Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Warheart on kyllä hankala tilanne auton kans, toivottavasti saatte selvyyden siihen :D mä ressaan sitä jo ny vaikka vasta kolmatta yritetään.. Pitäis alkaa pikkuhiljaa kattomaan c-maxia mahdollisuutena se 7 paikkaa, nii ei oo miehellä sanomista vastaan :D

Mutta sitten kun ton autotuskan yli pääsee niin ei enää ookaan niin väliksi - siis auto loppuu olemasta rajoite/hidaste kun ei enää kuitenkaan mahtuisi kaikki:p!
Mä mahdun niukasti omaani kaikkien lasten kera ja ukkeli ajaa mieluummin eri autossa:grin. Problem solved, kaikki rojut mahtuu heittäen pakuun ja voin lasten kanssa luukuttaa omia radiokanaviani sen kerran kun jonnekin yhdessä mennään. Mikä on harvoin.. teinejä ei enää saa mukaan muutenkaan, pääasiassa mulla on kyydissä 2 tai 4 pienintä kun jonnekin autolla menen. En lähtisis vaihtamaan seuraavankaan (:smiley-angelic001) kohdalla isompaan autoon. Junaa vois käyttää hyvin osaporukalla jos olis jonnekin kauemmas asiaa. Kolmen vuoden päästä olis esikoisellakin toivottavsti jo auto allaan, siinä alkaa pian jo kisa siitä mihin autoon kaikki meneekään..Luulen että saan siirtyä yhä pienempiin autoihin vaan..

Voi tsemppiä oloihin Twisted, oli kyllä kamalasti sanottu mieheltäsi ja kyllä olisin minäkin mieleni pahoittanu/ suuttunu kunnolla.

Warheartille jaksamista pahoinvoinnin kanssa:) missäpäin on sterilisaatioon 3 vuoden jonot:eek::eek: on kyllä kohtuuttoman pitkä aika odottaa:wideyed:

missäpäin on sterilisaatioon 3 vuoden jonot:eek::eek: on kyllä kohtuuttoman pitkä aika odottaa:wideyed:

Jyväskylässä tällä hetkellä 4v jono..
Mutta Jämsässä pääsi 2kk sisällä. :) pitää osata pyytää vaan olleeseen paikkaan. ;) ja kannattaa ottaa selvil jonotilanteet.

Mun pitäs men huomen näyttää strelisaatista tullutta leikkaushaavaa (2cm pitkä) jollekkin kun on nyt aikas turhan kipeä:( lähinnä kiristävä tunne yhden tikin kohalla..

Jyväskylässä miehillä jono noin 3 vuotta :) Se on toisaalta ihan hyvä, että on noin pitkä aika harkita, että on aivan varma asiasta.

Jyväskylässä tällä hetkellä 4v jono..
Mutta Jämsässä pääsi 2kk sisällä. :) pitää osata pyytää vaan olleeseen paikkaan. :wink ja kannattaa ottaa selvil jonotilanteet.

Mun pitäs men huomen näyttää strelisaatista tullutta leikkaushaavaa (2cm pitkä) jollekkin kun on nyt aikas turhan kipeä:sad001 lähinnä kiristävä tunne yhden tikin kohalla..

Mä en tiedä kuinka sama asia on, mutta mulla hävis viimenenki kipu sektiohaavasta, kun poistettiin tikit 5pvää leikkauksesta. Oli kuulemma ollu jotenki tosi kireellä tikit, yks oli jopa hiertäny ikävän jäljen ihon päälimmäiseen kerrokseen. Oli just sellanen kiristävä kipu.

Tosta steri jonosta. Mä oon tällä hetkellä tosiaan Helsingin puolella jonossa joka on 2v, ollut jonossa nyt siirin syntymästä... nyt kun muutettiin niin tossa Porvoon sairaalassa jono on vaan 2-3kk, käskivät sinne soittelemaan jahka jakaannun niin pääsen sit siihen jonoon... enempää lapsia meille EI tuu ellei sit jono aikana (taas) sikiä! Pakko varmaan aloittaa joku hormooni valmiste vaikka ne mulle sovikkaan ja mies kun ei niitä kumeja suostu käyttämään :/

Warheart tsempit neuvolaan, me täällä jo hengaillaan ku olis yhden puheterapia tässä sitä ennen.. eli vaivaset 2h terkkula reissu siis! Onneksi mies sentään kotona niin se hoitaa 3 muuta, niin tarvinnut ottaa ku 1 matkaan:)

Dep miten teillä muuten voidaan? Ootko sinä toipunut hyvin sektioista/raskaudesta? Mitenkäs poju jaksaa?:)

Mä oon päättänyt ottaa kierukan nyt kun ehkäisy sitten on ajankohtainen. Huomenna neuvolan TH tulee kotikäynnille, täytyy häneltä kysellä miten tämä homma toimii. Ne minipillerit ei oo mun juttu kun ei niitä muista syödä.
Mä voisin ajatella lisää lapsia/lapsen, mutta ei nyt ihan 2 v sisään. Ja kun meillä raskautuminen helppoa, niin tosissaan pitää miettiä ehkäisyä. Steriin en olisi vieläkään valmis.

Neuvolassa kaikki hyvin! Ultrassa näkyi 7+6 viikkoja vastaava tyyppi, mun oma arvio oli/on 8+2 ja sen mukaan menen tuonne np-ultraan asti missä sit se virallinen laskettu aika annetaan :)

Mulle ei sovi mikä hormonaalinen ehkäisy tai en voi aurallisen migreenin vuoksi käyttää, kierukka tuli pois ja kuparikierukkaa ei laiteta runsaan vuodon vuoksi. Kumia ei mies tykkää käyttää, mut pakko on kun ei muut ehkäisyt sovi. Mies käy sterilisaatiossa kun on helpompi miehelle tehdä ja mä oon tässä osuuteni hoitanut kantamalla ja synnyttämällä lapset :) Toki muuten voisin mennä itse, mutta ei se vaan tunnu omalta jutulta, olinhan jo sterijonossa aiemmin, mutta muutin mieleni.

Mä en tiedä kuinka sama asia on, mutta mulla hävis viimenenki kipu sektiohaavasta, kun poistettiin tikit 5pvää leikkauksesta. Oli kuulemma ollu jotenki tosi kireellä tikit, yks oli jopa hiertäny ikävän jäljen ihon päälimmäiseen kerrokseen. Oli just sellanen kiristävä kipu.

Mulla yön aikana oli napsahtanut poikki tai sulanut yks tikki ja kipu hävis samalla. :D mulla kun tuo Julius potkia mieluusti just tuohon arven ja tikkien kohdalle..

Ääh, täysi nega täälä, ei tuu toukovauvaa meille. Ja ovulaatio oli varma. Ei auta :(

Mä uskon et tuo kierukka pilas mun kropan vuosiksi, niinku pillerit teki. Sit ku meidän lapsiluku on täysi niin mä aion käydä kans sterilisaatios, mies ei suostu enkä sitä vaadi kun mulla ei oo ongelmaa käydä itte.

Äippä, ihan hyvin voidaan :) Mulla on suurin osa kivuista hävinny ja jälkivuotokin loppui. Vatsalihakset ettii omaa paikkaansa ja se välillä vähän tuntuu, mut siinä menee varmaan vielä aikaa. Sisäisen arven aiheuttamat paukamat alkaa laskee ja on jo tosi pienet, maha lähes littee taas :) Ehkä joskus tosiaan olo on vielä kokonaan normaali :D odotan vaan jälkitarkastusta, kun saan pillerit ja niistä avun endometrioosiin.

Poika voi hyvin, kokeiltiin laskee painetta vähän turhan nopeesti ja jouduttiin nostaa takas ylemmäs kun ei vielä pienet keuhkot kestäny nopeeta laskua. Mut nyt on oma pirtee ittensä ja kierittää koko osaston hoitajat pikkusormens ympärille :woot: Hän on hurmaava tapaus <3

Dep ihanaa kuulla että siellä voidaan hyvin:) toivottavasti pikkunen pääsee kohta paineista pois ja kotio...
Mä oon sitonut mahaa synnytyksen jälkeen että keskivartalo palautunut nopeammin! En kyl tiiä että onko se sallittua sektion jälkeen...
Warheart kiva kuulla että siellä pikkunen voi hyvin:) ihania tommoset neuvolat joissa ultra vempain!
Täälläkin neuvola takana ja siellä nyt kaikki ihan kivasti... synnytystä odottaessa;)

Voi kertokaa lisää tuosta sitomisesta. Joskus ohimennen kuullut siitä. Sektio tulossa ja sitominen kiinnostaa...

Mä en voi käyttää mitään legginssejä puristavampaa, niin mitenhän toi sitominen onnistuis? :woot::banghead:

Sen sitomisen pitäis auttaa keskikropan palautumisessa(vatsalihakset,sisuskalut) ja parantaa ryhtiä... esim carriwellä on ihan sitä hommaa varten tukivyö. Mulla on semmonen, sain siskolta:) hyvä peli!
Pistäkää Googleen et belly binding/belly binder niin löytyy paljon tietoa ja tuotteita;)
Ajatus ei juokse, viime yön supisteli 15 min välein todella kipeesti... eikä Siiri nukkunut!
Poks vaan rv38:)

Oispa teidän vuoro kohta Äippä! Piinaviikot menossa :)

Mullakin oli carriwellin vyö, tosi näppärä. Sain pari sidottavaa lainattavaksi, mutta kerran taisin jaksaa sitoa ja sekin meni vähän sinnepäin, niin jäi käyttämättä.

Tsemppiä kaikille tilanteisiinsa!

Mulla olis ylimääräsenä carriwelin tukivyö koko S jos kiinnostaa :) esikoisen jälkeen käytin mut unohdin toisen kans sen.

Takaisin