Painonnousu odotusaikana

Nyt rv 29 ja paino on edelleen lähtölukemissa, mihin olen oikein tyytyväinen (koska reilu ylipaino ja radi) eikä neuvolassakaan ole asiaan puututtu. Siksi vähän ärsyttää, kun lähipiiristä koko ajan vihjaillaan, että onkohan kaikki hyvin, kun kyllähän sen painon PITÄISI nousta :sorry: No ei kuulemma pitäisi, jos ylipainoa on jo lähtötilanteessa kymmeniä kiloja...

No just, ärsyttävää :mad: Eiköhän neuvolan ammattilaiset tiedä, ja kyllä se vaan niin on, että jos kuitenkin syö monipuolisesti ja riittävästi, niin kyllä se vauva tarvitsemansa ottaa, vaikka paino ei nousisikaan. Sen verran itsekkäitä tyyppejä nuo mahassa olevat vauvat, ja hyvä niin. Eri asia tietenkin, jos ei syö kunnolla ja sen vuoksi (tai jostain muusta syystä kuten imeytymishäiriön vuoksi) jää ravintoaineet saamatta.
Mulla paino nyt rv 29 +9-10 kg, viime viikonlopun häiden jälkeen oli vielä tähän +2kg, vähän turvotti :excited001 Onneksi tasoittui siitä ja makeanhimo ei ole enää niin jäätävä kuin aluksi, niin josko painonnousukin hieman rauhoittuisi...
 
Keho tosiaan tuntuu nyt nappaavan todella herkästi ylimääräistä ihan kaikessa muodossa. Mullakin on hiilihydraattien jälkeen paino ihan helposti 2kg++ enemmän kuin että jos syön niitä max 50g/pvo_O Tässä vaiheessa sitä alkaa olla PAKKO katsoa mitä suuhun laittaa koska pelottaa että vaavista tulee joku ihan jättiläinen..Tässä vaiheessa sitä on kuitenkin kehittynyt insuliiniresistenssi joka nappaa kaiken mahdollisen ylimääräisen sokerin rasvaksi. Se on myös mainittava että jos vaihtaa polttoaineen sokerin=hiilihydraatin rasvaksi niin olo kevenee kyllä huomattavasti, varsinkin kun se rasva antaa ummetukselle kovaa kyytiä:angelic: Inhottava ajatus että siellä se vaavi vaan panttaa jämiä saadakseen mahdollisimman paljon kasvuainesta:sour: Mä aloin lihoamaan eniten kun jouduin lopettamaan salin. Siitä tuli ihan häviäjäfiilis koska olin ajatellut jatkavani sitä hamaan loppuun asti. Kuulemma aktiiviliikkujat nappaa eniten kiloja kaikista odottajista koska joutuu raskauden takia hiljentämään tahtia tai jopa odottamaan. Nyt sitten pitää tyytyä pyöräilyyn:sorry: Kiloja tullut nyt 8kg 28rv aikana, joista suurin osa tuli heti alussa. Nyt on onneksi se vauhti tyssännyt kuin seinään.
Vaikuttaakohan tää kesän kuumuus myös niin että turvottaa enemmän? Mulla ainakin tuntuu aamulla koko vartalo tosi pöhöttyneeltä. Varsinkin kasvot ja sormeto_O
 
Mulla oli viimeisen 7vk aikana tullut 7kg painoa :wideyed: kaikkea muuta kuin voittajafiilis tässä nyt, vaikkakin osa turvotuksesta. Yhteensä paino noussut nyt tässä kolmannessa 13,5kg tähän mennessä :sorry::sad010 neuvolatäti käski kyllä olla stressaamatta asiaa koska stressikin huonontaa ja saattaa nostaa painoa.
 
Painoa tällä hetkellä +3kg. Hiukan enemmän saisi kuulemma olla, mutta toisaalta paino on kuitenkin noussut suht tasaisesti viimeiset 2kk semmoista n. 300g/vko tahtia. Eli ei ole turhan paljoa tullut sanomista neuvolasta, kun paino kuitenkin noussut suht tasaiseen tahtiin. Ja lähtötilanne kuitenkin ylipainon puolella

Saa nähdä meneekö viimeisetkin viikot samalla nousulla vai ei. Jos menee samaa tahtia, niin sitten saa nähdä jääkö kaikki painonnousu synnärille :bored:
 
Täällä 35+4 ja +10kg. Suurin osa kiloista tuli ensimmäisen kolmanneksen aikana, vaikka vatsa kasvanut kunnolla vasta parin kuukauden aikana. Sf-mitta ollut koko ajan asteikon yläreunalla, mutta vauvan painoarvio oli taas aavistuksen pieni. Luulenpa, ettei tuo sf-mitta kerro yhtään mitään ja painoarviotkin tuulesta temmattuja :D
 
Mulla nyt 36+0 ja viimeisen 6 vkon aikana kirinyt painoa eniten. Kokonaispainon nousu +15kg (kaksoset). Tiedän, että ei tuo nyt niin hirveästi ole, mutta silti kauhistuttaa hieman kun esikoisesta paino nousi vain 9kg.
 
Täällä tullu ny noin reilu 5kg. Hyvä ku pysyny nuon maltillisena. Esikon kohalla se paino kyl tuli vasta synnytyksen jälkeen kotona ollessa ku ei päässy fyysistä työtä tekeen. :hilarious:
 
Nyt rv 34+5 ja paino noussut noin 5 kg lähtöpainosta (reilu ylipaino). Tuntuu, että paino nousee nyt joka päivä hieman ja se hirvittää! :nailbiting: Millaisiin lukemiin se ehtiikään ennen synnytystä..?
 
Nyt tuntuu paino tyssänneen tähän kun ei viikkoihin ole tullut kuin karvallinen lisää o_O Viimeksi oli sama juttu että 2/3 tuli heti raskauden ekoilla viikoilla ja nyt tässä vikalla kolmanneksella on tullut ehkä 1-2kg lisää mikä on kyllä vielä paljon vähemmän kuin viimeksi..Tytön kohdalla kun kokonaissaldo oli +15kg mikä oli ihan älytön verrattuna tämän hetkiseen pojan +9kg:eek: Ei sitä painoa ole päässyt kertymään kun pakki on ollut jo viikkoja ihan sekaisin oikeastaan siitä lähtien kun alkoi juomaan öljyä ja syömään kuivaluumuja. Siinä on muuten takuuvarma konsti pitää tavara liikkeellä vikkelään! Mutta huh mikä turvotus, siihen ei kyllä löydy mitään konsteja eikä vissiinkään pidäkkään jos sitä nesteitä kuulemma synnytykseen elimistö kerääo_O Onko muillakin alkanut kertymään paljolti nesteitä tässä loppusuoralla?
 
Kokonaispainonnousu sellaiset 18kg tähän mennessä (35+6). Eli varmasti tulee meneen yli 20kg rikki. Oon 165cm ja ennen raskautta 71kg, nyt 89kg. Olin hoikkavyötäröinen ja keskiraskauden sokerirasituskokeen arvot oli erinomaiset. Alussa paino nousi vain noin 150g/vko. Nyt loppuraskaudessa on tahti kiihtynyt, 700-800g/vko ja nyt kaiken huippuna lähemmäs 1,5kg/vko. Olen kyllä syönytkin paljon herkkuja nyt, että ihan itseäni saan syyttää. :sour:
 
Kokonaispainonnousu sellaiset 18kg tähän mennessä (35+6). Eli varmasti tulee meneen yli 20kg rikki. Oon 165cm ja ennen raskautta 71kg, nyt 89kg. Olin hoikkavyötäröinen ja keskiraskauden sokerirasituskokeen arvot oli erinomaiset. Alussa paino nousi vain noin 150g/vko. Nyt loppuraskaudessa on tahti kiihtynyt, 700-800g/vko ja nyt kaiken huippuna lähemmäs 1,5kg/vko. Olen kyllä syönytkin paljon herkkuja nyt, että ihan itseäni saan syyttää. :sour:
No oma kokemus oli n. 18kg painonnousulla ekan raskauden loppuun mennessä, että paino kyllä tippui synnytyksen jälkeen tosi nopeasti (2-4 vko sisällä) niin että oli vain 4kg lähtöpainoon, ja imetys vei loputkin kilot niin että oltiin pian alle lähtöpainon ja alipainon puolella (5-6kk synnytyksestä). Ihan vaikka mielestäni söin koko ajan ja olin vauvan kanssa vaan sohvalla. Imetys kyllä yleensä onneksi helpottaa sitten painon tiputtamista, toivottavasti näin käy sullekin. :)
 
Mulla on nyt ollut myös muutaman päivän ajan ihan järkyttävä herkkuhimo!!:nailbiting: Siis kahdessa päivässä tuli kilo vaikka viikkoihin ei ole koussut ollenkaan, ihan kamala turvotus ja kivut tulee kun syö jotain makeeta:sorry: Miks ihmeessä tässä lopussa tuli ihan vastustamaton himo makeaan??
 
Mulla on nyt ollut myös muutaman päivän ajan ihan järkyttävä herkkuhimo!!:nailbiting: Siis kahdessa päivässä tuli kilo vaikka viikkoihin ei ole koussut ollenkaan, ihan kamala turvotus ja kivut tulee kun syö jotain makeeta:sorry: Miks ihmeessä tässä lopussa tuli ihan vastustamaton himo makeaan??
Joo täällä ihan sama, vois puputtaa koko ajan jotain herkkuja vaan :angelic: Eikä voi muuta ajatella kuin ruokaa :grin Liikaa vissii aikaa...
 
Toi on kyllä ihan totta! Heti kun jää kotiin ja miettii mitä sitä seuraavaks tekisi niin herkut alkaa pyörimään ihan koko ajan mielessä :woot: Pitäisi varmaan viipottaa tukka putkella koko ajan jossain ettei sortuisi herkuttelemaan paitsi että siinäkin on se vika että helposti tulee ahmineeksi sitten kun vihdoinkin nälkäisenä palaa ristiretkiltänsä takaisin kotiin..:rolleyes:
 
Ja sitten kun kaupunkireissuilla tulee käytyä kahvilassa herkuttelemassa :rolleyes:

Radin takia olen pitänyt herkuista aika tiukkaa linjaa, mutta selvästi tekee nyt mieli enemmän herkkuja kuin vaikka kuukausi sitten. Ja silloin tällöin tulee kyllä sorruttua, itsekuri selvästi heikentynyt :p Nyt 37+0 että toisaalta ei toivottavasti kovin kauan enää tarvitse kärvistellä tämän kanssa.
 
Mikki, sun kommentti antaa uskoa siihen ettei jää päälle tuo herkuttelu ja paisuminen:happy: Tänään oli ensimmäinen päivä kun ajatuskin herkuista etoi..Muutenkin kaikki syöminen on tuntunut tänään jotenkin haastavalta, liekö ummetuksen aiheuttamaa vai onko synnytys lähellä? Hui kun jännittää!:hungover:
 
Mä huutelen täältä toiselta puolelta; mutta siis mullakin oli loppuraskaudesta herkkuhimot, mitkä sitten päättyi kuin seinään syntymän yhteydessä. Sen jälkeen ei ole tehnyt mieli mitään herkkua lainkaan.
Mulla itse asiassa kans näin. Tai oli himoja kyllä koko raskauden ajan. Lakua on vähä pitäny syödä kyllä :p ja onhan meille nyt tuotu kaikenlaista niin syötyä on tullu suklaataki mut ei oo enää jatkuva tarve.
 
Mun tekee mieli makeaa juotavaa. Aamulla pakko saada mehua, vesi ei jotenkin sammuta janoa. Painoa tullut 15-16kg lähtöpainosta, nyt rv 38. Nyt loppuraskaudessa painoa tullut tosi hissukseen lisää, kun taas esikoisesta toisin päin.
 
Takaisin
Top