Plussa vai ei?

Aika aikaisin olen testannut kun nyt vasta kp 23. Blastokysti siirretty maanantaina. Tietääkö kukaan voiko antaa näin aikaisin haamua/plussaa? Pregcheckin testi. On vahvistunut hieman eilisestä ja pari päivää sitten oli nega, kun testasin näyttääkö joku lääke vielä plussaa.
 

Liitteet

  • 887C01FA-51A3-4147-93E8-DF245386291A.jpeg
    887C01FA-51A3-4147-93E8-DF245386291A.jpeg
    54.5 KB · Katsottu: 831
Aika aikaisin olen testannut kun nyt vasta kp 23. Blastokysti siirretty maanantaina. Tietääkö kukaan voiko antaa näin aikaisin haamua/plussaa? Pregcheckin testi. On vahvistunut hieman eilisestä ja pari päivää sitten oli nega, kun testasin näyttääkö joku lääke vielä plussaa.
Voi antaa. Jos blastokysti oli siirrettäessä 6 päivää vanha ja siirrosta on nyt 5 päivää, on sinulla menossa jo dpo11.

Onnea plussasta!
 
Rfsu:n lisäksi kannattaa kyllä kokeilla muitakin testejä. Itsekin saanut niillä selkeetä viivaa ilman että mitään tarkoitti.

Mä tein pc:n testin tiistaina ja sain siihen testiajalla tämmöisen View attachment 78574 View attachment 78575

Ja oli kuivana

View attachment 78576

Onneksi tiesin että olis aika lailla mahdotonta olla raskaana (kp 10, oviksesta 3vkoa..) mut enpä ole tuollaista saanut koskaan pregcheckiin. Sen jälkeen tehdyt oli ihan negoja.

Eiks noi ylemmät testikuvat näytä sun kiertoon nähden ihan oikein? Eli raskaustesti näyttää, että ei hcg:tä, mutta ovulaatiotestin näyttämä LH alkaa kohota.
 
Voi antaa. Jos blastokysti oli siirrettäessä 6 päivää vanha ja siirrosta on nyt 5 päivää, on sinulla menossa jo dpo11.

Onnea plussasta!

Mä olen ymmärtänyt, että raskaustestin ajankohta liittyy kiinnittymisajankohtaan, eikä suoranaisesti blastokystin ikään? Hcg:ta (eli istukkahormonia) alkaa erittyä kiinnittymisen jälkeen. 5-6-päiväinen blasto alkaa yleensä kiinnittyä 1-5 vrk jälkeen (sen pitää ensin päästä eroon kuoreestaan jne :) ja se kiinnittyminen kestää muutaman päivän. Hcg alkaa kohota vasta kun kiinnittyminen on tarpeeksi pitkällä, jolloin ne alkion ulkopinnan solut alkaa muodostaa istukkaa. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Jos blaston kiinnittyminen on tapahtunut lähes välittömästi, niin istukkahormonia on jo voinut alkaa erittyä siinä määrin, että testikin havaitsee sen 5 päivää siirron jälkeen. :) Usein menee noin 9 päivää alkionsiirrosta, ennen kuin testi pystyy havaitsemaan hcg:n.
 
Ovistesti näyttää juu oikein, mutten ole näihin raskaustesteihin saanut mitään ylimääräistä, varsinkaan testiajalla, kuin nyt. Eri asia näkyykö se kuvassa niin hyvin kuin livenä. Mut siis ei hcg:tä.
Jos olisin testannut tuollaisen ennen menkkoja ni olis kyllä kostanut toiveita turhaan.

Okei, ei tosiaan puhelimen näytöllä näkynyt. :)
Tsemppiä seuraavaan yritykseen!
 
Mä olen ymmärtänyt, että raskaustestin ajankohta liittyy kiinnittymisajankohtaan, eikä suoranaisesti blastokystin ikään? Hcg:ta (eli istukkahormonia) alkaa erittyä kiinnittymisen jälkeen. 5-6-päiväinen blasto alkaa yleensä kiinnittyä 1-5 vrk jälkeen (sen pitää ensin päästä eroon kuoreestaan jne :) ja se kiinnittyminen kestää muutaman päivän. Hcg alkaa kohota vasta kun kiinnittyminen on tarpeeksi pitkällä, jolloin ne alkion ulkopinnan solut alkaa muodostaa istukkaa. Korjatkaa, jos olen väärässä!

Jos blaston kiinnittyminen on tapahtunut lähes välittömästi, niin istukkahormonia on jo voinut alkaa erittyä siinä määrin, että testikin havaitsee sen 5 päivää siirron jälkeen. :) Usein menee noin 9 päivää alkionsiirrosta, ennen kuin testi pystyy havaitsemaan hcg:n.
Kyllä se laboratoriossa kasvatettu alkio kiinnittyy ihan samoilla päivillä kuin luomukin, eli päivinä 6-7. Tähän perustuu sekin että kohdun pitää olla synkassa alkion iän kanssa, kun alkiota siirretään. Luomukiertoon siirrettäessä pakastealkio sulatetaan niin, että alkion ikä on sama kuin kropan dpo, koska kroppa on vastaanottavainen kiinnittymiselle vain tietyn aikaikkunan ajan, ja se pitää tapahtua samaan aikaan kuin alkio on valmis kiinnittymään.

Blastokysti-nimitys kertoo suoraan alkion iän, eli blastokysti on 5-6 päivää vanha, ja blastokystinä siirretty alkio kiinnittyy samana tai seuraavana päivänä siirrosta. Blastokystinä siirretty alkio ei todellakaan kiinnity vasta neljän tai viiden päivän kuluttua siirrosta.

Jos alkio olisi siirretty 3-4-päiväisenä, eli ei blastokystinä vaan morulana, niin silloin siirrosta menee vielä 3-4 päivää kiinnittymiseen -- koska vasta silloin alkion ikä on se vaaditut 6-7 päivää, jolloin kiinnittyminen tapahtuu. Tipsutilla siirrettiin kuitenkin blastokysti eikä morula.
 
Kyllä se laboratoriossa kasvatettu alkio kiinnittyy ihan samoilla päivillä kuin luomukin, eli päivinä 6-7. Tähän perustuu sekin että kohdun pitää olla synkassa alkion iän kanssa, kun alkiota siirretään. Luomukiertoon siirrettäessä pakastealkio sulatetaan niin, että alkion ikä on sama kuin kropan dpo, koska kroppa on vastaanottavainen kiinnittymiselle vain tietyn aikaikkunan ajan, ja se pitää tapahtua samaan aikaan kuin alkio on valmis kiinnittymään.

Blastokysti-nimitys kertoo suoraan alkion iän, eli blastokysti on 5-6 päivää vanha, ja blastokystinä siirretty alkio kiinnittyy samana tai seuraavana päivänä siirrosta. Blastokystinä siirretty alkio ei todellakaan kiinnity vasta neljän tai viiden päivän kuluttua siirrosta.

Jos alkio olisi siirretty 3-4-päiväisenä, eli ei blastokystinä vaan morulana, niin silloin siirrosta menee vielä 3-4 päivää kiinnittymiseen -- koska vasta silloin alkion ikä on se vaaditut 6-7 päivää, jolloin kiinnittyminen tapahtuu. Tipsutilla siirrettiin kuitenkin blastokysti eikä morula.

Mielenkiintoista, että tästä on näin erilaista tietoa! Oon lueskellut paljon kansainvälisiä tutkimusjulkaisuja ja niissä kaikissa on sanottu 5-6 vrk blastojen kiinnittymisajankohdaksi noin 1-5 vrk siirrosta riippuen siitä, missä "kuoriutumisvaiheessa" blasto on ollut jne. Onko sulla vinkata jotain tutkimusta, josta olet lukenut, että blasto kiinnittyy aina lähes heti?

Edit: Lisään vielä, että en muista, onko noissa mun lukemissa tutkimuksissa ollut eroja tuoresiirron ja pas:n välillä.
 
Mulla on käsitys ja kokemus tuoresiirroista 6-7 päivä, ja pakastealkioissa 7-8 päivä kiinnittymiselle. Viimeisin yritys päättyi kemialliseen, mutta näkyi haaleana tuloksena testissä muutama päivä pakasteblaston siirrosta.
Plussapuhallus ja maaliin asti.
 
Mulle siirrettiin tuoresiirrossa 5 päiväinen blasto. Ensimmäinen icsi.
Tämän päivän testi ja toisessa kuvassa kolmelta päivältä.
 

Liitteet

  • 8E6C81D5-F2EE-4598-BFB5-DB0657F887BC.jpeg
    8E6C81D5-F2EE-4598-BFB5-DB0657F887BC.jpeg
    12.1 KB · Katsottu: 1,101
  • C6DE32F5-6CCA-4647-9F42-035FD84D2C26.jpeg
    C6DE32F5-6CCA-4647-9F42-035FD84D2C26.jpeg
    45 KB · Katsottu: 1,103
Cb antoi aika vahvan viivan. Liuskat antaa haaleita, mutta cb taitaa olla luotettavampi?
 

Liitteet

  • 153F22BA-9559-450B-BED5-696C5B15FAE4.jpeg
    153F22BA-9559-450B-BED5-696C5B15FAE4.jpeg
    9.2 KB · Katsottu: 514
Mulla tänään kp 28/28-32. Tein sekä Sofin testin, että pc:n ja molemmat negaa. Vointi
on kuitenkin sellainen, että uskon olevani raskaana. Kohdun seudulla nipistelee ja vihloo
sekä tänään on etonut enemmän kuin eilen, vaikka vasta aamu onkin. Mulla tosin on
edellisissä raskauksissa näkynyt haalea plussa vasta, kun menkat on ollu myöhäs eli
en ehkä ihmettele sitä, ettei vielä näy mitään. Jotenkin elin vain toiveissa, että plussa
olisi jo näkynyt, kun viime kierto oli vain 24 päivää. Mut ei tässä hätää, päivä kerrallaan :grin
 
Onnea plussanneille!

Täällä piinaillaan kp 25/30. Apteekin herkän testinkin menin erehdyksissä tekemään ja eihän sieltä mitään oikein näkynyt (kuva alla). Paitsi tietty viivalaseilla... Mitä mietä muut

https://aijaa.com/XIYidv

Noi testit saattaa antaa vahvaa viivanpaikkaakin. Mutta toivotaan että vahvistuis, jotain siinä näkyy :) Itekin tein kyseisen testin ja joku haalea toinen viiva näkyy mutta tosiaan en luota kun antanut niitä vahvoja viivanpaikkoja :)
 
Viivanpaikka vai haamu? testiajalla tuli heti, kuukautiset nyt 20 päivää myöhässä, rfsun herkkä testi anto haaleeta viivanpaikkaa vaan..
 

Liitteet

  • IMG_20190603_204030.jpg
    IMG_20190603_204030.jpg
    12.3 KB · Katsottu: 796
  • IMG_20190603_190703.jpg
    IMG_20190603_190703.jpg
    18.6 KB · Katsottu: 777
Takaisin
Top