Itsetehtyä vauvalle

Kosmoskukka

Keskustelun kolmiottelija
Syyskuiset 2021
Kävin tutkimusmatkalla fiilistelemässä tammikuisissa ja sieltä löysin tällaisen kivan ketjuidean.:)

Olisi kiva nähdä käsitöitä ym. mitä teette pienelle. Vielähän tuo on vähän liian aikaista, mutta kädet jo syyhyää, että pääsisi tekemään.:smiley-ashamed005
 
Viime raskaudessa en malttanut olla tekemättä heti alusta asti. (Ja oli vieläpä se tuulimunakin:grumpy:) Nythän ne tuolla odottavat.:)
Laitan niistä kuvia. Kaikki ovat aivan pieniä 50-56 kokoa. Mustikka-potkupuvusta ei ole näköjään kuin puolivalmis kuva.
 

Liitteet

  • 745F1E5D-8F0D-4D2D-9C8D-ACDBC6A4CCD1.jpeg
    745F1E5D-8F0D-4D2D-9C8D-ACDBC6A4CCD1.jpeg
    65.1 KB · Katsottu: 30
  • 8953D768-367D-4F4C-A221-FFF931FA664C.jpeg
    8953D768-367D-4F4C-A221-FFF931FA664C.jpeg
    43.1 KB · Katsottu: 31
  • E5312C3F-6D4E-46CD-86C9-650E7B67AD80.jpeg
    E5312C3F-6D4E-46CD-86C9-650E7B67AD80.jpeg
    60.5 KB · Katsottu: 31
  • D8B3F5AC-48D8-4410-8BE5-C571EADE2665.jpeg
    D8B3F5AC-48D8-4410-8BE5-C571EADE2665.jpeg
    32.2 KB · Katsottu: 29
Mä oon ite tosi huono käsitöissä. Mut mun äiti tykkää tehdä. Hänellä on tapana tehdä vauvalle oma kudottu peitto ja sitten virkapuku, villasukat ja tumput :)
 
Mä varmaan teen villasukkia ja tumppuja ihan miutamat. Tuon kuopuksen kanssa niitä hävitettiin ihan ennätysmäärät :hilarious: Niin ja mietin semmosta toukkapussia kun maaliskuussa on vielä vilpoinen :) Kesälle en aatellut mitään tehdä kun jää kumminkin käyttämättä :rolleyes: Yritän olla menemättä liiallisuuksiin kun niin paljon on säästössä edellisiltä lapsilta.
 
Mä oon ite tosi huono käsitöissä. Mut mun äiti tykkää tehdä. Hänellä on tapana tehdä vauvalle oma kudottu peitto ja sitten virkapuku, villasukat ja tumput :)
Sama mullakin, siksi ei ole tarvinnut ikinä opetella, kun äiti hoitaa.:) Nyt neljännen kohdalla kuitenkin haluan yrittää. (Voihan se olla, että kiikutan jossain vaiheessa tekeleen äidille loppuun tehtäväksi:hilarious:)
 
Mä varmaan teen villasukkia ja tumppuja ihan miutamat. Tuon kuopuksen kanssa niitä hävitettiin ihan ennätysmäärät :hilarious: Niin ja mietin semmosta toukkapussia kun maaliskuussa on vielä vilpoinen :) Kesälle en aatellut mitään tehdä kun jää kumminkin käyttämättä :rolleyes: Yritän olla menemättä liiallisuuksiin kun niin paljon on säästössä edellisiltä lapsilta.
Meil on sellanen kudottu toukkapussi. Esikoisella käytettiin sitä aika paljonkin, koska rauhoittui nukkumaan sen kanssa tosi hyvin :)
 
Viime raskaudessa en malttanut olla tekemättä heti alusta asti. (Ja oli vieläpä se tuulimunakin:grumpy:) Nythän ne tuolla odottavat.:)
Laitan niistä kuvia. Kaikki ovat aivan pieniä 50-56 kokoa. Mustikka-potkupuvusta ei ole näköjään kuin puolivalmis kuva.
IHANIA!! Jaksaispa itekin tehdä noita nepparillisia! Oon tehnyt enemmän vasta sitten kun ei tarvi pääntielle enää nappeja.

Meidän suvussa on ollut tapana tehdä vauvoille tilkkutyönä pötköttelyalusta niin joko mun äiti tekee tai sitten teen itse :)

Esikoisen myssyjä, sukkia ja tumppuja on tosi paljon tallessa mutta liekö oikean kokoisia kun hän on elokuinen? Toki vauvalla se villakausi on aika pitkä niin eiköhän sieltä monen kokoista löydy!

Toukkapussi on odottamassa kun sitä ei hikipalleron esikoisen kanssa tullut käytettyä ennen kuin se oli liian pieni.

Jotain ihan omaa varmasti teen tälle vauvalle. Syksyä kohden alkaa neulesormia syyhyttämään enemmän niin ehkäpä sitten :)
 
Mun esikko on syntynyt maaliskuussa ja noin maaliskuu-toukokuun alku tuli noita töppösiä, sukkia ja tumppuja käytettyä Mutta ei kyllä enää kesäkuussa :) Uudelleen sit vasta syyskuussa. Eli jostain 3kk-6kk ei tarvinnut mitään villasta ellei nyt tulis tosi kylmä kesä :rolleyes:
 
Tytöillä on ollu sairaalas iso villasukka mihinä ne on ollu sisällä:) sellasen haluaasin tehdä kun vaan jos ja kun sukupuoli selviää:))
 
Vielä en oo tehnyt mitään! Neulottua tulee varmasti, ainakin sitten syksylle!
Onko muita kestovaipattajia? Villahousujen neulojia?
 
Vielä en oo tehnyt mitään! Neulottua tulee varmasti, ainakin sitten syksylle!
Onko muita kestovaipattajia? Villahousujen neulojia?
Mulla oli kestovaipat vauvoilla käytössä. Itse ompelin. Villahousut mun äiti neuloi. Mitään ei ole tallessa, enkä tiedä jaksanko enää uudestaan niitä tehdäkään.
Kuopus ei sietänyt kestoja yhtään. Oli tosi tyytymätön, vaikka laitoin kuivaliinaa väliin ym. Esikoisella sen sijaan iho ei kestänyt kertakäyttöisiä, niin kestot olivat pelastus. Keskimmäinen meni oikein helposti ja edullisesti jo olemassa olevilla vaipoilla.
 
Mulla on ollu vauvanvaatetehdas käynnissä kun muutama kaveri saamassa esikoiset, ni eiköhän samoilla tulilla tule tehtyä omalleki sitte kuhan varhaisultrassa käyty :Heartbigred Just alkuvuodesta lahjotin pikkuvaatteet pois ja mieluisimmat annoin lasten toukokuussa syntyneelle serkulle ni pitää ny vissiin niille vihjasta etteivät laitakaan niitä sit vielä eteenpäin et käyn hakemassa osan takas kun jää pieneksi :bag: :laughing025 sillon viel kysyvät et eikö ite enää tarvita :laughing021
Sormet syyhyttäs tehä bodymekkoja kun esikoisen aikaa en vielä niin ahkerasti ommellu, ja niit ei tullu ommeltua. tulee pitkä aika odotella rakenneultraa ja vinkkejä sukupuolesta :dummy1::dummy:
 
Vielä en oo tehnyt mitään! Neulottua tulee varmasti, ainakin sitten syksylle!
Onko muita kestovaipattajia? Villahousujen neulojia?
Meillä esikoinen täyskestoili, nuoremman kans menty fiiliksen mukaan. Vaippailee edelleen mut kaikki tuunatut flanut /pienet vaipat oon myynye joten pikkuvaippoja pitää kyl tehdä tai hommata flanuja tuunattavaksi kun nuo nyt käytössä olevat on taskuja ja ne ei ihan pienellä toimi :) itsetehdyt villahousut ollu molemmilla käytössä alussa ja sit yövaippojen kans :)
 
Mä olen kummankin kanssa kestoillut ja valmiina on jo pikkukestot. En vaan tykkää noista villahousuista vaan taskuvaipat enemmän mun juttu eli mennään kertiksillä ekat kuukaudet ja sit aloitetaan kestoilu. Itse en niitä tee, mut kuolleita kumppareita vaihtelen :)
 
Takaisin
Top