Millaisia raskausoireita sinulla on?

Ja ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä kenellä lapsia on enemmän - oliko pahoinvointia ja oliko eroja poikien/tyttöjen välillä? Itse olen kolmen pojan kanssa pärjännyt ilman aamupahoinvointeja. :) Katsotaan miten nyt käy ja pystyykö sen perusteella arvaamaan sukupuolen?

Mulla yksi poika, järkyttävän pahaa oksentelua pitkälle toiseen kolmannekseen. Nyt ihan yhtä paha olo, mutta en oksenna silti. Outoa, ehkä ei vaan oo se alkanut. Helpottaisi oikeastaan ihan vaan oksentaa, kuin kärsiä tätä oloa.
Lisäksi tuo jonkun mainitsema suolen toiminta, esikoisesta oli oikein vikkelällä, nyt tuntuu että saa mättää luumua naamaan että toimii.

Enemmän se äidin hormoneista pitäisi johtua, kuin siitä kumpi massussa on :)
 
Raskaus on vasta alussa mutta nyt on jo nännit erittäin arat, iki ihana ummetus :shifty: ja tänään alkoi alavatsan seudulla pieniä viiltäviä kipuja ja alaselässä on aivan menkkamaiset kivut vauhdissa! Hassua että masussa ui pienen pieni siemen kokoinen kaveri ja nyt jo saanut oireita. On tää raskaus ihmeellinen ja kauhulla ja hitusen innolla odotan tulevia oireita :joyful:
 
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä kenellä lapsia on enemmän - oliko pahoinvointia ja oliko eroja poikien/tyttöjen välillä? Itse olen kolmen pojan kanssa pärjännyt ilman aamupahoinvointeja. :) Katsotaan miten nyt käy ja pystyykö sen perusteella arvaamaan sukupuolen?

Mulla 3 tyttöä mut vain ekassa raskaudessa ollut pahoinvointia (etoi ja oksentelin 20 viikolle).

Nyt on vähän inhottava olo kun oon juonut vain kahvia mutta en syönyt mitään.. semmonen lievä etominen nostanu päätään muutenki, ei mitään pahaa vielä. Mulla oksentaminen ei auttanut yhtään siihen etovaan oloon silloin.
 
Muokattu viimeksi:
Ja ihan mielenkiinnosta kysyn niiltä kenellä lapsia on enemmän - oliko pahoinvointia ja oliko eroja poikien/tyttöjen välillä? Itse olen kolmen pojan kanssa pärjännyt ilman aamupahoinvointeja. :) Katsotaan miten nyt käy ja pystyykö sen perusteella arvaamaan sukupuolen?

Yksi tyttö ennestään ja häntä odottaessa monen viikon oksentelua ajoittuen koko päivään. Söin tai en niin oksensin.

Nyt etovaa oloa, ei yhtäkään oksennusta ja säännöllisellä ruokailulla olo pysyy ihan ok hallinnassa.

Saa tosiaan nähdä onko sukupuoleen jotakin yhteytä? [emoji4]
 
Mulla menossa nyt RV 6+6. Miten muut koette, kuinka ns. kokoaikaisia teidän oireet on ? Ite on aina jotenkin ajatellut, että raskaana sen tuntisi koko ajan.. Mutta voi olla tuntejakin ettei tunnu missään mitään. Vaikka onhan niitä oireita: vatsan turvotus, rintojen arkuus kun niihin koskee.. Ja nippailee/vihloo vatsaa n. 5 krt vuorokaudessa. Tuntuu vaan että odotan jotain "mullistavaa" uutta oiretta. Pystyykö joku samaistumaan ?
Kyllä vain! Ollaan samoilla päivillä menossa ja itsekin vielä odottelen sitä suurta mullistusta tapahtuvaksi. En edes tietäisi olevani raskaana, jos pieniä yksittäisiä (ja suurta turvotusta) oireita ei silloin tällöin olisi. Yritän olla optimistinen ja ajatella, että parempi näin... Todennäköisesti ollaan sitten ne ainuat, jotka kärvistelee vasta vähän myöhemmin! :smiley-angelic006
 
Esikoisen kohdalla huomasin olevani raskaana ku tissit oli nii kipeät. Nyt imetän vielä esikoista (täytti just 1v) ja tällä kertaa ei oo arkuutta tisseis. Mutta jäätävä turvotus mahassa, mitä ei ollut viime kerralla. Väsyttää hurjasti, mutta onneks pystyn itekki lepäämään esikoisen levätessä.
 
Turvottaa täälläkin, välillä tälläinen olo kuin olisi pallo mahassa, onneksi se ei vielä siltä näytä. o_O
 
Nyt siis 6+4 ja pahoinvointi vaan yltyy.. Ja Jännä kyllä sijoittuu enemmän iltaan. Tai no, aamulla on etova olo jonka takia juon tuoremehua heti sängyssä ja ilta kokonaisuudessaan pahoinvointia, johon ei auta mikään.
 
Tänään se alkoi. Oksentaminen siis. Nyt on 6+1 ja aamulla tuli kaikki ylös, en saanut mitään syötyä, paitsi pari palaa banaania joskus kahden jälkeen. Huimasi, pyörrytti ja röyhtäytti ihan hirveästi, oli vaikeuksia pysyä tolpillaan. Ihana mieheni leikki pojan kanssa, niin sain nukuttua melkein pari tuntia, sitten yritin syödä kinkkukiusausta, mutta oksensin jo hajusta. Söin siis vähän pelkästään suolattuja sipsejä ja toistaiseksi pysyneet sisällä... Nyt alkaa oikeasti näyttää siltä, että samaa kuin esikon kanssa, yrjöämistä, matalaa verenpainetta ja ei voi syödä mitään :hungover: Sairausloma häämöttää, jos tää nyt jatkuu. No, silti se hyvä puoli, että oksentamisen jälkeen on hetken hyvä olo, eikä ole vaan jatkuvasti vellova ja ällöttävä fiilis.

Onneks flunssa ei iskenytkään vielä ihan täydellä teholla, vähän nenä vuotaa ja olo on yleisesti ottaen flunssamainen. Kai se sitten jo ens yönä puskee päälle.
 
Plussasin vihdoin maanantaina, jolloin menkkojen olis pitäny alkaa muttei näkynyt. Soitin heti eilen neuvolaan ja sen tädin mukaan viikolla 5+2 :) väitän että greippimehun taika auttoi tässä raskautumisessa! :D
Mulla alko siis viime to ihan kuukautismaista jomotusta ja odotin menkkojen tulevan, ja itkin jo että taaskaan ei tärpännyt. Onneks eivät tulleet.
Nyt sitten edelleen välillä koskee aika kovastikin, ihan samalla tavalla kuin menkoissa tai ovulaatiossa! Silloinkin koskee aina eniten oikeelle puolelle, ja nyt sama, mutta koskee myös muualle. Kivut on harventuneet eikä niin voimakkaat kuin aiemmin. Silti pelkona että ei kai ole kohdun ulkoinen kun siinä oireen toispuoleinen kipu :sad001 mut jospa ei, kerta menkat ja ovis kivut myös aina samalla tavalla.
Pahoinvointia ei vielä pahemmin ole ollut, mutta varmasti tulee kun oon muutenkin niin herkkä voimaan pahoin :D
Viimeyönä ekaa kertaa huomasin vatsalle kääntyessä että rinnat oli arat, ja tuntui kuin toisen sisässä olis ollut pallo :D
Repäisykipuja on välillä esim autosta noustessa jne. Ja toista nivusta vähän särkee kun säteilee sinne, mut venyttely vähä auttoi.
9.10 on eka ultra, kovasti jännitän mitä tuo tullessaan, ja kovasti toivon että tämä pienokainen saataisiin toukokuulle asti masussa pidettyä :love017
 
Ja unohdin mainita ihon kukkimisen, härreguud mitä finnejä :eek: ihohuokosetkin ihan valtavat.
Turvotustakin lie koska vaaka näytti 2kg enempi tänäaamuna ku esim kuukausi sitten
 
Vieläkin oireet ovat vähäisiä ja sehän vasta huolettaakin :sad001 En voi uskoa, että kaipaan pahoinvointia :wacky: Viime raskaudessa se oli rankkaa, mutta ainakin tiesi että kyytiläinen on mukana.

Nyt tosin vasta 4+1 niin että early days.
 
Ei sitä liikaa kannata surra.. esim tuulimunaraskaus voi aiheuttaa täydet oireet ja normaali raskaus taas olla hyvin oireeton! Ei niistä oireista oikein voi päätellä mitään. Mutta on tää kyllä jotenki yhtä syvään hengittelyä tää alku.. onko kaikki ok ja jatkuuko sinne 9. viikon yli mikä on 6. viikon jälkeen se toinen kriittinen kehitysviikko. Ja tietty 4+1 ei oo vielä istukka semmonen että se aiheuttais kovempia oireita, tulisko ne siinä 5+ viikolla?

Mulla alkanut olla aika voimakasta toispuoleista kipua kans ja tuntuu pitkältä ootella että saa tietää onks raskaus varmasti oikeassa paikassa.. voihan se olla joku keltarauhanenkin tms mut en muista että olis näin voimakas kipu ollu.Tietty sit jos kipu tästä kovenis, niin pitäis varmaan lähtee näytille jonnekki mut nyt kuitenkin semmosta tasoa et mihin kehittyy.
 
Mulla on tullut viime pe+la ja eilen aavistus vaaleanpunaista/ ruskeaa pyyhittäessä. Tänään soittelen neuvolaan ja kyselen vähän terkkarin mietteitä. Tiedän tollaisen pienen vuodon olevan normaalia, mutta luottoa ei juuri ole ennen kuin asia on tutkittu. Oon vissiin psyykannut itseni niin täysin keskenmenon varalle, että ihmeen rauhallisesti tunnun ottavan. Eipä tässä oikein ite voi kun toivoa, ihmetellä ja pysytellä kyydissä. :notworthy

Onko kellään muulla ollut mitään vuotoja? :anyone
 
Nyt on muutaman päivän aikana nännit kipeytyneet todella aroiksi. Imetän vielä esikoista, joka nyt 10,5kk, ei yhtään kiva yhtälö pikkuisen hampaat ja valmiiksi kipeät nännit [emoji33]
 
Mulla on tullut viime pe+la ja eilen aavistus vaaleanpunaista/ ruskeaa pyyhittäessä. Tänään soittelen neuvolaan ja kyselen vähän terkkarin mietteitä. Tiedän tollaisen pienen vuodon olevan normaalia, mutta luottoa ei juuri ole ennen kuin asia on tutkittu. Oon vissiin psyykannut itseni niin täysin keskenmenon varalle, että ihmeen rauhallisesti tunnun ottavan. Eipä tässä oikein ite voi kun toivoa, ihmetellä ja pysytellä kyydissä. :notworthy

Onko kellään muulla ollut mitään vuotoja? :anyone

Ei ole vuotoja itsellä, mutta kyllä niitä ystäväpiirissä on ollut paljonkin ja kuitenkin kaikki ollut hyvin. Toivottavasti sullakin harmitonta vuotoa! Onko sulla ultra milloin?
 
Ensimmäinen oire oli 4+5, kun alkoi himottaa syödä kukkakaaligratiinia, epänormaalin paljon. 4+6 alkoi närästys, jota ei ole koskaan muulloin kuin raskaana. 5+1 alkoi etova olo, jos ei syö tasaisesti ja alkoi palelu. Päänsärky vaivaa myös..
 
Takaisin
Top