Ekan puolison kanssa toimi ihanasti huumori, mutta ei mitään kemiaa. Seksi ei kertakaikkiaan toiminut ikinä, mitenkään. Se suhde loppuikin muutaman vuoden päästä. Toisen kanssa oli tosi hyvät kemiat, älykäskin ihminen oli, mutta ei samalla tavalla älykäs. Looginen ajattelukyky toimi (diplomi-insinööri) mutta tunneäly oli lähes nolla. Ei kyennyt keskustelemaan mistään. Ei se pelkän seksin voimalla oikein kantanut, lopulta vain yhteiset lapset pakotti yrittämään vielä, mutta en kestänyt enää niitä ristiriitoja. Kolmannen kanssa oli ehkä alussa enemmän seksiä, mut totuus paljastui vasta myöhemmin. Sen miehen libido oli täysin nolla. Eikä kyennyt myöskään tunnetason keskusteluihin, saati mihinkään älyä vaativaan. Yritin arvostaa hänen muita ominaisuuksiaan, mutta ei se vaan toiminut siltä pohjalta, kun ei ollut fyysistä yhteyttä eikä lopulta edes henkistä. Viimeiseen neljään vuoteen oli seksiä ehkä alle 10 kertaa. Olen siis oppirahani maksanut kipeästi. Mutta olen noista jokaisesta parisuhteesta oppinut valtavasti - itsestäni. Nyt tiedän mitä MINÄ tarvitsen, jotta voin hyvin ja kukoistan parisuhteessani. Se on melko tärkeää tietää.
Hentohaave :) Olet paljon kokenut....toivottavasti tämä on nyt sitten se elämäsi rakkaus
Minulla kriteerinä oli nimenomaan tunneälykkyys, ei niinkään kumppanin tarvitse olla mikään älykkö. Ehkä lyhyesti = samalla aaltopituudella.
Arvostan silti älyllisiä asioita, kuten järkevyyttä, rauhallisuutta, tavoitteellisuutta, ahkkeruutta, kunnollisuutta ja luotettavuutta.
Muita hyviä/ratkaisevia asioita meidän suhteessa on tasavertoisuus, toinen toisensa arvostus, huumori ja kemiat. Myös pitkällä aikavälillä tietynlainen muutoksien läpikäynti parisuhteessa on välttämätöntä ja toisen hyväksyminen myös muutosprosessrissa kasvu ja kehittyminen on tärkeää. Toista ei voi muuttaa, vain itseään.
Asioista keskusteleminen on tärkeää ja ymmärretyksi tuleminen myös. Riiteleminen rakentavasti ja kumppanin auttaminen. Tunneälyllä on tässä paljon osuutta :)
Kun tapaa ihmisiä, aika nopeasti "tietää", että kenen kanssa tulee juttuun... sama aaltopituus löytyy hyvin nopeasti tai sitä ei ole olemassa.
Olen valikoinut ystäviksi ne ihmiset, joiden kanssa aaltopituus on olemassa, muut saavat mennä menojaan. Samalla aaltopituudella voi olla hyvin erilaisten ihmisten kanssa, köyhästä...rikkaaseen, uskonnosta tai eri taustasta riippumatta.
Myös se, että luottaa toiseen ihmiseen on havaittavissa heti. Luotettava ihminen on luotettava ja vain sellaisten ihmisten kanssa kannattaa tutustua, jotta säästyy turhilta sydänsuruilta.
Menipä taas syvälliseksi.....