Viimeisin neuvolakäyntisi

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten viimeisin neuvolakäyntisi meni? Oliko kaikki kunnossa?

Jos edessä on ensimmäinen neuvolakäyntisi, voit lukea ensimmäisen käynnin sisällöstä artikkelistamme.
 
Minulla ensikäynti tarkoituksella vasta ultran jälkeen. Olen kerennyt kahdesti käydä ensikäynnin "turhaan".
Muuten olen ollut tiiviisti yhteydessä neuvolaan ja kysellyt milloin mitäkin.
 
Mä varsin tänään ajan neuvolaan ja se on kans vasta ultraan jälkeen eli 4.11. :)
 
Meidän kunnassa tehdään niin, että nyt lasketaan mun viikot menkkojen mukaan ja tänään olisi 8+3. Ultra varataan kuten varattaisiin niskapoimuseulontaultra ja varasin sen 30.10. Sitten kun sinne menen ja huomataan, että viikot ei täsmää, niin meen sitten vaan uusiksi niiden oikeiden viikkojen mukaan. Tuntuu hassulta, kun nyt mun pitää käydä eka viikkoa aiemmin verikokeissa ja sitten sitten ultraan ja kun tiedän jo ettei viikot voi olla tuota, niin silti kaikki tehään uusiks.

Vaihtoehto olisi itse ollut maksaa yksityisellä alkuraskauden ultra ja olisin voinu mennä sinne ensi viikolla, mutta no, opiskelijana ei ole nyt sellaiseen varaa, kun Pirkanmaalla ei ole yhtään edullista paikkaa.

Sinäänsä harmi, koska viikoissa eroa on 2viikkoa, niin menen sinne vasta viikolla 9+ jotain joka on toisaalta aika myöhään "varhaisultraksi" :D

Eipä se asia muutu veivaamalla, joten tähän tyydytään :) Meän kunnassa on luovuttu tyystin gynekologin tekemästä varhaisultrasta joka tehtiin ennen heti viikolla 7+

Neuvolassa kaikki kontrollit kunnossa ja oli kiva saada sama neuvolantäti kuin kuopuksesta. :)
 
Ei täälläkään pääse kunnallisella varhaisultraan neuvolan kautta. Me kun kerettiin jut lapsettomuuspolin asiakkaiksi niin siksi päästää ultraan, mutta sekin on kyllä vasta kolme viikon päästä.

Mutta hyvä että oli kiva käynti neuvolassa. :happy:
 
Mulla sama kuin Pulliksella. (Pulla-Ulla :grin). Ei jaksais odottaa... mulla ei ole yhtään mitään oireita nyt. :bored:
 
Mulla eka käynti ensiviikolla tiistaina 15.10 :happy: Jännittävää!
 
Mulla on neuvola 25.10.
Odotan kyl varhaisultraa paljon enemmän kuin neuvolaa. Jännittää kyl hiukan, mitä siellä neuvolassa jutellaan ja pitäiskö miestä valmistella sinne :grin
 
Minulla olisi vasta 22.10 ensimmäinen neuvola, en oikein odota mitään koska esikoisen ajasta on niin lyhyt aika
 
Mulla tulee olemaan ensimmäinen neuvolakäynti koskaan ja mietiskelinkin et oisko pitäny ekan neuvolan yhteydenoton yhteydessä jo varata se ultrakin vai varataanko se vasta sit siellä ekalla neuvolakäynnillä? Vai vaihteleeko kunnittain :) ei nimittäin neuvolaan soittaessani kukaan puhunut ultrasta mitään.
 
Mulla tulee olemaan ensimmäinen neuvolakäynti koskaan ja mietiskelinkin et oisko pitäny ekan neuvolan yhteydenoton yhteydessä jo varata se ultrakin vai varataanko se vasta sit siellä ekalla neuvolakäynnillä? Vai vaihteleeko kunnittain :) ei nimittäin neuvolaan soittaessani kukaan puhunut ultrasta mitään.

Nt-ultra varataan sitten siellä ekalla neuvolakäynnillä. :happy:
 
Mulla tulee olemaan ensimmäinen neuvolakäynti koskaan ja mietiskelinkin et oisko pitäny ekan neuvolan yhteydenoton yhteydessä jo varata se ultrakin vai varataanko se vasta sit siellä ekalla neuvolakäynnillä? Vai vaihteleeko kunnittain :) ei nimittäin neuvolaan soittaessani kukaan puhunut ultrasta mitään.

Mullekkaan ei th maininnut itse mitään, mutta kysyin ja olisi voinut sen heti siinä varata, mutta kun menee tosiaan sen verta pitkälle niin varaan sit ens viikolla neuvolakäynnillä, kun mies saa sen ultraviikon työvuorot toivottavasti siihen mennessä.

Ja eka neuvolakäynti koskaan tulossa minullekin :)
 
Meille tuli esikoisen aikana vaan kutsu ultraan sairaalasta, ei sitä varattu o_O neuvolasta varmaan laittanut lähetteen kylläkin että osasivat kutsua.
 
Mulla tulee olemaan ensimmäinen neuvolakäynti koskaan ja mietiskelinkin et oisko pitäny ekan neuvolan yhteydenoton yhteydessä jo varata se ultrakin vai varataanko se vasta sit siellä ekalla neuvolakäynnillä? Vai vaihteleeko kunnittain :) ei nimittäin neuvolaan soittaessani kukaan puhunut ultrasta mitään.
Riippuu kunnasta. Meillä pks tulee vain kutsu kotiin.
 
Takaisin
Top