Raskausuutisen kertominen muille

Silk

Puuhakas puhuja
Heinä-äidit 2020
Koska meinaatte kertoa raskaudesta muille ja miten?

Jakoon kaikki kivat ideat, miten kertoa esim. tuleville isosisaruksille ja isovanhemmille :happy:
 
Me toivotaan, että np-ultra olisi ennen joulua, jotta uutisen voisi joulun aikana kertoa läheisille. Olisi kiva jotenkin yllättää tiedolla ja keksiä siihen vielä jokin kiva tapa.
 
pystyin salaamaan parhaalta ystävältäni tänään tiedon. kuitenkin huomenna on jo paljastettava äidilleni kenen kanssa oli viikonloppuhumputtelua suunnitteilla tulevana lauantaina. en viitti ruveta keksimään tekosyitä kun hän tuntee mut niin hyvin että varmasti arvais muutenkin. enkä ole hyvä valehtelemaan. toinen lapsi tuloillaan ni ei oo enää niin salassapidettävää.

muille kerrotaan sit varmaan varmoilla päivillä ellei mies tahdo äidilleen ilmoittaa tasapuolisuuden nimissä.
 
Oon samoilla linjoilla kuin Turvonnut eli oon lähipäivinä ajatellut kertoa äidilleni, koska luulen, että hankala salatakaan asiaa häneltä. Esikoisen kohdalla ei kerrottu kellekään ennen np-ultraa, mutta nyt tokan kohdalla raskaus ei tunnu niin isolta asialta kertoa muille. Tai totta kai ihan mahtava ja ihmeellinen asia, mutta ei ehkä niin yllättävä lähipiirille kuin esikoisen aikana :)
 
Kerron lapsille talven mittaan varmasti. Ajattelen, että sekin on jo piiitkä aika ton ikäsille odottaa, mutta että on jo jotain konkretiaa masuineen päivineen.
Mulla ei sitten oikeim muita olekkaan joille kertoa.... :confused1
 
Me varmaan kerrotaan lähipiirille joskus rv 8 jos sinne asti päästään. Muille ois kiva kertoo vasta uutenavuotena mutta pitää nyt kattoo miten toi vatsa alkaa kasvamaan joudunko paljastamaan ennen.

Eskoisen kanssa kerroin porukoille rv 6 ja muille rv 20.

Ois kyl kiva keksii joku hauska tapa paljastaa. Mietin myös jos pitäisi sukupuolen paljastus juhlat :rolleyes:
 
Mulla on kyllä tulossa valokuvaus marraskuisen kanssa kun täyttää vuoden ni jos sais jonku kivan kuvan näpsästyä meistä kolmesta ja sillä ilmoittaisi vanhemmille että odotetaan toista. Muille kerron varmaan perus bodylla ja ultrakuvalla. Toinen vaihtoehto on kanssa laittaa kengät vierekkäin. Tai sitten piirtää mahaan sellasen latauspalkin ja ottaa siitä kuvan.
 
Olen kertonut omalle äidille ja parhaalle kaverille, jotta on joillekkin kelle puhua. Mies ei ole koskaan ollut mikään raskaushehkuttaja ja itse haluaisin aiheesta keskustella lähes kokoajan (nyt tietenkin alkuintoa). Varmaan kerrotaan sitten ekan ultran jälkeen muille, jos kaikki on ok.
 
En haluisi ennen ekaa ultraa mut miten tän salaisi kun parin viikon päästä on dinneriä ja viiniä sovittu hyvien kavereiden kanssa. Ääääh. Vinkkejä?
 
En haluisi ennen ekaa ultraa mut miten tän salaisi kun parin viikon päästä on dinneriä ja viiniä sovittu hyvien kavereiden kanssa. Ääääh. Vinkkejä?
Miten olisi joku lääkekuuri minkä kanssa ei missään nimessä saa juoda alkoholia?

Mulla on ensi viikolla työmatka ja ajattelin vedota tähän,koska oltiin jo suunniteltu että heti junassa otetaan kuohuvat..

Pikkujouluihin aattelin mennä autolla, jos ei ole siihen mennessä vielä kaikkien työkavereiden tiedossa.. joutunen pomolle kertomaan 2viikon päästä pakon edessä :sad001 ja pahoin pelkään että tulee sellaiset järjestelyt töissä että kaikki saa tietää :sad001
Suvulle kerrotaan vasta ensimmäisen virallisen uä jälkeen..
 
Miten olisi joku lääkekuuri minkä kanssa ei missään nimessä saa juoda alkoholia?...
Onhan tää kinkkistä, musta tuntuu et nämä ystävät epäilee heti mitä tahansa selitän. Ehkä pitää ottaa pieni lasi viiniä ja esittää juovansa sitä koko ilta....
 
Täällä kans vähä samanlainen tilanne. Työpaikan pikkujoulut parin viikon päästä, mut varasin varhaisultran muutamaa päivää ennen, ni kerron sit varmaan jo. Ei jaksais alkaa salailemaan, esikoisen kanssa meni tosi pitkälle ennen ko kerroin mut nyt ei oo nii pakko salata enää vanhemmille ajattelin laittaa varhaisultran jälkeen kans kuvan "varhaisuutisia". Kaikki kyselee jo että kai tulee pikkusisarus jossain kohtaa, ni tuskin tulee hirmuisena yllärinä.
 
Pojalle varmaan kerrotaan ensimmäisenä ja mietin jo että jossain oli joku kirjakin missä käydään läpi isosisarukseksi tuloa. Sellaisen ajattelin hankkia ehkä. Anopille ei todellakaan kerrota ennen kuin kaikille muillelin voi kertoa. Viimeksi hän siis soitti koko miehen suvun läpi ja selitti että hänestä tulee fammu... Muista en tiedä. Pari kaveria tietää jo mutta noin muuten en osaa sanoa millon kerrotaan..
 
Muutaman viikon päästä pitää kertoa perheelle (juhlat silloin). Nyt nautin kun tieto vielä vain minulla ja miehelläni. Ystävilleni kerron vasta ekan ultran jälkeen.
Aiempi raskaus (joka meni kesken jo rv 5+5) piti paljastaa jo melkein heti kaverin painostuksen takia. Siitä jäi paska maku suuhun. En saanut heiltä yhtään tukea keskenmenosta, mikä on surullista.
 
Olisimme halunneet pitää tiedon itsellämme vielä ensimmäiseen ultraan, mutta tänään olimme kaveriporukan kesken juhlissa, ja kaikkia alkoi epäilyttää jo kun en enää polta ja en juhlissa juonut edes yhtä vaikka tyrkytettiin... Viimeinen silaus oli se, kun tarjolla oli voileipäkakkua missä täytteenä mm. raakaa kalaa ja juustokakkua lakritsikuorrutteella joista kieltäydyin, niin yksi kavereista huusi pöydässä että: ”Sä oot v*ttu niiin raskaana!!” Ja menin ihan sanattomaksi ja valahdin punaiseksi, niin siinä se sitten paljastui mutta ei voi minkään enää :confused005 Vähän kyllä harmittaa
 
Olisimme halunneet pitää tiedon itsellämme vielä ensimmäiseen ultraan, mutta tänään olimme kaveriporukan kesken juhlissa, ja kaikkia alkoi epäilyttää jo kun en enää polta ja en juhlissa juonut edes yhtä vaikka tyrkytettiin... Viimeinen silaus oli se, kun tarjolla oli voileipäkakkua missä täytteenä mm. raakaa kalaa ja juustokakkua lakritsikuorrutteella joista kieltäydyin, niin yksi kavereista huusi pöydässä että: ”Sä oot v*ttu niiin raskaana!!” Ja menin ihan sanattomaksi ja valahdin punaiseksi, niin siinä se sitten paljastui mutta ei voi minkään enää :confused005 Vähän kyllä harmittaa

Toi on kyllä törkeetä. Ja vielä tuo, että pitää huutaa kaikkien edessä asiasta. Eikö se olisi sen raskaana olevan oma oikeus julkistaa asia silloin, kun sen haluaa tehdä. Toiset on niin ajattelemattomia :angry1

Hedelmällisessä iässä oleva nainen saa osakseen kauheeta kyttäämistä. Ärsyttävää.
 
Joo, toi oli kyl todella tökerö huudahdus. :meh:
 
Mulla kävi esikoisen kans vähän samalla tavalla. Yritin töissä pitää mahdollisimman pitkään piilossa raskauteni, kunnes naispuolinen työkaveri oli vaatteiden vaihdossa bongannut mahani ja yhtäkkiä keskellä työpaikkaa kaikkien kuullen "ootko sä raskaana ku maha on kasvanu?" Työvaatteet on löysät joten aattelin pystyväni piilottaan mahani vielä hetken. Menin kans ihan vaikeaksi ja punaiseksi ja siitä kaikki arvasikin.
 
Mulla tuli tänään vasta eka hento haamu ja perjantaina olisi omat synttärituparit. Ekat kotibileet meillä 4-5 vuoteen. Ei taida mennä "aikainen herätys aamulla" -tyyppiset selitykset läpi. :nailbiting: Jos tämä nyt pysyy perjantaihin asti kyydissä, niin kaikki hyvät vinkit on tervetulleita.
 
Takaisin
Top