Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Tervetuloa martalle!

Samaa luokkaa kuin monella lasten ikäerot, suuremmassa päässä tosin. Likat on 4,5v ja 14kk.

Tuntuu vain että monella on vielä enemmän aikaa kolmoselle kun ootte nuoria, ainakin pikkumartta ja Heitsu (teistä muista en muistakaan). Mä olen jo 35 eli käytännössä ikäloppu (disclaimer, ei ole tarkoitus dissata minua vanhempia henkilöitä) :angelic:
Täällä 36v. :hilarious: välillä kans aika ikälopulta tuntuu :laughing001 Mut on tässä vielä aikaa yrittää. Siitä aikasemminkin kirjoitin, että koska lopetamme yrittämisen niin en osaa vielä sanoa.
Ovis olis loppuviikon tietämillä, tässä pupuilu jo aloiteltu :sign19

Minä oon pian 31v. "Nuori", mutta lähemmäs 35 kun seuraava yritys olisi ajankohtaista ja se on itsellekin jo sellainen "rajapyykki".
Vielä olisi tämän kierron jälkeen 2 kiertoa toivoa.
Ihan odotan myös työelämään ja opintojen pariin paluuta, joten ei maailma kaadu vaikkei plussaa tulisikaan. Eikä niin ettei se olisi tärkeää, mutta uskon että ehkä sitten silläkin oli tarkoituksensa, oon tälläinen höppänä. :)

Dpo 5 tänään, eikä todellakaan mitään oireita!
Rinnat oli superarat oviksen aikaan. Ja muutaman päivän olin kuin turvonnut ilmapallo.
Nyt vaivaa ainoastaan todella kipeä ientulehdus. :/

Onkos muilla oireita? :p

Niin itsehän täytän ens vuonna 40. :grin Että jos te olette ikäloppuja, niin mähän se vasta fossiili olenkin.

Meillä on ollut nyt puheissa jättää jopa tämä kierto viimeiseksi yrityskierroksi. Ei nyt vielä mitään lukkoon lyöty, mutta katsotaan. Tuntuu, että kierto kierrolta teen vähitellen henkistä työtä yrityksen lopettamisen eteen, mutta oviksen lähestyessä hurahdan taas täysin ja unohdan kaikki järkipohdinnat. Ja tavallaan pelkään, että vaikka järki sanoisi mitä, niin yrityksen lopettaminen jäisi kaivelemaan pitkäksi aikaa. Onhan sekin omalla tavallaan järkiasia, että välttää tekemästä ratkaisuja joita tietää katuvansa ehkä loppuelämänsä, vaikka se itse katuminen olisi miten typerää tahansa. Jos joku nyt tajuaa mitä tarkoitan.

Ja neuvola-aika sterilisaatiota varten eilen varattu. :nailbiting: Tosin vasta tammikuulle, ja siinä pistetään vasta lähete vetämään ja meidän alueella on jopa vuoden jonot. Siitähän nyt olen ainakin varma, etten enää silloin 40+ lisälapsia halua. Se on nyt tai ei koskaan. Kyse on vaan siitä, milloin se yritys loppuu ensi kuun ja helmikuun välissä. Mutta tosi outo olo, kun samaan aikaan pissii liuskoihin ja napsii Teroja ja luomutuotteita tullakseen raskaaksi ja silti suunnittelee sterilisaatiota. :wacky:

Niin ja oireista, vähän turvottaa eikä alakerta ole ihan yhtä kuiva kuin yleensä tässä vaiheessa kiertoa. Ovistesti eilen tehty ja se oli ainakin ihan yksiviivainen, eli LH-eritys nyt ainakin on laantunut. Kierron eka raskaustesti varmaan pe-aamuna. Jos jäisi vikaksi yrityskierroksi, niin sittenhän sitä voisi aika huolettomasti pissiä varastoja pois. Ehkä jo huomenna dpo 7? :woot:

Arvatkaa kenellä on työhaastattelu ensi viikolla? Oon siis vielä hoitovapaalla mutta oma duuni on sen verran kaukana (1,5h suuntaansa) ettei se oikein lasten kanssa toimi. Varsinkin kun mies usein reissussa. Jos saisin työn, se alkaisi jo alkuvuodesta. Mutta sitten mietin että typerää olisi jäädä äippälomalle vuoden sisään. Ja äh. Toisaalta en varmaan edes saa hommaa kun ollaan reissussa helmikuun puoleenväliin... Myös kuopuksen hoito pitäisi järjestää kun hoitopaikka on sovittu vasta elokuulle. Ehkä mies jäisi kevääksi kotiin. Ärsyttää. En edes varsinaisesti halua hommaa kun organisaatio ei juuri inspiroi. Nyt tietenkin sitten saan pestin kun olisi mahdollisimman huono hetki mennä töihin. Ei vaan voi jättää käyttämättä tilaisuutta kun niin harvoin on alan töitä avoinna lähellä kotia...

Mangustimamma ymmärän sun pointin. Tavallaan tekee ajatusta et lopetetaan mut silti haluu käyttää ne "viimeiset mahdollisuudet" mahdollisimman hyvin. Jospa luonto päättää tein puolesta ja plussa pärähtää loppuviikosta.

Tips mä oon kans hoitovapaalla ja työmatkaa ois myös sen 1,5h/suuntaansa. Eli uusi työ myös tod.näk. hommattava kun sen aika on. Tykkään nykyisestä työstä mutta tuo matka harmittaa.

Ei pitäny viä yrittää kovin tosissaan mut nyt aattelin syödä loppuun noi mun donafertyt. Niitä riittää vaan n.3 viikoks, niin tuskin suurta hyötyä tuossa ajassa tulee. Niitä ei vissiin tällä hetkellä oikeen saa Suomesta mistään niin ei voi lisääkään ostaa.
Joo eli ihan rennosti vaan kokeillaan et mitä tulee. Juupa juu.:hilarious::grin

Oireista: mulla oli eilen hirvee turvotus mutta tänään aika tavallinen olo. Testit tuli ja yhden ovistestin pissin, oli nega arvatenkin :) nyt dpo4 että kai ens viikon alussa vois alkaa jotain oireita olla. Tossa viime kierroksen kemiallisessa alkoi pahoinvointi jo viikko ennen plussaa. Oon myös hyvä oleen valeraskaana :D

Mä sain just vakityöpaikan ja kyllähän se vähän mietityttää että miten suhtaudutaan jos heti ilmoittaisin jääväni kesällä äippälomalle.

pikkumartta, Onnea työpaikasta! :happy: Sitä työnantajan suhtautumista ei kannata liiaksi murehtia. Vaikka ymmärränkin miksi asia pohdituttaa. Kukaan ei vaan näitäkään asioita voi ennustaa, niin tälläistä sattuu. Ja ihan suunnitellustikin joo.

Ja Tipsillä on kyllä hankala tilanne. :nailbiting: Juuri vähän tuollainen ettei oikein mitenkään päin voi tavallaan voittaa. Jotenkin itse aina ajattelen että toki se työpaikka napsahtaa sillä sekunnilla kun plussakin tulee testiin. Eikös nää yleensä tälläil toimi. :hilarious:

mangustimamma, No täällä jännäillään menossa mukana, jos alat jo pian testailla. :woot:

Emirille tsempit tähän kiertoon!!

Tulipas tästä jännä kuukausi kun meitä onkin nyt näin monta kuumeilemassa. :rolleyes:
Meilläkin vähän samanlainen hassu tilanne että toisaalta sitä plussaa kyllä odotellaan, mutta samalla ajatukset ja suunitelmat katsoo myös jo jonkin verran tulevaisuuteen ja siihen että jos elämä jatkuukin vain tällä kokoonpanolla. On tää kyllä sekopäistä toisaalta. :shy:

Nyt taas illasta vatsa on pinkeä pallo. :eek: Tämä oli muuten ensimmäisiä oireita viimeksi km kohdallakin, älytön turvotus! Ja palelu. Sitäkin on, mutta toisaalta nyt täällä etelässäkin on menty miinukselle ja meillä ei ainenkaan vielä oo patterit lämpiminä. Oisko siinä syy kumminkin. :)

Hei vaan kaikille, mahtuuko tänne mukaan? :) Oon taustalta keskustelua seuraillut, mutta en ole viitsinyt liittyä mukaan, kun meillä ei varsinaisesti yritetä, mutta ei kyllä ehkäistäkään sen puoleen. :hilarious: Mutta tosiaan kun olen ketjua lukenut, niin tosi samoja ajatuksia ollut monella, kuin mitä itsekin tässä pyörittelee. Kyllä se kolmosen kuumeilu on täälläkin enemmän tunneperäistä, kun tässä elämäntilanteessa järki sanoo että kaksi on nyt hyvä. Yhtä mieltä ollaan toki, että kolmosta toivotaan, mutta kunhan tilanne tästä vähän tasaantuu, itsellä on opiskelut vielä kesken ja nuorempi vielä hieman alle vuoden.

Mutta jos sopii, niin oon täällä hengessä mukana, meidän tjottailua kun ei voi kovin yrittämiseksi tällä hetkellä sanoa. :grin

Tervetuloa Ibis.:)

Sillai määkin tänne jäin kun tulin aluks vaan kurkkii ja hetken päästä intoilin kun tulikin luomuovis.:rolleyes:
Jotta meillä ois oikeesti mitään toivoo niin letrot mun tarttis saada. Mut mää fiilistelen ny kun tää oma kierto on tullu pari kertaa, vaikka onkin 37 päivää pitkä.

Tervetuloa Ibis! Täällä on tavallista kosteampaa, ja lisäksi jotain ihme alavatsanippailuja. Toivo tietysti nousee. Vaikka nyt on eka (ja ehkä vika?) Terolut-kierto, niin onhan se ihan odotettavissa että kroppa on erilainen kuin yleensä. Aamulla skippasin testin toivottamana, mutta ehkä illalla lankean. Tai viimeistään aamulla.

Tervetuloa Ibis! :)

Tää on kyllä "vaarallinen" ryhmä, itsekin tulin vähän sellaisella seuraillaan -meiningillä, ja täällä hengaillessa rohkaistuimme hieman kolmannen tehtailun suhteen. :grin

Huvikseen dippailin ovistestin ja nyt tänään dpo 6 ja tummempi viiva. Mitenkähän se meni että loppukiertoa kohtikin toisilla tummenee? :eek:

Tervetuloa Ibis! :)

Tää on kyllä "vaarallinen" ryhmä, itsekin tulin vähän sellaisella seuraillaan -meiningillä, ja täällä hengaillessa rohkaistuimme hieman kolmannen tehtailun suhteen. :grin

Huvikseen dippailin ovistestin ja nyt tänään dpo 6 ja tummempi viiva. Mitenkähän se meni että loppukiertoa kohtikin toisilla tummenee? :eek:

Tai sitten siellä on joku jo asettumassa kyytiin..? :smiley-bounce012

Meillä piti olla kans rentoa tjottailua mutta.. :D mulla ei nyt mitään yrityksen takarajaa edes oo mutta en mitään kovin isoa ikäeroa haluaisi ja olis muutenkin kiva saada lapset tähän yhteen putkeen :) ens kiertoon kyllä ajattelin oviksen ajankohtaa varmistella testillä kun mulla ei muuten oo kovin selkeitä oireita.

Kiitos kaikille! Ihanaa että muut on täällä vähän samalla fiiliksellä, katsotaan kauan ite pystyy ottamaan rennosti asian kanssa. :hilarious: Mä en ole tikutellut ovista tai mitään, edellisen yritykseen tilaamani digitestitkin annoin kaverille, kun plussasinkin yllättävän nopeasti. Eivät ehtineet itsellä käyttöön. Mutta oloista päätellen ovis olis ollut reilu viikko sitten, Flo ainakin ennusti niin. Mutta tosiaan imetän vielä, joten ei senkään puoleen ole toiveet ylläriplussasta kovin korkealla.

Mä tavallaan toivoisin myös lapsille pientä ikäeroa, ja taas toisena hetkenä en, riippuu aika päivän uhman määrästä. :grin Meidän lapsilla on siis hieman alle pari vuotta ikäeroa, tässä kohtaa tuntuu aika passelilta. :) Oikeastihan mun täytyis nyt ottaa järki käteen ja edistää tuota opiskelua ainakin parin vuoden ajan, mutta eihän nää asiat järjellä aina mene. :rolleyes:

Jospa minäkin uskaltaudun tänne juttelemaan aikani ketjua lueskeltua ja muiden uusien rohkaistuttua. :happy:

Moi, oon Tiina 30 v ja haaveillaan miehemme kanssa kolmannesta lapsesta! Meillä on ennestään 4- ja 6-vuotiaat tytöt. Ajatus kolmannesta on muhinut pitkään on-offina ja vasta nyt toukokuun lopulla otatin viimein kierukan pois. Tulinkin kolmannesta yk:sta raskaaksi, mutta raskaus keskeytyi ja muutama viikko sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys (rv 11+0, alkio vastasi kokoa 6+2). Tänään tein vihdoin negatiivisen raskaustestin ja kun vuotokin on loppunut, on tyhjennys mitä ilmeisimmin onnistunut. Ehkäisyä ei olla kehotuksesta huolimatta käytetty tässä välissä ja vähän jännittää, alkaako kuukautiset ensi viikolla vai ei. Olen nyt 1,5 viikkoa sairauslomalla ja tuntuu, että keksin itselleni kokoajan oireita kun työt ei pidä kiireisenä.

Ei mekään ehkäisyä käytetty kkm jälkeen, vaikka polilta suosittelivat yhdet menkat odottamaan. Ei olla mitään kovin sikiävää sakkia ni aivan turhaa.

Tervetuloa Tiina ja pahoittelut kkm:sta.

Kiitos! Kkm oli kova pala, kun ei ole keskenmenoa ennen kokenut ja vaikka mulla oli tuossa raskaudessa kokoajan tosi epävarma olo. Olen asiasta aika avoimesti esim. töissä puhunut (henkisesti todella raskas työ, mihin henk. koht. kriisit vaikuttaa, sairauslomalla tällä hetkellä "muun määrittämättömän vaikean stressireaktion" takia) ja se on kyllä helpottanut, kun muut ymmärtää miksen ole ollut oma itseni.

Takaisin