Mitä tänään syötäisiin?

Meillä oli tänään lounaaksi muna-seikastiketta ja perunoita.
Päivälliseksi oli broilerikiusausta ja tomaatti/kurkku lohkoja.

Huomenna oliskin päivälliseksi sit lihapullia, tomaattikastiketta ja pastaa:p

Tää muna- seikastike kiinnostaa, eli ohjetta siihen? :happy:
 
Tää muna- seikastike kiinnostaa, eli ohjetta siihen? :happy:

Keität munia (mä keitin 6 munaa kun syöjiä ”muutama”) ja pilko.
Sulata pakaste seit (400g seiti annospaloja) ja pilko yks harkko 4 osaan.
Tee perus valkokastike, mausta suolalla ja sitruunapippurilla. Lisää kalapalat. Kypsennä. Kun kalat kypsiä lisää muna kuutiot (tai minkä mallisia ikinä onkaan) ja tarjoa.
Kaloja ei kannata pilkkoa liian pieniksi kun tuppaavat hajoamaan kun hämmentää ja munia niin ikään kannata keitellä/sekoitella kun hajoovat munamössöksi :wink
Tää taas sarjassa kun kaapeissa ole mitään syötävää :D

Tässä valkokastikkeen perusohje joka muokattavissa vaikka esim juustokastikkeeksi:)
https://www.martat.fi/reseptit/valkokastike/
 
Kiitti, oon seistä tehny kastiketta samalla metodilla, ei oo tullu vaan mieleen että sinne vois heittää myös munia sekaan. Tarttee kokeilla, kun lapset tykkää seikastikkeesta :)
 
Kun toi 400g seitä riitä mihinkään eikä enempää pakasteessa ollut joten muna on hyvä tapa lisätä proteiinin osaa... munakastike (eli sama ohje ilman seitä) on kans tosi hyvää:p
 
Taapero sai lounaansa tänään purkista, kun tultiin kotiin juuri lounasaikaan ja piti antaa hänelle nopeasti jotain ennen päiväunia. Itselleni tein äsken salaatin miehen eilen savustamasta lohesta, pastasta ja kasviksista. Myöhemmin syödään varmaan vielä uudelleen sitä kalaa ja perunaa (tosin itse saatan jatkaa salaattilinjalla). Ei kyllä haittaa yhtään - se on niin herkkua. :)
 
Meillä oli jääkaapissa kanan jämä (eikä paljoa muuta) ja pakkasesta löytyi wokkivihanneksia, joten tein wokkia. :)
 
Tuo kananmuna/seiti kastike kuulostaa todella hyvältä! Täytyypä joku päivä kokeilla! :)
Meillä tänään ruokana perus jauhelihakeitto.
 
Takaisin
Top