----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Flunssa kuulostaa lupaavalle :happy:,
Mulla ainakin ollut useasti flunssa juuri raskauden alkuun kun oma vastustuspakki saa ison muutoksen :hello2...
:smiley-bounce013

Sain äidiltäni muistutuksen: 'teillä on tänään hääpäivä', kuulemma jo 18 vuotta tuli täyteen :singing:

Ei ihan huono suoritus:wacky:. On aika kivaa olla jo vanha, mahtuu niin paljon elettyä elämää jo varpaiden alle.
Juhlistamme sopivasti kodin kunnostuspäivällä.. :gen045

Otin eilen illalla puolikkaan ibumaxin (eli 200mg) jotta nää säryt helpottais ja saisin nukuttua. Oon taas asuntovaunulla ja tääl ei ollu muuta... ja en sen negatestin jälkeen olettanu muuta ku et menkat alkaa eikä oo välii mitä särkylääkkeitä syö :bag: Pitäiskö mun nyt varmuuden vuoksi kuitenkin pidättäytyä ibuprofeenista, siihen asti kunnes on jotain varmaa tietoa... jostain? Mitä mieltä ootte?

Tänään pitäis jaksaa ajaa kotiin täältä, koska nuorimmainen on mukana ja sillä on huomenna koulua. Ajattelin et ainoo mahdollisuus olis ottaa tuo särkylääke vähän ennen kun lähden ajamaan, puolentoista tunnin ajo kotiin :nailbiting: Hitto että tää tietämättömyys tekee elämän han-ka-lak-si! Kun tietäis että ON raskaana, niin varautuisi. Kun kirves lentää kaivoon, sen jälkeen ei vois vähempää kiinnostaa... ja sit yhtäkkiä taas pitäiskin varautua, kun oot sadan kilometrin päässä kotoa, puolikuntoisena keskellä metsää :sorry:
Älä ota, varmuuden välttämiseksi? Onko matkalla mitään kauppa-apoteekkia josta sais panadolia? Tuttuja?
Valkosipuli-inkivääri-sitruunateetä?

ai niin paitsi inkivääriä ei vissiin myöskään enää suositella:facepalm:..no, mä ainakin oon vetänyt surutta. Pelkkää kuumaa vettä:grin?
Hyvä teoria, ripustaudutaan siihen:shy:!

ai niin paitsi inkivääriä ei vissiin myöskään enää suositella:facepalm:..no, mä ainakin oon vetänyt surutta. Pelkkää kuumaa vettä:grin?
Hyvä teoria, ripustaudutaan siihen:shy:!
Inkivääriä voi turvallisesti syödä ns. mausteena, eli pieniä määriä ruoassa tai juomassa tuoreena tai kuivattuna. Pannassa on lähinnä inkiväärivalmisteet (tee, kapselit), joissa määrää on vaikea arvioida.

Kerran luin sellaisesta tapauksesta, että joku oli saanut sikiöseulonnoissa tuloksen että lapsella on vakava kromosomihäiriö. Olivat päättäneet jatkaa raskautta ja pitää lapsen. Ja heille syntyikin täysin terve lapsi. Ja tälle oli kai selityksenä, että alkuun oli kohdussa erimunaiset kaksoset, joista toisella oli kehityshäiriö. Se alkio/sikiö oli mennyt kesken, ja toinen, täysin terve jäänyt, mutta seulonnoissa näkyi sen keskeytyneen alkion kromosomit, ja tulos oli ”varma” mutta eipäs ollutkaan!
Tää on yksi näitä syitä miksi omalla kohdalla `vastustan` sikiöseulontoja, monesti kun elämä on tiedettä ihmeelisempää. Kuvitella mikä tragedia tuossakin olisi seurannut keskeytyksestä:sad001.

Mun ystävällä todettiin kohdussa lapsella paha huuli-kitalakihalkio, tästä oli lukuisia 4d kuviakin todisteena (äiti oli silloin 42v, oleellinen tieto tässä porukassa:wink). Salissa oltiin varauduttu vaativasti ravittavan vauvan syntymään - syntyikin täysin tervesuinen lapsi. Koko raskausaika meni hänellä murehtiessa mm imetyksen mahdottomuutta ja niitä lukuisia tulevia leikkauksia, aivan turhaan.
Tuttavalla taas sikiöllä oli isosti niskaturvotusta ja jo sen perusteella keskeytystä ehdoteltiin(en tosin muista mitä jatkotutkimuksia, jos mitään, silloin suoritettiin). Syntyi täysin terve lapsi siinäkin kohtaa.
Ymmärrän toki että täälläkin monilla ne pahoista vammoista johtuneet hirveät keskeytyspäätökset on olleet ihan oma lukunsa-niitä tippaakaan en tässä kritisoi:Heartred.
Usein vaan unohdetaan kertoa ne tapaukset joissa ultraus-ymtulokset ovat olleet vääriä ja aiheuttaneet paljon turhaa murhetta.

I rest my case, en tarkoituksella yllytä paskamyrskyä näillä mielipiteillä..:facepalm:

Onnea Lambi!

Mulla on muuten hassu ajatus päässä, että jos testaan nega petän teidät. :dead: ihmismieli on outo. Huomenna aamulla siis testaan.

Muokattu viimeksi:
Takaisin