Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei Hellikki! Onnea julkitulosta ja projektin aloituksesta!
Millainen selvitystyö siellä menossa? Mitä lääkettä alat saada?

Kiitos paljon Lambi! Olen vähän huono ”somettaja” ja siksi mietin aika kauan, että alanko tähän, mutta luulen, että tämä tänne kirjoittelu voisi olla sellaista mitä nyt tarviin! Kun tuntuu, että kavereille ei kehtaa enää vauvoista puhua... .

Haha, heitin vaan läppää- eli ei oikeasti mitään lääketieteellisiä selvityksiä/lääkettä (tällä kertaa) ihan vaan itse oon itseäni tutkiskellu ja todennu, että vauvakuume on ja siihen tarviis lääkkeen=vauvan![emoji16]

Tervetuloa Heilikki82! :happy:

Mulle ei siis terkka sanonut että pitäis hcg olla yli 1000 vaan katsoin tätä taulukkoa:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

En sitten tiedä osaanko tätä tulkita oikein :hilarious: eikö 5+jotain ole raskausviikko 6? Jos näin on ja vaikka kuinka ajattelee että olisi kiinnittynyt myöhemmin ym niin voisko se olla siltikään niin matala o_O
Noh, toivossa on hyvä elää.

Marsupilamille kovasti tsemppiä, se epätietoisuus ja odottaminen on joskus raastavaa. :Heartred

Tervetuloa mukaan Hellikki82! Mukava kun saadaan mukaan uusia kuumeilijoita, hyvällä huumorilla varustettuna! :D
Mäkin alkuun arastelin mukaan liittymistä ja olin pitkään vaan lukiana, mutta onneks aloin kirjottaan, tää on huippu paikka purkaa vauvakuume höyryjä. :)

Mäkin oon lukenu tosta punkusta, mutta sitäkään en oo kyllä koskaan kokeillu. :hilarious: Sitä ei siis oo tarkotus koko pullollista vetää, vaan kuulemma lasillinen kiinnittymisen aikaan tehostaa kohdun verenkiertoa tai jotain ja sitäkautta vissiin edistää alkion kiinnittymistä. :D pitäisköhän tässä ruveta joksikin hedelmällisyys asiantuntijaks, ku on kaikki kikat tiedossa ja palaaminen omiin hommiin keväällä ei kyllä nappais yhtään. :hilarious:

Tervetuloa mukaan hellikki:happy: ootteko jo alkaneet yrittämään numero viitosta vai onko vasta ajatuksen tasolla?:)

Mä raskauduin kierrosta josta join aamulla lasillisen greippimehua ja iltaisin yhden lasillisen punkkua oviksen aikaan, sattumaa tai ei:wink

Pikkuvarpaat, ihana kikkurapää <3

Marsupilami, rv5+ on tuo taulukon raskausviikko 5 eli hcg arvosi on ihan viitearvoissa, jos omat laskelmasi pitävät raskauden kestosta paikkansa. :) Seuraava mittaus vasta kertoo totuuden, mihin suuntaan tilanne on menossa.

Käy Lambi luontaistuotekaupan kautta sit hakemassa macaakin. Mä onnistuin tulemaan raskaaksi kolmosesta kun vedin macaa ja vehnänalkioöljyä, vaikka mulla oli vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta (TSH oli 171, viitearvot muistaakseni 9-19...) ja oltiin jo yli vuosi värkätty :) Ja mieskin voi molempia ottaa :)

Tervetuloa Hellikki!

Marsupilami, rv5+ on tuo taulukon raskausviikko 5 eli hcg arvosi on ihan viitearvoissa, jos omat laskelmasi pitävät raskauden kestosta paikkansa. :) Seuraava mittaus vasta kertoo totuuden, mihin suuntaan tilanne on menossa.
Onko tosiaan näin, kun mä ajattelin että 5+jotain on raskausviikko 6 o_OToivottavasti sä oot oikeassa, ainakin tuli toivoa itselle enemän sun näkemyksestä :woot:
Hoksasin että nuo tuloksethan näkyy oma kannassa, niin todenäköisesti saan sitten sieltä katsoa huomenna iltapäivällä huomisen tulokset :) ei tartte torstai aamuun piinailla.

Tuli tosta punkusta mieleen, että toimisko tulinen ruoka samoin? Kun vilkastuttaa kans verenkiertoa ja vapauttaa kuulemma endorfiini hormonia niin voisko kans auttaa raskautumisessa? :grin voihan sitäkin ainakin kokeilla, varsinkin jos tykkää tulisesta :wink

Tuli tosta punkusta mieleen, että toimisko tulinen ruoka samoin? Kun vilkastuttaa kans verenkiertoa ja vapauttaa kuulemma endorfiini hormonia niin voisko kans auttaa raskautumisessa? :grin voihan sitäkin ainakin kokeilla, varsinkin jos tykkää tulisesta :wink
Tää olis ehkä enempi mun juttu:gen053, kiitos ideasta:grin. Täytyy ottaa raskaat aseet käyttöön, chilisuklaata jo tässä istuskellessa vetelen:hungry:..(lasketaan, lasketaan:hilarious:)
Käy Lambi luontaistuotekaupan kautta sit hakemassa macaakin. Mä onnistuin tulemaan raskaaksi kolmosesta kun vedin macaa ja vehnänalkioöljyä, vaikka mulla oli vaikea kilpirauhasen vajaatoiminta (TSH oli 171, viitearvot muistaakseni 9-19...) ja oltiin jo yli vuosi värkätty :) Ja mieskin voi molempia ottaa :)
Öh, nyt täytyy kyllä googlailla:p..

Haha, heitin vaan läppää- eli ei oikeasti mitään lääketieteellisiä selvityksiä/lääkettä (tällä kertaa) ihan vaan itse oon itseäni tutkiskellu ja todennu, että vauvakuume on ja siihen tarviis lääkkeen=vauvan![emoji16]
Ai että, meni ihan täydestä minuun:p, mutta hienoa siis jos ihan luomunakin voipi tämä tauti teiltä selättyä:gen014!
Onko ukkeli jo samalla puolella:shy:?

Tervetuloa Heilikki82! :happy:

Mulle ei siis terkka sanonut että pitäis hcg olla yli 1000 vaan katsoin tätä taulukkoa:
Raskausviikolla 3: 5 – 50 mIU/ml
Raskausviikolla 4: 5 – 426 mIU/ml
Raskausviikolla 5: 18 – 7 340 mIU/ml
Raskausviikolla 6: 1 080 – 56 500 mIU/ml
Raskausviikoilla 7–8: 7 650 – 229 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 9–12: 25 700 – 288 000 mIU/ml
Raskausviikoilla 13–16: 13 300 – 254,000 mIU/ml
Raskausviikoilla 17–24: 4 060 – 165 400 mIU/ml
Raskausviikoilla 25–40: 3 640 – 117 000 mIU/ml

En sitten tiedä osaanko tätä tulkita oikein :hilarious: eikö 5+jotain ole raskausviikko 6? Jos näin on ja vaikka kuinka ajattelee että olisi kiinnittynyt myöhemmin ym niin voisko se olla siltikään niin matala o_O
Noh, toivossa on hyvä elää.
Mutta katsokaa miten isoa hajontaa näissä luvuissa silti on viikkojen sisällä! Elämän alku on tosi ihmeellistä!

Onko tosiaan näin, kun mä ajattelin että 5+jotain on raskausviikko 6 o_OToivottavasti sä oot oikeassa, ainakin tuli toivoa itselle enemän sun näkemyksestä :woot:
Hoksasin että nuo tuloksethan näkyy oma kannassa, niin todenäköisesti saan sitten sieltä katsoa huomenna iltapäivällä huomisen tulokset :) ei tartte torstai aamuun piinailla.

Viikko on edelleen rv5, mutta usein puhutaan kuudennesta viikosta. Kun kuukautiset alkavat, on se laskennallisesti rv0+1 (vaikka silloin ei kukaan tietysti vielä raskaana olekaan) ja ensimmäisen viikon päivät menevät 0+2, 0+3 jne. Kun siirrytään toiselle viikolle, on se rv1+0, 1+1 jne. Eli kun on rv5, on se edelleen raskausviikko 5, vaikka perässä olisi jo päiviä esim 5+4, mutta laskennallisesti mennään kuudetta (6. ) viikkoa. :)

Vähän kuin lapsi täyttää kymmenen. Hän on saavuttanut vasta ensimmäisen kymmenyksen, mutta menee silti toisella kymmenyksellä.. en tiedä, saatko tästä yhtään mitään irti. :D

Tärkeintä kuitenkin on erottaa, puhutaanko viikosta muodossa 5+4 vai kuudes raskausviikko. :) Rv6+4 on seitsemäs viikko. Vauvat syntyvät 9kk päästä raskauden alusta, mutta oikeasti silloin mennään jo kymmenettä kuukautta.

Pari päivää olin täältä pois kun puhelin hajos niin ootte kerennyt kirjoittaa paljon. :) Nyt sain vihdoin luettua kaikki viestit. Enkä kyl enää muista kelle piti kirjoittaa mitäkin.

Heilikille82 tervetuloa
Marsupilamille paljon tsemppiä.

Mul ei oo enää huomenna vauvaa. :smiley-angry017
Kun Min pienin täyttää vuoden.
Vauva kuume se kuin vaan kasvaa. :dummy::oops:
Yritin miestä viikonloppuna suostutella mut ei kyl viel lämmennyt ajatukselle. :meh:
Mut katotaan kun ens kuussa meen töihin josko sit rupeis lämpenemään.

Meillä mies totesi viikonloppuna pohdiskelevaan sävyyn, että "mitenhän tässä osaa olla kun kohta on vaan tavalliset lomat töistä eikä näitä pitkiä (lomat plus isivapaat). Tähän sitten totesin, että tartteiskos asialle tehdä jotain... Ei virkannut hää mittää, vaikka yleensä tulee heti EI. Jäi selvästi pohdiskelemaan asiaa. Samoin on pohdittu toisen auton vaihtoa 7-9 paikkaiseen ja sovittiin jopa, että pidetään silmät/korvat auki ja käydään koeajollakin jos joku hyvä tulee vastaan.

Viikko on edelleen rv5, mutta usein puhutaan kuudennesta viikosta. Kun kuukautiset alkavat, on se laskennallisesti rv0+1 (vaikka silloin ei kukaan tietysti vielä raskaana olekaan) ja ensimmäisen viikon päivät menevät 0+2, 0+3 jne. Kun siirrytään toiselle viikolle, on se rv1+0, 1+1 jne. Eli kun on rv5, on se edelleen raskausviikko 5, vaikka perässä olisi jo päiviä esim 5+4, mutta laskennallisesti mennään kuudetta (6. ) viikkoa. :)

Vähän kuin lapsi täyttää kymmenen. Hän on saavuttanut vasta ensimmäisen kymmenyksen, mutta menee silti toisella kymmenyksellä.. en tiedä, saatko tästä yhtään mitään irti. :D

Tärkeintä kuitenkin on erottaa, puhutaanko viikosta muodossa 5+4 vai kuudes raskausviikko. :) Rv6+4 on seitsemäs viikko. Vauvat syntyvät 9kk päästä raskauden alusta, mutta oikeasti silloin mennään jo kymmenettä kuukautta.
No niinpä onkin että 6. raskausviikko on eri kuin raskausviikko 6, jotenkin ajattelin ne samaksi :rolleyes: en nyt vielä huokase helpotuksesta, mutta kyllähän sitä toivoa tuli heti lisää. Kiitos kun valaisit tätä asiaa! :happy:

Hellikki tervetuloa:)
Macaa vedetty täällä jo ennenku esikoista ruettiin odottamaan ja eipä toi raskautuminen oo ollut ikuna ongelma ja tulista ruokaa tulee kyllä syötyä useamman kerran viikossa;)
Kaikki aseet vaan käyttöön ja chilisuklaa todellakin lasketaan :p se taitaa jopa olla sitä tummaa suklaata niin onhan siinä muutenkin antioksidantteja;)

No niin, kiitos vaan inspiraatiosta naikkoset, nyt on maca-foolihappo-raakasuklaa(siis kyllähän sekin kuulu nyt ehdottomasti tähän arsenaaliin) tilaus laitettu vetämään. Pakko käyttää nettitilauksia näissä, ei musta ole mihinkään erikoiskaupoille lähtemään:rolleyes:.. onneksi on nettikauppa:smiley-bounce012
Huhheijaa tätä välineurheilua :p, yhtään mun tyylistä!

Hei ethän unohtanut lambi sitä vehnistä? :D sekin varmaan helpompi tilata. :)

Miten ton macan pitäis vaikuttaa? Kas kas, enhän mä ihan kaikkee tiennytkään. :)

Tässä kopsattu joltain luontaisterveys tms. sivulta
"Maca sisältää 18 aminohappoa, erilaisia kasvisteroleja, runsaasti vitamiineja (B1,B2,B6, C,E) sekä kivennäis- ja hivenaineita, joista erityisesti kalsiumia, kaliumia, magnesiumia, rikkiä, rautaa, fosforia, sinkkiä, kuparia, piitä ja mangaania. Maca toimii hormonitoiminnan tasapainottajana kummallakin sukupuolella ja macan vaikutukset seksuaalisen halukkuuden lisääntymiseen tunnetaan hyvin Perun vanhoissa kulttuureissa. Historiallisesti macaa esimerkiksi syötettiin Inka-sotureille lisäämään suorituskykyä ennen taisteluja. Sen käyttö kuitenkin kiellettiin ankarasti, kun viholliskylä oli vallattu, koska kaupungin naisia haluttiin suojella seksuaalisesti virittyneiltä miehiltä. Macan on todettu lisäävän seksuaalista halukkuutta ja siemennesteen määrää miehillä. Moni nainen saa macasta apua kuukautiskipujen, PMS-oireiden, limakalvojen kuivumisen ja kuumien aaltojen hallintaan. Perinteisesti macaa on käytetty myös selkeyttämään mieltä, kehittämään muistia, helpottamaan masennusta ja parantamaan unen laatua."
Siinä yhdessä kierrossa jossa söin macaa (maistuu muuten ihan v*tun pahalta!) ja vehnänalkioöljyä, ja josta raskauduin, niin huomasin selkeästi ensimmäistä kertaa oviksen; oli sellaset eggikset ja halut ettei tosikaan! Mies oli ihan pulassa mun kanssa silloin :joyful:

Takaisin