Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mieliala vaihtelee aika tiuhaan, itkusta raivoon.. Turvottaa, välillä vähän heikko olo. Repäsykipuja ja vatsa sekasin
 
Nyt RV 5+4 menossa. Oireet:
-repäiseviä kipuja alavatsalla. Tulee useita kertoja päivässä ja saattaa kestää 10minuuttiakin kerralla. Välillä taas jomottaa vatsaa.. Tuntuu heijastuvan myös alaselkään ikävästi.
-runsas valkovuoto
-turvotus etenkin iltaisin. Siis tyyliin vatsa näyttää siltä kuin olisi joku rv16 menossa
-finnit. Normaalisti ei ole jotain yksittäistä finniä lukuunottamatta..
-jäätävä väsymys muutamana viime päivänä, katsotaan jatkuuko..
 
Ootko tai onko muut koittanu niitä jotain rannekkeita, mitä apteekissa ainaki myydään pahoinvointiin? Onko niistä ollu mitään apua? o_O
Mulla on ne rannekkeet jo kotona, mutta en oo viel testannut.. pitää testailla pikimmiten
 
Mulla oli seabandit esikkoa odottaessa, mutta en kokenut niistä mitään apua. Oksentelu oli kyllä tosi rajua, että ehkä lievempään tehoaisi paremmin. Mulla auttoi lähinnä lepääminen, veden juominen ja pienten annosten syöminen. Jouduin saikullekin tuolloin, onneks yleensä toisessa raskaudessa ei oo niin paha kuin ekassa, toivottavasti näin olis nyt.
 
Huh, rinnat on nyt kyllä todella arat! Yöllä heräilen kääntyessä, kun rintoihin sattuu, jos ne jää vähänkään puristuksiin :wideyed:
 
Täällä 5+2 menossa. Tällä viikolla oireita alkanut tippumaan oikein rytinällä :woot:

- Läpi päivän kestävä pahoinvointi
- Väsymys
- Itkuherkkyys
- Iho tosi hyvässä kunnossa (yleensä iho kukkii aina ovulaation ja menkkojen aikaan kunnolla mutta nyt on tosi tasainen ja virheetön!)
- Kovat, repäisevät alavatsakivut jotka säteilevät nivusiin ja alapäähän monta kertaa päivässä

Mulla on todettu jo ennen raskautta poikkeavanmuotoinen kohtu (herttamainen), onko kellään kokemusta pahentaako kohdun muodon poikkeavuus näitä alavatsakipuja? Kipua on päivittäin ja krampin tullessa menee lähestulkoon toimintakyky, ja aina tietysti pelkää sitä pahinta... :sad001
 
Musta tuntuu lähinnä siltä, että oireet vähenee... Todellisuudessa kuitenkin kaikki samat oireet on olemassa kuin ennenkin. Ehkä sitä vaan odottaa jotain järkyttävää hyökyaaltoa jo iskeväksi raskauden (henkiseksi) todentamiseksi. :think005

Tässä kohtaa voisin taas todeta: Naiset! Ja niiden heittelevät (raskaus)hormoonit. :biggrin
 
Rv 5+6 ja nyt alkaa olla jo enemmän pahoinvoiva olo pelkän etovan sijaan. Ei kuitenkaan okseta. Ensimmäistä kertaa normaali aamupala ei maistunutkaan. Hajuaisti tuntuu terävämmältä ja väsymys yhä voimakasta. Paleltaa myös.

Jospa siellä joku kyytiläinen pistää oireilemaan.
:love7
 
Finnejä leuassa niin ettei kärsi suuta liikuttaa :laughing014
Aamulla kävi pienen hetken huono-olokin :sick009
Välillä tulee pistoksia mahaan ja mahan sivulla tuntuu kummaa kiristävää tunnetta.. aika lievää oireilua edelleen :dontknow
 
Muuten aika vielä oireetonta täällä, mutta väsymys on iskenyt ja lujaa. Oon jo monta yötä nukkunut 10 h unia ja silti maistuis päikkäritkin.. normisti pärjään hyvin 6 h yöunillakin
 
Oonko ainoa kuka on jo viikon päivät kärsiny rajusta oksentamisesta.. mä oon jo aivan loppu tähän . Mikään ei pysy sisällä ja jatkuva huono olo. Esikoista odotan. Töihin on varmaan tänään jo pakko ilmottaa, kun en pysty töitä tekemään.
 
Oonko ainoa kuka on jo viikon päivät kärsiny rajusta oksentamisesta.. mä oon jo aivan loppu tähän . Mikään ei pysy sisällä ja jatkuva huono olo. Esikoista odotan. Töihin on varmaan tänään jo pakko ilmottaa, kun en pysty töitä tekemään.
Voi Pätkis! Paljon voimia ja mehujäitä sinne. Jos ihan mahdottomaksi menee, olehan yhteydessä neuvolaan! :Heartred
 
Mielialat on alkanut heitellä ajoittain ihan nollasta sataan, ja huomaan itkeväni toooosi helposi (normaalistikin olen aika itkuherkkä). Muuten olen selvinnyt vieläkin yllättävän vähällä, nyt 6+4 ja pahoinvointia ei ole ollut juuri lainkaan.

Tsemppiä Pätkikselle :Heartred Olen tosiaan yhteydessä neuvolaan, jos ei lainkaan ala helpottaa.
 
Mulla on myös tissikipua eivätkä meinaa mahtua enää vanhoihin liiveihin. Tuntuu että iho repeää kun ovat niin kittikovat :smiley-ashamed004 Minulla on myös ollut tuota aamuyöllä heräilyä. Yleensä 2-3 aikaan käy herätys ja sitten valvoskelen tunnin-pari. Muutaman kerran on ollut pahoinvointia ihan hetken aikaa. Huomasin myös, että mutkaisella hiekkatiellä ajelu ei ole enää lainkaan miellyttävä juttu :yuck:
 
Alkaa kyllä vauhdilla lisääntyy oireet
-itku herkässä
-jäätävä turvotus
-pahoinvointi, etoo
-huimaa
-oksentelua nyt pari päivää
-repäsykipuja
-nivuskipuja
- naamaa kuumottaa jatkuvasti
 
Onko muilla ollut niin, että oireet häviää kokonaan joskus 4. tai 5. viikolla? Mulla nyt 4+6 ja oireita ei ole melkein ollenkaan nyt :confused005 Aiemmin oli vähäsen kaikkea. Muistaakseni näin kävi ekassakin raskaudessa, mutta en nyt ihan varmaksi muista...

Pätkis, jos tosi pahat olot jatkuu ja oksentelet paljon, voi se olla hyperemeesi! Kannattaa muutenkin herkästi olla neuvolaan yhteydessä ja kysyä sieltä apua:HeartredTsemppiä!
 
Takaisin
Top