Onko sinulla käytössä pahvinen äitiyskortti?

Tuo on totta, mutta mulle ainakin sanottiin että kun tuo on nykyään käytössä melkein joka paikassa, on siihen pääsykin sairaanhoitopiireillä melkein joka paikassa. Tiedä sitten miten oikeasti menee. Mun mielestä olis ihan hyvin voinut suoraan liittää osaksi omakantaa...

Ei se kyllä läheskään joka paikassa ole käytössä, mutta käyttö lisääntyy kuitenkin koko ajan :) Noita integraatioita kyllä pitäisi miettiä enemmänkin tämmösissä!
 
Meillä on käytössä raskauspolku täällä Helsingissä, missä paljon kattavaa tietoa raskauden kulusta ja imetyksestä sun muusta, sieltä itse varattiin niskapoimu ja rakenneultrat. Mutta kuitenkin käytössä pahvinen äitiyskortti. Josta itse pidän paljon enemmän, muutenkin se kulkee AINA mukan käsilaukussa minne ikinä menenkin.
 
Äitiyskorttihan sisältää kyllä ihan samat tiedot kuin pahvinenkin, tai ainakin ne pahviset mihin itse olen verrannut.

Ipanan tietolaajuus riippuu ihan siitä, mitkä Ipanan ominaisuudet missäkin neuvolassa on käytössä, kaikkialla ei välttämättä ole kaikkea tarjontaa käytössä. Itsellä on kyllä Ipana-tunnukset pahvisen äitiyskortin lisäksi, mutta ei sieltä oikeasti löydy juuri mitään tietoja mistään, kun neuvola ei ole niitä sinne kirjannut. Kannasta löytyy tarkemmat tiedot neuvolakäynneistä, ja raskauden ajalta äitiyskortista, ja lapsen syntymän jälkeen myös lapsen pahvisesta neuvolakortista. Synnytyksen ajalta löytyy joitain merkintöjä Ipanasta.
 
Enpä ollut kuullutkaan mistään sähköisestä neuvolakortista ennen tätä ketjua. KYS:n alueella Pohjois-Savossa on käytössä perinteinen pahvinen neuvolakortti ja lisäksi sairaalaan oma Pikkuhaikara-sivusto, jonne päivitellään mm. Audit-kyselyn tulokset, allergiat, ruokailutottumukset, lähisuvun sairaudet yms. Ja tietoja päivitellään pitkin raskautta.
 
Täällä Etelä-Savossa on myöskin pahvinen kortti, josta pidän. Siinä on se oma romanttisuutensa, kunhan jatkossa merkitsevät tiedot oikein :joyful: Tiedot käynneistä ja tutkimuksista näkyvät kyllä myös Kannassa. On tullut sieltäkin lueskeltua. Vähän kyllä ylipäätään jännittää se, että synnytys alkaisi ennen aikojaan, tai tulisi jokin muu komplikaatio, matkaa tulevaan synnytyssairaalaan kun on parin tunnin verran. Varsinkin jos olisi suunniteltu sektio. Toivon etten ikinä tarvitse verensiirtoa. Kauanhan tuohon on aikaa, jos kaikki menee hyvin :wink
 
Pahvisen tänään neuvolasta antoivat. Nätimpi se oli kuin nelisen vuotta sitten :grin
 
Pahvisen sain Oulusta tänään, ei puhuttu edes sähköisistä :)
Oulussa on ipanasta noi esitieto-osiot käytössä! :) muistaakseni joskus puolivälissä saa ne tunnarit et pääsee täyttään omat tiedot yms...
 
Saatiin toisellekin pahvinen kortti. :) Terkkari sanoi että syksyllä siirtyy sitten sähköiseen eli sen jälkeen ei enää saa pahvista. Tämä Turussa. Ihana kun saatiin pahvinen kortti muistoksi. (Kyllä ne pienet asiat vaan tekee onnelliseksi.)
 
Takaisin
Top