Varhaisajan ultra

Mä kovasti ajattelin, että en käy varhaisultrassa, vaikka odotan esikoista. Tässä oireettomana ja hyvinvoivana kuitenkin tänä aamuna iski ajatus, että entä jos onkin tuulimunaraskaus tai muuta vastaavaa, juttelin miehen ja kaverin kanssa ja päädyin varhaisultraan. Parin päivän päästä ollaan viisaamipia.


Mullakin tuntuu että lähes kaikki oireet lientynyt ellei jopa kadonneet. Onko sulla mitään oireita itsellä?
Vähän kyllä pelottaa katsoa mikä on varhaisultran tulos:nailbiting:
 
Tänään käyty varhaisultrassa, vastasi viikkoja 7 + 2. Ensimmäisellä mittauksella saatiin 6+6, mutta hetken päästä uudelleen paremmasta kulmasta tuo 7+2. :love017

Kaikenkaikkiaan positiivinen kokemus ja suositus PerheArtelle, myös edulliselle hinnalle pisteet. Mukaan sai kuvan ultrasta.
 
Onko sulla mitään oireita itsellä?
No tässä just mietin että ylianalysoinko omia oireita, mutta tänään ollut enemmän etovampaa oloa. Kovasti suunnitellaan miten kerrotaan porukoille raskaudesta, mutta pitää odottaa torstain ultraan että näkee, onko varmasti kerrottavaa...
 
No tässä just mietin että ylianalysoinko omia oireita, mutta tänään ollut enemmän etovampaa oloa. Kovasti suunnitellaan miten kerrotaan porukoille raskaudesta, mutta pitää odottaa torstain ultraan että näkee, onko varmasti kerrottavaa...

Kävin itse Perhe-Artella eilen ultrassa ja kaikki oli ok. Ehkä tässä voi nyt rauhoittua ja miettiä, että ehkä kroppa on vaan tottunut uusiin hormonitasoihin suht nopeasti. Tsemppiä sulle myös ultraan, se on kyllä hurjan jännä tilanne tai ainakin oli itselle.
 
Kävimme tänään Perhe Artessa varhaisultrassa nyt kun on rv 9+2. Sieltä löytyi pieni vauvanalku 2,4 cm pitkä ja syke oli hurjat 193 :Heartred Kaikki oli mallillaan ja kohtu on kallellaan eteenpäin, siksi vatsa on pömpöttänyt jo pitkään. Maksoi 80e ja palvelu oli erinomaista. Sanoivat siellä että kymppiviikolla moni tulee sinne oireiden lieventymistä/katoamista säikähtäneenä, kun olo alkaa ihan luontaisesti mennä äkkiäkin parempaan päin.
 
Perhe-Arte oli kyllä ihana paikka!

Oli aika tympeä se mun käynti nyt tänään tuolla ihan kaupungin sairaalalla, 5min ja ulos. No, tarkoitushan oli vaan selvittää ne viikot ja se tehtiin. Kuvan sain sentään onneksi mukaan :)
 
Me saatiin kanssa kivoja kuvia mukaan, yksi oli erityisen onnistunut. Piti vielä mainita, että saatiin kuunnella myös sydänäänet ja ne kuulosti ihan joltain konekivääriltä pumpumpumpumpum! Se oli kaikista paras osuus.
 
Mua vähän inhottaa, kun se ultraajasetä oli aika kovakourainen sen kapulansa kanssa ja painoi jotenkin aika ilkeästi sitä ns ylöspäin, sattui jo silloin ja nyt juilii. :sour:
 
Mua vähän inhottaa, kun se ultraajasetä oli aika kovakourainen sen kapulansa kanssa ja painoi jotenkin aika ilkeästi sitä ns ylöspäin, sattui jo silloin ja nyt juilii. :sour:

Tälläisenä ihmisenä, joka jännittää älyttömästi tavallistakin lääkäriä, niin tuo olisi painajaista. :eek:
 
Mua vähän inhottaa, kun se ultraajasetä oli aika kovakourainen sen kapulansa kanssa ja painoi jotenkin aika ilkeästi sitä ns ylöspäin, sattui jo silloin ja nyt juilii. :sour:

Voi ei :eek:

Minäkin kävin kunnallisessa, mutta täällä päin oli onneksi mukava se ultraava lääkäri. Ei se sattunut yhtään..
 
Joo, mä en tiedä mitä se sieltä siinä vaiheessa enää etti, kun ruudulla pyöri ihan muut kun kohtu. Mut epäilen että katteli/mittaili jotain kystia. Mut eipä tuntunu kovin kivalta :sorry:
 
Kävimme tänään Perhe Artessa varhaisultrassa nyt kun on rv 9+2. Sieltä löytyi pieni vauvanalku 2,4 cm pitkä ja syke oli hurjat 193 :Heartred Kaikki oli mallillaan ja kohtu on kallellaan eteenpäin, siksi vatsa on pömpöttänyt jo pitkään. Maksoi 80e ja palvelu oli erinomaista. Sanoivat siellä että kymppiviikolla moni tulee sinne oireiden lieventymistä/katoamista säikähtäneenä, kun olo alkaa ihan luontaisesti mennä äkkiäkin parempaan päin.
Siis mä oon niin toi kymppiviikkolainen jonka oireet helpottaa yhtäkkiä ja tekis mieli mennä ultraan :joyful: mut päätin sen sijaan tilata dopplerin niin siitä on sitten iloa siihen asti että liikkeet alkaa tuntua. Mutta toi perhe arten ultra hinta on kyllä tosi kohtuullinen!
 
Joo, mä en tiedä mitä se sieltä siinä vaiheessa enää etti, kun ruudulla pyöri ihan muut kun kohtu. Mut epäilen että katteli/mittaili jotain kystia. Mut eipä tuntunu kovin kivalta :sorry:
Onpas kurja kokemus :sad001 mulla kans välillä sattuu kun munasarjoja kattellaan vaikka olis ihan helläotteinen ultraaja.
 
Ultrassa käyty. 8+3 viikkoja vastaava möttönen löytyi (menkoista laskettuna olisi 8+5) ja sydän sykki. Ihan tajuttoman hassu tilanne, konkretisoitui kyllä raskaus ihan uudelle tasolle! Vollotin vaan kun kovasti eka taistelin kyyneliä vastaan.

Joo, mä en tiedä mitä se sieltä siinä vaiheessa enää etti, kun ruudulla pyöri ihan muut kun kohtu.
Omalla käynnillä lääkäri katsoi munasarjat, että ovathan ok ja kummasta munasarjasta on ovulaatio tapahtunut. Mulla oli oikeasta :)
 
Ultrassa käyty. 8+3 viikkoja vastaava möttönen löytyi (menkoista laskettuna olisi 8+5) ja sydän sykki. Ihan tajuttoman hassu tilanne, konkretisoitui kyllä raskaus ihan uudelle tasolle! Vollotin vaan kun kovasti eka taistelin kyyneliä vastaan.

Tuo oli kyllä jännä tilanne ja en itsekään odottanut, että itkisin, mutta kyyneleet alkoivat virrata, kun pienen syke löytyi. :)
 
Siis mä oon niin toi kymppiviikkolainen jonka oireet helpottaa yhtäkkiä ja tekis mieli mennä ultraan :joyful: mut päätin sen sijaan tilata dopplerin niin siitä on sitten iloa siihen asti että liikkeet alkaa tuntua. Mutta toi perhe arten ultra hinta on kyllä tosi kohtuullinen!

Voi kun oisin minäkin jo niillä viikoilla ja helpottais tää jatkuva väsymys ja pahoinvointi :yuck::joyful:

t. 7+5
 
Kävin varhaisultrassa yksityisellä (167€!!), viikkoja oli 9+0, kaikki näytti olevan hyvin vaikka pelkäsin ihan kauheesti ettei monitorissa näy mitään tai alkio on menehtynyt. Olin niin helpottunut ja onnellinen!

Viime kesän keskenmeno tosin kummittelee edelleen mielessä :sad001 Mulle kävi siis aika tarkalleen vuosi sitten niin, että kävin varhaisultrassa rv7+3, kaikki näytti hyvältä kunnes rv12+jotain mulla tuli sellain tunne että on pakko päästä ultraan ja varasinkin ajan yksityiselle kun kunnallinen aika siirrettiin myöhemmäksi. Yksityisellä rakenneultrassa sitten lääkäri ilmoitti että alkio on menehtynyt rv 8+3, olin ihan hajalla vaikka aavistin jonkin olevan pielessä.

Nyt yritän vaan ajatella positiivisesti tästä raskaudesta ja että kaikki on ja menee hyvin. Kuukauden päästä on sitten kunnallinen ultra..
 
Mun oireet on lähes kadonnu. Tänään 8+0. Viime raskaudessa oli tosi selkeet oireet, lähinnä pahoinvointi. Nyt ei juurikaan mitää... kyllähän se laittaa huolestuttamaan. Ensi viikolle pitäisi malttaa varhaisultraan. Jospa aika menisi nopeesti, kun on juhannuskin välissä...
 
Mun oireet on lähes kadonnu. Tänään 8+0. Viime raskaudessa oli tosi selkeet oireet, lähinnä pahoinvointi. Nyt ei juurikaan mitää... kyllähän se laittaa huolestuttamaan. Ensi viikolle pitäisi malttaa varhaisultraan. Jospa aika menisi nopeesti, kun on juhannuskin välissä...

Mullaki oireet loppu nuina viikkoina ja nyt olen viikoilla 11+0. Toivotaan, että kaikki hyvin ja ollaan onnekkaita kun päästään näin vähällä:)
 
Takaisin
Top