Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mulla on aina yököttäny hampaiden pesu ja ny varsinkin. Aina joutuu melkein oksentamaan. Esikon aikana tuli aina oksu mut ny ei onneksi iha viel nii paha oo. Mut kamalaa se on silti.

Saako hampaiden pesu ketään muuta yökkimään? Kauhulla jo odotan joka päivä hampaiden pesua. Joka kerta alan yökkimään ja eilen illalla oksensin sitten iltapalat. Aamulla en uskaltanut pestä ollenkaan hampaita kun piti selvitä aamukokoukseen :depressed: pitää varmaan kokeilla vaahtoutumatonta hammstahnaa, jos se ei aiheuttaisi niin helposti yökkimistä..

Mulla sama, eikä edes pienestä harjan koosta ole apua, siis esim sähköhammasharja tai taaperoharja. En ole kokenut hyötyä tahnan vaihdostakaan, se kakomisrefleksi tulee jo pelkästään siitä kun yrittää viedä harjan takahampais

Mulla ei okseta itse hampaiden pesu, mutta aamuisin tuntuu usein että on limaa kurkussa ja sitä jos hampaidenpesun yhteydessä yskii ulos niin oksennus jo kolkutteleekin. Olenkin vaihtanut aamuisen hampaidenpesun purkkapalaan. Illalla pesen hampaat sitten kunnolla kun iltaisin ei ole limantunnetta kurkussa eikä ala sitten oksettaakaan. :D

Yksittäisiä isompia näppylöitä naamassa ja yläselässä. Ja naama jotenki nii kurjan näkönen ettei meikkikään auta :hilarious:

Hammaspesu ei yökkäytä, mutta ikenet on jotenki herkät. o_O

Mulla ei kans harjaamine yökötä, mut ikenet vuosi tos viikko sit pari päivää ja verta tuli kans yhtenä päivänä nenästä.
Viime yö oli taas ihan kamala, ensin neiti herätti joskus puolen yön aikaan, kömpi viereen tunnin päästä, pyöri niin paljon et hetke pääst mun oli pakko vied se takas sänkyy et saan ite nukuttua. Säpsähdän joka kerta ku hän liikahtaa ku pelkään et hän tippuu sängystä. Ja pelkään nyt et tulee joku revähdys ku pinkasen aina niin äkkiä pystyyn. Ja en silti saanu oikeen unenpäästä enää kii :sorry: Toivottavasti tää vaihe menee josai vaihees pois, olis kiva nukkua yöt :arghh:

Mulla ei kans harjaamine yökötä, mut ikenet vuosi tos viikko sit pari päivää ja verta tuli kans yhtenä päivänä nenästä.
Viime yö oli taas ihan kamala, ensin neiti herätti joskus puolen yön aikaan, kömpi viereen tunnin päästä, pyöri niin paljon et hetke pääst mun oli pakko vied se takas sänkyy et saan ite nukuttua. Säpsähdän joka kerta ku hän liikahtaa ku pelkään et hän tippuu sängystä. Ja pelkään nyt et tulee joku revähdys ku pinkasen aina niin äkkiä pystyyn. Ja en silti saanu oikeen unenpäästä enää kii :sorry: Toivottavasti tää vaihe menee josai vaihees pois, olis kiva nukkua yöt :arghh:

Meillä on sängyssä siinä mun puolella sellainen ylimääräinen reuna hankittu... Muistaakseni ihan joku lasten sänkyyn tarkoitettu turvalaita. Mutta siis toimii meillä. Voin ottaa muksun nukkumaan mun viereen kun yöllä herää, eikä tarvi pelätä että pyörähtää lattialle niin saan rauhassa nukkua ite. (Tai niin rauhassa kun se on mahdollista 11-kuisen kanssa.) Hankittiin se jo kun tuo oli ihan varmaan joitain viikkoja vanha, helpotti yöimetyksiä kun ei tarvinnu pelätä että mitä jos nukahdan kesken ja toinen sitte putoaakin......

Meillä yleensä kippaan hänet meen väliin, mut tosiaa välillä pyörii niin paljon et useimmite hän nukkuu jalkopäässä ja meil ei oo mitään laitoja/päätyjä sängyssä. Luulis kyl jo et 3v osais nukkua mut ei vissii, ilmeisesti niin vilkas mielikuvitus et päivä jatkuu viel unissa.

Jatkuva etova olo, ihan kuin ois monta päivää krapulassa. Useasti myös oksentanut. Närästystä. Ja jäätävä väsymys. Myös itselläni on naama alkanut kukkia

Saako hampaiden pesu ketään muuta yökkimään? Kauhulla jo odotan joka päivä hampaiden pesua. Joka kerta alan yökkimään ja eilen illalla oksensin sitten iltapalat. Aamulla en uskaltanut pestä ollenkaan hampaita kun piti selvitä aamukokoukseen :depressed: pitää varmaan kokeilla vaahtoutumatonta hammstahnaa, jos se ei aiheuttaisi niin helposti yökkimistä..

Saa! Aamulla ainakin kun takahampaita yrittää pestä. Illalla onnistuu hyvin ilman yökkäämistä.

Kauheeta lukea täällä ihmisten kärsimyksestä! Koittakaa kestää naiset:sad001
Mulla on ollu todellisena riesana taas ummetus, siis oon ottanu jo pari pussia ummetuslääkettä eikä mitään apua ollu edes siitäkään! Siis viiteen päivään ei oo päässy vessaan, olo on kyllä todella tukala ja turvonnut sen takia..Eikä asiaa auta kyllä yhtään se, että ruokahalu on todella pieni varmaan myös siks että oon ollu kipeenä jo kolme viikkoa:oops: Onko muilla vaikeaa ummetusta? Hassua miten sitä ei suurimmaksi osaksi aikaa muista olevansa raskaana kunnes välillä tulee sellaisia vihlonta- etomis- ja väsymyskohtauksia jotka menevät hetkessä ohi :woot: Näitä välipäiviä (oireettomia) on jotenkin oppinut tämän toisen vaavin kohdalla alkanut arvostamaan ja niistä osaa ottaa kaiken ilon irti. Onneksi ei joka päivä suurimmalla osalla ole pelkkää tuskaa! Ja muutama viikko enää niin ollaan rauhallisemmilla vesillä:happy:

Joo ummetusta, vatsa kovalla ja pukamat :banghead: ja kauheasti myös ilmavaivoja :hungover: eikä niitä auta se, että voisin syödä paketillisen näkkäriä :hilarious: muuten mulla väsymys on alkanut helpottaa, etovaa oloa edelleen. Toisina päivänä enemmän. Mutta töissä nyt olen ollut jo kaksi päivää. Elämä alkaa voittaa :hilarious:

Mutta töissä nyt olen ollut jo kaksi päivää. Elämä alkaa voittaa :hilarious:

Mä olin töissä jopa 13 työpäivää ja nyt loppu viikon saikulla :hilarious: Kun enää ei tiedä johtuuko väsymys enemmän töistä vai raskaudesta :bored:

Joo mä oon kanssa huomannut ton että maistuis kaikki sellainen mikä vaan pahentaa noita massuoireita:hilarious: Hitsi kun toimis jotkut poppakonstit tohon portinvartijan hämäämiseen, mutta kun ei toimi hahhah:grin Hei loistavaa! Nää taitaakin olla ne pahimmat viikot ja onneks ei oo joka päivä kamalaa. Itellä pitäis vaan yrittää jaksaa juosta tollasen yli-energisen taaperon perässä tän väsymyksen kanssa niin välillä tekis mieli kyllä ottaa saikkua siitä:rolleyes:

Nyt se etova olo saapui tännekin, kun aiemmin jo ihmettelin täysin oireetonta oloa.

Toivottavasti ei tämän pahemmaksi mene, niin tämän kanssa pärjää.

Mulla alkaa hieman vähentyä etova olo, tai sitten se pitää taukoa. Vähän kyllä pelottaa, että onko kaikki hyvin kun olo paranee. Toisaalta esikoisestakaan ei etonut kuin parin viikon ajan.

Hengästyminen on alkanut myös hieman helpottaa, nyt pystyy jo vähän paremmin käveleen. Edelleen on silti aika puolikuntoinen olo.

Viikoilla 9+1 mennään. Kuukausi oksentamista takana ja nyt kaksi päivää ilman pöntön halailua. Olisiko se tässä?? :D Nyt vain superkrapulainen olo ja kroppa huutaa kylmää limsaa!
Ruokavalio koostunut viime aikoina pitkälti jugurteista ja smoothieista ja muista helposti oksennettavista ruuista, mitkä maistuvat suht raikkailta. Silmänympärykset täynnä katkenneita verisuonia :eek: Muutama ruoka saattaa jäädä ikuisesti pannaan!

En halua masentaa, mutta mulla oli just samassa tahdissa oksentamista viimeks ja sit toi 9vk en oksentanut (hyvä tuuri kun oli meidän häät!) ja sit se alko uudelleen :-D mä en vieläkään oo pystynyt syömään paprikaa, kun viimeks pelkästään sen näkeminen tai ajatteleminen sai oksennuksen nousee.

Toivotaan sulle kuitenkin parempaa tuuria kun mulle!

Tänää 6+4 ja etova olo rantautunut tänne kanssa, just tollanen krapula olo! Nälkä iskee ihan kirkkaalta taivaalta ja jos ei oo 5sek ruokaa nenän alla nii alkaa oksettaa. Kävin ostaa myslipatukoita, että voi töissä livahtaa syömään.

Kauhee väsymys, mutta se on varmaan enemmän kiinni siitä, että taapero alko tekemään neljää poskihammasta kerralla ja unta ei oo kauheesti ollut. ”Nukuin” 3h tuolissa taapero sylissä tuhistessa toissa yönä, mutta mies onneksi anto sitten aamulla nukkua :-)

Mulla kanssa aivan naurettava väsymys! Meillä taaperon päikkärit on nyt yhtäkkiä vähentyny puolella (...aaaargh, tottakai!!) jonka vuoksi on alkanut heräilemään ihan etuajoissa niin etten ehdi nukkumaan sitä toista puoliskoa mikä yleensä johtaa siihen, että kun hän herää niin minä nukahdan väkisin.:sorry: Sitten se taaperoinen on vaan lueskellut jotain kirjoja mun vieressä ja välillä tökkii mua että oonko vielä hengissä..Ei kyllä tunnu hyvältä ettei pysty mitään tekee tällaiselle väsymykselle ja kontrastina sille vielä kun toinen on sellainen voimapakkaus joka imee kaikki mehut jo puoleen päivään mennessä:sad001 Mikä ihme neuvoksi?? Se on täällä suurin murhe tuo väsymys, viikkoja nyt 7+3 viikkoa. Pitäisköhän alkaa yrittää kahvin lipitystä, että jaksaisi hengissä miehen kotiintuloon asti? Miten te muut händläätte tän väsymyksen kanssa?:eek:

Merrykarhu, ei oo neuvoja mutta ymmärrän tasan mistä puhut. Mä oon täyspäiväsesti kotona taaperon kanssa JA teen 40% työaikaa, eli kaikki päikkäriajat yms menee töihin. Oon aivan loppu ja en tiedä miten meinaan selvitä ton meidän pienen elosalaman kanssa. Ihan hirveen huono omatunto kun ei jaksa leikkiä niin paljoa kun toinen haluaisi. :sad001

Tsemppiä kaikille! Varsinkin teille joilla on jo pikkuinen hoidettavana :gen014 Itellä on pahoinvointi jatkunut jo useamman viikon. En oksenna mutta koko ajan meinaa oksentaa, jokainen suupala on tuskaa ja pahoinvointi on joka päivä koko päivän. Lihaa oon saanut syötyä ehkä max pari kertaa viikossa (kanaa) ja oon syönykin lähinnä kasviskeittoa, mehukeittoa ja voileipäkeksejä. Kaikki makee ällöttää mutta suolasta ei pysty syömään. Alkaa todella tuntuu raskaalta painaa töitä. Tänään lähdin taas työreissuun ja keskiviikkona vasta kotona. Silloin saakin ajella n.5 tuntia työpäivän päälle :pale

Takaisin