----45+++++ kuumeiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Osalla muista palstoista puoliso on muuttunut lähes vain vauvantekokoneeksi. Onneksi ei täällä. Parisuhde edellä me edetään tässäkin. Muuten korttitalo saattaa hajota nopeastikin. Mulla alkaa olla ajatukset uuden asunnon sisustamisessa ja muutossa. Melkein kaikki huonekalut uusitaan niin on isompi projekti.

Peppipupu :) Muutatteko isompaan asuntoon? Onnea uuteen kotiin!:Heartbigred

Mulla on itse asiassa nyt ensimmäistä kertaa elämässäni parisuhde, joka tuntuu hyvältä ihan joka tasolla. Älyllisellä puolella natsaa hyvin - ekan kerran elämässäni koen että puolisoni ymmärtää mun juttuja ja pysyy kärryillä. Rakkaus on jotain aivan valtaisaa, samoin seksi, ja ne kaksi nivoutuu saumattomasti yhteen. Sen lisäksi molemmat koemme, että olemme sieluntovereita toisillemme. Meidät oli tarkoitettu kohtaamaan toisemme, juuri nyt, juuri tässä elämäntilanteessa. Toiminnan tasollakin kaikki kohtaa, tykätään monista samanlaisista asioista; luonnossa samoilusta, käsillä tekemisestä, liikkumisesta, itsemme haastamisesta, ja haluamme päästä itsemme kanssa eteenpäin ja tuemme siinä toisiamme. Silloinkin kun eteenpäin meneminen on vaikeaa. Tuntuu että tämä ihminen on tarkoitettu minulle, ja minut hänelle. Se, että seksi on ihanaa ja sitä on usein, vain vahvistaa sidettä välillämme. Mutta ilman noita muita asioita tää suhde ei olisi ikinä kasvanut näin vahvaksi, ei.

Hentohaave :) Älyllisellä tasolla onkin tärkeintä natsata! Sillä perusteella minäkin kumppanin valitsin.

Vaihtoehtoja kyllä riitti, ihan tyrkyksi saakka.

Hienoa, että sielunkumppani on vihdoin löytynyt!:joyful:

Näiden prossien takia ei kannata laittaa elämäänsä ja onneansa mun mielestä vaan siihen vauvaprojektiin. Osa onnistuu osa ei. Elämä jatkuu. On muutakin. Totuus on pidettävä mielessä mutta positiivisuus myös!

Oon niin samaa mieltä Peppipupu sinun kanssa!

Pitää olla muutakin, ei se väkipakolla onnistu ja jos ajatukset pyörii pelkän yrittämisen (siittiöt sisään) ja seksin ympärillä, niin muu elämä on vaarassa sortua, jos vauvaa ei sitten tulekkaan.

Tähti syksyllä muutin omasta asunnosta tuonen miehen yksiöön odottelemaan uuden asunnon valmistumista. Kieltäydyin muuttamasta toiseen väliaikaiseen asuntoon. Vaikka ahdasta on ollut, on ollut kivaakin. Tulevassa on sitten tilaa, yksi mh ylimääräinenkin - ihan vaan varmuuden vuoksi... Asunto valmistunee marraskuun aikana. En malta odottaa vaikka yksiössä toinen on ihanasti aina käden ulottuvilla. :Heartbigred mä muuten kirjoitan täällä ilman laseja. Unohtuivat kotiin kun asustellaan taas täällä exän kotona tämä vkl. Varmaan hieman virheitä teksteissä. Ihanaa tehdä isosti ruokaa pitkästä aikaa. Täällä onkin aika hulina kun kummatkin lapset ja niiden kaverit ja poikaystävät syömässä.

Mä tajuun nyt, että pitää natsata jokaisella elämänalueella, ainakin riittävällä tasolla. Muuten siitä ei vaan tule mitään. Jos seksi toimii mutta toinen ei ole älyllisesti samalla tasolla, voi olla vaikea kunnioittaa kumppania, ja toisaalta toiselle voi olla masentava kokemus jos ei ymmärrä puolisonsa jutuista mitään. Jos natsaa älyllisellä tasolla, mutta ei ole seksuaalista kipinää, rakkaus kuihtuu ennen pitkää. Olen kokenut edellisten puolisoideni kanssa nämä molemmat tilanteet. Ei mitään tehtävissä, jos noista jompi kumpi ei toimi. Harrastuksissa ja vapaa-ajan vietossa sit riittää että on joitain yhteisiä mielenkiinnon kohteita, ja kutakuinkin samat tärkeimmät elämänarvot. Ja fyysinen läheisyys ja hellyys on vain sellainen jota täytyy MUISTAA ylläpitää. Arjessa. Kävellessä pitää kädestä kiinni. Silittää toista niskasta huomaamatta, halata kun toinen tiskaa, suukottaa poskelle tai suudella suulle aina kun on mahdollisuus. Muuten se kuihtuu pois arjen kiireissä, ja kumpikaan ei voi hyvin.

Hentohaave :) Tottakai kaikilla osa-alueilla, mutta valinnan tein tyrkyllä olevista ihan kyllä sen älyllisen sopivuuden kannalta.

Kp18/28-32. Väsyttää, vaikka nukuin pitkään, tosin katkonaisesti.

Näin unta, että olin saanut IHAN KAIKKI pyykit pestyä ja raahasin miehen katsomaan tyhjiä pyykkikoreja :hilarious: Heräsin, menin kodinhoitohuoneeseen ja totuus oli kaukana unesta :grin Pyykkiä tursusi joka kolosta smiley-chores003

Mies nauroi mun unelle laughing7 On mullakin unelmat :laughing5 Aamua vietinkin sitten pyykkäämässä :dance011

Muokattu viimeksi:
Parisuhteessa on kyllä miljoona asiaa, joiden pitää olla kohdallaan, että suhde toimii. Vaikka olisi miten älykäs ja samat kiinnostuksen kohteet, mutta olisi kauhean puuhakas mies, niin en pystyisi olla edes yhtä päivää samassa taloudessa. Väsyn kauheasti, jos joku on koko ajan liikkeessä ja äänessä.

Me ollaan molemmat tosi puuhakkaita, ja toisaalta myös se toisen jatkuvan duunaamisen katsominen uuvuttaa silloin, kun itse on väsynyt. Toinen toimii oivallisena peilinä, näkee hyvin missä kohtaa itsekin menee metsään. Kun tietää että pitäisi levätä mutta ei osaa lopettaa ajoissa :)
Me ollaan miehen kanssa molemmat rauhallisia ja harkitsevia ja molemmilla on kunnioittava suhtautuminen lepäämistä kohtaan. Eikä ole kiirettä!

Ekan puolison kanssa toimi ihanasti huumori, mutta ei mitään kemiaa. Seksi ei kertakaikkiaan toiminut ikinä, mitenkään. Se suhde loppuikin muutaman vuoden päästä. Toisen kanssa oli tosi hyvät kemiat, älykäskin ihminen oli, mutta ei samalla tavalla älykäs. Looginen ajattelukyky toimi (diplomi-insinööri) mutta tunneäly oli lähes nolla. Ei kyennyt keskustelemaan mistään. Ei se pelkän seksin voimalla oikein kantanut, lopulta vain yhteiset lapset pakotti yrittämään vielä, mutta en kestänyt enää niitä ristiriitoja. Kolmannen kanssa oli ehkä alussa enemmän seksiä, mut totuus paljastui vasta myöhemmin. Sen miehen libido oli täysin nolla. Eikä kyennyt myöskään tunnetason keskusteluihin, saati mihinkään älyä vaativaan. Yritin arvostaa hänen muita ominaisuuksiaan, mutta ei se vaan toiminut siltä pohjalta, kun ei ollut fyysistä yhteyttä eikä lopulta edes henkistä. Viimeiseen neljään vuoteen oli seksiä ehkä alle 10 kertaa. Olen siis oppirahani maksanut kipeästi. Mutta olen noista jokaisesta parisuhteesta oppinut valtavasti - itsestäni. Nyt tiedän mitä MINÄ tarvitsen, jotta voin hyvin ja kukoistan parisuhteessani. Se on melko tärkeää tietää.

Hentohaave :) Olet paljon kokenut....toivottavasti tämä on nyt sitten se elämäsi rakkaus:Heartpink

Minulla kriteerinä oli nimenomaan tunneälykkyys, ei niinkään kumppanin tarvitse olla mikään älykkö. Ehkä lyhyesti = samalla aaltopituudella.

Arvostan silti älyllisiä asioita, kuten järkevyyttä, rauhallisuutta, tavoitteellisuutta, ahkkeruutta, kunnollisuutta ja luotettavuutta.

Muita hyviä/ratkaisevia asioita meidän suhteessa on tasavertoisuus, toinen toisensa arvostus, huumori ja kemiat. Myös pitkällä aikavälillä tietynlainen muutoksien läpikäynti parisuhteessa on välttämätöntä ja toisen hyväksyminen myös muutosprosessrissa kasvu ja kehittyminen on tärkeää. Toista ei voi muuttaa, vain itseään.

Asioista keskusteleminen on tärkeää ja ymmärretyksi tuleminen myös. Riiteleminen rakentavasti ja kumppanin auttaminen. Tunneälyllä on tässä paljon osuutta :)

Kun tapaa ihmisiä, aika nopeasti "tietää", että kenen kanssa tulee juttuun... sama aaltopituus löytyy hyvin nopeasti tai sitä ei ole olemassa.

Olen valikoinut ystäviksi ne ihmiset, joiden kanssa aaltopituus on olemassa, muut saavat mennä menojaan. Samalla aaltopituudella voi olla hyvin erilaisten ihmisten kanssa, köyhästä...rikkaaseen, uskonnosta tai eri taustasta riippumatta.

Myös se, että luottaa toiseen ihmiseen on havaittavissa heti. Luotettava ihminen on luotettava ja vain sellaisten ihmisten kanssa kannattaa tutustua, jotta säästyy turhilta sydänsuruilta.

Menipä taas syvälliseksi.....:chicken:

Kai meissä on sit jotain vikaa kun ei ole tuollasia ongelmia juurikaan ollut. Ei kestävyysongelmia kummallakaan. Ei hiertymiä eikä vaappumista. Ei kai sitä nyt pystyisikään jos paikat olis hiertyny puhki. Silleen hellästi vaan, että homma niinsanotusti ”luistaa” :wink Ja eihän se nyt pelkkää jyystämistä ole, rakastelu. Siihen sisältyy paljon muutakin. Koko ihmisen keho on erogeenistä aluetta, ja siinä riittää tutkittavaa ja kosketettavaa kiinnostuneelle tutkimusmatkailijalle. Toki lapsentekomielessä ne siemenet on hyvä saada oikeaan osoitteeseen, mutta voihan sitä nauttia monin eri tavoin, siemeniä tarvitaan vain joka toinen päivä :)
Meillä on pitkä vuosia kestänyt lapsettomuus takana. Myös lapsien väli on yli seitsemän vuotta. Se alkaa jossain vaiheessa myös tuntua jyystämiseltä. Minä en ole nyhjääjätyyppiä ollenkaan, eikä ukkokaan onneksi. Pieni lapsi on oiva spontaanin seksin tappaja, sekä iltauninen ukko. Eniten nautin, kun minun koko äijäkööri nukkuu ja saan olla vaan. Siinä ei ole hommat heti mielessä. Välillä pitää kuulla myös omia ajatuksia.

Niin me ollaan kaikki erilaisia ja oikein hyvä niin. Sehän on mahtavaa, että teillä homma toimii kaikinpuolin hyvin. Mitäs sitä pidättelemään. Ehkä ensi vuonna nähdään tuloksia.

Ekan puolison kanssa toimi ihanasti huumori, mutta ei mitään kemiaa. Seksi ei kertakaikkiaan toiminut ikinä, mitenkään. Se suhde loppuikin muutaman vuoden päästä. Toisen kanssa oli tosi hyvät kemiat, älykäskin ihminen oli, mutta ei samalla tavalla älykäs. Looginen ajattelukyky toimi (diplomi-insinööri) mutta tunneäly oli lähes nolla. Ei kyennyt keskustelemaan mistään. Ei se pelkän seksin voimalla oikein kantanut, lopulta vain yhteiset lapset pakotti yrittämään vielä, mutta en kestänyt enää niitä ristiriitoja. Kolmannen kanssa oli ehkä alussa enemmän seksiä, mut totuus paljastui vasta myöhemmin. Sen miehen libido oli täysin nolla. Eikä kyennyt myöskään tunnetason keskusteluihin, saati mihinkään älyä vaativaan. Yritin arvostaa hänen muita ominaisuuksiaan, mutta ei se vaan toiminut siltä pohjalta, kun ei ollut fyysistä yhteyttä eikä lopulta edes henkistä. Viimeiseen neljään vuoteen oli seksiä ehkä alle 10 kertaa. Olen siis oppirahani maksanut kipeästi. Mutta olen noista jokaisesta parisuhteesta oppinut valtavasti - itsestäni. Nyt tiedän mitä MINÄ tarvitsen, jotta voin hyvin ja kukoistan parisuhteessani. Se on melko tärkeää tietää.
Kuulostaa tuo di tutulta kuvaukselta. Tunneälyä ei ollenkaan, mutta tietoa muuten ihan liikaakin. Minä taas kuljen enemmän tunneälyllä. Ollaan opittu arvostamaan toistemme taitoja ja täydennetään kätevästi toisiamme. Sarkasmi ja musta huumori taitavat olla meidän suhteessa aika korkealla.

Parisuhteessa on kyllä miljoona asiaa, joiden pitää olla kohdallaan, että suhde toimii. Vaikka olisi miten älykäs ja samat kiinnostuksen kohteet, mutta olisi kauhean puuhakas mies, niin en pystyisi olla edes yhtä päivää samassa taloudessa. Väsyn kauheasti, jos joku on koko ajan liikkeessä ja äänessä.

Yölento :) En pitäisi parisuhdetta kovin monimutkaisena....miljoonaa en saa laskemallakaan. Ehkä olen vaatimaton:angelic:

Aina kannattaa muistaa, että kukaan ei ole täydellinen ja myös anteeksi anto on tärkeää.

100% sopivaa ja täydellistä ihmistä ei tämä maa päällä kanna. Minulle riittää tarpeeksi hyvä :)

Kuulostaa tuo di tutulta kuvaukselta. Tunneälyä ei ollenkaan, mutta tietoa muuten ihan liikaakin. Minä taas kuljen enemmän tunneälyllä. Ollaan opittu arvostamaan toistemme taitoja ja täydennetään kätevästi toisiamme. Sarkasmi ja musta huumori taitavat olla meidän suhteessa aika korkealla.

Meillä kans mies kulkee järjellä ja minä tunteella. Hyvä combo :hilarious:

Yölento :) En pitäisi parisuhdetta kovin monimutkaisena....miljoonaa en saa laskemallakaan. Ehkä olen vaatimaton:angelic:

Aina kannattaa muistaa, että kukaan ei ole täydellinen ja myös anteeksi anto on tärkeää.

100% sopivaa ja täydellistä ihmistä ei tämä maa päällä kanna. Minulle riittää tarpeeksi hyvä :)
Meillä miehen kanssa on kyllä 100% sopivuus. Varmasti vähemmälläkin voisi olla tyytyväinen, mutta en valita

Takaisin