nukkumaan villasukat jalassa
 
Mulla nyt kolmena aamuna peräkkäin toistunut tämä hikoilu heti herättyä. Sekä myös yöllä, jos on tarvinnut nousta sängystä. Eilen illalla kuitenkin paleli ja etoi. Aamulla taas etoi ja hikoilutti... Jo on vaihtelevaa...
 
Täälläpäin ei juuri oikein mitään kummempia oireita ole. Eilen äkkinäiset liikkeet aiheuttivat sadasosasekunnin huimausta, josta heräsikin epäily, että jotain olis tekeillä, koska tuollanen on hyvin epätyypillistä minulle. Samatein jonkunnäköisiä sukkapuikkokipuja oli muutama päivä sitten.

Eka raskauteni oli lähestulkoon täysin "oireeton", joten elättelen toiveita pääseväni yhtä helpolla tälläkin kertaa (toiveajattelua, mut eikai sellane oo kiellettyä?)

Edit: siis eilen tuli illalla haamuplussa ja tänään jo selkempi plussa, joten uskalsin liittyä nyt jo porukkaan. Lähen pois sit jos alkaa näyttää siltä, toivottvasti mahdutaan samaan kroppaan vielä reilu kaheksan kuukautta :)
 
Takaisin
Top