IVF/ICSI kokemuksia

Mulla on myös takana luomuraskaus 12/2018 ja kkm 4/2019. Tehtiinkö teille lyhyt kaava? Pitkäkaava ja eri lääkeyhdistelmä voisi mahdollisesti toimia? Tai lyhyt ja eri lääkeyhdistelmä?

Mulla on alentunut amh iästä johtuen eli munavarasto vähentynyt, joten tehdään pitkä kaava eli Synarelalla kehon hormonitoiminta 0-tilanteeseen ja Menopur 250 toiminta ylös. Ivf on tosin vasta edessä, joten en tiedä toteutumaa. Luonnollisen kierron ultrassa mulla on ollut max 12 rakkulaa, joista 1-2 johtavaa. Lääkärit eivät edes odota valtavaa saalista, vaan yritetään muutamaa tasaisesti kasvanutta ja kypsää. Todennäköisesti joudutaan kokeilemaan eri määriä lääkkeitä ja ehkä jopa yhdistelmiä, jotta saadaan toivottu vaste.

Tsemppiä uuteen yritykseen! Vain harvalla onnistuu kerrasta. :angelic:

Minkä ikäinen olet ja mikä sun AMH on? Mulla on ollut aina luonnollisen kierron ultrassa noin 10, maksimissaan 13 follikkelia. IVF:ssä saatiin 8 hyvälaatuista alkiota eli hyvä tulos :) Ei tuo sun 12 follikkelia siis niin huono määrä ole :)
 
Minkä ikäinen olet ja mikä sun AMH on? Mulla on ollut aina luonnollisen kierron ultrassa noin 10, maksimissaan 13 follikkelia. IVF:ssä saatiin 8 hyvälaatuista alkiota eli hyvä tulos :) Ei tuo sun 12 follikkelia siis niin huono määrä ole :)


40v ja 0.8 ultrassa tosiaan näkyy amh:ta enemmän folleja. FSH sen sijaan on vain 2.2 eli todella hyvä. En ole viitsinyt käydä mittaamassa amh:ta uudelleen, kun lääkärit sanoivat että ultran näkymä on amh:ta tärkeämpi. Mun tapauksessa vastaikään tapahtunut raskaus toki parantaa todennäköisyyksiä, mutta ikä edellyttää nopeita toimenpiteitä.

Toi kahdeksan on jo tosi hyvä :angelic:! En uskalla toivoa niin hyvää tulosta.
 
Faith, toivottavasti Flare up toimii ja tuottaa paremman tuloksen. Tsemppiä täältäkin!

Jee Fetus-sintti! Seitsemän on hyvin Pidetään peukkuja että jatkavat hyvällä mallilla. Mulla oli punktion jälkeen sama homma. Paikallaan olessa oli OK, mutta vähänkin jos liikuskeli alkoi tuntua ikävästi. Nyt kolmannella kerralla särky tai joku outo heijastui ilmeisesti myös virtsaputkeen häpyluun päälle. Se oli aika inhottavaa. Vielä kolmantena vai oliko neljäntenä päivänä illalla iski aivan outo kipukohtaus. Hetken mietin jo että täytyy lähteä päivystykseen. Onneksi meni Panadolilla ja lämpöpussilla ohi. Sen jälkeen olo alkoikin normalisoitua. Tosin vielä nyt ultrassa munasarjat oli suuret. Että sinällään hyvä kun pas siirtyi.
 
Hellou!

Tänään nega ekan PAS siirron jälkeen, harmittaa mutta mietityttää missä ne vuodot ovat kun kuukautiset jo 4 päivää myöhässä? Aiheuttaako ne luget tämmöistä? Luonnolliseen kiertoon siirto, 5 päivän alkio...
 
Hellou!

Tänään nega ekan PAS siirron jälkeen, harmittaa mutta mietityttää missä ne vuodot ovat kun kuukautiset jo 4 päivää myöhässä? Aiheuttaako ne luget tämmöistä? Luonnolliseen kiertoon siirto, 5 päivän alkio...

Mulla alkanu vuoto joku päivä-2 päivää lugejen lopettamisen jälkeen :)
 
Hellou!

Tänään nega ekan PAS siirron jälkeen, harmittaa mutta mietityttää missä ne vuodot ovat kun kuukautiset jo 4 päivää myöhässä? Aiheuttaako ne luget tämmöistä? Luonnolliseen kiertoon siirto, 5 päivän alkio...


Luget voi siirtää vuodon alkua n. 2-7 päivää lopetuksesta.. Hyvin yksilöllistä :angelic:.
 
Hei,

Täällä odotellaan kuukautisten alkamista.
Meille tehtiin tosiaan, tuo viime kierto lääkkeellisesti tukien ja nyt seuraavaan olisi tarrkoitus tehdä inseminaatio lisäksi.

Jäin tässä miettimään, että en viime kierrossa kun luulin olevani raskaana tehnyt yhtään rauskaustestiä. Lääkäri määräsi testipäivävn ka päätin odottaa siihen asti. Henkisestihän se oli aika rankkaa ja asiaa miettii paljon, koska olin varma olleeni raskaana, muttasitten alkoivatkin kuukautuiset. Uskon kyseessä olleen kemiallinen raskaus sillä kuukautiset olivat todella kivuliaan ja runsaat ja ne kestivät 14 päivää. Normaalisti kuukautiskiertoni on ihan normaali, eikä yllätyksiä ole. Kova kolaus oli kyllä kun menkat alkoivat.

Kaiken kaikkiaan jäi hieman harmittamaan, etten testannut ollenkaan, mutta toisaalta ajattelen myös niin, että kyllä se tarttuu jos on tarttuakseen.

Huomasin, ettei pitkään aikaan ole täällä keskusteltu ravintolisistä. Mua naurattaa pikkaisen itsella tuo ravintolisien määrä. Normaalistihan nämä helposti raskaaksi tulevat eivät syö varmaan mitään ylimääräistä. Ehkä foolihappoa :) itse käytän sinkkiä, d.vitamiinia, foolihappoa, spiruliinaa, upikinonia. Joten taplettia on. Onko teille tullut ajantasaista tutkimukseen perustuvaa ohjetta tuosta upikinonin määrästä?
 
Faith, toivottavasti Flare up toimii ja tuottaa paremman tuloksen. Tsemppiä täältäkin!

Jee Fetus-sintti! Seitsemän on hyvin Pidetään peukkuja että jatkavat hyvällä mallilla. Mulla oli punktion jälkeen sama homma. Paikallaan olessa oli OK, mutta vähänkin jos liikuskeli alkoi tuntua ikävästi. Nyt kolmannella kerralla särky tai joku outo heijastui ilmeisesti myös virtsaputkeen häpyluun päälle. Se oli aika inhottavaa. Vielä kolmantena vai oliko neljäntenä päivänä illalla iski aivan outo kipukohtaus. Hetken mietin jo että täytyy lähteä päivystykseen. Onneksi meni Panadolilla ja lämpöpussilla ohi. Sen jälkeen olo alkoikin normalisoitua. Tosin vielä nyt ultrassa munasarjat oli suuret. Että sinällään hyvä kun pas siirtyi.


Tänään sain tietää että kaikki seitsemän on lähteneet jakaantumaan normaalisti 2 päivän ikäisiksi alkioiksi. Nyt herää toive että saadaan edes yksi blastokysti!

Maanantaina uusi käynti ja arvioidaan kuntoni tuoresiirtoon. Jouduin soittamaan tänään klinikalle ja pyytämään lisää sairaslomaa koska liikkuminen on vieläkin vaikeaa ja kivuliasta ja mulla on fyysinen työ. Joten sairasloma jatkuu nyt viikonlopun yli. Muuten siis on oikein hyvä olo mutta liikkuminen on perseestä.



Laventeliko, itse syön raskausajan monivitaaminia, d-vitamiinia lisäksi vielä, sinkkiä, foolihappoa folaattimuodossa, ubikinonia ja inositolia. Lääkäri on sanonut että ubikinonia voi ottaa sen 600mg vuorokaudessa. :) Inositolia 4g.
 
Täällä tuoresiirto takana. 15 munasolusta 14 kypsää ja 8 hedelmöittyi :happy: siirrettiin 2 alkioo,kun ei kuulemma laatu ollut sieltä parhaasta päästä. Muita alkioita viljellään vielä la-su asti ja mahdollisesti pakastetaan. Nyt vaan pitää pitää kaikki sormet ja varpaat ristissä että tässä käy hyvin :Heartbigred
 
Tännehän on tullut hurjasti viestejä. Tervetuloa Iko ja Faith, paljon tsemppiä teidän hoitotaipaleelle. Kumpikin kerennyt kulkea jo melkoisen matkan tällä saralla.


Itse pysyin tietoisesti pois hetken aikaa, kun täytyi saada vähän tuuletella päätä tän ekan hoitokierroksen jälkeen. Valitettavasti kaikki neljä alkiota, jotka meillä oli jatkoviljelyssä kuukahti ennen kuin pääsivät blastokystivaiheeseen. Eli meille jäi tästä hoidosta ainoastaan yksi kolmen päivän alkio pakkaseen.

Kaiken lisäksi mulla alkoi menkat keskiviikkona, eli vain kuusi päivää punktion jälkeen. Päätettiin, että tehdään pas vasta seuraavaan kiertoon, että elimistö sais vähän palautua näistä hoidoista. Ei haluta tuhlata meidän ainoaa alkiota, jos olosuhteet ei ole mahdollisimman otolliset kiinnittymiselle.
 
Moi kaikille,

Pitkään jo tätä ryhmää seurannut,nyt ajattelin itsekkin kirjoitella.

Meidän matkaa:
03/2019 plussa, joka päättyi vko 8 kohdunulkoiseen ja munajohtimen poistoon
Siitä kun toivuttu, mentiin suoraan yksityiselle tutkimuksiin ja tehtiin jäljellä olevaan johtimeen aukiolotutkimus.kaikki ok.
Kesä yritystä,ei mitään. Meillä tietty huonot mahdollisuudet kun vain toiselta puolelta voi onnistua.

Nyt 08/19 lähdettiin IVF. Menopur 300 8 päivää,vain 4 follia näkyviin. Nostettiin 400, vain kaksi lähti kunnolla kasvuun. Yksi lopulta jo yli 19mm. Punktioon, yhdessäkään ei munasolua.

Mun munasarjat uinuu ja nyt lähdetään terolut kuurille 10pv ja kun vuoto alkaa tulee mukaan microgynon( e pillerinäkin käytetty) 3 viikon kuuri. Ja sit taas piikittelyä. Tätä kutsutaan Flare Up stimulaatioksi

Jäin yhdeksi kysymysmerkiksi mutta vuodon alettua taas klinikalle.

Onko kenelläkään kokemusta siitä kun vaste lääkkeille huono? Millä ihmeellä sitä saa lisää munia ja laatua

Olo on aika toivoton.

Meilläkin flare-up stimulaatio nyt menossa! Aiemmissa hoidoissa tullut niin vähän munasoluja. Zumenon oli käytössä kp19-35, sitten alkoi vuoto ja tänään eli kp1 nollaultra. Huomenna alkaa Synarela-sumuttelu 7 pv ja sunnuntaina rinnalle Pergoveris-injektiot 5 päivän ajan (375/300u). Toiveikkaina kokeillaan tätä uutta stimulaatiota! :)
 
Kellään punktion jälkeen useita päiviä tukala olo?
Mulla tuntuu kuin ois ilmaa täynnä koko vatsa ja kävely sattuu edelleen... vihloo vatsassa...
Alkaa huolestuttaa kohta että hyperstimulaatio iskee..
Oon juonu paljon ja paino ei ole noussu eli ei nyt kerää nestettäkään. Mutta olo on kyllä inhottava.
 
Kellään punktion jälkeen useita päiviä tukala olo?
Mulla tuntuu kuin ois ilmaa täynnä koko vatsa ja kävely sattuu edelleen... vihloo vatsassa...
Alkaa huolestuttaa kohta että hyperstimulaatio iskee..
Oon juonu paljon ja paino ei ole noussu eli ei nyt kerää nestettäkään. Mutta olo on kyllä inhottava.

Joo mulla on myös edelleen tukala olo ja varsinkin kun aamulla herää ja rakko ihan täynnä niin hyvä että pääsee sängystä ylös :hungover:
 
Fetus-sintti: No joo! Mutta sen arvoista kyllä jos saadaan toivottu lopputulos :Heartred

Kysymys muuten tosta ubikinonista.. tilasin sen kans apteekista ajat sitten,mutta en uskaltanut ottaa käyttöön kun siinä luki että "älä käytä jos olet raskaana tai imetät" eli miksköhän siinä sit lukee niin?:dontknow
 
Kiitos tsempeistä!♥️

Mä raportoin kun taas päästään eteenpäin

Toivotaan kaikille onnea eri vaiheisiin, mä täällä taustalla teidän matkaa seurailen!
 
Fetus-sintti: No joo! Mutta sen arvoista kyllä jos saadaan toivottu lopputulos :Heartred

Kysymys muuten tosta ubikinonista.. tilasin sen kans apteekista ajat sitten,mutta en uskaltanut ottaa käyttöön kun siinä luki että "älä käytä jos olet raskaana tai imetät" eli miksköhän siinä sit lukee niin?:dontknow
Mä käytin raskausaikana, koska siitä oli jossain tutkimustuloksia, että joillain henkilöillä saattaa alentaa raskausmyrkytyksen riskiä. Lääkärini tiesi tästä, ei kieltänyt, sanoi vain, ettei usko kohdallani vaikuttavan mitään - koska uskoi mahdollisen raskausmyrkytyksen riskiksi vain autoimmuunisairauteni.
Lopetin käytön hyvissä ajoin ennen synnytystä, koska kalaöljykapseleita yms valmisteita ei kannata käyttää ennen operaatioita tai verta muuten tiedetään vuotavan.
 
Muilla kokemusta Primolutista? Sain 10pvän kuurin käynnistämään vuodon ja nyt 2 päivää vikasta pilleristä, ei ole vuoto alkanut. Onko jollain mennyt pitkäänkin että tyhjennysvuoto alkanut? Mulla ei Terolutit tuoneet vuotoa ja stressaa ettei nää Primotkaan toimi.
 
Kellään punktion jälkeen useita päiviä tukala olo?
Mulla tuntuu kuin ois ilmaa täynnä koko vatsa ja kävely sattuu edelleen... vihloo vatsassa...
Alkaa huolestuttaa kohta että hyperstimulaatio iskee..
Oon juonu paljon ja paino ei ole noussu eli ei nyt kerää nestettäkään. Mutta olo on kyllä inhottava.
Muistelen, että minulla tuo jatkui seuraaviin kuukautisiin asti, vasta niiden jälkeen oli normaali olo. Toisaalta seuraavat kuukautiset alkoivat jo 10 päivää punktion jälkeen, vaikka yleensä minulla luteaalivaihe kestää paljon pidempään.
 
Kellään punktion jälkeen useita päiviä tukala olo?
Mulla tuntuu kuin ois ilmaa täynnä koko vatsa ja kävely sattuu edelleen... vihloo vatsassa...
Alkaa huolestuttaa kohta että hyperstimulaatio iskee..
Oon juonu paljon ja paino ei ole noussu eli ei nyt kerää nestettäkään. Mutta olo on kyllä inhottava.

Mulla oli myös ilmaa vatsassa tai ainakin sellainen tunne. Mullahan alkoi raskaus IVF:n tuoresiirrosta ja alkava raskaus ärsytti munasarjoja. Olin ihan tuskissani varmaan viikon verran...kivut kyllä alkoivat vasta plussatestin jälkeen

Oliko sulla follikkelit hankalassa paikassa? Jos on jouduttu neulalla ronkkimaan, niin tukala olo voi johtua siitäkin.
 
Takaisin
Top