Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kulom, Mulla tuli vähän rusehtavaa vuotoa 5-6 rv vaihteessa, päivällä kerran vihaisi toista puolta. Se oli harmitonta.
Suosittelisin kuitenkin et kävisit tarkistuttaa asian, usein kun lukee muiden kokemuksia menee turhaan paniikkiin jos mitään huolta ei olisikaan.
Sydämestäni toivon että olisi myös sulla ihan harmitonta. Yleensä jos on klöntitöntä onkin, mutta kuten tässä edellä on kerrottu voi olla muutakin. Voimia sulle!

Täällä 12+3 ja oikeastaan kaikki vähäisetkin oireet hävinneet, paitsi ihan alkuraskauden flunssa iski jälleen.

Mä en osaa sanoa noista vuodoista mitään, mutta toivotaan ettei olisi mitään vakavaa :)

Nenän tukkoisuus. Enpä arvannut että vois olla näin ärsyttävä oire. Öisin aivan tukossa ja aivastuttaa, minkä takia tulee välillä valvottua keskellä yötä. Miehelläkin menee kohta hermo ku yöllä yritän tuloksetta niistää, pyörin sängyssä ja aivastelen vähän väliä :confused:

Varpu, auttaisiko tukkoisuuteen joku kostutussuihke nenään? :) Vai oletko jo kokeillut..

Jouduin valvomaan viime yönä kovien vatsakipujen kanssa. Pisteli lähinnä siis oikealta kyljestä ja oikealta alavatsasta. Samalla tuntui keskellä ylävatsaa pistelyä, mikä sitten renniellä kuitenkin lähti. Nivusista vihloi. Ajattelin että siellä vaan paikat venyy ja paukkuu.
Nyt sitten aamusta alkaen on koko alavatsaa sattunut ikään kuin vatsalihaksista..? Kävellessä jokainen tömähdys sattuu ylemmäs vatsaa ja maha on ihan pallona. Soittelin neuvolaan, laittoi siellä valmiiksi jonkun pissanäytesetin minkä voin tulla antamaan jos oireet jatkuu. Tämä suunnitelma kuulosti hyvältä. Keskenmenoakin vilautteli, mutta koska mitään vuotoa ei ole tullut, niin ei ollut huolissaan, enkä ole itsekään. Kipu kuitenkin tuntuu ehkä enemmänkin suolistoperäiseltä ja sitten tosiaan vatsalihakset tuntuu olevan tosi kipeät. Olenkohan niitä jännittänyt koko yön kivun takia, ehkä. Edellisiltana vatsa räjähti täysin yllättäen ja sekosi. Nyt korkkasin Molkosan-pullon ja jos nyt sitä litkisi päivittäin. Vaikeaa suoristaa itseään ylösnoustessa ja koskeminenkin sattuu vatsaan.

Ainiin, meillä on vieraita, joten en pysty tsekkaamaan sydänääniäkään jotta saisin itseni rauhoitettua. Huomenna onneksi nt-ultra.

Varpu, auttaisiko tukkoisuuteen joku kostutussuihke nenään? :) Vai oletko jo kokeillut..

En oo kokeillut, niitä ei kai suositella raskaana oleville mut sit taas toisaalta monet lääkärit kai kuitenkin määrää niitä jos hankalaa tukkoisuutta. Pelkään vaan että pidemmässä käytössä suihkeet alkaa itsessään ylläpitää tukkoisuutta, jää ikään kuin ”koukkuun” :( Mutta kai pakko käydä joku päivä apteekista kyselemässä jos tää jatkuu öisin näin hankalana...

Kiitos vastauksista. Nyt tosiaan melkein kaksi vuorokautta (about 45 tuntia) kulunut tuosta vuodosta ja kivusta, sitä kesti siis yhden illan aikana noin tunnin verran. Kaikki muut raskausoireet on pysyneet, kuvotus jopa vähän pahentunut. Sehän tässä varmaan kaikilla aina hankalinta onkin, kun ei mitään säännönmukaisuutta näissä asioissa ole - joillain keskenmeno voi olla ihan selkeä ja toisilla sitten taas vaikuttaa harmittomalta. Ja joillain saattaa vaikuttaa keskenmenolta, mutta kaikki on kuitenkin ihan hyvin.
Neuvolasta sanottiin että ei vaikuta km:ltä mutta jos tulee vielä uudelleen niin sit näytille.
Toi keskeytynyt keskenmeno myös mietityttää. Vaik kaikki jatkuisikin tästä ihan normaalisti nyt niin en usko että jaksan odottaa sinne nt-ultraan saakka vaan menen kyllä yksityiselle ennen sitä. Perhe-artessa oli aika huonost aikoja netissä mut aattelin huomenna soittaa sinne...

En oo kokeillut, niitä ei kai suositella raskaana oleville mut sit taas toisaalta monet lääkärit kai kuitenkin määrää niitä jos hankalaa tukkoisuutta. Pelkään vaan että pidemmässä käytössä suihkeet alkaa itsessään ylläpitää tukkoisuutta, jää ikään kuin ”koukkuun” :sad001 Mutta kai pakko käydä joku päivä apteekista kyselemässä jos tää jatkuu öisin näin hankalana...
Me käytettiin meidän vauvalle sellaista kuin Physiomer baby. Se on suolasuihke ja varmaan saa käyttää myös raskaana oleville? Apteekista siis ostettu. Mä kokeilin tota kans itselleni ku olin tukossa ja hyvin toimii :) siitä on olemassa myös ihan aikuisten versio :D

En oo kokeillut, niitä ei kai suositella raskaana oleville mut sit taas toisaalta monet lääkärit kai kuitenkin määrää niitä jos hankalaa tukkoisuutta. Pelkään vaan että pidemmässä käytössä suihkeet alkaa itsessään ylläpitää tukkoisuutta, jää ikään kuin ”koukkuun” :sad001 Mutta kai pakko käydä joku päivä apteekista kyselemässä jos tää jatkuu öisin näin hankalana...

Apteekista saa myös esim. Mar plus 5 % nenäsuihketta, jossa on merivettä ja dexpanthenolia (=Bepanthenin vaikuttava aine). Hyvä tuote eikä aiheuta sitä tavanomaisten suihkeiden riippuvuutta.

Suosittelen myöskin oman mielenrauhan vuoksi käydä näytillä.

Niinhän sitä haluaisi tehdä (ja heti änkeä naikkarille päivystykseen) mutta sitten ajattelin, että ehkä jollain on siellä akuutimpi hätä kun itsellä on kuitenkin tällä hetkellä ihan neutraali olo, ei satu mihinkään eikä vuoda mitään. Et yksityiselle ultraan tai jos yrittäisi vaikka omalle terveysasemalle päästä. Toisaalta, jälkimmäisessä jos ei ultrauslaitteita ole saatavilla just sillä hetkellä, voi olla mielenrauhan osalta turha käynti.

Jouduin valvomaan viime yönä kovien vatsakipujen kanssa. Pisteli lähinnä siis oikealta kyljestä ja oikealta alavatsasta. Samalla tuntui keskellä ylävatsaa pistelyä, mikä sitten renniellä kuitenkin lähti. Nivusista vihloi. Ajattelin että siellä vaan paikat venyy ja paukkuu.
Nyt sitten aamusta alkaen on koko alavatsaa sattunut ikään kuin vatsalihaksista..? Kävellessä jokainen tömähdys sattuu ylemmäs vatsaa ja maha on ihan pallona. Soittelin neuvolaan, laittoi siellä valmiiksi jonkun pissanäytesetin minkä voin tulla antamaan jos oireet jatkuu. Tämä suunnitelma kuulosti hyvältä. Keskenmenoakin vilautteli, mutta koska mitään vuotoa ei ole tullut, niin ei ollut huolissaan, enkä ole itsekään. Kipu kuitenkin tuntuu ehkä enemmänkin suolistoperäiseltä ja sitten tosiaan vatsalihakset tuntuu olevan tosi kipeät. Olenkohan niitä jännittänyt koko yön kivun takia, ehkä. Edellisiltana vatsa räjähti täysin yllättäen ja sekosi. Nyt korkkasin Molkosan-pullon ja jos nyt sitä litkisi päivittäin. Vaikeaa suoristaa itseään ylösnoustessa ja koskeminenkin sattuu vatsaan.

Ikävän kuulosta, toivottavasti on helpottanut <3

Häpyluu ja koko jalkojenväli tänään tosi kipeä!Eikä töissä rappuja ylös alas koko päivän auttanut yhtään asiaa.Nyt on kävelykin tosi vaikeeta. :(

Ensimmäinen migreenikohtaus elämässä, varmaanki raskaus jollain tavalla vaikuttaa
Mahasärkyä ollut, oliskohan ummetusta :)

Edelleen hirveä pahoinvointi jota on alkanut myös yöllä olemaan... Lisäksi nyt on tullut myös sappivaivaa, pantamainen, aaltoileva kipu ylävatsalla, voi kurjuus sanon minä:depressed:. Tänään on sit neuvolalääkäri. Saikulla tämän viikkoa, mut silti hätyytellään töihin joka päivä:smiley-angry016

Mulla oli viikot 7-9 about joka toinen aamu oksentelua. Viime viikolla pahoinvointi kuitenkin väheni ja välillä tuntuu, että se on kadonnut kokonaan. Alun väsymyskin alkaa jo vähän helpottaa. Onko muita, joilla oireet on vähentyneet viikolla 10-11? Mulla tänään 10+3. :anyone

Täällä on myös vihdoin alkanut tuo pahoinvointi hellittää, enää ihan yksittäisä satunnaisia kertoja kun pitää oksentaa. Nyt vko 11+2 menossa. Väsymys vielä vähän painaa, mutta enää ei tarvi mega 3h päikkäreitä päivän aikana, puolen tunnin torkut riittää hyvin. :D

Pirun hiivatulehdus iski jo toistamiseen:banghead: Täytyy kai yrittää jättää kaikki makeat pois + vaalea leipä. Ääh ja kun ruisleivänkin jo jouduin jättään pois ilmavaivojen ja vatsakipujen vuoksi, mitäs mä nyt syön välipalaks kun kaikki hedelmät ja jogurtit ällöttää:arghh: ja sitä makeeta on ollu "pakko" napata ennen ruoka-aikaa iskevään heikotukseen... täytyy nyt jotain keksiä ettei toi hiiva oo riesana koko odotusaikaa.
Pahoinvointi ja huimaus jatkuu. Tosin pahoinvointi mulla sillee lievää et oksentaa ei oo tarvinnu. Parina iltana oon yrittäny oksentaa jos se helppais oloa mut mitää en oo saanut kakistettua ulos. Pahin etominen on aamulla ennen aamupalaa ja illalla ennen nukkumaan menoa. Ja tää väsy:sleep002 nyt viikkoja 9+1

nasku, jaksamista! Mulla rupes helpottaa kymppiviikosta eteen päin, tosin tänään aamulla viimeks oksensin (12+0). Se auttais jos pystyis oksentaan, jos on pelkkää semmosta kuvotusta vaan eikä se etene mihinkään, ni se on kyllä pahinta.

Mun maha lähti toimimaan eilen ja jäljelle jäi vatsalihassärky. Parin tunnin päästä on nt-ultra. Jännittää!

Nyt käyty neuvolalääkärissä. Vauva vastaa viikkoja 11+3 :joyful:. Mut sit huomas myös, että sappirakossa kolme isoa kiveä :depressed:. Synnytyksen jälkeen sit katotaan niitten tilanne uudelleen, voi nenä:banghead:

Takaisin