Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Mulla on ihan hurja tulisen ruoan himo! Siis ihan mahdoton. Lipittäisin chilikastiketta ihan rajattomasti. En muista esikoisen odotusaikana tällaista himoa olleen lainkaan. En siis ole järin tulisten ruokien ystävä yleensä, vaikka mausteisesta ruoasta kyllä pidän. Tulisen ohella vahvasti maustetut ruoat maistuvat jotenkin tosi hyvälle, vielä paremmalta kuin ennen.
 
Mulla ei ole varmaan vielä oikeen mitään ilmennyt. Eniten toki ihmetyttää, ettei suklaa oikeen maistu! :grin yleensä se vaan katoaa.... :laughing021
 
...Eniten toki ihmetyttää, ettei suklaa oikeen maistu! :grin yleensä se vaan katoaa.... :laughing021

TÄÄ! Mun ei tee mieli yhtään mitään makeaa ja se jos mikä on erittäin outoa! :laughing001

Ei ole himoja, ruokahalu on ennemminkin pienentynyt kuin kasvanut... Tosin sitten ku nälkä iskee, se kans iskee ja kerralla jäätävän murinan ja huonovointisuuden saattelemana. Jotta ömmmöm, kiloissa pysytään kyllä! :dance008
 
Kiloissa kyllä pysytään, vaikka jäiski makeat vähän vähemmälle. Sen oon myös huomannu :laughing002
 
Mulla taas tuo päinvastoin, en yleensä syö suklaata juuri ollenkaan (paitsi tummaa välillä herkuttelen) mutta nyt kyllä tuli se olo, että otampas suklaata hyllystä. Lähti kyllä se luottolevy mukaan, mutta niin lähti suklaakeksitkin :hilarious: Yleensä jos herkuttelen, herkuttelen sipseillä tai muulla suolaisella, namihimon voinen pistää tän piikkiin. Joskus menkkojenkin aikaan on ollut namihimoja. Täytyy yrittää pitää näpit erossa namusista, niin ehkä vältän tälläkin kertaa sokerirasituksen. :rolleyes:
 
Mä opin syömään edellisessä raskaudessa kaksin käsin suklaata, jota olin aina inhonnut lapsuudesta saakka. Tyttö tuli.. Nyt on kaikki oireet ihan toisenlaisia, joten joko saa alkaa ostaa sinisiä nuttuja? :biggrin
 
Tupakan savu, voi että se ällöttää [emoji1785] Kaikki lihat ja kala ällöttää myös. Vielä ei onneksi oo tarvinnut oksentaa kun on vältellyt näitä ällöttäviä asioita.

Monessa kohdassa raikas purkka suuhun on pelastanut kuvotukselta ja uhkaavalta oksentamiselta [emoji846]
 
Hirvee makean himo :woot: eilen meni kauhee laatikollinen suklaakeksejä. Koko kesänä ei ole tehny mieli mitää makeaa, mutta kylläpä nyt vaan maistuu :smiley-angelic006
 
Täällä makean himo on kadonnut täysin. Ällötyksenä on hampaiden pesu. Ei niinkään hammastahnan maku tai mikään vaan se harjaus itsessään saa yökkäämään. Tuttua tosin esikoisen odotuksesta ja eiköhän mee ohi taas muutamassa viikossa.
 
Mulla kanssa kalan haju ällötti! :depressed:
Makean perään oon muutenkin, mutta ehkä nyt tehnyt enemmän mieli makeeta kun edellisessä raskaudessa. Muutenkin vähän tyttöolo... :grin oon kyllä selaillu jo kaikkia ihania tyttöjenvaatteita :smiley-ashamed005
 
Mulla ei ole kovin paljoa vielä ollut mitään himotuksia tai ällötyksiä. Tupakansavu tuntuu kyllä vielä pahemmalta kuin aiemmin. Olen huomannut, että mulle ei tällä hetkellä oikeastaan ehdi tulla nälän tunne, vaan suoraan paha olo, jos ruokailujen välit venyy liian pitkäksi.

Mutta sekä makeaa että suolaista tekee mieli. Eilen iski kauhea himo avokadoon, mutta vastaava himo on kyllä ajoittin iskenyt ennen raskauttakin. :p
 
Mulla ei ole varsinaisia himoja tai ällötyksiä. Lähinnä pitää huolehtia syövänsä vähän väliä, tai tulee etova olo ja palan tunnetta kurkkuun.

Mutta esim salaatti ei tällä hetkellä ole yhtään houkutteleva ruokana, vaikka kasvikset maistuukin.
 
Itse olen suosinut vhh -ruokavaliota jo vuosia PCOS:n vuoksi. Nyt tuntuu etten vaan yksinkertaisesti voi pitää sormiani kurissa hiilareiden (lue kaloreiden) suhteen; himona on pastat, burgerit, kermakastikkeet ja kaikki sellainen, joita en aiemmin ole juurikaan suosinut. Yritä tässä nyt olla itselle napakan armollinen! :scared001Mies onneksi on lupautunut vähän vieressä katselemaan neidon mielihaluja! :laughing014

Mutta edelleen sama homma sokerin ja karkin suhteen; ne on vaan niin imelän makuisia, että ei pysty syömään. Edes irtokarkkeja karkkipäivänä. :wtf
 
Minä himoitsen tuorepuristettua sitruunamehua. Lisään siihen vettä ja vähän sokeria mukaan. Toinen uusi himo on sipsit, niiden perään en aiemmin ole näin kovasti ollut. Ällötys on kala. Välillä luulen haistavani kalan millon missäkin olemattomissa paikoissa ja yököttää. :D Karkit ei sen sijaan enää maistu niinkuin ennen..
 
Mulle ei oo nyt enää maistunut lämpimät juomat. Ajatuskin teestä/kahvista etoo. :yuck:Hankala vain nyt kyläpaikassa olla paljastamatta raskautta, kun yleensä juon aina kahvia..
 
Mitään himotuksia ei oo toistaiseksi tullu. Ällötyksiä senkin edestä :kahvin juonti loppu kun seinään, hajukin ällöttävä, kana ällöttää samoin suurin osa "lämpösistä" ruuista
 
Jännä nähdä miten se pitää paikkaansa, että poikaraskaudessa tekisi enemmän mieli suolasta ja tyttöraskaudessa makeaa! :grin Mulla ainakin ekassa raskaudessa kelpas sipsit ja muut enemmän ku normisti ja poika tuli. Nyt enemmän tekee makeeta mieli :angelic: Ja Nasuninan mainitsema appelsiinimehu! Eilen onneks ostin appelsiineja kaupasta niin pääsee tekemään mehua :p
 
Takaisin
Top