Pelot ja huolet

Mulla on kans tuota supistelu taipumusta varsinkin loppuajasta. Joka kerta joutunut jäämään loppuajaksi saikulle sen takia. Siinä on pitäny opetella juurikin kuuntelemaan omaa kehoa ja tekemään sen verran kun hyvältä tuntuu ja muistaa levätä tarpeeksi usein. Saa vaan nyt nähdä kuinka näiden pikku tihulaisten kanssa onnistuu.
 
Edellisissä raskauksissa ollut haasteita verenpaineissa ja sokeriarvoissa. Eka raskaudessa selvittiin ruokavaliolla ja vasta viimeisellä kuukaudella alkoi verenpaineet hiukan kohota. Toisessa raskaudessa seurattiin verenpaineita vaan mutta sokeriarvot pomppi niin että jouduttiin tablettilääkitykselle. Lisäksi pissatulehduksia jatkuvasti niin sekin meni estolääkityksellä puolet raskaudesta. Siihen muut huolet vauvasta kun rakenneultrassa löytyi cpam keuhkoista, mikä onneksi ei mitään ongelmia sit aiheuttanut. Kolmas (edellinen) raskaus sit oli rankin kun verenpaineet heti alusta lähtien koholla ja sit jouduin jo np-ultran jälkeen äippäpolin seurantaan ja siellä käytiin 3-4vko välein kaiken muun lisäksi, ja verenpainelääkityskin aloitettiin. Sokeriarvoissa taas paastoarvot ei millään pysyny kurissa edes tablettilääkityksellä vaan lopussa joutui aloittaa insuliinitkin. Verenpainelääkityksen oon saanu pois, mutta jännittää mitä tää neljäs raskaus tuo tullessaan ku tuntuu että aina raskaampi ollut seuraava.

Vielä vähän epätodellinen olo, että saadaanko me neljäs rakkauspakkaus :Heartred torstaina ar-ultra niin ehkäpä se siitä vahvistuu tää olo :)
 
Mulla ei vielä ens viikolla ole ar-ultraa mutta 8.11 on.Hieman sellainen tilanne että epätodellinen olo, sekava ja samaan aikaan toiveikas olo.Jännittää tottakai ultra että mitä näkyy.Edellinen raskaus oli aika surua ja piinausta täynnä :sad001 np-ultrassa turvotusta 11mm ympäri kehoa ja 2vkn välein kontrolli ultrat ja istukkanäytteen ottokin oli kivuliasta ja tulosten odotus kanssa.Kaiken näiden lisäksi 3kk välein lääkepitoisuus verikokeet epilepsian osalta.Nyt vain toivon ,että tässä raskaudessa kaikki menisi suht normaalisti.Ei olisi turvotusta liikaa eikä sama kohtalo toistu vaikkakin kuulema epätodennäköistä että toistuu sama.Tässä raskaudessa myös seurataan lääkepitoisuuksia muutoin ihan normaalisti edetään mutta raskasta tulee olemaan sinne kohtukuoleman viikoille asti kun ne viikot ohi saa hengätää todennäköisesti :Heartred
 
Edellisissä raskauksissa ollut haasteita verenpaineissa ja sokeriarvoissa. Eka raskaudessa selvittiin ruokavaliolla ja vasta viimeisellä kuukaudella alkoi verenpaineet hiukan kohota. Toisessa raskaudessa seurattiin verenpaineita vaan mutta sokeriarvot pomppi niin että jouduttiin tablettilääkitykselle. Lisäksi pissatulehduksia jatkuvasti niin sekin meni estolääkityksellä puolet raskaudesta. Siihen muut huolet vauvasta kun rakenneultrassa löytyi cpam keuhkoista, mikä onneksi ei mitään ongelmia sit aiheuttanut. Kolmas (edellinen) raskaus sit oli rankin kun verenpaineet heti alusta lähtien koholla ja sit jouduin jo np-ultran jälkeen äippäpolin seurantaan ja siellä käytiin 3-4vko välein kaiken muun lisäksi, ja verenpainelääkityskin aloitettiin. Sokeriarvoissa taas paastoarvot ei millään pysyny kurissa edes tablettilääkityksellä vaan lopussa joutui aloittaa insuliinitkin. Verenpainelääkityksen oon saanu pois, mutta jännittää mitä tää neljäs raskaus tuo tullessaan ku tuntuu että aina raskaampi ollut seuraava.

Vielä vähän epätodellinen olo, että saadaanko me neljäs rakkauspakkaus :Heartred torstaina ar-ultra niin ehkäpä se siitä vahvistuu tää olo :)
Minulla nousee verenpaineet taivaisiin joka kerta, neljäs tulossa tännekin. Äippäpoli seurannassa ja vp-lääkityksellä joka kerta. Tämän vuoksi myös käynnistetty aina paitsi viimeksi myös vedet vähissä.
 
Mulla ensimmäinen tuli ittekseen mutta muut käynnistetty. Toinen sokereiden takia ja kolmas verenpaineiden takia
 
Mulla on sektio eessä, esikoinen repi niin hyvät vauriot että tuli synnytyskielto alateitse samantien.
 
Mulla tulee olee kolmas suunniteltu sektio :HeartredAiemmat kaksi olleet pelkosektioita, enkä voisi olla onnellisempi, että ei ole koskaan tarvinnut vääntää kenenkään kanssa, miksi en tahdo synnyttää alateitse.
Eli mua ei synnytys jännitä lainkaan.
Mutta maidon nousu rintoihin ja imetys jännittää.. Mulla on edelliset kerrat ollu todella kivuliaita! Toivon tietty että imetys onnistuu mahdollisimman hyvin, mutta kipu jännittää..
 
Mullakin tod.näk. sektio edessä, myöskin esikonen teki sellaset vauriot että sektiota suositteli jatkossa. Sanottu kyllä jos haluan alakautta ni sekin ok kuhan sit seurataan vauvan kasvua että ei sais olla mikää iso jötkäle jos alakautta meinaa synnyttää.
 
Pelkään keskenmenoa ja miten saadaan suurperheen paletti pyörimään. Esikoisen ja kuopuksen välissä oli km, vaikka ar-ultrassa kaikki oli hyvin.
 
Mullakin tod.näk. sektio edessä, myöskin esikonen teki sellaset vauriot että sektiota suositteli jatkossa. Sanottu kyllä jos haluan alakautta ni sekin ok kuhan sit seurataan vauvan kasvua että ei sais olla mikää iso jötkäle jos alakautta meinaa synnyttää.

Mulle taas oli tyyliin milleistä kiinni ettei menny peräsuoliki samalla. Sanoivat ettei enää pystytä korjaan yhtä hyvin kuin nyt. Kuulemma oli mun onni että talossa oli sillä hetkellä ollu yks parhaimmista kirurgeista paikalla ni saatiin kursittua paremmin kasaan. Istukkaki piti irroittaa käsin.
 
Täällä tuli paperiin tänään punaista ja sehän säikäytti hieman vain kylläkin tuli.
 
Mulla on myös kova keskenmeno pelko ja yhden sellaisen olen kerennyt kokemaankin ennen esikoisen raskautta. Uskaltaa ehkä vähän rentoutua kun sydänäänet alkaa kuulua doplerilla ja ekassa ultrassa käynyt. Heitsu pieni vuoto tai tuhru alkuraskaudessa on pelottavaa, mutta yleistä, Useimmiten vaaratonta. Mut kyllähän se säikäyttää. Synnytystä alan pelkäämään vasta myöhemmin, esikoisen synnytys jätti kovat traumat.
 
Tänään digiin raskaana 3+ ainakin testin mukaan kaikki on ajantasalla :) oireena tänään ettei maistu oikein mikään ruoka ja vähäsen rinnat arat.
 
Mulla myös tuota supisteluherkkyyttä ja oon aiemmissa raskauksissa ollut puolesta välistä raskautta vuodelevossa, ees taas osastolla ja kotona. Toivottavasti ei joudu kovin paljoa olla osastolla tällä kertaa.

Kaksi hyvää kokemusta alatiesynnytyksestä. Toinen käynnistettiin kun vauvan sykkeet heikkeni kolarin jälkeen. Synnytys ei siis jännitä.
 
Täällä jälleen kerran paperiin jäi hieman enemmän vaaleanpunaista :sad001 ikenetkin vuoti aamulla.Vaikka järki sanoo että on kuivat limakalvot silti mieli tekee temppuja.
 
Heitsu, tuo on kuumottaa a hommaa ja vaikea itelle selittää et kaikki ok.

Miten muut, pelottaako seksi/orgasmi? Mulla jotenkin pelottaa et voiko jotenkin rasittua kohtu siitä tai alkaa supistelee...
 
Heitsu, tuo on kuumottaa a hommaa ja vaikea itelle selittää et kaikki ok.

Miten muut, pelottaako seksi/orgasmi? Mulla jotenkin pelottaa et voiko jotenkin rasittua kohtu siitä tai alkaa supistelee...
Ei pelota, nyt otetaan vielä ilo irti kun maha ei ole tiellä :D Omia tuntemuksia kuunnellen vaan, toki jos tuntuu epämiellyttävältä, tulee vuotoja tai muuta erikoista niin ottaisin rauhallisemmin / kysyisin asiaa vielä neuvolasta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Meillä niin aktiivisesti seksiä kun pahoinvoinnilta pystyy. Kaikissa raskauksissa olen ollut todella aktiivinen seksuaalisesti, varsinkin viimeiset kuukaudet :D
 
Mulla katoaa halut aika huolella raskauden aikana. Tosi ärsyttävää, kun tietysti siinä yritysvaiheessa hormonit hyrrää ja seksiä tekee mieli, ja sitten yhtäkkiä ei enää teekään.
 
Takaisin
Top