IVF/ICSI kokemuksia

Piti aloittaa se pitkän kaavan ivf 16 päivän päästä.. No nyt on 4+2 ja en aloita :woot:. En käsitä. Tämä sama kävi tammikuussa juuri ennen ivf ja nyt taas :p.. Keskenmenosta rv 16 on neljä kuukautta. En vielä uskalla iloita, mutta pää on sekaisin..
 

Liitteet

  • 20190915_095311.jpg
    20190915_095311.jpg
    30 KB · Katsottu: 200
Kuuluisat leffaviivat! :wink Onnea! Toivotaan että tarrautuu lujasti kiinni :)


Kiitos :woot:. Jännittää ja pelottaa. Viimeksi ei tullut noin vahvoja viivoja, vaikka testasin vasta viikon myöhässä. Pikku hiljaa eteenpäin. En aio tressata.

Tsemppiä kaikille yritykseen! Me kaikki onnistumme vuorollamme! Pitää vaan jaksaa yrittää ja uskoa onnistumiseen :angelic:!
 
Piti aloittaa se pitkän kaavan ivf 16 päivän päästä.. No nyt on 4+2 ja en aloita :woot:. En käsitä. Tämä sama kävi tammikuussa juuri ennen ivf ja nyt taas :p.. Keskenmenosta rv 16 on neljä kuukautta. En vielä uskalla iloita, mutta pää on sekaisin..

Ihanaa, onnea! :) Sulla on jonkin verran samanlainen tilanne kuin mulla. Km oli rv 17 (helmikuussa) ja nyt mulla on menossa rv 7+5. Molemmat (ja ainoat) raskaudet alkoi mulla IVF:n avulla. Torstaina kävin varhaisultrassa ja siellä se sydän pamppaili. Tiedä sitten, että millon sitä uskaltaa iloita ja huokaista vapautuneesti onnesta. :happy118
 
Epäonninen-olivia: wau mitkä viivat! Onnea :Heartbigred

Onko muille tullut raskausajan omega 3 tableteista paha olo? Luulin ensin,että se oli menopurin sivuvaikutus,mutta nyt tajusin että se on toi omega-3...

Täällä nyt gonapeptyl pistetty tukemaan alkion/alkioiden kiinnittymistä... hyvä että uskaltaa aivastaa kun pelottaa että ne alkiot "tippuu" :laughing002
 
Ihanaa, onnea! :) Sulla on jonkin verran samanlainen tilanne kuin mulla. Km oli rv 17 (helmikuussa) ja nyt mulla on menossa rv 7+5. Molemmat (ja ainoat) raskaudet alkoi mulla IVF:n avulla. Torstaina kävin varhaisultrassa ja siellä se sydän pamppaili. Tiedä sitten, että millon sitä uskaltaa iloita ja huokaista vapautuneesti onnesta. :happy118


Kiitos ja hurjasti onnea sinullekin :angelic:! Kuulostaa tosiaan siltä, että meillä on hyvin samanlainen tausta. Mulla molemmat raskaudet on luomuja (ellei sitten irrotuspiikkiä lasketa hoidoksi) ja tapahtuivat juuri ennen pitkän kaavan ivf-hoitoa julkisella. Ehkä rakenneultran jälkeen osaa jo uskoa onneensa? :woot: Oliko sulla lyhyt vai pitkä kaava käytössä?
 
Epäonninen-olivia: wau mitkä viivat! Onnea :Heartbigred

Onko muille tullut raskausajan omega 3 tableteista paha olo? Luulin ensin,että se oli menopurin sivuvaikutus,mutta nyt tajusin että se on toi omega-3...

Täällä nyt gonapeptyl pistetty tukemaan alkion/alkioiden kiinnittymistä... hyvä että uskaltaa aivastaa kun pelottaa että ne alkiot "tippuu" :laughing002


Vähän jännitän, että onko monikkoraskaus :angelic:. Kiitos. Toivotaan että sinullakin tärppää :cat:!
 
Onninen-Olivia: Mulla oli lyhyt kaava. Ja rakenneultraa tosiaan odotellessa! :happy: Mutta hyvä luotto mulla kyllä on. Niin se vaan täytyy! :happy119
 
Moi!

Mää liityn kans tähän keskusteluun. Meille tehtiin pari viikkoa sitten 3. ja viimeinen inseminaatio, joka ei onnistunut. Ilmoitin tästä juuri lääkärille ja aikovat laskea millon päästäisiin IVF hoitoon. Apua kun jännittää kun ei yhtään tiedä mitä kaikkea siinä on..

Me ollaan kunnallisessa hoidossa, onko kukaan muu? Paljonko hoidot noin tulee maksamaan? Meille sanottiin joskus kun kysyin niin noin 1000€, mutta varmaan sekin vaihtelee?

Ollaan molemmat siis miehenkaa 29-vuotiaita, yritystä takana nyt reilu 3 vuotta. Miehellä alentunut siittiöiden liikkuvuus, mutta kuulemma raskaaksi pitäs nuillakin tulla, inseminaatioiden pesujen jälkeen tulokset hyvät, mutta ei siltikään onnistunut, en ymmärrä.

Itse aloitin juuri syömään rautaa koska ferritiini oli vain 7. Paljon olen lukenut, että sekin voi vaikuttaa raskaaksi tuloon, saas nähdä....
 
Muokattu viimeksi:
Moi!

Mää liityn kans tähän keskusteluun. Meille tehtiin pari viikkoa sitten 3. ja viimeinen inseminaatio, joka ei onnistunut. Ilmoitin tästä juuri lääkärille ja aikovat laskea millon päästäisiin IVF hoitoon. Apua kun jännittää kun ei yhtään tiedä mitä kaikkea siinä on..

Me ollaan kunnallisessa hoidossa, onko kukaan muu? Paljonko hoidot noin tulee maksamaan? Meille sanottiin joskus kun kysyin niin noin 1000€, mutta varmaan sekin vaihtelee?

Ollaan molemmat siis miehenkaa 29-vuotiaita, yritystä takana nyt reilu 3 vuotta. Miehellä alentunut siittiöiden liikkuvuus, mutta kuulemma raskaaksi pitäs nuillakin tulla, inseminaatioiden pesujen jälkeen tulokset hyvät, mutta ei siltikään onnistunut, en ymmärrä.

Itse aloitin juuri syömään rautaa koska ferritiini oli vain 7. Paljon olen lukenut, että sekin voi vaikuttaa raskaaksi tuloon, saas nähdä....


Ivf-lääkkeet ovat noin 600e ja käynnit, joita kai n.4 krt x 43e sen päälle. Yksityisellä 3000-3500e + lääkkeet 600e eli julkisen ja yksityisen välillä on iso ero. Olen ollut hoidossa julkisella, mutta käynyt kyselemässä myös yksityisellä :angelic:. Muut osaa kertoa tarkemmin.
 
Me ollaan kunnallisessa hoidossa, onko kukaan muu? Paljonko hoidot noin tulee maksamaan? Meille sanottiin joskus kun kysyin niin noin 1000€, mutta varmaan sekin vaihtelee?

Me on oltu kunnallisella ja hinta kaikkinensa varmaankin tuota tonnin luokkaa. Mulla ollu nenäsumute reilu 100e, menopur reilu 500e, ovitrelle muistaakseni 40e luokkaa (voi saada vastaavan lääkkeen muutamalla eurolla jos sitä saatavilla), polikäynnit x3 ennen punktiota n.40e/krt, polimaksu punktiosta n.40e +mieheltä n.40e, polimaksu n.40e jos siirtoon pääsee ja Terolut siirron jälkeen n.30e.

ps. Menkat oli ja meni. Uuteen kolmanteen hoitoon päästäis tammikuussa. Mietitään mennäänkö..
 
Mulla oli myös ilmaa vatsassa tai ainakin sellainen tunne. Mullahan alkoi raskaus IVF:n tuoresiirrosta ja alkava raskaus ärsytti munasarjoja. Olin ihan tuskissani varmaan viikon verran...kivut kyllä alkoivat vasta plussatestin jälkeen

Oliko sulla follikkelit hankalassa paikassa? Jos on jouduttu neulalla ronkkimaan, niin tukala olo voi johtua siitäkin.

Joo follikkelit oli tosi hankalassa paikassa. MOlemmat munsarjat karanneet ylös ja kaks kätilöä joutui vatsaa runnomaan jotta saatiin punktoitua!

Eilen kävin kontrolliultrassa ja alkionsiirron arvioinnissa. Alkiosiirto tehtiin ja nyt mulla on 1dp5dt :Heartred
Kaikki 7 hedelmöittynyttä munasolua jaksoi blastokystiksi asti! Oon niin onnellinen!
Ja olokin on paljon parempi nyt fyysisesti, lääkäri kyllä sanoi kanssa juuri tuota että plussan jälkeen saattaa olla tukalat oltavat...
Toivon silti plussaavani :Heartred
 
Heippa taas!

Olen ollut kesäkuusta asti poissa, alkionsiirto tehtiin toukokuussa, eikä se jäänyt matkaan. Nyt emme ole jaksaneet vielä aloittaa samaa rumbaa pakasteeseen jääneiden alkioiden kanssa, vaikka elokuussa olisi ollut mahdollisuus jo jatkaa yrityksiä.

MUTTA

tänään tuli luomuna haamu testiin!! En ehkä usko ennen kun olen viisi testiä tehnyt lisää, mutta kun mieskin näki viivan niin ehkä näössä ei ole vikaa. :happy7 Näkeekö täällä muut saman? :laughing002
 

Liitteet

  • IMG-20190917-WA0014.jpeg
    IMG-20190917-WA0014.jpeg
    16.4 KB · Katsottu: 282
Mirumaru en mä mitään haamua näe vaan selkeän plussan. :D Onnea!
Haamu on sellanen tuskin erottuva viiva missä ei oikein ole väriäkään.
 
Mun silmään se on vielä niin haalea, että epäilin omaa näköäni enemmän kuin uskoin sen plussaksi :laughing002

Kiitos! Toivotaan, että tämä pysyy matkassa mukana. Yksi km on 3/18, sitä aikaisemmasta raskaudesta syntyi lapsi 9/13.
 
Paljon onnea kaikille plussanneille! :Heartbigred


ON: tänään PP4 menossa ja oon ollut tosi itkuherkkä kokopäivän:sad010 nää päivät on kyllä kirjaimellisesti yhtä piinaa.. monta kertaa päivässä sitä samaan aikaan yrittää pitää toivosta kiinni ja sitten taas tulee varma olo epäonnistumisesta :smiley-angry017

Mulle sanottiin siirrossa,että jatkoviljelyyn menneistä alkioista tulee kirje kotiin siitä,että selvisivätkö pakkaseen asti...kuinkahan kaua

n siinäkin kestää,että se kirje tulee?:dontknow


Tää on kyllä sellasta touhua,että pää hajoo!
Tsemppiä kaikille :Heartbigred
 
On kyllä komeita viivoja Onninen-Olivia ja Mirumaru! Onnea hurjasti plussista! :Heartred Ihanaa nähdä, että myös meitä pitkään yrittäineitäkin voi onnistaa. :happy: Välillä on oma usko koetuksella, mutta nämä muiden onnistumiset luo toivoa myös itselle.

Fetus-Sintti ja Selina7 tsemppiä piinapäiviin, toivottavasti niiden päätteeksi pärähtää komeat viivat testiin. Millon teillä on testipäivät?

Pitää elää muiden tilanteissa mukana, kun meidän tilanne on taas yhtä odottelua. Vaikka tuntuu, että oli oikea päätös odottaa PAS:n kanssa seuraavaan kiertoon, niin on tämä odottelu kyllä suoraan sanonko mistä. Ja vaikka ei etukäteen saisi maalailla piruja seinille, pelottaa se, että ei meillä ole kuin se yksi alkio. Jos tuo ainoa ei selviäisi sulatuksesta ja emme pääsisi ollenkaan alkion siirtoon, lasketaanko tämä hoitokierros kuitenkin siihen julkisen kolmeen hoitoon?
 
Littlemermaid: mulla testipäivä 27 päivä,voi olla etten kyllä malta olla testaamatta sinne asti.

Oliko teillä siis tuoresiirtoa tästä hoidosta? Mun mielestä ei lasketa jos on ensimmäinen siirto kyseessä punktion jälkeen :dontknow vaan "onnistuneet" hoidot lasketaan. Eli kun päästään siirtoon. Näin mulle ainakin sanottu
 
Takaisin
Top