Pakastealkion siirto (PAS)

Olisko ollut halkaisijaltaan semmoinen viinirypäleen kokoinen (semmoinen epämuodostunut/littana). Kyllä se hieman tuntui, kun tipahti pönttöön. En tiiä, onko ”tinkaamisesta” kovinkaan apua, mutta monesti kun meni ”isommalle tarpeelle”, niin siinä alussa niitä palasia tuntui paremmin tippuvan - ehkä oot huomannutkin saman. :wideyed: Löytyiskö googlaamalla koti-/poppaskonsteja..? Vai pystyyköhän siihen itse vaikuttamaan ollenkaan... :sad001

Ja mullahan oli ultrassa ihan liian paksu limakalvo kiertoon nähden. Se jäi epäselväksi, että aiheuttiko tuo jäänyt istukan palanen sen vai mikä. Tosin kuolluttahan se pala on, joten en tiiä, voiko sillä olla vaikutusta. Mutta lääkäri joka tapauksessa totesi, että siirtoon ei aleta.
 
Anselmiina_, joko sulla oli se ultra? Mulla on tänään pas-kierron ultra ja siirto varmaan alkuviikosta, jos kaikki on ok. Huomaa kyllä, että tämä touhu on "arkipäiväistynyt" eikä odotukset oo kovin kummoiset, kun meinaan nykyään melkein unohtaa nämä ultrat ja siirtokäynnit, pakko olla kaikki kalenterissa...
 
Anselmiina_, joko sulla oli se ultra? Mulla on tänään pas-kierron ultra ja siirto varmaan alkuviikosta, jos kaikki on ok. Huomaa kyllä, että tämä touhu on "arkipäiväistynyt" eikä odotukset oo kovin kummoiset, kun meinaan nykyään melkein unohtaa nämä ultrat ja siirtokäynnit, pakko olla kaikki kalenterissa...

Mulla oli eilen UÄ kiertopäivänä 10. Mullahan todettiin viime kierrossa istukanpalanen kohdussa, joten on ollut epävarmaa päästäänkö tässä kierrossa vielä siirtoon. Tilanne on eilisen ultrankin jälkeen epäselvä. Johtofollikkeli oli kehittymässä ja limakalvo ok, MUTTA kohdussa näkyi edelleenkin ylimääräinen palanen. Se oli eri paikassa kuin viimeksi, joten lääkäri epäili että istukan pala on irtonainen ja liikkunut hieman tulematta kuitenkaan ulos. Menen uudelleen ultraan perjantaina. Olen ihan varautunut siihen ettei siirtoa tehdä tähän kiertoon.

Kerro, kun olet ollut ultrassa että miten meni :)
 
Aika ärsyttävää, että sinne on jäänyt tuommonen palanen pyörimään :sad001 Oliko suunnitelmaa, että miten siitä päästäisiin eroon?

Ultrassa oli kaikki ihan ok, kp12 ja johtofolli vasta noin 12 mm, eli ovikseen mennee vielä muutamia päiviä. Kauheesti vaihtelee mulla ovulaatiopäivä eri kierroissa. Limakalvo oli hyvä. Eiköhän siirtoon päästä ens viikolla. On kyllä skeptinen olo tästä touhusta, mutta pitää silti yrittää innostua ja nähdä toivoa tässäkin kierrossa ja siirrossa.
 
Aika ärsyttävää, että sinne on jäänyt tuommonen palanen pyörimään :sad001 Oliko suunnitelmaa, että miten siitä päästäisiin eroon?

Ultrassa oli kaikki ihan ok, kp12 ja johtofolli vasta noin 12 mm, eli ovikseen mennee vielä muutamia päiviä. Kauheesti vaihtelee mulla ovulaatiopäivä eri kierroissa. Limakalvo oli hyvä. Eiköhän siirtoon päästä ens viikolla. On kyllä skeptinen olo tästä touhusta, mutta pitää silti yrittää innostua ja nähdä toivoa tässäkin kierrossa ja siirrossa.

Meillä on kierto lähes samassa vaiheessa :) Mullakin oli eilen johtofollikkeli 12 mm, tosin kiertopäivä oli 10. Minkä paksuinen sun limakalvo oli?

Vaihtoehdot on odottaa vielä ensi kiertoon, jospa istukanpalanen tulisi vihdoinkin seuraavan vuodon mukana ulos. Tai sitten se otetaan pihdeillä tähystyksessä. Eilinen gyne oli sitä mieltä ettei tähystetä vaan odotellaan. Yksi vaihtoehto on olla välittämättä palasesta ja siirtää alkio silti. Ei taida olla kovin hyvä idea sekään. :sad001
 
Limakalvo oli 8 mm. Outoa tosiaan nämä mun kiertojen heitot, kun viime kierrossa ovisplussa tuli jo kp 13 illalla ja nyt menee varmaan ainakin johonkin kp 16-17.
 
Limakalvo oli 8 mm. Outoa tosiaan nämä mun kiertojen heitot, kun viime kierrossa ovisplussa tuli jo kp 13 illalla ja nyt menee varmaan ainakin johonkin kp 16-17.

Taitaa kuitenkin olla ihan normaalin rajoissa olevaa vaihtelua :) esim. pienikin stressi voi vaikuttaa kierron pituuteen.
 
Täällä ollaan pitkästä aikaa hyvillä mielin...olin eilen ultrassa ja kohtu olikin nyt siisti! Istukan palaa ei näkynyt enää ja limakalvo näytti hyvältä. Johtofollikkeli oli 18 mm eli ovis tulossa viikonlopun aikana. Tein eilen illalla ja vielä tänään aamulla positiivisen ovistestin :) Eilen aamulla oli vielä negatiivinen. Mulla on siis ensimmäinen PAS ensi viikolla :)
 
Hieno juttu, Anselmiina_! Mulla oli nyt aamusta ovistesti "lähes plussa", ja varmaankin muuttuu plussaksi vielä tämän päivän aikana. Olettaisin, että torstaina sulattavat alkion ja perjantaina päästään siirtoon.
 
Hieno juttu, Anselmiina_! Mulla oli nyt aamusta ovistesti "lähes plussa", ja varmaankin muuttuu plussaksi vielä tämän päivän aikana. Olettaisin, että torstaina sulattavat alkion ja perjantaina päästään siirtoon.

Ihanaa, vaikuttaa siltä että päästään samaan aikaan piinailemaan :happy:
 
Mulla meinaa täällä hermo mennä kun olin siis viime keskiviikkona kp 12 ultrassa, ja siellä johtofolli oli vain 12 mm. No ovisplussaa ei oo tullut vieläkään, nyt on jo kp 17. On kyllä viivat tummunut, että josko se tänä iltana jo tulis, tai viimeistään huomisaamuna. Oisin halunnut, että olisivat voineet sulattaa alkion päivää ennen siirtoa ja viljellä yön yli, mutta ei se nyt ainakaan onnistu kun viikonloppu tulee vastaan. Ärsyttävää! Parissa viime kierrossa ovisplussa tuli kp 13.
 
Mulla meinaa täällä hermo mennä kun olin siis viime keskiviikkona kp 12 ultrassa, ja siellä johtofolli oli vain 12 mm. No ovisplussaa ei oo tullut vieläkään, nyt on jo kp 17. On kyllä viivat tummunut, että josko se tänä iltana jo tulis, tai viimeistään huomisaamuna. Oisin halunnut, että olisivat voineet sulattaa alkion päivää ennen siirtoa ja viljellä yön yli, mutta ei se nyt ainakaan onnistu kun viikonloppu tulee vastaan. Ärsyttävää! Parissa viime kierrossa ovisplussa tuli kp 13.

Ootko kokeillut digitestillä? Mulla on välillä tullut epäluottamus liuskatesteihin. Teen jatkossa niin että teen liuskatestejä ja varmistan plussan digillä. Lääkäri sanoi mulle, että viimeisinä päivinä ennen ovulaatiota follikkeli kasvaa 2 mm / päivä. Ja ovulaatio tapahtuu kun follikkelin koko on 20 mm tai yli. Sulla on tuon mukaan tosi lähellä :)
 
Joo, yleensä käytän liuskoja ja sitten varmistan digillä. Plussa tuli lopulta myöhään eilen illalla, joten se laskettiin tämän aamuiseksi (kp 18). Niinpä kolmipäiväistä ei voi siirtää enää perjantaina, vaan ens maanantaina sulatetaan ja siirretään meidän ainoa blasto (joka on jo kerran sulatettu ja pakastettu).

Olin jo aiemmin päättänyt, että tämä on se meidän kierto, mutta jotenkin en nyt oo kovin huojentunut tästä lähtötilanteesta, kun tuntuu että ovista sai odotella ikuisuuden, ja missähän kunnossa limakalvokaan on enää kp 24, kun siirretään :sad001 Ja jos tuo blasto kuukahtaa sulatuksessa niin sitten ei oo mitään mitä siirtää sinä päivänä. No, tällästähän tämä on.
 
Joo, yleensä käytän liuskoja ja sitten varmistan digillä. Plussa tuli lopulta myöhään eilen illalla, joten se laskettiin tämän aamuiseksi (kp 18). Niinpä kolmipäiväistä ei voi siirtää enää perjantaina, vaan ens maanantaina sulatetaan ja siirretään meidän ainoa blasto (joka on jo kerran sulatettu ja pakastettu).

Olin jo aiemmin päättänyt, että tämä on se meidän kierto, mutta jotenkin en nyt oo kovin huojentunut tästä lähtötilanteesta, kun tuntuu että ovista sai odotella ikuisuuden, ja missähän kunnossa limakalvokaan on enää kp 24, kun siirretään :sad001 Ja jos tuo blasto kuukahtaa sulatuksessa niin sitten ei oo mitään mitä siirtää sinä päivänä. No, tällästähän tämä on.

Miksiköhän mulle siirrettiin kolmipäiväinen alkio 2 pv kuluttua ovulaatiosta...aloin nyt huolestua että onko siinä tullut jokin virhe :sad001 Olin siis tänään siirrossa.

Kyllä sun blastolla on varmaan mahdollisuus raskautta, ei sitä muuten siirrettäisi :)
 
Anselmiina_, sulla on varmaan laskettu niin, että pe oli ovis+, la ovis, su dpo1, ma dpo2 ja ti dpo3?

Miten sulla meni se ite siirto? Koska on testipäivä?

On nää vähän hämäriä, kun viime kierrossa mulle sanottiin, että jos ma-iltana tai ti-aamuna ei tuu itellään ovis+, niin sitten pitää ti-aamuna pistää Ovitrelle, jotta päästään kolmipäiväsen siirtoon perjantaina. Nyt taas tosi myöhäinen ma-illan plussa ei riittänyt perjantaiseen 3-päiväisen plussaan.

No puoliso yrittää rauhoitella, että annetaan noiden ammattilaisten hoitaa nämä laskemiset ja hoidetaan me vaan noita tikutteluja ja muita :)
 
Anselmiina_, sulla on varmaan laskettu niin, että pe oli ovis+, la ovis, su dpo1, ma dpo2 ja ti dpo3?

Miten sulla meni se ite siirto? Koska on testipäivä?

On nää vähän hämäriä, kun viime kierrossa mulle sanottiin, että jos ma-iltana tai ti-aamuna ei tuu itellään ovis+, niin sitten pitää ti-aamuna pistää Ovitrelle, jotta päästään kolmipäiväsen siirtoon perjantaina. Nyt taas tosi myöhäinen ma-illan plussa ei riittänyt perjantaiseen 3-päiväisen plussaan.

No puoliso yrittää rauhoitella, että annetaan noiden ammattilaisten hoitaa nämä laskemiset ja hoidetaan me vaan noita tikutteluja ja muita :)

Joo, noin on taidettu laskea. Mulla oli ovisplussa pe-iltana, mutta virallisesti vasta la-aamuna. Tunsin voimakkaan ovulaatiokivun la-iltana. Siirto oli tänään iltapäivällä eli kyllähän tuosta tulee lähes 3 vrk eli kai se on ok ajankohta :) Taidan turhaan panikoida :wink

Onkohan lääkäreillä sitten näkemyseroja siirron ajankohdista, kun sullakin on eri kierrossa ollut eri aikataulusuunnitelma..?

Siirto sujui hyvin. Oli taitava lääkäri :) Tuoresiirrossahan oli jotain hämminkiä ja alkio jouduttiin viemään välillä takaisin lämpökaappiin ja sitten haettiin takaisin. Limakalvo näytti kuulemma tosi hyvältä. Lääkärin mukaan hyvät mahdollisuudet onnistua :) Testipäivä on 2 vko päästä.

Ihania nuo miehet, kun jaksavat rauhoitella meitä :wink
 
Onhan se varmaan niinkin, ettei ne alkiot luomuyrityksissäkään liiku kellon- ja tunnintarkasti ovulaatioon nähden joka kierrossa, joten ehkä siitäkin syystä näissä siirroissakin on pientä vaihtelua? Ja ylipäätään tuo ovisplussan testauskin tuo vaihtelua, kun se yleisohjehan on, että vain kerran päivässä testataan aina samaan aikaan. Jospa meidän alkiot kuitenkin tajuaisi, että this is their chance :)
 
Mekin päästiin tänään vihdoin siirtoon. Tämä oli nyt sellainen tyyppi, että se sulatettiin aiemmassa siirrossa 3-päiväisenä, pakastettiin uusiksi 5-päiväisenä ja nyt sulatettiin ja siirrettiin. Odotukset ei oo kovin korkealla, mutta toivotaan, toivotaan! Oli jopa limakalvokin vielä hyvä, vaikka kierron alusta on reilusti yli 3 viikkoa ja pari päivää sitten tuli joku veritippakin. Se taisi kyllä tulla jostain alempaa limakalvolta sitten.
 
Mekin päästiin tänään vihdoin siirtoon. Tämä oli nyt sellainen tyyppi, että se sulatettiin aiemmassa siirrossa 3-päiväisenä, pakastettiin uusiksi 5-päiväisenä ja nyt sulatettiin ja siirrettiin. Odotukset ei oo kovin korkealla, mutta toivotaan, toivotaan! Oli jopa limakalvokin vielä hyvä, vaikka kierron alusta on reilusti yli 3 viikkoa ja pari päivää sitten tuli joku veritippakin. Se taisi kyllä tulla jostain alempaa limakalvolta sitten.

Kuinka monta päivää sulla oli kulunut ovulaatiosta tänään kun siirrettiin? Tsemppiä piinapäiviin! Mulla on pp6 ja vahva fiilis tulevasta negasta. Menkkakipuja on :sad001
 
Hei, en huomannut että olisin voinut tänne kirjoittaa viestini enkä tuonne IVF/ICSI Kokemuksia, sieltä voi käydä lukemassa tarinani. :) Minulle tehtiin juuri toinen pas ja sain tänään haamu plussan pp9! :Heartred (1. Pas Onnistunut raskaus 2017) Tsemppiä kaikille!
 
Takaisin
Top