Huhtikuiset 2019 ♡

Onnea plussanneille ja kiva kun tulee lisää porukkaa :happy: Mulla on tänään eka neuvola. Oon niin innoissani :rolleyes: dopplerkin on tullut postiin, josko senkin ehtisi tänään hakea. Nyt rv 8+4, jokohan sitä uskaltais alkaa kuuntelemaan :angelic:
Mulle tuli doppler tänään postiin. Rv 9+1 ja noin 10min etsinnällä löytyi:Heartred Kylläpä tuo mielenrauhaa kun voi koska vaan tsekata että siellä vielä ollaan.

Rosytar, raskauskeijulta tilasin. Tänään hain paketin ja pakko oli heti testata. Yllätyksekseni kerta heitolla osuin oikeaan kohtaan ja sieltä kuului tasainen jumputus:rolleyes: pulssi 177 joten ei se ainakaan oma sydämensykkeeni ollut :grin ja pariin otteeseen tyypin sain bongattua ja kuunneltua :Heartred

Eka neuvolakäynti oli myös tänään ja kylläpä jäi hyvä ja rauhallinen mieli :happy:

Sama täällä! :grin Mulle kaveri tosin lupasi oman dopplerinsa lainaan niin ei tarvii ostaa mutta voi että ootan sitä että jos/kun pääsee pienen sydänääniä kuulemaan :love017

Mulla alkaa viikon päästä työt edellisen äippäloman jälkeen ja pohdin että kertoisinko heti esimiehelleni vai vasta ultran jälkeen. Mulla vatsa on jo kasvanut aika paljon niin pitää ihan miettiä mitä päälle laittaa. Toki esikoinen on vasta 9 kk niin voihan se vatsa siitäkin pömpöttää :wink

Moikka! Täälläkin olisi yksi odottaja Laskettu aika meillä 10.4, toista lasta odotan.
Pari viime viikkoa on ollut aika pelonsekaiset tunteet. Mulla on kahtena kertana tullut holahtamalla ihan litroittain verta, joista tietty olettanut keskenmenoa. Viime viikolla oli meillä alkuraskauden ultra(sinä päivänä mulla oli kamala vuoto ollut), jolloin lääkäri totesi kauhuissaan että pitää lähteä akuuttiin että kohdussa niin pahat vuodot, mutta syke näkyi. Olin tietty ihan paniikissa ja lääkäri vain totesi, että keskenmenot ovat todella yleisiä, joka aiheutti vain pahemman paniikin, että noniin keskenmeno. Akuutissa paikat tarkistanut kätilö sanoi, että vauvalla kaikki hyvin, mutta vauvan lisäksi kohdussa näkyi myös 3cm kokoinen hyytymä, joka saattaa vuotaa. Neuvolan täti lohdutteli minua että runsaatkin vuodot voivat olla normaaleja ennen rv16, mutta silti vähän jännittää. Viime raskaudessa en vuotanut tippaakaan. Sain kontrollikäynnin tapahtumasta viikon päähän ja sitä odottelen. Toivon vaan, että kaikki menisi hyvin ja säikäyttävät vuodot olisi ohi. Tulisi jo edes 12 viikkoa täyteen niin ehkä vähän hellittää stressiäni ❤️

Minäkin taas ilmoittelen itsestäni. Olin jo varma, että täytyy huonot uutiset tänne ilmoittaa. Varhaisultran jälkeisenä päivänä alkoi taas illalla krampit ilman vuotoa, jotka kesti kolme päivää (tämä siis perjantaina 24 päivä). Tiistaina valkovuoto oli rusehtavaa ja samana päivänä neuvola, jossa sain lääkärille ajan seuraavan viikon keksiviikolle. Keksiviikkona iltaa kohden alkoi pieni kirkas verenvuoto ja illalla kivut/krampit olivat todella voimakkaita. Ohje naistenklinikalta ottaa vahvat särkylääkkeet ja mennä kuuman suihkun alle. Tässä vaiheessa oma toivo meni, kahden aikasemman keskenmenon myötä. Pientä vuotoa yön aikana ja selvästi oireet vähenteet. Sain ajan tälle päivälle (maanantai). Viikonlopun aikana pienet kramppailut jatkui, mutta vain tuhrua. Tänään menin vastaanotolle valmiina kuulemaan huonot uutiset ja yllätys oli valtava kun syke löytyi ja sikiö vastasi edellisen ultran viikkoja❤️
Ultrassa näkyi hematoomaa eli saattaa vielä vuotaa. Ei osannut sanoa, miksi valtavat kivut. Sain kuitenkin antibiooti kohtutulehdukseen, kun vuoto haiskahti samalta kuin edellisessä kohtutulehduksessa. Hieman hirvittää, mutta pakko hoitaa.
Viikkoja nyt 8+2 eli pisimmällä tähän mennessä!

Tervetuloa kyfi, toivottavasti vuodot loppuvat ja pikkuisella olisi jatkossakin kaikki hyvin! Varmasti pelottava tilanne.

Tiinulii, hui, jännät paikat sielläkin, onneksi kaikki kunnossa! Jospa se antibioottikuuri lopettaisi kivut ja vuodot.

Hui, miten pelottavia hetkiä teillä on ollut. Toivottavasti kaikki järjestyy kuitenkin.

Itsellä ei paljon uutisia ole kerrottavana. Tai itse asiassa nyt muutaman päivän ajan epäilyttänyt, että onkohan tuolla mahassa edes matkustajaa, kun olen melkeinpä oireeton. 7+5 viikot on nyt ja kovin tuntuu aika matelevan sinne np-ultraan joskus ensi kuussa. Tämän johdosta mies sitten tilasi mulle eilen lahjaksi dopplerin:grin:Heartpink

Mulla on onneks edellisen raskauden jäljiltä vielä doppler jossain, mutta pitää vielä oottaa pari kolme viikkoo vähintää, että olis pienintäkää toivoo kuulla sykettä. Mullakin oudon hyvä olo. Tai siis ei oo niinku oksettanu vielä kunnolla kertaakaan, pientä etomista just :woot: en kyllä muista millon edellisessä raskaudessa alko pahoinvointi... Aika tuntuu matelevan hullun hitaasti kyllä..

Hui, miten pelottavia hetkiä teillä on ollut. Toivottavasti kaikki järjestyy kuitenkin.

Itsellä ei paljon uutisia ole kerrottavana. Tai itse asiassa nyt muutaman päivän ajan epäilyttänyt, että onkohan tuolla mahassa edes matkustajaa, kun olen melkeinpä oireeton. 7+5 viikot on nyt ja kovin tuntuu aika matelevan sinne np-ultraan joskus ensi kuussa. Tämän johdosta mies sitten tilasi mulle eilen lahjaksi dopplerin:grin:Heartpink

Kyllä mieltä on koeteltu ja samaa mieltä tuon pitkän kuukauden kanssa. 4.10 on np-ultra!
Itsekin miettinyt tuota dopplerin hankkimista millä viikoilla sydänäänet yleensä alkavat kuulua?

Kyllä mieltä on koeteltu ja samaa mieltä tuon pitkän kuukauden kanssa. 4.10 on np-ultra!
Itsekin miettinyt tuota dopplerin hankkimista millä viikoilla sydänäänet yleensä alkavat kuulua?
Eihän niitä luvata kuuluvaksi kuin vasta jostain 12 viikolta. Mutta monethan ovat ne löytäneet silti aikaisemminkin.:joyful:

Minä valitsin tämän version, kun tuntui fiksulle tuo puhelin yhteensopivuus:
https://www.raskauskeiju.fi/unbornheart_kotidoppler_iphone_ipad

Mä menin myymään dopplerini kun luulin ettei sille olisi enää käyttöä. :facepalm: Nyt harmittaa, mutta en taida viitsiä enää uutta hommata.

Neuvolassa nyt ei mitään uutta tullut perjantaina, varsinkin toi eka neuvola on aina ihan tylsä kun ei sydänääniäkään vielä kuunnella.
default_biggrin.png

Mulla paha olo pysyy aika hyvin koulussa poissa, mutta kotona ollessa tuntuu että oksettaa koko ajan. Viikonloppukin meni pahan olon velloessa.

8+2

Mä menin myymään dopplerini kun luulin ettei sille olisi enää käyttöä. :facepalm: Nyt harmittaa, mutta en taida viitsiä enää uutta hommata.

Neuvolassa nyt ei mitään uutta tullut perjantaina, varsinkin toi eka neuvola on aina ihan tylsä kun ei sydänääniäkään vielä kuunnella.
default_biggrin.png

Mulla paha olo pysyy aika hyvin koulussa poissa, mutta kotona ollessa tuntuu että oksettaa koko ajan. Viikonloppukin meni pahan olon velloessa.

8+2

Olen tehnyt ihan saman mokan.

Tähän väliin vähän tällainen random juttu, jonka oon koiranomistajana pistänyt merkille. :D
Nimittäin mun koira (narttu) on viime päivät seurannut mua kotona aivan joka paikkaan ja yölläkin on tullut sänkyyn ihan mun vatsaan kiinni, eikä meinaa totella käskyä mennä omalle petille nukkumaan. On normaalisti melko itsenäinen tapaus eikä tosiaankaan tunge tavallisesti yöllä sänkyyn viereen.. Mietinkin, että voiko se jotenkin vaistota tämän raskauden?? :D

Tähän väliin vähän tällainen random juttu, jonka oon koiranomistajana pistänyt merkille. :D
Nimittäin mun koira (narttu) on viime päivät seurannut mua kotona aivan joka paikkaan ja yölläkin on tullut sänkyyn ihan mun vatsaan kiinni, eikä meinaa totella käskyä mennä omalle petille nukkumaan. On normaalisti melko itsenäinen tapaus eikä tosiaankaan tunge tavallisesti yöllä sänkyyn viereen.. Mietinkin, että voiko se jotenkin vaistota tämän raskauden?? :D

Koirathan pystyy aistimaan (oletan että haistamaan?) raskauden monesti jo ennen kuin ihminen itsekään siitä tietää eli ihan normaalia käytöstä koiralta :)

Rosytar: kotitesti.fi:stä. Ostin sen halvimman mahdollisen Angelsoundsin.

Koirathan pystyy aistimaan (oletan että haistamaan?) raskauden monesti jo ennen kuin ihminen itsekään siitä tietää eli ihan normaalia käytöstä koiralta :)

Mulla toinen kissoista edellisessä raskaudessa kiehnäs koko ajan mahan päällä :D Enää ei oo kissoja :( mä kävin eilen alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin :)

Meidän koira on oikea peräpukama ihan näin yleensäkin niin en ole sen käytöksessä eroa vielä huomannut :grin

Takaisin