Onko sinulla käytössä pahvinen äitiyskortti?

Pahvinen oli vuonna 2017, mutta rinnalla oli se sähköinenkin, johon ei kyllä taidettu tehdä oikein mitään merkintöjä edes neuvolan toimesta, ja heillä olikin siitä melkoisen suppea versio käytössä.
 
Sain puhuttua itselleni pahvisen kortin, vaikka terveydenhoitaja joutuikin sitä vähän kaivelemaan varastosta :joyful: Hyvä näin!
 
Pahvinen, onneksi. Esikoinen kyseessä, niin haluan odotusajasta ihan konkreettisen muiston talteen. :)
 
Sain viime vuonna pahvisen, mutta sen rinnalla täytettiin myös Ipanaa. Itse en tosin tuota Ipanaa juurikaan alkutietoja enempää täytellyt, mutta ilmeisesti synnytysosastolla katsovat tiedot sen kautta, esim. toivomukset synnytystä varten ja tarvittaessa nimen hätäkasteeseen.
 
Pirkanmaalla sähköinen, luojan kiitos! :love017Sähköinen sata kertaa parempi kuin pahvinen! Aina mukana, ei mene rikki, ja nykyään melkein kaikkien sairaanhoitopiirien saatavilla. :) itse en ainakaan osaisi joka paikassa kantaa mitään pahvista läpyskää mukana. Ja lisäksi tuo sähköinen sisältää samassa myös enemmän tietoa. Ihanaa, että myös neuvolapuolella siirrytään nykyaikaan!:gen014
 
Yritin tänään kirjautua monta kertaa ja eri sähköposteillakin tuonne iPana-palveluun, mutta se ei toimi siinä kohtaa, kun pitäisi syöttää sähköpostista rekisteröintikoodi. Onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa? Ja en siis kirjaudu neuvolan takia, vaan ihan muuten vain haluaisin sinne mukaan, senkin pitäisi käsittääkseni onnistua juuri tuolla koodilla.
 
Keski-Suomessakin pahvinen, siinä on kyllä kaunis kuva. :) Ipanasta en ollut kuullutkaan ennen kuin luin tältä palstalta. :D
 
Etelä-Karjalassa edelleen käytössä pahvinen, sähköisestä ei ole ollut edes mitään puhetta neuvolassa.
 
Pirkanmaalla sähköinen, luojan kiitos! :love017Sähköinen sata kertaa parempi kuin pahvinen! Aina mukana, ei mene rikki, ja nykyään melkein kaikkien sairaanhoitopiirien saatavilla. :) itse en ainakaan osaisi joka paikassa kantaa mitään pahvista läpyskää mukana. Ja lisäksi tuo sähköinen sisältää samassa myös enemmän tietoa. Ihanaa, että myös neuvolapuolella siirrytään nykyaikaan!:gen014

Tarkoitatko tuolla enemmällä tiedolla siis niitä kaikkia artikkeleita yms. mitä iPanassa on? Itse nimittäin koen, että se sisältää paljon vähemmän infoa kuin pahvinen :joyful:
 
Tarkoitatko tuolla enemmällä tiedolla siis niitä kaikkia artikkeleita yms. mitä iPanassa on? Itse nimittäin koen, että se sisältää paljon vähemmän infoa kuin pahvinen :joyful:

Äitiyskorttihan sisältää kyllä ihan samat tiedot kuin pahvinenkin, tai ainakin ne pahviset mihin itse olen verrannut. Lisäksi on kaikki seulontatiedot liitteineen (ei pelkät luvut), omille seurannoille sivut ja päiväkirjat, on viestiyhteys neuvolaan, löytyy tietopankit ja ukk:t, kalenterit Jne. Taitaa käyriäkin löytyä enemmän kuin pahvistosta. :D aivan loistavaa että vihdoin siirrytään näissäkin nykyaikaan :)
 
Äitiyskorttihan sisältää kyllä ihan samat tiedot kuin pahvinenkin, tai ainakin ne pahviset mihin itse olen verrannut. Lisäksi on kaikki seulontatiedot liitteineen (ei pelkät luvut), omille seurannoille sivut ja päiväkirjat, on viestiyhteys neuvolaan, löytyy tietopankit ja ukk:t, kalenterit Jne. Taitaa käyriäkin löytyä enemmän kuin pahvistosta. :D aivan loistavaa että vihdoin siirrytään näissäkin nykyaikaan :)

No joo, tuossa mielessä kyllä :) Mä taas mietin asiaa siltä kannalta, että jos tulee onnettomuustilanne tai vaikka päivystyskäynti muun kuin oman alueen sairaalaan, ei olekaan mukana mitään kattavia tietoja raskaudesta. Se iPanasta tulostettava yhteenveto kun on aika suppea. Tietty se pahvinen korttikaan ei ole aina mukana, mutta ainakin sitä on mahdollista pitää mukana :joyful: Loistavinta on se, että mä sain vielä sen pahvisenkin tuohon iPanan rinnalle, kun osasin hyvin perustella :grin
 
No joo, tuossa mielessä kyllä :) Mä taas mietin asiaa siltä kannalta, että jos tulee onnettomuustilanne tai vaikka päivystyskäynti muun kuin oman alueen sairaalaan, ei olekaan mukana mitään kattavia tietoja raskaudesta. Se iPanasta tulostettava yhteenveto kun on aika suppea. Tietty se pahvinen korttikaan ei ole aina mukana, mutta ainakin sitä on mahdollista pitää mukana :joyful: Loistavinta on se, että mä sain vielä sen pahvisenkin tuohon iPanan rinnalle, kun osasin hyvin perustella :grin

Tuo on totta, mutta mulle ainakin sanottiin että kun tuo on nykyään käytössä melkein joka paikassa, on siihen pääsykin sairaanhoitopiireillä melkein joka paikassa. Tiedä sitten miten oikeasti menee. Mun mielestä olis ihan hyvin voinut suoraan liittää osaksi omakantaa...
 
Takaisin
Top