Viimeisin neuvolakäyntisi

Mulla oli eka neuvola käynti eilen. Ilokseni sama tuttu hoitaja jolla olemme esikoisen kanssa käyneet lasten neuvolassakin. Ei paasannut ylipainostani eikä muutenkaan ollut mitenkään tuomitseva. Kannusti liikkumaan, mikä oli pelkästään mukavaa.
Paljastui että saa syödä kaikki juustot jotka ovat valmistettu pastöroidusta maidosta, mikä oli huuuuikea uutinen tällaiselle juuston ystävälle. :woot:

Seuraava neuvola vasta 5.12. On varmaan harvemmin nyt kun ei ole esikoinen. Nt-ultra kuukauden päästä. :cat: Hoitaja varasi sekä labrat että ultrat, tosi mukavaa.
 
Mulla oli eilen eka neuvola-aika. Hirveästi annettiin lappusia ja äitisykortinkin sain, iih:love7
Mies oli töissä, eikä töiltään ehtinyt mukaan, mutta se ei haitannut. Neuvolantäti oli sijainen, ja vasta seuraavalla käynnillä 2.12 nähdään sitten se meidän oma neuvolatäti. Minä itse varaan uä-ajan, sain siihen ohjeet. Myös labralähetteet laittoi.
Sokerirasitukseen joudun suvun diabetes-taipumuksen takia..:sick009 Oli jännittävä kokemus! Ei kuunneltu sydänääniä, vaikka sitä vähän salaa toivoin, kuulemma vasta myöhemmin sitten.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli eilen eka neuvola-aika. Hirveästi annettiin lappusia ja äitisykortinkin sain, iih:love7
Mies oli töissä, eikä töiltään ehtinyt mukaan, mutta se ei haitannut. Neuvolantäti oli sijainen, ja vasta seuraavalla käynnillä 2.12 nähdään sitten se meidän oma neuvolatäti. Minä itse varaan uä-ajan, sain siihen ohjeet. Myös labralähetteet laittoi.
Sokerirasitukseen joudun suvun dieabetes-taipumuksen takia..:sick009 Oli jännittävä kokemus! Ei kuunneltu sydänääniä, vaikka sitä vähän salaa toivoin, kuulemma vasta myöhemmin sitten.


Joo taitaa olla suositus että vasta rv12 jälkeen rupeevat kuuntelemaan sykkeitä, että ei tule vanhemmille hätää jos ei löydykkään :)
 
Mulla oli eka neuvola käynti eilen. Ilokseni sama tuttu hoitaja jolla olemme esikoisen kanssa käyneet lasten neuvolassakin. Ei paasannut ylipainostani eikä muutenkaan ollut mitenkään tuomitseva. Kannusti liikkumaan, mikä oli pelkästään mukavaa.
Paljastui että saa syödä kaikki juustot jotka ovat valmistettu pastöroidusta maidosta, mikä oli huuuuikea uutinen tällaiselle juuston ystävälle. :woot:
Tää on näköjään muuttunut taas :hilarious:
Eka raskaus 2016 sai syödä pastöroituja pehmeitä juustoja sekä pastöroimattomia kovia juustoja, 2017 kaikki pastöroidutkin juustot piti kuumentaa ja nyt taas eri ohjeet... :rolleyes:
 
Tää on näköjään muuttunut taas :hilarious:
Eka raskaus 2016 sai syödä pastöroituja pehmeitä juustoja sekä pastöroimattomia kovia juustoja, 2017 kaikki pastöroidutkin juustot piti kuumentaa ja nyt taas eri ohjeet... :rolleyes:
Joo, olin raskaana 2018 ja nämä muuttuneet sen jälkeen. Edelleen silti homejuustot ja kittijuustot pannassa. Eviran sivuilta kannattaa lukea tarkemmin.
 
Sain viimeinkin varattua ajan neuvolaan 30.10 olis eka käynti. Neuvolassa silloin eka ultra. Täällä päin ainakin tulee nt-ultraan keskussairaalasta kutsukirje kotiin.
 
Mäkin sain vihdoin varattua neuvola ajan. Meni marraskuun puoliväliin.
 
Mulla on lapsettomuuspolilla varhaisultra 30.10. Ajattelin soittaa vasta sen jälkeen neuvolaan. Takana yks kkm melkeen 2 vuotta sitten ja yritystä takana melkeen 4v. Vahvat raskausoireet kylläkin- jotenkin kroppa kertoo et tä on ja pysyy
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti :) todella mukava neuvolatäti ja opiskelija olivat. Ensimmäinen raskaus joten paljon kaikkea tietoa tuli kerralla mut eiköhän tämä tästä, aikoja varaamaan :hilarious:

Lottovoittona sokerirasitus x2 tän raskauden aikana :yuck: (molempien isän puolelta sukua diabetes riskiä)
 
Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: AZ
Meillä ois toukan eka neuvola 13.11. Joudun hyvin todennäköisesti ite kans useampaan sokerirasitukseen, kun ei tää elopaino ole viime syksystä niin paljoa muuttunut. Viime kerralla pitkäpaasto oli 0,1 yli sallitun ja loppuraskaus menikin sit sokeriarvoja mittaillessa. Onneksi silloin meni ihan pelkällä ruokavaliohoidolla ja arvojen ylityksiä ei tullut sen jälkeen.
 
Mulla oli eka neuvola ja th oli tosi mukava. Informaatio kaikkeen tarvittavaan ja sit heihei, tykkäsin ettei näin tokalla kerralla turhaa liirumlaarumia:grin
 
Minulla myös eka neuvola, ei mitään erityistä enempi juuri "muistat varmaan esikoisen ajalta" :) ainut ero että meillä myös vaihtunut niin että ultra pitää varata itse, antoi ohjeet siihen ja toivon että saan varattua ensimmäisellle mahdolliselle ajalle :angelic:
 
  • Tykkään
Reaktiot: AZ
Eka neuvola takana, jännitti kyllä ku ei tienny yhtään mitä odottaa. Käytiin kaikki hommelit läpi ja ku olin tehny paljon esitietojuttuja, niin juteltiin niistä. Täytyy käydä ylimääräsellä lääkärikäynnillä juttelemassa ASA-lääkityksistä, kun olen allerginen aspiriinille ja varattiin aikoja ja mukaan lähti nippu papereita ja esitteitä ja ohjeita. Sit pitäs varata aika sikiöseulonnan verikokeeseen ja sokerirasitukseen. Sokerirasituksia tulee kaks, kun mummolla diabetes ja bmi sen verran korkea :hungover: ällöttää jo valmiiks, oon kerran käyny siinä pari vuotta sitte.

Mutta kauheen kivat neuvolantädit ja heidän kanssa oli helppo jutskailla kaikesta. :cat: Nt-ultra varattiin vajaan neljän viikon päähän, superjännittävää :woot:
 
Kuinka kauan teillä on ensinmäine neuvolakäynti kestänyt? Erityisesti te jotka ootatte ensimmäistä. Mulla on keskiviikkona aamulla eka aika ja mietin tässä pitääkö töihin ilmoittaa, että saatan myöhästyä aamulla.
 
Kuinka kauan teillä on ensinmäine neuvolakäynti kestänyt? Erityisesti te jotka ootatte ensimmäistä. Mulla on keskiviikkona aamulla eka aika ja mietin tässä pitääkö töihin ilmoittaa, että saatan myöhästyä aamulla.

Mulla taisi kestää jotain 1h 40min :rolleyes:
 
Kuinka kauan teillä on ensinmäine neuvolakäynti kestänyt? Erityisesti te jotka ootatte ensimmäistä. Mulla on keskiviikkona aamulla eka aika ja mietin tässä pitääkö töihin ilmoittaa, että saatan myöhästyä aamulla.

Meillä oli varattu 1,5h, mutta meni noin 45 min. Esikoinen kyseessä, mutta meillä ei ollut paljoa kysymyksiä.
 
.
Kuinka kauan teillä on ensinmäine neuvolakäynti kestänyt? Erityisesti te jotka ootatte ensimmäistä. Mulla on keskiviikkona aamulla eka aika ja mietin tässä pitääkö töihin ilmoittaa, että saatan myöhästyä aamulla.
Muistaakseni n tunti on mennyt. Riippuu onko sulla paljon kysyttävää. :)
 
Meillä meni lopulta 35min ja minä kun panikoin ehdinkö töihin :laughing001

Toki oli ennalta täyttänyt muutaman kyselyn mihin neuvolan nettisivut olivat ohjeistaneet tutustumaan etukäteen, ei tarvinnut niihin käyttää niin paljon aikaa. Neuvolatäti vaikutti mukavalta, valitettavasti on sijaistamassa maaliskuuhun asti:sorry:
 
Takaisin
Top