Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulla katoaa halut aika huolella raskauden aikana. Tosi ärsyttävää, kun tietysti siinä yritysvaiheessa hormonit hyrrää ja seksiä tekee mieli, ja sitten yhtäkkiä ei enää teekään.
Empu, anteeksi huonomuistisuuteni, onko tää sun eka vai onko sulla lapsia ennestään? Osaatko sanoa, mikä synnytyspelon aiheuttaa? Mä jännitin ja pelkäsin synnytystä esikoista odottaessa aika paljon, mut jotenkin kummasti se rauha laskeutui mitä lähemmäs laskettu aika tuli. Ihan kuin kroppa olisi rauhoitellut mua, että älä huoli mä tiedän miten tää tehdään. Lopulta synnytys meni tosi hyvin (toki ihan ongelmitta ei selvitty mekään). Tietysti mahdolliset aiemmat huonot kokemukset vaikuttaa siihen, miltä tuleva synnytys tuntuu, ja on mahtavaa että neuvoloissa ja muualla pelot otetaan vakavasti.Mä otin puheeksi synnytyspelon nyt neuvolassa ja sanottiin, että saan sektion jos haluan. Ketään ei pakoteta synnyttämään. Toki ainahan jotain voi sattua. Mutta se helpotti mun pelkoa toistaiseksi. Mua on alkanut pelottaa seuraava npultra vajaan 3 viikon päästä. Pelkään että poikkeavuuksia havaitaan. Jotenkin ikävä tunne mutta niihän mulla on ollut koko ajan![]()
Terkku2, tämä on ensimmäinen. Jotenkin tuossa jännittää se, että menetän tilanteessa kontrollin, panikoin, hyperventiloin. Pelottaa että kaikki menee pahimmalla mahdollisella tavalla pieleen, lapsi vammautuu koska en osaa olla tilanteessa jossa en saa happea kun itsekin olen tukehtumaisillani. Paniikkikohtaukset ovat muutenkin tuttuja siis. Onneksi ottivat pelon tosissaan neuvolassa, pääsen myöhemmin pelkopolille ja sitten saan tehdä päätökseni haluanko synnyttää vai sektion. Onneksi on aikaa pohtia asioita :)
Mä otin puheeksi synnytyspelon nyt neuvolassa ja sanottiin, että saan sektion jos haluan. Ketään ei pakoteta synnyttämään. Toki ainahan jotain voi sattua. Mutta se helpotti mun pelkoa toistaiseksi. Mua on alkanut pelottaa seuraava npultra vajaan 3 viikon päästä. Pelkään että poikkeavuuksia havaitaan. Jotenkin ikävä tunne mutta niihän mulla on ollut koko ajan![]()
Minäkin olen nähny semmosia unia, jossa siis lähinnä poltan, ja poltin kyllä ennen raskautta. Onneksi ne on vaan unia.Näin unta, että join ja poltin, vaikka olin raskaana. En edes polta, enkä juurikaan ikinä juo mitään. Mut kamala uni![]()