IVF/ICSI kokemuksia

Kiitos kysymästä!

Ultra meni hyvin. OIkealla ainakin 15 follikkelia ja vasemmalla ainakin 10 follikkelia. Kaikki yli 15 mm suurin osa 18-22mm joten laitoin eilen irrotuspiikit ja huomenna punktio! Kohdun limakalvo näytti hyvältä ja oli 10mm. Tuoresiirtoon tähdätään jos ei nyt hypeririski kasva vielä tässä. Ihan toooosi jännää. Pelottavaa. Alkaa kyllä olee jo aika tukala olo..

Irrottelu tehtiin pelkällä Gonapeptylillä. Punktion aikana vasta pregnyl jos näyttää siltä että tuoresiirtoon mennään.
 
Hei kaikki! Vau-app lakkasi kesällä toimimasta, ja olen vähän unohtanut tämän keskustelun olemassaolon. Toki myös pitkä kesätauko on vaikuttanut asiaan, että olen vähän yrittänyt unohtaa koko asian. Huonolla menestyksellä kyllä..

Mutta siis.. Alkionsiirto ja alkoholi! Tästä on varmasti ollut puhetta aiemminkin, mutta aloitanpa silti uuden keskustelun, koska haluaisin teidän mielipiteen asiaan.
Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, siirretään mulle pas:ssa 5-6 päivän ikäinen blasto lokakuussa. Siirrosta reilu viikon päästä olen lähdössä tyttöporukalla viikonloppumatkalle. Blastohan kiinnittyy lähes heti, jos on kiinnittyäkseen. Mutta jos siitä noin viikon päästä juon muutaman lasin viiniä tai muutamia drinkkejä, niin onkohan siitä _oikeasti_ haittaa? (Vauvalle ei, tämän tiedän, mutta lähinnä ajattelin raskauden onnistumista). Yleensä juon melko vähän muutenkin, ja nyt kun on kolme vuotta elänyt siinä tilanteessa, että ”ehkä nyt tärppäsi” niin on jo vähän turtunut siihen fiilikseen, että pitäisi jotenkin ajatella näitä asioita. Koska pessimistinen luonteeni ajattelee kuitenkin, että tämäkään kerta ei onnistu, ja sit olisin ”turhaan” ollut juomatta viiniä reissulla ja hämmentänyt ystävien päätä, sillä osa heistä ei tiedä tilanteestani. Juuri naimisiinmenneenä ”en nyt halua viiniä” tai ”lääkekuuri” ei mene läpi.

Sekava viesti aamuruuhkassa. Ehkä kuitenkin tajusitte mun pointin. Mitä mieltä olette tai mitä itse tekisitte? Mun taustasta sen verran, että selittämätön diagnoosi, takana 3 inssiä, 1 ivf tuoresiirto. Ei kahta viivaa testissä koskaan. Pakkasessa kolme blastoa, joista siis ensimmäinen siirretään lokakuussa jos HUS:lle mahtuu.

Halaukset kaikille! :Heartred
 
Jos olisin hoitojen aikana lähtenyt vastaavalle reissulle, en olis ottanut alkoa tuossa tilanteessa. Tosin suurin osa niistä mun ystävistä, joiden kans olisin voinu reissata, tiesi, että ollaan hoidoissa, niin silleen eri tilanne. Ehkä ihmettelijöille vois sanoa et vauva saa tulla, jos on tullakseen ja pian on testipäivä, niin et halua riskeerata mitään?
 
Kiitos Henna ja 3erry lohduttavista sanoista. Tää on niin suurta myllerrystä, kun koko ajan tilanteet muuttuu ja ilmenee uusia asioita. Mies onneksi on ollut hyvin ymmärtäväinen, nyt kun osat on kääntynyt toisinpäin ja lapsettomuuden syy onkin mahdollisesti minussa. Vaikka ei kai tässä auta syyllisiä etsiä. Nyt vain toivotaan, että saataisiin pakkaseen kavereita meidän top-yksilölle. Ja toivoisin niin kovin, että pääsis jo ensi kierrosta pas:iin, kun tämä touhu on muutenkin yhtä odottelua.. :nailbiting:

Tsemppiä fetus-Sintille punktioon, toivottavasti saatte hyvän saaliin ja pääsette siirtoon! :happy:

MimiJo87, ymmärrän hyvin turhautumisen siitä, että kaikki asiat ja menot pyörii aina lapsettomuuden/raskauden yrittämisen ympärillä. Itse varmaan en uskaltaisi ottaa alkoholia, kun todennäköisesti syyttäisin itseäni siinä tapauksessa, jos raskaus ei sitten alkaisi. Vaikka eihän noin aikaisessa vaiheessa sillä pitäisi olla suurta merkitystä. Kannattaa varmaan miettiä siltä kantilta, että kumpi vaivaisi/stressaisi sinua enemmän, se että nautit alkoholia vai juomattomuuden selittely ystäville. Viikko siirrostahan saattaisi raskaus näkyä jo testissäkin, että ehkä voisit testillä varmistaa tilanteen.
 
Muokattu viimeksi:
Moikka! Oon aikasemminkin tänne kirjotellut,mutta nyt vaan enemmän taustalla seuraillut. Meillä siis yritystä n.7vuotta ja oli 3vuotta sitten ensimmäinen ICSI hoito,joka epäonnistui täysin (vaan 3 munasolua,1kypsä->ei hedelmöittynyt) sitten odoteltiin mikro-tese leikkausta josta siittiöitä 5 olkea pakkaseen. Nyt tän vuoden maalis-huhtikuussa oli 2.ICSI josta 7 munasolua,5kypsää -> 1 hedelmöittyi,tuoresiittiöllä normaalisti ->siirto ja oltiin varmoja onnistumisesta kun alkoi pari päivää ennen testipäivää valumaan maitoa rinnoista.kuitenkin vuoto alkoi juuri ennen testipäivää ja tiputtiin korkeelta ja kovaa alas. Nyt kesätauon jälkeen uudestaan hoidoissa ja 3.ICSI kierto josta eilen punktiossa yllätykseksi 15 munasolua!(lääkäri veikkasi määräksi folliultrassa 6) mulla aikasemmin punktiot ollut tosi kivuliaita ja traumat jäänyt,mutta eilinen oli kyllä hyvä kokemus (johtunee lääkelisäyksistä ennen toimenpidettä) perjantaina siirto ja jännittää hirveästi onko yksikään hedelmöittynyt (nyt siis kokeillaan pakkasessa olevilla siittiöillä)
Hoidoissa siis julkisella puolella. Ilmoittaakohan ne ennen perjantaita jos ei ole siirrettävää vai saanko kärvistellä siihen asti:arghh:

Anteeksi jos tuli kauhean sekava teksti:woot:
 
Moikka! Oon aikasemminkin tänne kirjotellut,mutta nyt vaan enemmän taustalla seuraillut. Meillä siis yritystä n.7vuotta ja oli 3vuotta sitten ensimmäinen ICSI hoito,joka epäonnistui täysin (vaan 3 munasolua,1kypsä->ei hedelmöittynyt) sitten odoteltiin mikro-tese leikkausta josta siittiöitä 5 olkea pakkaseen. Nyt tän vuoden maalis-huhtikuussa oli 2.ICSI josta 7 munasolua,5kypsää -> 1 hedelmöittyi,tuoresiittiöllä normaalisti ->siirto ja oltiin varmoja onnistumisesta kun alkoi pari päivää ennen testipäivää valumaan maitoa rinnoista.kuitenkin vuoto alkoi juuri ennen testipäivää ja tiputtiin korkeelta ja kovaa alas. Nyt kesätauon jälkeen uudestaan hoidoissa ja 3.ICSI kierto josta eilen punktiossa yllätykseksi 15 munasolua!(lääkäri veikkasi määräksi folliultrassa 6) mulla aikasemmin punktiot ollut tosi kivuliaita ja traumat jäänyt,mutta eilinen oli kyllä hyvä kokemus (johtunee lääkelisäyksistä ennen toimenpidettä) perjantaina siirto ja jännittää hirveästi onko yksikään hedelmöittynyt (nyt siis kokeillaan pakkasessa olevilla siittiöillä)
Hoidoissa siis julkisella puolella. Ilmoittaakohan ne ennen perjantaita jos ei ole siirrettävää vai saanko kärvistellä siihen asti:arghh:

Anteeksi jos tuli kauhean sekava teksti:woot:



Vaihdettiinko lääkkeitä vai menetelmää vai vain lisättiin lääkemäärää? Mulla on piakkoin edessä ensimmäinen pitkä kaava Menopurilla julkisella ellei tämä luomukierto tuo tulosta.

Toivottavasti saatte hyvän hedelmöityssaaliin. 15 munasolua kuulostaa ainakin hyvältä :angelic:. Uskoisin että ilmoittavat.
 
MimiJo87, itse ehkä ottaisin muutaman (ja oon näin välillä tehnytkin). Oon siis pääsääntöisesti ollu lähes täysin holittomalla linjalla hoitojen ajan, mut jos on ollu tuon tyylinen spesiaali tilanne niin oon ottanut vähän rennommin, kun näköjään se tipattomuuskaan ei oo plussaa tuonut. Ja nehän väittävät, että pieni määrä punkkua tukisi kiinnittymistä.. Eli ite ehkä ottaisin pienen lasin punkkua per ilta ja jonkun matalaprossaisen olusen (tykkään Radlerista, 2%). Mutta jos tiedät, että saatat itse myöhemmin helposti jossitella niin sitten voi olla järkevää toimia toisinkin. Itse oon kuitenkin yrittäny ajatella, että kun tämä touhu ei vaan ota onnistuakseen niin ei se mistään noin pienestä tekijästä voi joka kerta olla kiinni.
 
Vaihdettiinko lääkkeitä vai menetelmää vai vain lisättiin lääkemäärää? Mulla on piakkoin edessä ensimmäinen pitkä kaava Menopurilla julkisella ellei tämä luomukierto tuo tulosta.

Toivottavasti saatte hyvän hedelmöityssaaliin. 15 munasolua kuulostaa ainakin hyvältä :angelic:. Uskoisin että ilmoittavat.
Joo ekassa kierrossa oli puregon 125 yksikköö (ekan ultran jälkeen nostettiin 150) +orgalutran,tokassa gonal f 200 ja orgalutran ja nyt oli menopur 225 + fyremadel ja tuplatriggaus + vähän pidempi stimulaatio aika. Mutta kaikki siis lyhyellä kaavalla
 
Muokattu viimeksi:
Joo ekassa kierrossa oli puregon 125 yksikköö (ekan ultran jälkeen nostettiin 150) +orgalutran,tokassa gonal f 200 ja orgalutran ja nyt oli menopur 225 + fyremadel ja tuplatriggaus + vähän pidempi stimulaatio aika. Mutta kaikki siis lyhyellä kaavalla


Hyvä tietää :angelic:. Mulle tarjosivat vain pitkää ja Menopur 225. Mikä tuo tuplatriggaus tarkoittaa? Fyremadel on kai jarrulääke. :joyful:
 
Hyvä tietää :angelic:. Mulle tarjosivat vain pitkää ja Menopur 225. Mikä tuo tuplatriggaus tarkoittaa? Fyremadel on kai jarrulääke. :joyful:
Tuplatriggaus eli tupla irrotuspiikit sitten 2pv ennen punktioo. edistää sitä munasolujen kypsymistä ym paremmin kai :grin mulla oli ovitrelle + 2 gonapeptylii. Ja fyremadel joo jarrulääke. Miettivät myös jotain kalsiumaktivaatioo(?) Onko jollain siitä kokemusta?
 
Tsemppiä huomiselle Fetus-sintti!

MimiJo87, itse varmaan joko skippaisin reissun tai pyrkisin siirtämään PAS:n, koska en haluaisi joutua jossittelemaan. Tuskin pienestä annoksesta punkkua hirveästi haittaa on, mutta en henk.koht. uskaltaisi. Kuten muutkin jo tuumailivat, tiedät itsesi parhaiten. Jääkö se mietityttämään jos tärppiä ei tule?

Selina7, julkisilla eroaa käytännöt kai aika paljon. Tampereella ei ilmoitella ennen tuoresiirtoa. Tällä viimeisimmällä kerralla soittivat alkioiden tilanteesta (ei päästy tuotesiirtoon) kun lopputulos tiedettiin ja se oli hieno muutos aiempiin kertoihin verrattuna, jolloin tuli vain lappunen kotiin ilman selitystä.
 
Muistin lukeneeni joskus aikoja sitten blogia, jossa kerrottiin mm. alkoholin vaikutuksista alkioon tai sikiöön ihan alkuraskauden aikaan. Tovi meni kaivellessa, mutta löytyi:

http://kohdussakaikkihyvin.blogspot.com/2015/05/alkuraskaus-ja-alkoholi.html

Kyse on siitä, että alkuraskaudessa juominen vaikuttaa, mutta ei tässä pienestä lasillisesta parina iltana puhuta vaan ihan kunnon määristä. Jos oikein ymmärrän verrata hiiren 8 päivän ränniä 10% alkoholilla. Ei ole siis tarkoitus säikyttää.

Bloggaaja on siis ihan oikea geenitutkija:
https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/...urioittaa-sikiota-jo-raskauden-ensi-viikkoina
 
3erry: joo tampereella nimenomaan ollaan hoidoissa. Meillä ekalla kerralla oli punktio pe ja siirto ma niin sillon saatiin se soitto ma aamuna,että ei päästä siirtoon. Mietin vaan kun tällä kertaa on niin monta arkipäivää välissä,että ilmottaisivatkohan jos ei yhtään olis hedelmöittynyt tms:dontknow

Pitää nyt vaan toivoo parasta ja pelätä pahinta, ei tässä muu auta:sour:
 
Moikka vaan kaikille munkin puolestani!

Olen tässä kolunnut keskustelut keväästä tähän päivään, ja aiheen haastavuudesta huolimatta ryhmä on jotenkin niin toiveikas ja kannustava että halusin itsekin liittyä seuraan. Ihanaa kuulla miten ihmisillä on onnistanut pitkistä hoidoista huolimatta, ja tsemppiä, jaksamista ja positiivisia ajatuksia kovasti kaikille! :smiley-angelic003

Oma historia lyhyesti (no ei kyllä tullut lyhyt kertomus, pahoittelut vuodatuksesta ja oma-napaisuudesta, mutta ehkä joku tuosta jotain voi hyötyä):
  • n. 20v eka epäilys endosta (hyvä gyne ei pitkään oireita miettinyt vaan suositteli heti e-pillereitä, joita sit tyhmänä nuorena en vaan tosin syönyt o_O ) Samaan syssyyn kilpirauhasen vajaatoiminnan diagnoosi ja lääkitys.
  • Olinkohan 26v kun molemmista munasarjoista leikattiin endometrioomat. Levinnyt myös kohdun taakse ja palleaan, mutta ilmeisesti julkisella silloin keskityttiin vain niihin pahimpiin juttuihin ja kaikkea kasvustoa ei lähdetty poistamaan
  • Siitä lähtien nuvaring mahdollisimman vähillä tauoilla, ja joka vuosi olen käynyt ultraamassa itseni - ei vielä lisää endometrioomia, huh
  • 2018 tammikuussa magneettikuvattu alavatsa, rektovaginaalinen länttihän siellä on, mutta oireet onneksi tosi pienet
  • Nyt maaliskuussa jätettiin ehkäisy pois kun tuli 30v täyteen. Tarkkana naisena menin heti yksityiselle katsastamaan tilani, ja otettiin myös AMH "varmuudeksi". No, sehän oli sen verran matala , 0,37, että gyne sano "lol" ja kirjotti saman tien lähetteen julkiselle ja sanoi että IVF:llä menette varmasti
  • Ihan järjettömäksi hämmenykseksi plussasinkin toukokuun lopussa! Sitä iloa vain viikon, mutta kohensi kyllä omaa mielialaa.
  • Kesäkuussa eka käynti naikkarilla, todettiin että kyllä se IVF on, ja käynnin jälkeen luin kannasta että vasemmalla munasarjalla taitaa olla vähän game over tilanne. Oikeakaan ei mikään runsauden sarvi taida olla.
  • Koska naikkarilla puhuivat että muuton takia jonot varmaan kasvavat niin päätettiin käydä juttelemassa yksityisellä. Nyt olenkin synarelaa vetänyt n 12 pv, mutta kun viime viikolla tulikin kutsu IVF-suunnitteluun lokakuussa naikkarille, niin ajateltiin kuitenkin mennä sinne tekemään tämä eka, ja toivotaan että saadaan kuitenkin hoidot hyvin käyntiin tämän vuoden puolella.
Eli näillä mennään täällä. Olen näiden ongelmien olemassaolosta tiennyt niin pitkään että tietoisesti yritän aina lopettaa omat masistelut mahdollisimman nopeasti, ja ajatella että aina voisi olla pahemminkin. Koiramme toimii varsin hyvänä liikuttajana ja piristäjänä huonoinakin päivinä :)

Huomenna on vielä yksi käynti felicitaksella, jossa ajattelin kysyä että mitä jos käyttäisinkin tätä synarelaa vielä seuraavan kuukauden, ainakin sinne naikkarin IVF-käynnille asti, voisi ymmärtääkseni rauhoittaa endoa mikä ei olisi huono asia.

Mites muut jotka ovat nyt olleet naikkarilla, oletteko saaneet hyvin aikoja vai onko siellä kauheat jonot päästä hoidoissa eteenpäin?
 
Munasolupunktio takana. 30 follikkelia joista löytyi 20 munasolua.
Punktio oli haastava ja vaikea koska munasarjat olivat piiloutuneet ja vain painamalla täysillä vatsan päältä samalla saatiin ne esiin... Mutta ohi on ja nyt vaan odotellaan huomenna soittoa kuinka moni on hedelmöittynyt :Heartred
 
Oi voi Fetus-sintti mikä määrä. Ikävää, että punktio oli vaikeammasta päästä. Onko minkälainen olo nyt jälkikäteen? Toivotaan että hedelmöittyvät hyvin etkä joudu tätä rallia enää kestämään uudelleen :)

Tervetuloa Iko! :)

Selina, epäilen etteivät ilmoittaisi. Toisaalta jos käytäntöjä on vähän muutettu niin jospa tämäkin on järkeistynyt.
 
Muokattu viimeksi:
Moi kaikille,

Pitkään jo tätä ryhmää seurannut,nyt ajattelin itsekkin kirjoitella.

Meidän matkaa:
03/2019 plussa, joka päättyi vko 8 kohdunulkoiseen ja munajohtimen poistoon
Siitä kun toivuttu, mentiin suoraan yksityiselle tutkimuksiin ja tehtiin jäljellä olevaan johtimeen aukiolotutkimus.kaikki ok.
Kesä yritystä,ei mitään. Meillä tietty huonot mahdollisuudet kun vain toiselta puolelta voi onnistua.

Nyt 08/19 lähdettiin IVF. Menopur 300 8 päivää,vain 4 follia näkyviin. Nostettiin 400, vain kaksi lähti kunnolla kasvuun. Yksi lopulta jo yli 19mm. Punktioon, yhdessäkään ei munasolua.

Mun munasarjat uinuu ja nyt lähdetään terolut kuurille 10pv ja kun vuoto alkaa tulee mukaan microgynon( e pillerinäkin käytetty) 3 viikon kuuri. Ja sit taas piikittelyä. Tätä kutsutaan Flare Up stimulaatioksi

Jäin yhdeksi kysymysmerkiksi mutta vuodon alettua taas klinikalle.

Onko kenelläkään kokemusta siitä kun vaste lääkkeille huono? Millä ihmeellä sitä saa lisää munia ja laatua

Olo on aika toivoton.
 
Oi voi Fetus-sintti mikä määrä. Ikävää, että punktio oli vaikeammasta päästä. Onko minkälainen olo nyt jälkikäteen? Toivotaan että hedelmöittyvät hyvin etkä joudu tätä rallia enää kestämään uudelleen :)

Tervetuloa Iko! :)

Selina, epäilen etteivät ilmoittaisi. Toisaalta jos käytäntöjä on vähän muutettu niin jospa tämäkin on järkeistynyt.

Kiitos kysymästä Jerry, Olo on hyvinkin siedettävä ollut jälkikäteen. Nyt aamulla herätessäni oli pakko ottaa burana kun tuntui että joku työntää puukkoa oikeaan munasarjaan ja tuntui että alakerta repee samalla. Se kuitenkin helpottui hetken päästä. Yön sain nukuttua hyvin. Kävellessä sattuu, mutta paikoillaan ollessa melko kivuton olo! :)

Faith, onpa kurja kuulla että meni noin :sorry: Toivottavasti vielä saisitte hyvän vasteen vaikka jollekin muulle lääkkeelle :blob6
 
Moi kaikille,

Pitkään jo tätä ryhmää seurannut,nyt ajattelin itsekkin kirjoitella.

Meidän matkaa:
03/2019 plussa, joka päättyi vko 8 kohdunulkoiseen ja munajohtimen poistoon
Siitä kun toivuttu, mentiin suoraan yksityiselle tutkimuksiin ja tehtiin jäljellä olevaan johtimeen aukiolotutkimus.kaikki ok.
Kesä yritystä,ei mitään. Meillä tietty huonot mahdollisuudet kun vain toiselta puolelta voi onnistua.

Nyt 08/19 lähdettiin IVF. Menopur 300 8 päivää,vain 4 follia näkyviin. Nostettiin 400, vain kaksi lähti kunnolla kasvuun. Yksi lopulta jo yli 19mm. Punktioon, yhdessäkään ei munasolua.

Mun munasarjat uinuu ja nyt lähdetään terolut kuurille 10pv ja kun vuoto alkaa tulee mukaan microgynon( e pillerinäkin käytetty) 3 viikon kuuri. Ja sit taas piikittelyä. Tätä kutsutaan Flare Up stimulaatioksi

Jäin yhdeksi kysymysmerkiksi mutta vuodon alettua taas klinikalle.

Onko kenelläkään kokemusta siitä kun vaste lääkkeille huono? Millä ihmeellä sitä saa lisää munia ja laatua

Olo on aika toivoton.


Mulla on myös takana luomuraskaus 12/2018 ja kkm 4/2019. Tehtiinkö teille lyhyt kaava? Pitkäkaava ja eri lääkeyhdistelmä voisi mahdollisesti toimia? Tai lyhyt ja eri lääkeyhdistelmä?

Mulla on alentunut amh iästä johtuen eli munavarasto vähentynyt, joten tehdään pitkä kaava eli Synarelalla kehon hormonitoiminta 0-tilanteeseen ja Menopur 250 toiminta ylös. Ivf on tosin vasta edessä, joten en tiedä toteutumaa. Luonnollisen kierron ultrassa mulla on ollut max 12 rakkulaa, joista 1-2 johtavaa. Lääkärit eivät edes odota valtavaa saalista, vaan yritetään muutamaa tasaisesti kasvanutta ja kypsää. Todennäköisesti joudutaan kokeilemaan eri määriä lääkkeitä ja ehkä jopa yhdistelmiä, jotta saadaan toivottu vaste.

Tsemppiä uuteen yritykseen! Vain harvalla onnistuu kerrasta. :angelic:
 
Takaisin
Top