Onko sinulla käytössä pahvinen äitiyskortti?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Onko neuvolassasi käytössä vielä perinteinen pahvinen äitiyskortti vai onko siirrytty jo sähköiseen iPana-palveluun?

Esikoisen raskaudessa meillä oli vielä pahvinen kortti. Toivoisin sitä myös seuraavaan.
 
Pahvinen kortti saatiin käteen kaksi viikkoa sitten, paikkakunta Vantaa.
 
Kiva kuulla että pahvisia saa vielä ainakin joissain paikoissa. :) Odotin esikoistani vuonna 2014 ja silloin taisi olla vielä joka paikassa. Toivon kovasti että saisin toisenkin kohdalla. On se paljon kivempi kuin vain netissä oleva.
 
2015 perinteinen pahvinen neuvolakortti, ja edelleen pahvinen neuvolakortti käytössä tässä uudessakin raskaudessa. Paikkakunta Helsinki. :)
 
Pahvisen haluaisin, mutta sähköinen on valitettavasti käytössä. Sähköinen tuottaa ongelmia jo siinäkin, jos haluaa vaikka synnyttämään jonnekin muualle kuin sinne oman alueensa sairaalaan... Tai jos vaikka on reissussa jossain muualla Suomessa, ja joutuu sairaalaan :confused: Yritän saada jostain käsiini sellaisen pahvisen, jota sitten täytän itse.
 
Pahvisen haluaisin, mutta sähköinen on valitettavasti käytössä. Sähköinen tuottaa ongelmia jo siinäkin, jos haluaa vaikka synnyttämään jonnekin muualle kuin sinne oman alueensa sairaalaan... Tai jos vaikka on reissussa jossain muualla Suomessa, ja joutuu sairaalaan :confused: Yritän saada jostain käsiini sellaisen pahvisen, jota sitten täytän itse.

Voisivatkohan neuvolassa tulostaa sähköisen tiedot reissua varten? Jos siihen itse lisäilisi tuoreimmat mitat ja tapahtumat?
 
Voisivatkohan neuvolassa tulostaa sähköisen tiedot reissua varten? Jos siihen itse lisäilisi tuoreimmat mitat ja tapahtumat?

iPanasta saa itse tulostettua paperisen version, mutta se ei sisällä kaikkia tärkeitä kenttiä vaan ainoastaan perustiedot. Hankala siis lisäillä esim. mittoja ja sykkeitä. Lisäksi koen, että se tuttu kortti osuu silmään paremmin kuin laukun pohjalle tai lompakkoon taiteltu A4-paperi (esim. onnettomuustilanteissa siis).

Aion siis tuon pahvisen kortin käsiini saada :joyful:
 
Meillä Tampereella oli sähköinen mutta antoivat neuvolasta aina tulosteen mukaan jota sitten kannettiin mukana neuvolakortin muovikuorien välissä.
 
Ääää, onko tääkin nykyään sähköinen :sour: No, mikä ei olisi... 2015 kun aloin odottaa esikoistani, sain pahvisen. Kaverillani, joka sai esikoisensa viime vuonna, oli myös pahvinen, joten jos täällä on siirrytty sähköiseen, niin aika äsken on tapahtunut. Nyt tässä kun toiveissa olisi toinen lapsi, niin haluaisin kyllä pahvisen kortin. Sillä on tunnearvoa! :shifty:
 
Perinteinen pahvinen onneksi, jää konkreettinen muisto mitä kiva myöhemmin selailla. :)
Ja mielestäni visuaalisesti tosi kaunis verrattuna edelliseen. Tässä nykyisessä on (onkohan kaikilla samanlainen?) punatukkainen äiti vauva sylissä. Mielestäni Kalevala-henkinen. :)
 
Takaisin
Top