Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Sandy, osanotot koiraystävän poislähdöstä <3 mutta ihanaa että vauva on helppo :)

Ja muidenkin vauvojen kehitystä on kiva seurata. Meillä on ikää 2,5kk ja mä vaan ihmettelen miten hyvin nukutaan päivät ja yöt:wideyed: siis eilenkin neiti nukku päikkäreitä terassilla 5h!! :grin Piti käydä aika montaa kertaa kattoos :happy:

Mekin asutaan Pohjanmaalla, mun paappa on Kurikasta kotoisin ja sukulaisia asuu myös Kurikassa :D pienet piirit. Ite asutaan Vaasassa.

Jo on pienet piirit :D Me asuttiin 2011 Vaasas 4kk, muuttaisin sinne heti takasi jos mies sais sieltä omia töitä. Töiden peräs siis lähdettiin tänne eikä mahista palata ep:lle, vaikka Kurikkaan en ikinä enää muuttais tai oikeastaan mihinkää muualle ku Vaasaan en muuttais :D

Me jouduttiin luopumaan meidän koirasta kans. 6.5v tapeltu sen eroahdiatuksen kans, ja nyt lapset alkanu stressaamaan sitä koiraa, kulminoitui siihen että koira puri mua kun oli ensi varastanu lapsen lelun ja olin sitä ottamas pois siltä.. Onneks kaveri sen haki ja se on sielä ennenku uus perhe löytyy.

Mä oon vaasalainen myös, tai nykyisin Mustasaaressa asutaan, mutta pianhan tässä kunnat yhdistyy kuitenkin..
Voisin kyllä kokeilla asua myös Ahvenanmaalla ja Lapissa, oikeen korvessa mieluusti :shy:

Mäki haluaisin Lappiin, sieltä mieski sais alansa töitä, mutta mies ei suostu sinne lähteä :( ja kaikkein unelmapaikka olis Islanti <3 ei kunnon kesää koskaa. Sopis mulle.

Sandy osanottoni koira ystävän menetyksestä. :Heartred

Mie lähen tänään kahden isomman kanssa sinne laivalle. Mie jää kahden pienmmän kanssa kotiin. Nyt on vaan ruvennut itteäni harmittamaan kun en ota tuota kolme vuotiasta mukaan. Vaikka alunperin oli minun idea että lähen ainoastaan isompien kanssa.

Emmielle ihanaa reissua <3
Meillä oli tänään sisun 5kk neuvola hyvin kasvaa! Hiukan vähemmän kun totuttu mut kuitenkin. Kaikki muutenkin kivasti... 6.9kg ja 62.1cm oli mitat:)
Vieläkö mennään Leon kaa synkassa?

Emmielle ihanaa reissua :Heartred
Meillä oli tänään sisun 5kk neuvola hyvin kasvaa! Hiukan vähemmän kun totuttu mut kuitenkin. Kaikki muutenkin kivasti... 6.9kg ja 62.1cm oli mitat:)
Vieläkö mennään Leon kaa synkassa?

Huomenna neuvola ni tuun kertoo :D

Täällä ei vieläkään menkkoja, siteitä kulunut ihan hukkaan, kun välillä ollut olo että varmasti alkaa ja laittanut siteen, ja sitten ei kummiskaan. Eilen jäi paperiin vaaleanpunaista valkovuotoa o_O ja tulikin ajatus, että jos viimme torstaina/perjantaina olikin ovis kun oli niin mahdottomat limatkin! :eek: niin toivon pilkahdukset hiipii mieleen että olisko eilinen ollut kiinnittymis vuotoa? :nailbiting: ainakin ajankohta täsmäis, mutta saas nähdä.. :rolleyes: kunhan spekuloin tilannetta :p
Hämää se ultras näkynyt paksulimakalvo, että kuinka paksu se nyt sitten loppujenlopuksi olikaan... o_O
(Jospa ne menkat nyt alkais, kun tänne toiveikkaana spekuloin omaa tilannetta)

Ja on tosiaan pienet piirit, me asutaan Alavudella :grin

Marsupilami mulle tais tulla sun menkat(alkovat 2 päivää etuajassa):D jospajospa jotain positiivista tapahtuis siellä;)

Marsupilami, ei kai me vaan tunneta toisiamme? Vai mitä vuosimallia oot?

Mulla oli nyt aamusta verikokeet (kilpirauhanen ja hb) sekä se sydänfilmi.
Oli aika kummallinen reissu tk:hon :wideyed: Menin sinne ajoissa istumaan, että
verenkierto tasaantuis. No mua kutsuttiin käytävän toisesta päästä kolme
minuuttia ennen mun aikaa ja lähdin omaan tapaani ripeästi liikkeelle :smug:
No, ykskään ovi ei ollut auki ja vähän hämmennyin. Kysyin sitten lähellä
istuvalta vanhalta rouvalta, että mikäköhän ovi se mahtoi olla ja hän opasti
minut oikealle ovelle. Menin sisään ja sanoin hoitajalla, että en ollut varma,
mihin minun piti tulla, kun kaikki ovet olivat kiinni. Hän nauroi ja sanoi, ettei
arvellut minun olevan vielä paikalla, kun kello vasta niin vähän, joten paineli
takaisin sisään ja veti oven kiinni :woot: Yritin kertoa, että lähdin kyllä reippaasti
liikkeelle, kun kutsuttiin. Mut tämä hoitsu oli minuakin nopeampi sekä puheessaan
että liikkeissään. Ja minä siis olen yleensä nopea :D

Kokeet saatiin otettua ja sitten viereiseen huoneeseen sydänfilmiin. Täti sanoi, että
nilkat ja ylävartalo paljaaksi. Kysyin, että niin liivitkö myös pois. Juu, kyllä. Sanoin,
ettei multa ole ikinä otettu sydänfilmiä, joten siksi tyhmä kysymys. Lisää naurua :grin

Huh, nyt tuntuu, että on päivän hommat tehty :wideyed:

Helena80, tuskin tunnetaan, mä oon vuosimallia -95 :)
Toivottavasti sydänfilmin ja verikokeitten tulokset ovat hyviä :smiley-angelic001
Itsekkin kävin joskus sydänfilmissä, ja sain mukaanikin semmosen laitteen joka tallensi vuorokauden ajan sykettä. Oli siis paljon rytmihäiriöitä, välillä ihan haitaksi asti kun tuntui että taju lähtee :confused: mutta sitten olikin oireeton päivä just kun käyrää otettiin :bag: ja rytmihäiriöt loppui samoihin aikoihin kun tulin raskaaksi, eikä niitä oo sen jälkeen ollut. Eli oliko se vain lapsen puute joka sai sydämmen tykytttelemään ja välillä lyöntejä jäi välistä... :rolleyes: tai sitten opin vain syömään oikeallalailla raskauduttuani, ja sillä oli niin iso vaikutus.

Marsupilami, mun nuorin sisko on -91 ja miehen veli -90, et
ei paljo sua vanhempia :) Sisko asuu Nurmossa ja miehen veli
JKLssä tosin. Mun veli asuu kyllä Alavuden keskustassa, vm -88 :)

Mutta pienet on piirit kyllä :D

Päivän horoskooppi menaisissa on taas kyllä ihan loistava,
aivan ristiriidassa miehen kanssa :D

Härkä (minä): Ota kaikki irti hoksottimistasi ja viehätysvoimastasi tänään.
Moni ovi avautuu, kun vain osaat pyytää. Uskalla olla esillä.

Vaaka (mies): Älä anna kenenkään ladata sinulle paineita. Hoida asiasi
siten, kuin sinusta tuntuu parhaalta. Tärkeintä on, että kuuntelet itseäsi.

Että sillai :grin:rolleyes:

Helena80, tuskin tunnen sun sisaruksiakaan, oon alunperin Kuortaneelta, eli ihan tosta vierestä ja täällä asunut nyt 7vuotta :)

No mulla on sit serkkuja lähtöisin Kuortaneelta, mut lopetan nyt tämän kyselemisen :grin Sitä paitsi ne on muakin vanhempia ja niil on ehkä sun ikäisiä lapsia Ilmajoella :woot:

Tänään oli siis tosiaan neuvola, Leo 6,5kk (kehitysikä 4kk). Mitat (suluissa syntymämitat)

Pituus 63,5cm (36,7cm)
Paino 6225g (1490g)
Päänympärys 43cm (26cm)

Kasvaa edelleen samoilla käyrillä kun tähän asti: täysaikasen lokakuisen käyrillä :)

Soseiden syöntiä kehuttiin, että on tosi hyvä ja reipas siinä ja maistuu hyvin. Seisoma-asento hyvä, varvastus melkein kokonaan hävinny ja heijasteet löyty eteen ja sivuille (luulin et tulee sivuille vasta myöhemmin!). Vasemmalle paremmin kun oikeelle, mut käyttää vasenta kättä vähän enemmän. Fyssarin kanssa katotaan sitä sit parin viikon päästä kun on aika keskoskontrollin yhteydessä. Istuma-asento alkaa olla hyvä, sylissä saa istuttaa mut ei vielä itekseen esim. syöttötuoliin. Mut veikkas et sekin ok sit kahden viikon päästä.

Leo sai vikan rota-annoksen, tällä kertaa ei oo ainakaan heti pulautellu samalla tavalla kun edellisistä. Yks pahemman hajunen kakka tuli ja vähän enemmän ilmaa, mut muuten ei oireile. Ja söi sen rota-liuoksen kun se ois maailman suurinta herkkua :hilarious:

Seuraava neuvola 8kk lääkärineuvola huhtikuussa :)

Tässä vähän meidän kuulumisia tarkemmin! Ja joo, Leo on pitkä poika!

Meidän täysiaikaisena syntynyt tyttö oli 6kk neuvolassa 6380g/64,2cm ja nuo rv36 syntyneet tytöt olivat 6320g/63cm ja 6640g/63,5cm, että varsin hienoa ollut teillä kyllä kasvu!

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Takaisin