Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Warheart mutkun AHDISTAAAAAAA!!!!! :D tiedän saan kyl tän pudotettua ennemmin tai myöhemmin mut satun olemaan kaikkimullehetinyt ihmisiä;)

Älä Äippä huolehdi kiloista. Kyllä ne lähtee ajan kanssa. Ja kyllä mä tiiän et ahdistaa, mukin ahdisti. Ja imetyksen jälkeen painoa tuli kun jatkoin samaa herkuttelua ja imetys piti niiden herkkujen kilot kaukana mut kesällä tuli painoo! Nyt kun on herkut taas suurimmaksi osaksi pois, en syö karkkia, se on mun pahe, mut sillon tällöin en kahvin kans pulla tai jäätelö ei haittaa. Niin kappas, kuukaudessa tippunut 2kg painoa. :) Kyllä se siitä. Sanotaan että ne kilot tuli 9kk niin menee se 9kk saada poiskin :)

Mä en edes jaksa käydä vaa’alla, paitsi nyt on tietenkin pakko kun on raskaana :D Jos on elintavat kunnossa, eikä mitään painoon/aineenvaihduntaan vaikuttavia sairauksia, niin se vaaka on oikeasti täysin turha! Jos taas tietää elintavoissa olevan korjattavaa, kannattaa ne elintavat korjata ja siten se painokin korjaantuu ihan itsekseen. Kaikki laihdutuskuurit on aivan helvetin turhia, painosta on aivan helvetin turha stressata! Kun elää pääpiirteittäin terveellisesti, välillä herkuttelee, ei sitä painoa kerry ja ne mahdolliset ylimääräisetkin sulaa pois :) Ei meillä lapsetkaan liho, samaa sapuskaa sitä itse mättää kuitenkin päivittäin ;)

Mullakaa ei esikoinen niin kauheasti silti muuttanu mitää, uskoisin sen 3 muuttavan juuri samasta syystä ku lambi sanoi.

Mulla tippui liikaakin paino imetysaikana, olin jo alipainoinen ja oli työ pitää paino edes 50kg. Onneksi nyt on tullut edes muutama kilo lisää, varmasti helpottaa raskautumistaki.
Nyt kp23/27, dpo ei hajuakaa, rinnat välistä aristaa eikä muuta. 19 päivää koulutuloksiin, keskiviikkona oli toinen osio ja huhhuh sanon minä. Toivottavasti ei tarvis käydä enää läpi niitä!

Mä taas luulin että mulle tulis raskauskiloja helposti, kun yleensä lihon pelkästään kattomalla ylimäärästä pasta-annosta. (Oon tosin laiha, kun selän kanssa on sen verta ongelmaa et lihominen tuo vielä lisävaivoja siihenki). Mut ei, mulla jäi se 10kg synnärille! Se vaan, että raskauden aikana mulle tuli vaan 4kg :hilarious:

Kiitos kaikille vastauksista! Meillä on siis nyt kolme pientä ja minusta tuntuu, että vielä yhdelle olisi tilaa. Mies ei ehkä ole ainakaan toistaiseksi samaa mieltä asiasta. Kuinka paljon teillä muilla on lapsia? Onko joku, jolla lapset ovat pienellä ikäerolla?

Meillä on neljä lasta, kaks ekasta liitosta 05/09 ja 07/11 syntyneet, kaks nykyisestä liitosta 12/15 ja 03/17, seuraavan laskettu aika olis huhtikuussa 2019 :) Kahdella nuorimmalla ikäeroa 1v3kk ja seuraavan ja tämän hetken nuorimman ikäeroksi tulee noin 2v1kk. Mä itse olisi halunnut kaikki lapset putkeen pienillä ikäeroilla, mut ei tuo elämä ole mennyt ihan kuin suunnitellut..

Äh, unohdin vastata tohon elämän ihmeitä kysymykseen.

Eniten on elämä ehkä muuttunut esikoisen myötä, koska oli suurin muutos siihen entiseen, kun sai vain mennä eikä huolehtia kenestäkään muusta. Muut lapset on sujahtaneet helposti joukon jatkoksi. Nyt siis tulossa viides, laskettu toukokuussa, kolme ekaa syntyneet 8/11, 1/13 ja 7/14, eli esikoinen ei kerenny täyttää kolmea kun kolmas syntyi. Kolmosen ja nelosen ikäero on päivälleen 2,5v, nelosen ja vitosen väliks tulis 2v 4kk. Olisin halunnu pienemmän ikäeron, mut miehen suostuttelu vei vuoden ennen kuin sain miehen pään kääntymään vielä yhteen vauvaan :) Mut jo nyt tiedän että voisin vielä yhden haluta, mut siihen ei enää rahkeet riitä, joten tää jää meidän viimoseks vauvaks.

Meillä vasta 2 lasta, ikäeroa 1v3kk. Ahdistaa todella paljo tulevat ikäerot, nyt tulee vähintään 2v5kk jos tärppää mutta en siihen usko, joten se vain kasvaa. Miestä ei saanut suostuteltua pienempään eroon, tässäkin oli työ ja tuska. Mutta ehkä sen 4nnen teen heti putkeen sitten taas.

Meillä 6 lasta ja ikä erot on 1v-1v 9kk väliltä:)
Vanhin on 7v ja nuorin on 9päivää<3
Tykkään kyl kans näistä pienistä ikä eroista, vaikka osaahan se raskastakin olla...

Täällä lapset -09, -10, -13, -14 ja -18. Pienimmät ikäerot on ekan ja tokan välillä 1v4kk sekä 3. ja 4. välillä 1v2kk. Ehkäpä se esikoinen muutti eniten, mutta myös toka haastavuudellaan ekan vuoden aikana. Kolmas oli aika perus jossei masuvaivoja lasketa. 4 ja 5. ei oikeen tuntunu missään enää. Enemmän mulla on haastetta tällä hetkellä kahden uhmaikäisen kans ku vauvan kans! :D

Parhautta <3
ImageUploadedByVau Foorumi1538837099.623388.jpg

Meilläkin on vasta kaksi lasta, ikäeroa on 1v7kk:happy: kolmannen la on 3.12. Tokan ja kolmannen ikäeroksi tulee 2v4kk mikä tuntuu ihan sopivalta, kun nämä ”isommat” on vaipattomia ja syövät itse jne:grin en osaa vielä vastata kysymykseen mikä muutti eniten, mutta tähän mennessä toisen lapsen syntymä muutti eniten. Siinä piti kahden pienen kanssa opetella uusi arki ja ekaan puoleen vuoteen ei nukuttu yhtäaikaa päikkäreitä ja oma aika jäi tosi vähäiseksi. Katsotaan millainen tyyppi tämä kolmas on, toivottavasti yhtä helppo kuin esikko:happy:

Ihana pieni nyytti siellä äippä:love017

Deb, oletko saanut keskusteltua lääkärin kanssa teidän pikkumiehen tilasta? Itse olen nähnyt omassa työssäni BPD :tä ja pari on ollut vaikea-asteista. Yleensä heillä on mennyt sinne lähelle laskettua aikaa, että on päästy purkamaan lisähapesta ja siitä pikkuvirtauksesta pois. Kortisonilla on aika hyvä vaste ja aika kypsyttää lasta ja keuhkoja :) kovasti jaksamista sairaala-arkeen:Heartred

Suihkussa liimajämiä irti hangatessani tuli itku... mä en enää pääse kokemaan synnytystä enkä vauva arkea;( tää viimeisin synnytys oli sen verran mahtava kokemus että olisin valmis uusintaan ja noi vauvat... tarviiko niistä mitään sanoa<3
Sen tiedän että miehelle on ihan turha alkaa vauva kuumeesta mitään sanomaan ku tiiän sen mielipiteen asian suhteen... enkä itsekään jaksais enää yhtään raskautta... pakko vaan aloittaa surutyö ja nuuskuttaa meidän Sisua ja nauttia täysin rinnoin tästä kallis arvoisesta ajasta!

Meilläkin on vasta kaksi lasta, ikäeroa on 1v7kk:happy: kolmannen la on 3.12. Tokan ja kolmannen ikäeroksi tulee 2v4kk mikä tuntuu ihan sopivalta, kun nämä ”isommat” on vaipattomia ja syövät itse jne:grin en osaa vielä vastata kysymykseen mikä muutti eniten, mutta tähän mennessä toisen lapsen syntymä muutti eniten. Siinä piti kahden pienen kanssa opetella uusi arki ja ekaan puoleen vuoteen ei nukuttu yhtäaikaa päikkäreitä ja oma aika jäi tosi vähäiseksi. Katsotaan millainen tyyppi tämä kolmas on, toivottavasti yhtä helppo kuin esikko:happy:

Ihana pieni nyytti siellä äippä:love017

Deb, oletko saanut keskusteltua lääkärin kanssa teidän pikkumiehen tilasta? Itse olen nähnyt omassa työssäni BPD :tä ja pari on ollut vaikea-asteista. Yleensä heillä on mennyt sinne lähelle laskettua aikaa, että on päästy purkamaan lisähapesta ja siitä pikkuvirtauksesta pois. Kortisonilla on aika hyvä vaste ja aika kypsyttää lasta ja keuhkoja :) kovasti jaksamista sairaala-arkeen:Heartred

Meillä on hoitoneuvottelu maanantaina, mutta nään kyllä lääkäriä päivittäin :) Virtaus on nyt saatu laskettua kortisonien (ja varmaan kasvun) ansiosta 3,5 ja hapentarvetta on enää 22-28% verran, yli 30 ei oo ollu moneen päivään tarvetta mennä. Nyt pysytään noissa hetki, kortisonikuuri lopuillaan ja nyt katotaan miten etenee ilman toista kuuria vai eteneekö. Viikossa päästiin laskemaan 5 -> 3,5 virtaus, joten tilanne on nyt aika hyvällä mallilla. Laskettuun aikaan 3vk, oon varautunu et sinne tai ylikin menee että saadaan viikset pois :)

Deb oot niin reipas:Heartred! Upeeta että teidän minimies on noin hyvin kehittymässä kohti kotiutumista, siitä teillä alkaa sitten uudenlainen arki taas:happy:

Äippä, sun babyblues tuntemukset on tosi tuttuja:smiley-angelic003, nauti nyt vaan joka hetkestä!
Mä oon jo muutaman kerran luovuttanut haaveet lisälapsista, mutta sitkeesti jaksaa mieli pitää toivon liekkiä yllä. Mies onneksi sympatiseeraa mun raskaustoiveita, vaikkei taivukaan. Vahinkoa toivoessa..:smiley-angelic001

Täällä löytyy nyt 6 lasta, vm -03 -06 -08 -12 -14 ja -17. Ei koskaan oo pienet ikäerot olleet miehelle mieleen,-siksi siis täällä venyneet nuo välit pehmittelyssä.. mutta hyvin nuo silti pelaa (ikäeroista huolimatta, tai niiden takia?) yhteen, vanhin on ehkä eniten erillään, kuulunee itsenäistymisasioihin. jossain kohtaa kun sitä täytyy lapsuudenperheestään irtautua.

Muokattu viimeksi:
Mulla ei oo tullu surua et lapset on tässä. :)

Toi on minski hyvä tila olla! Sitä toivois että pääsisi itsekin lopulta siihen.
Mutta niinkun hyvä ystävä (suurperheen äiti hänkin) sanoi että hyvä syy se on perheen kasvun pysähtymiseen se puolison jaksaminenkin-tai sen puute pikemminkin. Täytyy vaan hyväksyä.
Aika hyvät kortit tässä on jo saanut osakseen:Heartblue:Heartred:Heartred:Heartred:Heartblue:Heartblue

Mulla oli aikanaan kahden lapsen kanssa hyvä, ajattelin, että lisäännyn vain yhden miehen kanssa ja ne lapset riittää. No toisin sit kävi ja nyt en tiedä, että onko tuo viides sit viimeinen vai ei, ei ole tarvetta lyödä tilannetta lukkoon, kun monet muutkin asetetut ”takarajat” ylitetty :D Tähän meidän kolmioon ei kyllä kovin pitkään mahduta... Toisaalta kun asiaa ei lyö lukkoon, niin ei tarvitse tehdä surutyötä ja lapset kun kasvavat, karkaa ikäero ja en todellakaan tätä vauvarumbaa enää kolmatta kertaa alottaisi alusta! Jos vois vaan synnyttää ja sit pääsis hyppäämään jonkun 1,5 vuotta eteen päin niin helposti jaksaisi, mut on tuo vauvavuosi aina helvetin uuvuttava kun se vauva on niin riippuvainen mammasta...

Takaisin