Itsetehtyä vauvalle

Mun äiti varmaan tekee vauvalle taas jotain:) Viimeksi lempparit olivat ihanat töppöset ja huppariliivi :Heartred
 
Minulla myös tuleva isoäiti, jonka käsistä syntyy kyllä vaikka mitä. Ensimmäinen virkattu peitto oli syntynyt heti vauvauutisen kuulemisen huumassa. Itse en ole ihan yhtä kätevä, mutta jos se lasketaan, että suunnittelen maalaavani vanhan pinnasängyn uuteen uskoon. Lisäksi olen vuosia säilönyt koulun käsityötunnilla itse tehtyä potkupukua, josta olin koulukäsityöksi poikkeuksellisen ylpeä ja tyytyväinen. Se on odottanut nyt sitten tätä hetkeä.
 
Mummi kutoo villanutun, -housut, -sukat, -myssyn ja -tumput. Itse tyydyn toistaiseksi ihastelemaan muiden aikaansaannoksia :joyful:.
 
Oi, kumpa osaisi itsekkin neuloa ja virkata :angelic: Itse olen vaan kätevämpi tuolla puutöiden puolella. Vauvan mummokaan ei valitettavasti osaa, mutta ehkä tuo isomummo tekisi jokusen lapasen ja myssykän :)
 
Täällä kovasti sukkia alkanut tekemään :angelic: vaikka pienten sukupuolet selviää vasta ens kuussa. Täytyy tehdä 4 paria että on sitten varautunut kaikkiin ylläreihin :happy: Suunnitelmissa olisi neuloa vielä unipussit sitten vähän lähempänä. Kuvan laatu vähän huono, mutta eiköhän tuosta näe..
 

Liitteet

  • 20191020_175126.jpg
    20191020_175126.jpg
    23.2 KB · Katsottu: 15
Täällä kovasti sukkia alkanut tekemään :angelic: vaikka pienten sukupuolet selviää vasta ens kuussa. Täytyy tehdä 4 paria että on sitten varautunut kaikkiin ylläreihin :happy: Suunnitelmissa olisi neuloa vielä unipussit sitten vähän lähempänä. Kuvan laatu vähän huono, mutta eiköhän tuosta näe..


Hyvin näkee. Ihastuttavia pikku-sukkia :).
 
Mulla on haaveena myös tehdä toukkapussi vauvalle :Heartred
 
Meijän äiti teki esikoiselle aikoinaan toukkapussin ja sitä käytettiin paljon. :)
Se on edelleen tallella, jossain.
 
En tiedä teenkö itse vielä mitään, mutta mun äiti on tehnyt jo villapeiton ja nyt teossa kuulemma villatakki- ja housut sekä villasukat :Heartred Myös miehen äiti kova neulomaan, joten sieltäkin varmasti tulee jotain.
Ihanaa, kun ovat niin innoissaan!

Luulen, että teen itse vaatteita sitten hieman vanhemmalle lapselle.
 
Töppöset, sukat, pipo, tumput ja viltti on tullut neulottua. Rakastan neulomista ja ihana värkätä erilaisia palmikko- ja pitsineuleita :love7 Tällä hetkellä työn alla on palmikkoa ja helmineuletta sisältävä haalari.
 
Lainasin kirjastosta vinon pinon käsityölehtiä, neulonta- ja virkkauskirjoja. Todella ihania kuvia ja selkeitä ohjeita!
Illat menee mukavasti käsitöitä näpräten:happy:
 
Tällaiset on tullut pienokaiselle tehtyä. Junasukkia on myös pari valmiina, niitä toki tulee tehtyä vielä lisää kun valmistuu niin nopeasti.


Oikein ihastuttava :). Mistä langasta teit puvun?



Haaveilen ristiäismekon neulomisesta, mutta haaveeksi se taitaa jäädä. Olen ihan kohtalaisen hyvä neuloja - tai olisin jos vain joskus neuloisin. Viimeksi olen muistaakseni neulonut jonkin pitsihuivin tai palmikkopipon, mutta siitä on jo vuosia.

Tämä olisi yksi ihana: http://www.ullaneule.net/0216/ohjeet_laulukuusesta.html


Mekon kuvio on todella kaunis. Minua harmittaa, kun en hoksannut pyytää äitiäni kutomaan vauvelille kastemekkoa. Nyt voi olla jo myöhä, kun äiti on aika kiireinen tulevat kuukaudet.
 
Takaisin
Top