Pelot, huolet ja murheet

Itellä on nyt taas kova pelko raskauden etenemisen suhteen. Ultrassa tosin näkyi syke silloin 7+2 (vastaten 6+6) mutta oireet on niin vähäiset että on vaikea uskoa raskauteen. Tuntuu todella epätodelliselta, ja huomiseen neuvolaan meno erittäin turhalta. Siellä tuskin kuunnellaan vielä sydänääniä eli ultraa joutuu odottelemaan vielä pari-kolme viikkoa :sad001 nyt alkionsiirrosta laskettuna 9+5


Mulla niin samat ajatukset kuin sinulla. Mä ajattelin, ehkä mennä vielä yksityiselle ultraan. Vaikka olen jo käynyt viikolla 7+2 ja syke löytyi myös. Meillä ei ainakaan ekassa neuvolassa kuunneltu sydän ääniä, tuntui ihan turhalta siellä olla muutenkin, vielä niin aikaista ja pelot niin suuret.
 
Voimia keskenmenon kokeneille, ihan kamalaa. :sad001

Vuodot on kyllä inhottavia. Vaikka kuinka tietää että ne on yleisiä myös onnistuneissa raskauksissa, ei ne mieltä ylennä.

Tsemppiä, Enninkeri. Toivottavasti oireettomuus ei tarkoita mitään. Onko teillä avointa neuvolaa missä voisi kuunnella sydänääniä kun viikot riittää?

Mulla oli raskaudessa niin vähän oireita, pelkkä väsymys, että olin ihan varma np-ultraan mennessä ettei siellä ketään ole, ettei voi olla niin normaali olo jos on raskaana, mutta niin vaan oli kaikki hyvin. Vaimolla on ollut kova pahoinvointi mutta yhtenä päivänä meidät säikäytti kun pahoinvointi olikin poissa. Mielenrauhan vuoksi se onneksi palasi seuraavana päivänä. Ennen varhaisultraa oli myös pitkään vuotoja, jotka vielä alkoivat samana päivänä kun viimeksi meni kesken. Se säikäytti tosiaan, nyt kuitenkin vuoto on hiipunut.
 
Tsemppiä, Enninkeri. Toivottavasti oireettomuus ei tarkoita mitään. Onko teillä avointa neuvolaa missä voisi kuunnella sydänääniä kun viikot riittää?

En tiedä vielä, mutta käyn toisella paikkakunnalla (100km päässä) töissä, niin tuskin sinne ehtisi kuitenkaan :sad001
 
Voimia huonoja uutisia saaneille.:sad001
Kyllä sieltä vielä noustaan. Vaikka nyt suru onkin koko ajan läsnä.

Itseeni se on kyllä jättänyt jäljen. Tosi vaikeaa on luottaa, että tämä vauva syliin asti olisi tulossa.
Tänään oli taas huonompi päivä. Viime yönä näin unta, että olisin muka kaksosia odottanut ja ultrassa selvisi, että toinen oli menehtynyt. Mistähän aivot tuollaisenkin unen kehittivät. Vielä ensi viikko pitää odotella ja sitten seuraavalla vihdoin NT-ultra.

Yritettiin tänään miehen kanssa kuunnella sydänääniä, jotta minä saisin taas mielenrauhan. Yleensä vähän vajaa viikon jaksaa ennen kuin pitää taas kuunnella.:angelic: No, niitäpä ei löytynytkään.:sad001 Kävin pissalla välillä, että jos se auttaisi. Ei apua. Sitten luovutettiin ja mies yritti lohduttaa, että on varmaan tänään huonossa asennossa tai jotain. Sanoi myös ohimennen, että pitäisköhän vaihtaa patterit doppleriin, kun äänet kuulosti erilaiselta. Näin tehtiin (pompin muutaman kerran paikallaan mieheltä salaa, kun oli pattereita hakemassa:angelic:) ja heti löytyi!:joyful: Huh, onneksi ei luovutettu.
 
Apuaa.. Itsellä tänään ulostamisen jälkeen pientä veristä vuotoa toki jouduin työntämään/ ponnistamaan kovaa , mutta rupesi pelottamaan , koska kumminkin 3 keskenmenoa takana josta viimeisestä on vasta 6 kk
 
Apuaa.. Itsellä tänään ulostamisen jälkeen pientä veristä vuotoa toki jouduin työntämään/ ponnistamaan kovaa , mutta rupesi pelottamaan , koska kumminkin 3 keskenmenoa takana josta viimeisestä on vasta 6 kk

Ootko varma ettei ollut joku vuotava pukama ? Kuulostaa et vois johtua hyvin siitäkin jos on vessassa istumisaikana tullut:happy:
 
Ootko varma ettei ollut joku vuotava pukama ? Kuulostaa et vois johtua hyvin siitäkin jos on
Ootko varma ettei ollut joku vuotava pukama ? Kuulostaa et vois johtua hyvin siitäkin jos on vessassa istumisaikana tullut:happy:


Ei ollut pukama..limaista verta vähäsen oli , mutta loppu heti eikä tullut mitään enään sen jälkeen... luultavasti vai ponnistellut liikaa...yön kyllä pelotti ja tarkastelin koko aika mutta ei enään missään vaiheessa tullut verta
 
Ei ollut pukama..limaista verta vähäsen oli , mutta loppu heti eikä tullut mitään enään sen jälkeen... luultavasti vai ponnistellut liikaa...yön kyllä pelotti ja tarkastelin koko aika mutta ei enään missään vaiheessa tullut verta

Okei:sad001 Toivottavasti ei tuu enää enempää:Heartred
 
Mulla on yksi raskaus mennyt kesken ja se oli hyvin vähillä oireilla oleva. Tämä raskaus on ollut myös vähillä oireilla, joten vähän pelottaa tuo keskenmeno. Alkuraskaus ei muutenkaan ole ollut helppo, kun 7 viikon paikkeilla jouduin päivystykselliseen leikkaukseen ja paljon jouduin saamaan oxanestia ym. Nyt onneks sain kokonaan jätettyä pois nuo "voimakkaat" kipulääkkeet ja pärjään panadolilla. Leikkauksen jälkeen ultrassa näkyi syke, joten silloin ainakin oli kaikki kunnossa. Edellinen keskenmeno oli 10+ viikoilla, joten vielähän tässä sekin kerkee tulla..
 
Mulla tuli toissapäivänä ruskeaa vuotoa kerran paperiin ja jäi siihen nyt tänään hetki sitten vaaleanpunaista verta paperiin. Pelko ja huoli on kova nyt jos kaikki ei ookkaan hyvin. Itku silmässä jos tämä kesken menee nyt. Neljä vuotta ollaan yritetty lasta eikä ennen tätä plussan plussaa tikkuun :sad001 Toki voi tiesti olla vaaratonta mutta eipä se nyt tässä kohtaa helpota pahaa oloa yhtään.
 
Mulla tuli toissapäivänä ruskeaa vuotoa kerran paperiin ja jäi siihen nyt tänään hetki sitten vaaleanpunaista verta paperiin. Pelko ja huoli on kova nyt jos kaikki ei ookkaan hyvin. Itku silmässä jos tämä kesken menee nyt. Neljä vuotta ollaan yritetty lasta eikä ennen tätä plussan plussaa tikkuun :sad001 Toki voi tiesti olla vaaratonta mutta eipä se nyt tässä kohtaa helpota pahaa oloa yhtään.

Voi, toivottavasti on vain harmitonta alkuraskauden vuotelua :Heartred
Mulla tuli itsellänikin pikkasen vessareissulla rv 6 verta paperiin. Sitten kun vielä näytti digi vain 2-3 niin neuvola laittoi lähetteen hcg mittauksiin ja ne sitten olivatkin hyvät ja tällä viikolla käyty nt-ultrassa ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin, kaksi pientä siellä mennä pyöri kohdussa.
 
Toivotaan että kaikki on kunnossa, Haisuli!
Pääsetkö mihinkään esim. avoimeen neuvolaan ensi viikolla tarkastamaan tilanteen?
 
Toivotaan että kaikki on kunnossa, Haisuli!
Pääsetkö mihinkään esim. avoimeen neuvolaan ensi viikolla tarkastamaan tilanteen?


Pitää varmaan koittaa soittaa neuvolaan ens viikolla jos muuten en mielenrauhaa saa. Kiitos paljon tsempeistä se kummasti piristää mieltä :shy:
 
Mulla tuli toissapäivänä ruskeaa vuotoa kerran paperiin ja jäi siihen nyt tänään hetki sitten vaaleanpunaista verta paperiin. Pelko ja huoli on kova nyt jos kaikki ei ookkaan hyvin. Itku silmässä jos tämä kesken menee nyt. Neljä vuotta ollaan yritetty lasta eikä ennen tätä plussan plussaa tikkuun :sad001 Toki voi tiesti olla vaaratonta mutta eipä se nyt tässä kohtaa helpota pahaa oloa yhtään.

Toivottavasti on vaaratonta. Ainahan voi koittaa soittaa päivystykseen ja kysyä pääsisikö näytille sinne.
 
Voi että sitä tulee oltua hölmö. Olin tänään tivolissa. En ole kertonut kenellekään raskaudesta ja en kyllä nytkään halunnut kertoa. Tajusin sitten jonotuksen jälkeen noin metrin päässä siitä pyörivästä "keskipakoisvoima"laitteesta, ettei siihen saisi raskaana mennä. No ei mulla ollut siinä hetkessä järkevää syytä enää perua, niin menin siihen silti. Nyt vihloo mahaa. Mitenhän sellainen pyörittäjä oikein on liiskannut alkion...? :sad001
 
Voi että sitä tulee oltua hölmö. Olin tänään tivolissa. En ole kertonut kenellekään raskaudesta ja en kyllä nytkään halunnut kertoa. Tajusin sitten jonotuksen jälkeen noin metrin päässä siitä pyörivästä "keskipakoisvoima"laitteesta, ettei siihen saisi raskaana mennä. No ei mulla ollut siinä hetkessä järkevää syytä enää perua, niin menin siihen silti. Nyt vihloo mahaa. Mitenhän sellainen pyörittäjä oikein on liiskannut alkion...? :sad001
Siin on eniten ilmeisesti vaarana se että ne turvakaiteet antaa iskuja sinne vatsaan. Ja sen takia on kiellettyä. Ainakin joskus yhdessä toisessa ryhmässä oli tästä puhetta.
 
Siin on eniten ilmeisesti vaarana se että ne turvakaiteet antaa iskuja sinne vatsaan. Ja sen takia on kiellettyä. Ainakin joskus yhdessä toisessa ryhmässä oli tästä puhetta.
Okei, no tuota ongelmaa ei missään laitteessa ollut kyllä. Tossa laitteessa ei edes ollut mitään turvakaiteita, kun se perustuu siihen, että se pyörii niin kovaa, että se liimaa sinne seinään kiinni. Mahakipu helpotti yöllä. Ei tässä kai voi kuin seurailla tilannetta.

Muok. Paitsi että nyt mahakipu palasi. :depressed:
 
Muokattu viimeksi:
Okei, no tuota ongelmaa ei missään laitteessa ollut kyllä. Tossa laitteessa ei edes ollut mitään turvakaiteita, kun se perustuu siihen, että se pyörii niin kovaa, että se liimaa sinne seinään kiinni. Mahakipu helpotti yöllä. Ei tässä kai voi kuin seurailla tilannetta.

Muok. Paitsi että nyt mahakipu palasi. :depressed:
Toivottavasti kaikki kunnossa ja mahakipu on huoletonta !
 
Täällä 9+5 ja oireet on hävinnyt. Rinnat ei oo enään kipeet, ei turvota eikä oo paha olo. Kyllähän sitä miettii, että onko kaikki kunnossa.. taas on olo ku ei oliskaan raskaana. :meh:
 
Takaisin
Top