Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sama pala kurkussa tänäänkin ja massua jomottelee "etupuolelta"... Koko ajan hyppään tarkistamassa vessassa pikkuhousunsuojaa, tänään viimeistään menkat pitäis alkaa kp 34.

Hei mulla myös kun menkkojen piti alkaa niin kipu tuntui oikeestaan vaan vatsassa jomottaen ja normi menkkojen aikana särkee pelkästään selkä. Toivottavasti ei sulla nyt vaan menkat ala, pidetään peukkuja!:Heartpink

Oireena rintojen kipu, mut etenkin nännien kipu! Hitto kun sattuu suihkun jälkeen kuivailla kun nännit ihan töröllä ja kosketusarat. Mitään muita oireita ei oo vielä, mutta alussahan tässä ollaankin vielä :)

Ei tämmöstä oloa kyllä ole menkkojen alla.. Eikä sillekkään sit voi mitään, jos kesken menee :dontknow Meidän elämässä se ois vaan ruma risu kasassa, sen verran on shaibaa matkalle mahtunut :bag: Oon vaan nyt onnellinen, että tikussa näkyy kaksi viivaa, ellottaa ja täti loista poissaolollaan!:happy: Mulla ei rinnoissa tunnu vieläkään, mutta ei tuntunut esikoisenkaan aikana..

Itselläni jomottelut tulee ja menee. Ne eivät ole kuten menkoissa. Niissä on ihan omansa ja niistä tiedän aina menkkojen alkavan. Tai että menee kesken. Km:ssa on aina ollut jo tässä vaiheessa kovat kivut ja tiputtelua.
Rintoja jomottaa välillä. Turvoksissa ovat. Se on aina se mun eka oire kun liivit alkaa olla ahtaat.
Nyt eilen ekaa kertaa oli vihlasuja kohdunsuulla. Sukkapuikkokivuiksi moni kutsuu näitä. Pidän niitä hyvänä merkkinä.
Kasvoja kuumottaa ja sit vastapainoksi on välillä kylmä.
Pahoinvoinnista en ole juuri koskaan kärsinyt. Enkä oksentanut koskaan raskauden takia.

Mä en myöskään ole koskaan oksentanut raskausaikana paitsi niinä kahtena kertana kun sain oksennustaudin. Mutta en siis aamupahoinvoinnin takia. Toivottavasti nyt on yhtä hyvä tuuri.
Mulla on nyt oireina vaan väsymys ja alavatsakivut joista jälkimmäinen on ehkä hiukan hellittämässä. Huomenna pitäs palata töihin. Mulla on työ jota ei raskaana ollessa voi tehdä. Jännittää hiukan että mihin mut siirretään .

Onko kellään ollut raskausdiabetestä? Mulla siis on ollut ja jätinkin jo sokerit ja nopeet hiilarit pois.

Mulla alko kirkas vuoto eilen eli meille ei tule huhtikuista :/
Tosi ikävää, olen kovin pahoillani. Vuodot on alkuraskaudessa kuitenkin yleisiä, onhan se vielä mahdollista että vuoto siitä äkillisesti loppuisikin. Suosittelen tekemään testin vielä vuodon loputtua. Voimia!

Hyh, nyt oikein vyöryy huono olo. Vatsa sekaisin, silmissä vilkkuu, oksettaa ja närästää :wtf: Sopivasti mies koko illan poissa ja ukkosen takia telkkukin pois seinästä. Yritän tässä kauko-ohjata taaperoa sohvalta :joyful: Huh huh, vaikka kaikista oireista on kuitenkin vielä kiitollinen :angelic: Tissit ei kyllä vieläkään kipuile :p

Mä palasin tänään töihin ja aloitin liian rankasti. Sit oli alavatsa tulessa koko aamupäivän. Ruokiksella otin puolen tunnin unet ja helpotti hiukan. Huomenna en onneks joudu enää vastaavaan hommaan. Mun pitäis saada siirto muualle koska työ jota teen ei ole turvallinen vauvalle.

En tiedä kuvittelenko mun oireet mutta mä sammuin tänään työpaikalla ja tisseihin koskee. Menkkojen alkuun viel tosiaan kalenterin mukaan 6 päivää että voi olla, että vauvakuumehourussa kuvittelenkin kaiken) viime kuussa ainakin kävi niin)

Mä palasin tänään töihin ja aloitin liian rankasti. Sit oli alavatsa tulessa koko aamupäivän. Ruokiksella otin puolen tunnin unet ja helpotti hiukan. Huomenna en onneks joudu enää vastaavaan hommaan. Mun pitäis saada siirto muualle koska työ jota teen ei ole turvallinen vauvalle.

Hyvä jos saisit asap sen siirron työtehtävistä vähän turvallisempiin hommiin. Toivottavasti työnantaja ymmärtää ja että huominen sujuu jo paremmin!:Heartpink

Kovat vihlasut kohdun suulla on tulleet taas mukaan. Nämä kuuluu ihan asiaan. En muista oliko nämä jotain kohdunkasvukipuja. Myös aivastaminen ja yskäsy saa viiltävän kivun aikaiseksi.
Rinnat on nyt kipeytynyt. Turvoksissa ovat olleet alusta asti.
No parin viikon päästä varmasti jo paljon enemmän oireita.

Alavatsatuntemuksia, ei varsinaisesti kipuja, mutta sellaista paineen tai pienen poltteen tuntuista. Mulla ei yleensä ikinä ole kuukautiskipuja, joten se että ylipäänsä tuntuu jotain on mulle poikkeavaa. Aivastaessa tai joskus kylkeä kääntäessä repäisevää tunnetta alavatsalla ja tästä aloinkin raskautta epäillä. Rinnat/nännit arat. Pahoinvointia, etenkin lounasaikaan ja autossa. Ei oksentelua, ainakaan vielä (tänään 5+1). Palelua, joka alkoi jo viikko ennen plussaa.

Mun oireet:
sunnuntaina dpo 11 tuli ensimmäinen oire: ei tehnyt mieli mitään rasvaista, ällötti ajatus. otin saunasiiderin mutta se ei myöskään maistunut oikein ja ajattelin että ei pitäisi.
dpo 12 alkoi menkkajomotukset oikealla ja yltyivät iltaa vasten, tein päivällä haalean viivan ja epäilykset alkoivat kun en ole saanut sellaisia yhtään vuoden aikana.
dpo 13 tuli turvotus ja ilmavaivoja. myös liman eritys alkoi, ja odottelin että olisivat menkkoja mutta vain valkovuotoa.
dpo 14 jatkui kivut. tein digin joka näytti 1-2 vko raskaana. Koko päivän oli sellainen olo ettei tee mieli syödä mitään. Illalla söin sitten taas sen edestä.
dpo 15 aamulla tuli ensimmäinen kerta aamulla kupliva vatsa ja kerran röyhtäsin ylös jotain hapanta. En saanut myöskään unta enää vaikka yritin nukkua. päivä on jatkunut jomotuksella, illalla taas oikealla, eli siellä varmaan se keltarauhanen on!

Mua ärsyttää ku mua ärsyttää vaan koko ajan:banghead: tosi inhottava ku huudan ja paasaan koko ajan lapsille :sorry: huoh

Takaisin