----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Opet hävis pesispelin, mut hauskaa oli :hilarious: En osunu mailalla edes lähelle palloa :excited001 Mut juoksin, minkä kintuistani pääsin :happy093

Ja aamulla luontoa siivotessa yks mies pysähtyi autolla kertomaan mulle, kuinka hienoa on, et nuoret siivoaa ulkona :joyful:

Menkkamaisia kipuja välähteli pesispelin aikana ja päätä alkoi särkeä :sour: Kai ne sieltä taas tulee :oops:

"Siittiöihin sitoutuneet suuret vasta-ainemäärät estävät siittiöiden kulkua hedelmöityspaikalle ja myös hedelmöittymistä"

Kyllä minä näistä vasta-aineista saan sen käsityksen, että ne vaikuttavat juurikin siittiöiden liikkuvuuteen. Ja jos liikkuvuus on huono, niin ne eivät toimi toivotusti.

Jos autoimmuuni aina tarkoittaisi vasta-aineita, niin aika suuri osa miehistä tarvitsisi apuja hedelmöittämiseen. Ensimmäisten lasteni isä sairasti suunnilleen miljoonaa autoimmuunisairautta ja ihan luomuna alkoi molemmat raskaudet.

Eli onko niitä todettu vai ei? Spermanäytteestä? Verestä? Ei mistään?

Ei, ei ole. Näitä kaikkia ei pystytä tutkimaan, eikä meillä ole tarvetta tehdä sen tarkempia lisätutkimuksia.

Autoimmuuni sairauksia ei muutenkaan tunneta tarkkaan. Niitä on monenlaisia ja monen tasoisia.

Autoimmuunisairauksissa on vasta-aineita. Välillä nämä sairaudet sammuvat ja välillä aktivoituvat.

Enkä ole lääkäri, joku tietää paremmin. En ole perehtynyt aiheeseen, kun ei itseä varsinaisesti kosketa.

Last edited by a moderator:
"Siittiöihin sitoutuneet suuret vasta-ainemäärät estävät siittiöiden kulkua hedelmöityspaikalle ja myös hedelmöittymistä"

Kyllä minä näistä vasta-aineista saan sen käsityksen, että ne vaikuttavat juurikin siittiöiden liikkuvuuteen. Ja jos liikkuvuus on huono, niin ne eivät toimi toivotusti.

Jos autoimmuuni aina tarkoittaisi vasta-aineita, niin aika suuri osa miehistä tarvitsisi apuja hedelmöittämiseen. Ensimmäisten lasteni isä sairasti suunnilleen miljoonaa autoimmuunisairautta ja ihan luomuna alkoi molemmat raskaudet.

Yölento :) Meilläkin on lievä autoimmuuni, mutta vaihtelee.

Luulempa iän olevan meillä suurin vaikeus....

Mutta vaikeuksien kautta voittoon:cheers

Ei, ei ole. Näitä kaikkia ei pystytä tutkimaan, eikä meillä ole tarvetta tehdä sen tarkempia lisätutkimuksia.

Auroimmuuni sairauksia ei muutenkaan tunneta vielä tarkkaan. Niitä on monenlaisia ja monen tasoisia.

Autoimmuunisairauksissa on vasta-aineita. Välillä nämä sairaudet sammuvat ja välillä aktivoituvat.

Enkä ole lääkäri, joku tietää paremmin. En ole perehtynyt aiheeseen, kun ei itseä varsinaisesti kosketa.
No eikö juuri sinua kosketa! Hyvänen aika, inssi kerran kuussa kahden vuoden ajan ja ei kosketa! Rohkenen olla eri mieltä!

Ja tietenkin sen autoimmuunipotilaan kanssa eläminen on ihan ajankohtaista sinulle. Vaikka olisikin helppo vaihe, niin kyllä se vaiva mukana kulkee.

Yölento :) Meilläkin on lievä autoimmuuni, mutta vaihtelee.

Luulempa iän olevan meillä suurin vaikeus....

Mutta vaikeuksien kautta voittoon:cheers
Se vaihtelu siinä minulle ainakin rankinta oli. Kerrottakoon, että miehen sairaudet eivät liittyneet eroon millään tavalla.

Se vaihtelu siinä minulle ainakin rankinta oli. .

Yölento :) Vaihtelu voinee vaikuttaa myös spermaan, siten, että välillä vasta-aineita on enemmän ja välillä jopa ei ollenkaan.

Ja tää oli vaan veikkaus. Vasta-aineet on kuitenkin totta ja pesulla ne saa pois.

Miksi ihmeessä sitten käytte insseissä, jos v-a ei ole todettu? Jopas on omituista.

Ollaan niin omituisia, että ryhdyttiin hankkiin ekaa 42-vuotiaana...eikös olekin omituista:smiley-ashamed004 :laughing002

Siinä on jo vähän kiire, varsinkin jos on autoimmuunia.

No vastaus.....öööö...inssillä paremmat mahikset, kuin luomuna.

No eikö juuri sinua kosketa! Hyvänen aika, inssi kerran kuussa kahden vuoden ajan ja ei kosketa! Rohkenen olla eri mieltä!

Ja tietenkin sen autoimmuunipotilaan kanssa eläminen on ihan ajankohtaista sinulle. Vaikka olisikin helppo vaihe, niin kyllä se vaiva mukana kulkee.

Yölento :) Ei ole mitenkään potilas....ja inssejä ollut noin 10 kertaa, vasta reilun vuoden. Ei sentään kahta!:laughing021

Miksi ihmeessä sitten käytte insseissä, jos v-a ei ole todettu? Jopas on omituista.

Täällä teilataan taas:confused:

Ompa yksi ihanainen saatu 43-v. inssillä. Muuten ei olisi yhtäkään ja se vasta surettaisi:sad010

Ei tarvitsisi ainakaan vängätä inssistä ja vasta-aineista.

Sanonko, että alkaa olla melkein aivan sama mitä metodia käyttää 46-vuotiaana....

Minullakin esikoinen sai alkunsa inseminaatiolla 4 vuotta sitten, mutta 2 vuotta sitten se ei enää ollutkaan toimiva vaihtoehto, koska ikää tulee koko ajan ja tilanne muuttuu. Ei ole mitään takuita, että tilanne olisi enää ollenkaan sama kuin pari vuotta sitten, joten siitä ei kannata lähteä, että kyllä varmaan tällä tavalla onnestaa kun joskus aikaisemmin on samalla tavalla onnestanut.

Oli ihan luonnollista siirtyä jykevämpiin hoitoihin kun ei edellisellä tavalla tärpännyt enää.

Yölento :) Mikä teillä johti eroon? Nyt houkuttelet kysymään asiaa
Ehkä miljoona asiaa, mutta pahimpana vuorovaikutusongelmat. Minä siis puhun suoraan ja kysyn suoraan ja exä ei vastannut suoraan ja olisi pitänyt ymmärtää jostain rivien välistä. Kauhean raskasta! Lisäksi meillä exä sai sairastaa eikä siinä ollut mitään vikaa, minä vaan en saanut olla sairaana koskaan.

Tähti, jos vasta-aineista on vain epäilys, niin eikö joka kierrossa kannattaisi varmistaa kotisiemennyksellä, että simppoja on jatkuvasti hollilla? Pesemättömien simppojen majailu elinkelpoisina on kuitenkin huomattavasti pidempi kuin pestyjen.

Moni pitkän liiton elänyt on sanonut, että asiat pitää puhua suoraan ja kiertelemättä, jos haluaa liiton kestävän. Muistan pudistelleeni henkisesti päätäni kun yksi entinen kaveri ylpeänä julisti, kuinka hänelle kelpaa vain sellainen mies, joka tietää mitä hän haluaa ilman että hänen tarvitsee sitä miehelle sanoa. Että onnea vaan. Tämä samainen kaveri dumppasi mielestään kivan miehen ensimmäisillä treffeillä, koska mies ei rivien välistä ymmärtänyt, että kaveri halusi mennä syömään, ja toisen mielestään kivan miehen, koska mies tuli verkkareissa treenien jälkeen kaverilleni kylään. Kaverini oli keksinyt, ettei verkkarit jalassa saa tulla kylään tyttöystävän luokse, ja mies ei sitä sanomatta ymmärtänyt.

Muokattu viimeksi:
Kaverin klinikkahoitaja oli joskus väestöliiton aikoina kuulemma sanonut, että "inseminaatiota kannattaa aina juhlistaa vuoteessa!" :hilarious:

Tähti, toivotaan että muna ja siimahäntä kohtaa menestyksekkäästi! (Worst case scenariossakin eli uudessa ivf:ssä on ihan hyvät lähtökohdat, kunhan sun iso satosi vaan saadaan kypsäksi asti.) :)

Muokattu viimeksi:
Moni pitkän liiton elänyt on sanonut, että asiat pitää puhua suoraan ja kiertelemättä, jos haluaa liiton kestävän. Muistan pudistelleeni henkisesti päätäni kun yksi entinen kaveri ylpeänä julisti, kuinka hänelle kelpa vain sellainen mies, joka tietää mitä hän haluaa ilman että hänen tarvitsee sitä miehelle sanoa. Että onnea vaan. Tämä samainen kaveri dumppasi mielestään kivan miehen ensimmäisillä treffeillä, koska mies ei rivien välistä ymmärtänyt, että kaveri halusi mennä syömään, ja toisen mielestään kivan miehen, koska mies tuli verkkareissa treenien jälkeen kaverilleni kylään. Kaverini oli keksinyt, ettei verkkarit jalassa saa tulla kylään tyttöystävän luokse, ja mies ei sitä sanomatta ymmärtänyt.
Kaikenlaisia hiihtäjiä sitä maailmaan mahtuu!

Nykyisen miehen kanssa vuorovaikutus sujuu onneksi hyvin. Heillä on tätä suoraa puhumista suvussa perinteenä niin kuin meilläkin. Kummankaan ei tarvitse opetella uusia menetelmiä. Helppo elämä.

Mitähän merkitystä vaatetuksella on parisuhteessa? Muuta kuin että sängyssä on parempi olla ilman ja ihmisten ilmoilla on hyvä jotain pukea päälleen.

Mitähän merkitystä vaatetuksella on parisuhteessa? Muuta kuin että sängyssä on parempi olla ilman ja ihmisten ilmoilla on hyvä jotain pukea päälleen.
Tätä minäkin kaveriltani silloin kysyin, ja hänen mielestään miehen pitää aina pukeutua siististi heidän tavatessaan, ja vasta sitten saa olla verkkareissa treenien jälkeen kun on muutettu yhteen.

Henkistä silmien pyörittelyä tämäkin vastaus aiheutti.

Voi ei, kaikenlaisia ihmisiä sitä maailmassa onkin :hilarious: Mä opin valitettavasti äidiltäni mököttämisen taidon,
josta hankkiuduin eroon mieheni avulla. Nyt me puhutaan suoraan ja kaikki sujuu :woot: Mun äiti jatkaa
samaa rataa. Viimeks sain viestin heidän hääpäivänä 19.5, että kun mun isä ei sitten taaskaan muista
koko hääpäivää ja äiti tietenkin mökötti taas :shifty: Ei meilläkään mies muista merkkipäiviä, mut mikä
ongelma se on, et sanoisin vaan itse joka kerta, että tänään on se ja se päivä :grin Mun isä vaan on
kiltti tapaus, joten jaksaa katella äitiä päivästä toiseen :hilarious::hilarious:

Takaisin