Millaisia raskausoireita sinulla on?

Imetys on alkanut tuntua hiukan ikävältä, mutta osasin tätä odottaa. Samaa oli vuosi sitten keskenmenneessä.
haluatko kertoa kuinka ikävältä?
meiltä jäi juuri vasta yösyötöt pois (en ole vielä plussannut) ja mietin kans tätä et pystyykö imetystä sitten jatkamaan vai pitäiskö sitä jo yrittää pistää ihan minimiin ennenku tulee toi rintojen aristus. kestääköhän se läpi raskauden, onko tietoa?

Tää alkuraskaus on kyllä hermoja raastavaa aikaa :nailbiting: Viikot tänään 7+3 ja 1-2 vkon ajan ollut voimakasta väsymystä ja pahoinvointia. No yhtäkkiä tänään sitten väsymys ja pahoinvointi lähes tyystin poissa, olo lähentelee normaalia, ruoka maistuu jne. Ei oikein muitakaan oireita, rinnat ehkä vähän arat. Hirveä pelko tietty keskenmenosta. Toissapäivänä kaiken lisäks UÄ, jossa kaikki kuten pitikin, mutta eipä se siitä saatu helpotus näemmä nyt pitkälle kantanut :confused005 Jos vaan kenellekään jakaa hyvin päättyviä kertomuksia oireiden vaihtelusta, niin sellaiset otetaan kiitollisena vastaan :Heartred

Voihan finnit!! Onko muista finnien kanssa tuskailijoita? Tuntuu ettei mikään auta, vaan lähinnä vaan kasvattaa tätä finnisatoa :nailbiting:

Voihan finnit!! Onko muista finnien kanssa tuskailijoita? Tuntuu ettei mikään auta, vaan lähinnä vaan kasvattaa tätä finnisatoa :nailbiting:
Mä tuskailin kans ennen plussaa, naama kukki ihan urakalla ja ihmettelin et johan nyt.. et pitääkö varailla ihotautilääkärille aika kun joskus ennen esikoista oli jotain lääkevoidettaki käytös aikusiän akneen. kyl menkkojen aikaan aina jonkuverran tulee näppyjä mut ei niin älyttömästi ja ennen menkkoja.. nyt tilanne onneks rauhottunu :angelic: tai näppyjä on mut ei isoja tulehtuneita finnejä:bag: tosi hehkeetä, turvottaa ja naama kukkii :hilarious:

Mä tuskailin kans ennen plussaa, naama kukki ihan urakalla ja ihmettelin et johan nyt.. et pitääkö varailla ihotautilääkärille aika kun joskus ennen esikoista oli jotain lääkevoidettaki käytös aikusiän akneen. kyl menkkojen aikaan aina jonkuverran tulee näppyjä mut ei niin älyttömästi ja ennen menkkoja.. nyt tilanne onneks rauhottunu :angelic: tai näppyjä on mut ei isoja tulehtuneita finnejä:bag: tosi hehkeetä, turvottaa ja naama kukkii :hilarious:

No elä! Kyllä on hehkeys kaukana ja ja miehelläki varmaan kuvan mukainen fiilis ku oon niin huonovointinen ja väsynyt ollu monta viikkoa, ettei mitään aikuisten välistä kanssakäymistä ole voinut edes ajatella.:hilarious:

Liitteet

• FB_IMG_1563979827463.jpg
    FB_IMG_1563979827463.jpg
    43.8 KB · Katsottu: 10
Ekat maitotipat bongattu :eek:

Mitä ihmettä?! Voiko niitä alkaa tulemaan jo nyt? Onko sulla aiempaa raskautta takana,tai ootko vasta lopettanu imetyksen?
Itte lopetin esikoisen imettämisen vasta tammikuussa, kun hän täytti 3v niin oonki pohtinu voiko maito alkaa nousta jo tosi aikaisin.

meiltä jäi juuri vasta yösyötöt pois (en ole vielä plussannut) ja mietin kans tätä et pystyykö imetystä sitten jatkamaan vai pitäiskö sitä jo yrittää pistää ihan minimiin ennenku tulee toi rintojen aristus. kestääköhän se läpi raskauden, onko tietoa?

Mulla tuntuu silleen ikävältä että hyvän imuotteen kanssa on ihan ok, mut semmonen jumppaus, sekoilu ja nännin näprääminen kädellä tuntuu pahalta enkä anna niitä tehdä. Heruminen on myös tiukemmassa että taapero saa pidempää imutella ennen kuin maitoa alkaa tulla kun ennen heruminen oli hyvin herkässä. Raskaana myös maidon maku muuttuu että taapero ei enää nii hanakasti ole maitoa juomassa, joskus ensin haluaa mut sit kieltäytyy kun saa maitoa suuhun. Eka kolmannes on mulme ollut se kipein ja sit just ennen synnytystä. Esikko siis kävi rinnalla läpi keskimmäisen/kuopuksen raskausajan ja nyt tää nuorempi käy rinnalla kun odotan komatta noin rv 6+5. Itse oon ennen raskautumista lopettanut yöumetyksen koska se estää mua raskautumasta, mutta ppiväimetystä olen jatkanut/aijon jatkaa läpi raskauden koska ainakin esikko otti paremmin vauvan syntymän koska pääsi vielä rinnalle aina silloin tällöin ja sai mun kanssa kahdenkeskeisiä hetkiä <3

Tää alkuraskaus on kyllä hermoja raastavaa aikaa :nailbiting: Viikot tänään 7+3 ja 1-2 vkon ajan ollut voimakasta väsymystä ja pahoinvointia. No yhtäkkiä tänään sitten väsymys ja pahoinvointi lähes tyystin poissa, olo lähentelee normaalia, ruoka maistuu jne. Ei oikein muitakaan oireita, rinnat ehkä vähän arat. Hirveä pelko tietty keskenmenosta. Toissapäivänä kaiken lisäks UÄ, jossa kaikki kuten pitikin, mutta eipä se siitä saatu helpotus näemmä nyt pitkälle kantanut :confused005 Jos vaan kenellekään jakaa hyvin päättyviä kertomuksia oireiden vaihtelusta, niin sellaiset otetaan kiitollisena vastaan :Heartred

Mulla ainakin olo aaltoilee päivän aikana ja päivästä toiseen. Välillä hyvinkin toimintakykyinen ja hyvä olo ja välillä semmonen että teen kuolemaa ja mietin tyyliin että miksi piti taas tehdä tää itselle että hankkiutuu raskaaksi.

Mitä ihmettä?! Voiko niitä alkaa tulemaan jo nyt? Onko sulla aiempaa raskautta takana,tai ootko vasta lopettanu imetyksen?
Itte lopetin esikoisen imettämisen vasta tammikuussa, kun hän täytti 3v niin oonki pohtinu voiko maito alkaa nousta jo tosi aikaisin.

Se ei ole vielä maidon nousua kun rinnat erittää tässä vaiheessa maitotippoja :) Rinnat vaan alkaa valmistautumaan koitokseen. Mulla esikon raskausaikana vuosi maitoa jo siinä rv 10 tienoilla. Lähinnä mun kohdalla kertonut että mun tissit vuotaa tosi herkästi :rolleyes:

Nyt oon tosiaan kuopuksen/keskimmäisen ja tän raskauden aikana imettänyt vanhempaa lasta eli ei tietoa että vuotaisko muutenkin.

Kipu on tullut vasta ihan äskettäin kuvaan, ehkä viikko sitten? Nyt rv 8+0. Välillä tuntuu samalta kuin ensi-imetys vastasyntyneen kanssa, kuin pikku tikareita puskisi ulos nänneistä:arghh: Taapero ei ole moksiskaan. Näyttää maistuvan yhtä hyvin kuin tavallisesti.

Olot vaihtelee tosi paljon päivittäin ja tunneittain..välillä ok ja välillä ihan jäätävän huono olo (varsinkin aamuisin) Toistaiseksi en oo joutunu puklailemaan.
Huonon olon lisäksi on ollut lievää päänsärkyä, rintojen arkuutta, alavatsan nipistelyä, muljahtelua ja paineen tunnetta, väsymystä ja vähän ehkä herkkyyttäkin on ilmassa jo. Tänään 6+0 :happy:

Tänään käyty ekaa kertaa oksentamassa pahoinvoinnin takia :yuck: mitään ei tee mieli syödä, paitsi rullakebappi on poikkeus :hungry:
Mulla ei oo ollut kummastakaan pojasta niin huono olo että olisi oksentamassa tarvinnut käydä.. olisikohan nyt tulossa tyttö tai kaksoset.. on kyllä poika olo, josko sitten kaksos pojat :dummy::dummy: :Heartblue mun suvussa ei kylläkään oo kaksosia niin todenäköisyydet niille pienet :rolleyes:
Tänään rv5+4 ja mietin pahentuukohan tää olo vielä tästä :depressed: netistä luin että monilla pahoinvointi pahimmillaan 7. raskausviikolla.

Kipu on tullut vasta ihan äskettäin kuvaan, ehkä viikko sitten? Nyt rv 8+0. Välillä tuntuu samalta kuin ensi-imetys vastasyntyneen kanssa, kuin pikku tikareita puskisi ulos nänneistä:arghh: Taapero ei ole moksiskaan. Näyttää maistuvan yhtä hyvin kuin tavallisesti.
okei, ehk tuon kestää, koska en oo kyllä vielä valmis lopettamaan imetystä. kauan meinasit itse jatkaa imetystä taaperon kanssa? minkäikäinen taapero sinulla siellä? ja onko paljon vielä imetystä? kiinnostaisi kuulla kuinka muut meinaavat toimia. JOSKO sitä itsekin olis jo ekoilla viikoilla raskaana (saa nähdä!) tunne on vahva ja oireita on, mutta voinhan vain kuvitella, hah. eka yrityskierto menossa.

Mulla tuntuu silleen ikävältä että hyvän imuotteen kanssa on ihan ok, mut semmonen jumppaus, sekoilu ja nännin näprääminen kädellä tuntuu pahalta enkä anna niitä tehdä. Heruminen on myös tiukemmassa että taapero saa pidempää imutella ennen kuin maitoa alkaa tulla kun ennen heruminen oli hyvin herkässä. Raskaana myös maidon maku muuttuu että taapero ei enää nii hanakasti ole maitoa juomassa, joskus ensin haluaa mut sit kieltäytyy kun saa maitoa suuhun. Eka kolmannes on mulme ollut se kipein ja sit just ennen synnytystä. Esikko siis kävi rinnalla läpi keskimmäisen/kuopuksen raskausajan ja nyt tää nuorempi käy rinnalla kun odotan komatta noin rv 6+5. Itse oon ennen raskautumista lopettanut yöumetyksen koska se estää mua raskautumasta, mutta ppiväimetystä olen jatkanut/aijon jatkaa läpi raskauden koska ainakin esikko otti paremmin vauvan syntymän koska pääsi vielä rinnalle aina silloin tällöin ja sai mun kanssa kahdenkeskeisiä hetkiä :Heartred
toi kyllä voi pitää ihan paikkaansa toi et voi ottaa sit paremmin vastaan uuden tulokkaan jos itsekin saa maitoa. paljos sulla oli ensimmäisien ikäero? ja paljon nyt tulee keskimmäiselle ja tulevalle vauvalle ikäeroa?

Mul varmaan johtuu siitä et oon reilu 4kk sit vasta lopettanut edellisen imetyksen.

toi kyllä voi pitää ihan paikkaansa toi et voi ottaa sit paremmin vastaan uuden tulokkaan jos itsekin saa maitoa. paljos sulla oli ensimmäisien ikäero? ja paljon nyt tulee keskimmäiselle ja tulevalle vauvalle ikäeroa?

Ensimmäisella ja tokalla on ikäeroa 2 v ja 8 kk. Imetin esikoista vielä 3 v ja 3 kk ikään ja sit lopetettiin hänen kanssa. Kuopukselle ja tälle vauvalle pitäisi tulla ikäeroa noin 2 v 4 kk jos kaikki menee hyvin ja syntyy lasketuajan tienoilla. Tätä nykyistä kuopusta imetän taas niin pitkään kun se tuntuu luontevalta, ehkä kolme vuotta ehkä vähemmän. Esikon imetyksen lopetin kun kypsyin siihen hänen rinnalla käymiseen enkä enää halunnut häntä imettää. Samaa odottelen tän kuopuksen kanssa että mulle riittää :)

Täällä astunut kuvaan herkistyminen. Tämän tästä saan niellä kyyneliä. Esim oltiin lotta museossa niin en tyyliin voinut ees kattoa mitään siellä kun oli jo kyyneleet silmissä. Sit ambulanssit on pahoja myös ja en pystyis enää kattomaan tiettyjä sarjoja kun olis liian paha!

Pahoinvointi on tosiaan täälläkin vieraana. Tänään jo vähän aamulla yökkäilin. Aika jännä kun esikoisesta pahoi vointi oli iltapainotteista ja sit kuopuksesta ja tässä raskaudessa pahin aika on aamu. Aamulla voi pahoin, iltapäivät menee väsymys kanveesissa ja illalla kun saisin olla rauhassa hetken tai mennä nukkumaan niin himoissani siivoan kun on parempi olo :rolleyes:

Jotenkin tässä hetki hetkeltä varmistuu että tää on toivon mukaan onnistunut ja viimeinen raskaus. Nää oireet ei ole yhtään kivoja eikä tämän vauvan jälkeen enää huvita lähteä samaan. Jos olisi ihan superhelppo raskaus niin voisin vielä harkita neljättä, mutta nyt kyllä ei edes ajatus innosta... :wacky:

Ensimmäisella ja tokalla on ikäeroa 2 v ja 8 kk. Imetin esikoista vielä 3 v ja 3 kk ikään ja sit lopetettiin hänen kanssa. Kuopukselle ja tälle vauvalle pitäisi tulla ikäeroa noin 2 v 4 kk jos kaikki menee hyvin ja syntyy lasketuajan tienoilla. Tätä nykyistä kuopusta imetän taas niin pitkään kun se tuntuu luontevalta, ehkä kolme vuotta ehkä vähemmän. Esikon imetyksen lopetin kun kypsyin siihen hänen rinnalla käymiseen enkä enää halunnut häntä imettää. Samaa odottelen tän kuopuksen kanssa että mulle riittää :)
täytyypä pohtia tätä viimeistään siinä vaiheessa, jos saan vielä uuden raskauden
kiva kun vastailit. hyvää odotusta sinulle.

Unettomuus + levottomat jalat, joista olen kärsinyt jo aiemmin, mutta nyt en uskalla ottaa mitään apuja käyttöön.. Lisäksi lievää etovaa oloa havaittavissa. Heräsin klo 4 jälkeen ja oli pakko varalta siivota vessa, että ois sit kivempi oksentaa mikäli pahoinvointi iskee :grin

Takaisin